مناسب ترین شهرهای کانادا برای زندگی ایرانیان

زمان مطالعه: 10 دقیقه

همزمان با تصمیم برای مهاجرت به کانادا شما احتمالا یکی از شهرهای کانادا برای مهاجرت در فکر خود دارید و یا ممکن است هنوز در مورد مقصد نهایی خود دودل باشید.

بسیاری از مهاجران بر اساس عوامل مختلفی مانند دوست و یا فامیلی که در آن نزدیکی زندگی میکند و یا شرایط اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی آن شهر محل زندگی خود را انتخاب میکنند.

کانادا شهر ها و ایالت های مختلف با شرایط زندگی متفاوتی دارد و بهتر است شما قبل از مهاجرت به کانادا در مورد این مناطق اطلاعات کافی کسب کنید تا بهترین مکان ممکن را برای زندگی انتخاب کنید.

مجله moneysense در سال 2013 لیستی از شهرهای کانادا که مناسب برای مهاجران خارجی مناسب  هستند را منتشر کرده است و در آن به مسائل مختلفی مانند نرخ بیکاری، رشد جمعیت، میزان جرم و خشونت، نرخ املاک، هزینه های حمل و نقل، آب و هوا، درصد و مهاجران آن شهر و میانگین درآمد در آن شهر ها پرداخته است.

اتاوا، ایالت انتاریو

یکی از مهمترین شهرهای کانادا اتاوا می باشد.هر ساله تعداد زیادی از مهاجران در این شهر اسکان میکنند. اوتاوا از نظر وسعت شهری نه خیلی بزرگ و نه کوچک میباشد و فضای شهری سرسبزی دارد. در این شهر پارک های زیادی وجود دارد. همچنین سامانه های کمک دهنده ای مانند ISOICO و LINK در این شهر طراحی شده است که به مهاجران جدید کمک زیادی میکند تا زندگی جدید خود را شروع کنند.

فرصت های شغلی در اتاوا

بسیاری از مهاجران البته این شهر را به خاطر فرصت های شغلی خارق العاده، و اینکه زبان اصلی این شهر انگلیسی است انتخاب میکنند. آب و هوای اتاوا با اینکه معمولا آفتابی است اما زمستان های سرد و برفی دارد و همچنین و بهار و پاییز نیست تغییرات هوا ناگهانی و متناوب است.

کیفیت زندگی در اتاوا

این شهر از نظر رتبه بندی چهاردهمین شهر دنیا و دومین شهر در قاره آمریکا قرار دارد. . میتوان گفت بهترین شهر کانادا برای زندگی میباشد. در این رتبه بندی مسائلی مانند نرخ بیکاری، رشد جمعیت و نرخ جرم لحاظ شده است.

نرخ درآمد در اتاوا

نرخ درآمد ها نیز در این شهر نسبت به سایر شهر را بهتر است طوری که میانگین درآمدی در کانادا سالانه 81000دلار می باشد اما در این شهر مهاجران می توانند به طور میانگین 89000 دلار درآمد داشته باشند. تنها نکته منفی این شهر نرخ بالای اجاره خانه میباشد که آن هم در مقایسه با بزرگترین شهرهای کانادا کمتر است.

گاتینو، ایالت کبک

کبک با 8.2میلیون جمعیت یکی از بزرگترین ایالت های کانادا میباشد. شهر گاتینو در غرب ایالت کبک چهارمین شهر بزرگ این ایالت میباشد. از آنجا که این شهر بسیار نزدیک به اتاوا میباشد ولی از نظر هزینه های زندگی خیلی ارزان تر از اتاوا است بسیاری از مردم این شهر در اتاوا کار میکنند. مهاجرانی که به این شهر مهاجرت می کنند میتوانند با زبان و فرهنگ فرانسوی آشنا شوند و هم چنین کسانی که به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند در این شهر فرصت های شغلی خیلی خوبی در انتظار آنها است.

واترلو، ایالت انتاریو

از کوچکترین شهرهای کانادا می توان به واترلو در ایالت انتاریو اشاره کرد . اما مهاجران تازه در انتخاب مکان زندگی و نوع خانه خود میتوانند با اختیار عمل بیشتری وارد شوند. همچنین این شهر علاوه بر این که یک شهر غنی از نظر اهمیت فرهنگ و هنر میباشد دانشگاه ها و مدارس با سطح آموزشی خیلی خوبی نیز دارد.

بروسار، ایالت کبک

این شهر یکی از شهر هایی است که درآمد بالایی دارد. همچنین از نظر میزان جرم و جنایت یکی از پایین ترین نرخ ها را در کانادا دارد. زبان رسمی در این شهر فرانسوی است اما جوامع کوچکی از مهاجران نیز وجود دارند که به زبان های دیگری مانند چینی، اسپانیایی و فارسی نیز صحبت میکنند. یکی از ویژگی های این شهر جمعیت بالای مهاجران است به طوری که 38 درصد جمعیت آن را مهاجران تشکیل میدهند.

دلتا، ایالت بریتیش کلمبیا

این شهر جمعیت بالایی از مهاجران آسیای شرقی خصوصا چینی را داراست. افرادی که میخواهند زندگی در محله های آرام و خلوت همراه با طبیعت زیبا و آب و هوای خوب را تجربه کنند این شهر یکی از بهترین انتخاب ها میباشد.

 سانیج، ایالت بریتیش کلمبیا

این شهر یکی از زیبا ترین شهرهای کانادا برای زندگی میباشد و امکانات تفریح و سرگرمی در آن فراوان است. مهاجران معمولا این شهر را به خاطر کیفیت بالای زندگی انتخاب میکنند. البته باید این نکته را در نظر بگیریم که هزینه های زندگی در این شهر بالا میباشد.

برلینگتون، ایالت انتاریو

با این که برلینگتون یک شهر صنعتی می باشد این شهر دارای نما های بسیار زیبا و پارک های باورنکردنی میباشد که خانه های این شهر را به آرامش بخش ترین مکان ها برای زندگی تبدیل کرده است. علاوه بر این برلینگتون از امنیت بالایی نیز برخوردار است.

 رجینا، ایالت ساسکاچوان

رجینا یکی از شهرهای کانادا است که وضعیت نظام سلامت آن سراسر کانادا زبان زد است. هم چنین علاوه بر قیمت پایین خانه ها حمل و نقل عمومی به قدری در این شهر خوب است که بیشترین فاصله ها را میتوانید تنها در20دقیقه بروید. آب و هوای رجینا سرد و خشک میباشد.

 سنت آلبرتا، ایالت آلبرتا

این شهر یکی از بکر ترین مناطق طبیعی و هم چنین پاک ترین هوا را در سراسر کانادا دارد. نرخ پایین جرم و جنایت این شهر را به یکی از مقاصد مهاجران تبدیل کرده است. هم چنین میانگین درآمدی و میانگین قیمت خانه ها نیز در سنت آلبرتا خیلی مناسب است. اگر فردی هستید که عاشق مسافت های طولانی دویدن، دوچرخه سواری و پیاده روی در طبیعت هستید سنت آلبرتا باید حتما جزو انتخاب های شما باشد. همچنین این شهر یکی از بهترین شهرهای کانادا از نظر وضعیت نظام سلامت میباشد.

گوئلف، ایالت انتاریو

در گوئلف پیدا کردن کار بسیار راحت است. این شهر با جمعیت 120000نفر یکی از شهر های کوچک ایالت اونتاریو محسوب میشود. اما با این حال این شهر از نظر کیفیت زندگی یکی از بهترین شهر های کانادا میباشد. آب و هوای این شهر در زمستان ها سرد و تابستان ها گرم می باشد و هم چنین بارش های سنگین برف و باران هر ساله در این شهر حضور دارد.

ادمونتون، ایالت آلبرتا

این شهر دومین شهر بزرگ ایالت آلبرتا محسوب می شود و جامعه مهاجر اروپایی که 26 درصد جمعیت این شهر را تشکیل میدهند بزرگترین گروه مهاجران به این شهر میباشند. همچنین این شهر بزرگترین دانشگاه های کانادا را دارد و از این نظر میتوان گفت جمعیت دانشجویی این شهر به نسبت بالا است.

کلگری،ایالت آلبرتا

در میان تمام شهر های ایالت آلبرتا کالگری بهترین شهر ممکن برای مهاجرت میباشد. نرخ جرم و جنایت، نرخ بیکاری و امنیت در بهترین سطح خود قرار دارند. این شهر از نظر معماری یکی از شاهکار های جهان محسوب میشود چرا که در مناطق مختلف این شهر بافت ساختمان ها و رستوران های فرهنگ های مختلف مانند رستوران های چینی و آسیایی فراوان اند. آب و هوای این شهر در بیشتر روزهای سال آفتابی میباشد و از نظر قیمت خانه نیز کلگری یکی از شهر های مناسب از نظر قیمت مسکن میباشد.

عوامل موثر در مهاجرت به کشور کانادا

کانادا از نظر کیفیت زندگی رتبه اول را در دنیا دارد و از نظر حقوق شهروندی نیز رتبه دوم را در جهان به خود اختصاص داده است.

امنیت در شهرهای کانادا

امنیت همیشه یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب محل زندگی بوده است کانادا یکی از بزرگترین کشور های جهان از نظر مساحت محسوب می شود و حدود 20 درصد جمعیت آن را نیز افراد خارجی تشکیل میدهند. با این وجود سطح جرم و جنایت در این کشور در سطح قبلی خود پایین باقی مانده است و تا به حال این کشور هیچ گاه مورد حمله تروریستی قرار نگرفته است.

ثبات سیاسی کانادا

این کشور 11 امین اقتصاد دنیا را داراست و از نظر اقتصادی از ثبات خوبی برخوردار است. هم چنین کانادا از نظر سیاسی نیز ثبات خوبی دارد. سیستم سیاسی کانادا دموکراسی پارلمانی میباشد و از نظر اقتصادی ارتباط نزدیکی با آمریکا دارد. طبق بررسی های بین المللی این کشور از نظر سیاسی 86 درصد ثبات داشته است و کارآمدی دولت آن نیز 95 درصد بوده است.

توان اقتصادی کشورهای کانادا

طبق بررسی های انجام شده این کشور از نظر اقتصادی نسبت به آمریکا کشور ارزان تری برای زندگی محسوب میشود. البته شهر های گرانی در کانادا نیز هستند اما در مجموع هزینه هایی مانند حمل و نقل و تهیه خانه در کانادا خیلی بالا نیستند.

بازار شغلی کشورهای کانادا

بازار شغلی در این کشور مانند بقیه کشور های توسعه یافته در سطح خوبی است و حرفه های مختلف به راحتی میتوانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. اقتصاد کانادا در 4 شهر اصلی این کشور یعنی ونکوور، تورنتو، کلگری و مونترال متمرکز شده است. نرخ بیکاری در این کشور حتی در شهر های کوچک تر نیز در سطح پایینی باقی مانده است. برای داشتن درآمد خوب در این کشور باید به زبان انگلیسی مسلط باشید و اگر دو زبانه باشید و به زبان فرانسه هم نیز مسلط باشید بازار کار خوبی در کانادا در انتظار شما خواهد بود.

نظام مدرسه در کانادا

کانادا یکی از کشور های پیشرو در نظام آموزشی میباشد. تحصیل در این کشور برای تمامی افراد کاملا به صورت  رایگان میباشد و دانش آموزانی که به این کشور مهاجرت میکنند میتوانند از بهترین امکانات آموزشی بهره مند شوند. همچنین در کانادا بهترین کمک هزینه های ویزای تحصیلی کانادا و بورسیه های تحصیلی وجود دارد.

وضعیت اجتماعی شهرهای کانادا

در مورد وضعیت اجتماعی مسائلی مانند وضعیت خانواده ها، وضعیت فرزندان , وضعیت هنر و موزه ها و.. مورد مطالعه قرار میگیرد. از این نظر بهترین شهر برای زندگی شهر کبک مرکز ایالت کبک کانادا میباشد و پس از آن شهر هایی مانند مونترال، ونکوور و تورنتو در رتبه های بعدی می باشد.

وضعیت سلامت در کانادا

سیستم سلامت در کانادا به این صورت طراحی شده است که اکثر هزینه های سلامت در آن برای شهروندان و افرادی که اقامت موقت کانادا را دارند رایگان میباشد. در صورتی که برای مسائل اورژانسی به بیمارستانی در کانادا مراجعه کنید هزینه های درمان رایگان است. و در غیر این صورت بیمه ای که شما تحت پوشش آن هستید تمام هزینه های لازم را پرداخت خواهد کرد. از طرفی تمامی کارفرمایان موظفند در صورت استخدام فردی کارمند خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا