نحوه مهاجرت به کانادا

زمان مطالعه: 8 دقیقه

آیا می خواهید به عنوان یک نیروی کار ماهر به کانادا مهاجرت کنید؟

کانادا حدود 120 مسیر مختلف مهاجرت را برای داوطلبان طبقه اقتصادی ارائه می دهد. در اینجا به محبوب ترین گزینه ها اشاره خواهیم داشت.

 

در سال 1967 ، کانادا اولین سیستم امتیاز جهان را برای ارزیابی اینکه آیا داوطلبین مهاجرت می توانند با موفقیت در بازار کار کانادا ادغام شوند، معرفی کرد.

🔵این کار از طریق برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) انجام شد که همچنان یکی از برجسته ترین مسیرهای مهاجرت کانادا است.

 

با این حال ، آنچه از سال 1967 تغییر کرده است ، تعداد برنامه های مهاجرتی اضافی کانادا است که اکنون در اختیار کارگران ماهر است.

امروزه کانادا حدود 120 جریان مختلف مهاجرت طبقاتی اقتصادی را ارائه می دهد. دلیل این امر این است که قانون اساسی کانادا مهاجرت را به عنوان مسئولیت مشترک بین دولت فدرال و 10 استان و 3 منطقه کانادا تعریف کرده است.

 

با توجه به گستردگی و تنوع کشور ، دولت و استانهای فدرال جریانهای مختلف کارگران ماهر را برای رفع نیازهای متنوع اقتصادی و بازار کار کانادا اجرا می کنند. این بدان معناست که کانادا دارای برنامه های مهاجرتی گسترده ای است که بیشترین نامزدها را انتخاب می کند و همچنین برنامه های هدفمندتری را اجرا می کند که مهاجران را بر اساس سوابق شغلی خود انتخاب می کند.

 

کانادا با برنامه سطح مهاجرت خود هدایت می شود. این کشور به دنبال استقبال از بالاترین سطح مهاجرت در تاریخ خود ، بیش از 400000 مهاجر جدید در سال است. حدود 60 درصد از این مهاجران جدید به عنوان کارگران ماهر و مهاجران تجاری تحت طبقه اقتصادی به کانادا می رسند. حدود 25 درصد از طریق حمایت خانواده وارد می شوند ، در حالی که 15 درصد باقی مانده به عنوان پناهنده استقبال می شوند.

در اینجا مروری میکنیم بر برجسته ترین گزینه های موجود برای کارگران ماهر

اکسپرس انتری

اکسپرس اینتری اصلی ترین راهی است که کانادا از طریق اداره مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) کارگران ماهر را مدیریت و از آنها استقبال می کند. IRCC در حال حاضر قصد دارد سالانه از 110،000 مهاجر جدید از طریق اکسپرس انتری استقبال کند.

 

اولین قدم برای مهاجرت به کانادا از طریق Express Entry این است که اطمینان حاصل کنید که تحت یکی از سه برنامه ای که توسط Express Entry مدیریت می شود واجد شرایط هستید. این سه برنامه عبارتند از:

 

🟠برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)

🟠کلاس تجربه کانادایی (CEC)

🟠برنامه معاملات ماهر فدرال (FSTP)

اکسپرس انتری چیست

اگر از معیارهای یکی از این برنامه ها برخوردار هستید ، می توانید پروفایل Express Entry را در وب سایت IRCC ایجاد کنید. IRCC از شما می خواهد اطلاعات کلیدی مانند سن ، وضعیت تاهل ، تحصیلات ، تجربه کاری و مهارت های زبان انگلیسی و/یا فرانسوی خود را وارد کنید. IRCC بر اساس این اطلاعات نمره سیستم رتبه بندی جامع (CRS) را به شما می دهد.

 

تقریباً هر دو هفته ، IRCC قرعه کشی های اکسپرس اینتری را انجام می دهد. این دعوت نامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم برای داوطلبانی با بالاترین نمرات CRS صادر می کند. با داشتن ITA در دست ، می توانید درخواست اقامت دائم خود را به IRCC ارائه دهید و در راه مهاجرت به کانادا باشید.

 

⭕ توجه داشته باشید که اگر قبلاً در کانادا زندگی نکرده اید ، به احتمال زیاد FSWP بهترین راه برای شما برای واجد شرایط شدن برای اکسپرس اینتری خواهد بود. هنگامی که صلاحیت خود را تأیید می کنید که به خود فرصتی برای تأمین ITA بدهید ، وارد استخر Express Entry شوید. حضور در استخر اکسپرس اینتری به شما این فرصت را می دهد تا با کسب نامزدی استانی (600 امتیاز CRS اضافی) یا پیشنهاد شغلی معتبر (50 یا 200 امتیاز CRS اضافی) امتیاز CRS اضافی کسب کنید.

برنامه نامزدی استانی (PNP) چیست

برنامه نامزدی استانی (PNP)

 

تقریباً هر استان و منطقه ای برنامه نامزدی استانی (PNP) خود را اجرا می کند. این بدان معناست که آنها کاندیداهای کارگر ماهر را که نیازهای بازار کار محلی آنها را برآورده می کنند ، معرفی می کنند.

پس از دریافت نامزدی استانی ، می توانید درخواست اقامت دائم را به IRCC ارائه دهید. به طور کلی ، به نظر می رسد که کانادا سالانه از 80،000 مهاجر از طریق PNP استقبال می کند.

 

بسیاری از استانها همچنین جریانهای PNP را اجرا می کنند که با اکسپرس اینتری مطابقت دارد. اگر واجد شرایط استفاده از اکسپرس اینتری و جریان PNP هستید ، یک استان می تواند دعوتنامه نامزدی استانی را برای شما در حالی که در مجموعه اکسپرس اینتری هستید ارسال کند. در صورت پذیرش دعوت نامه ، 600 امتیاز CRS اضافی دریافت خواهید کرد.

این تقریباً تضمین می کند که یک ITA اکسپرس اینتری دریافت خواهید کرد.

 

علاوه بر این ، می توانید مستقیماً به جریان PNP اعمال کنید. این مستلزم انجام تحقیقات در مورد استان یا سرزمین کانادایی است که می خواهید در آن زندگی کنید و سپس مراحل درخواست PNP آنها را دنبال کنید.

کبک

سومین روش رایج مهاجرت به کانادا به عنوان یک کارگر ماهر ، درخواست مستقیم از استان کبک است. کبک دارای موقعیت ویژه ای در کانادا به عنوان تنها استان فرانکفونی این کشور است. به این ترتیب ، سیستم مهاجرت خود را اجرا می کند و در حال حاضر به دنبال پذیرش بیش از 25000 مهاجر طبقه اقتصادی در هر سال است.

 

اگر کبک درخواست شما را تأیید کند ، گواهی انتخاب پذیرش کبک را برای شما صادر می کند. سپس از گواهینامه برای پشتیبانی از درخواست اقامت دائم که به IRCC ارسال می کنید ، استفاده می کنید.

 

سایر برنامه های فدرال

در سال های اخیر ، IRCC تعداد برنامه های کارگران ماهر را که برای رفع نیازهای منطقه ای و شغلی کار می کند ، افزایش داده است.

 

اگر مایل به مهاجرت به یک استان آتلانتیک (نیوفاندلند و لابرادور ، جزیره پرنس ادوارد ، نیوبرانزویک یا نوا اسکوشیا) هستید ، می توانید برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک را در نظر بگیرید. به نظر می رسد IRCC سالانه از بیش از 6000 مهاجر از طریق AIP استقبال می کند.

 

به عنوان مثال دیگر ، IRCC برنامه مهاجرت محصولات غذایی را اجرا می کند که سالانه تا 2750 درخواست را می پذیرد. آزمایشی برای یافتن کارگران ماهر وجود دارد که بتوانند نیازهای بازار کار کشاورزی و صنایع کشاورزی و آبزیان چند میلیارد دلاری کانادا را برآورده کنند.

 

 

بهترین مسیر را برای خود پیدا کنید

 

مهاجران برای موفقیت اقتصادی کانادا حیاتی هستند ، به همین دلیل این کشور سطح مهاجرت خود و تعداد برنامه های مهاجرتی که ارائه می دهد را افزایش می دهد.

اگر به دنبال مهاجرت به اینجا هستید ، هیچ کمبودی برای گزینه ها ندارید زیرا کانادا بیشترین تعداد مسیرهای طبقه اقتصادی را در جهان اداره می کند.

 

به جای این که خود را با انجام تحقیقات در مورد تقریباً 120 جریان طبقه اقتصادی کانادا غرق کنید ، ممکن است بخواهید یک ارزیابی صلاحیت مهاجرت کانادایی را به سادگی تکمیل کنید تا بهترین مسیر را برای خود بیابید.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا