هزینه بچه دار شدن و تربیت فرزند در کانادا

زمان مطالعه: 15 دقیقه

هزینه بچه دار شدن و تربیت فرزند در کانادا

از قرن بیستم، کانادا پیشرفت‌های عمده‌ای را در مراقبت‌های زایمان تجربه کرده است که منجر به بهبود مراقبت‌های دوران بارداری، نرخ پایین مرگ‌ومیر نوزادان و بهبود گزینه‌های درمان باروری شده است.

بنابراین، زایمان در کانادا با توجه به امکانات پزشکی با کیفیت بالا و نرخ پایین، یک تجربه هیجان انگیز است.

در حالی که هزینه بچه دار شدن در هر استان/منطقه در کانادا متفاوت است، میانگینی وجود دارد که به شما کمک می کند بودجه مناسبی تعیین کنید.

 

در اینجا به روش‌های مختلف بچه‌دار شدن در کانادا، هزینه‌ها و کارهایی که قبل و بعد از زایمان در کانادا باید انجام شود، می‌پردازم.

آشنایی با زایمان در کانادا

با داشتن شهروندی حق تولد، بسیاری از مردم در سراسر جهان کانادا را مقصد مورد علاقه خود برای زایمان می دانند. پس از آن، نوزاد به طور خودکار شهروند کانادا خواهد شد و از تمام مزایای دولتی برخوردار خواهد شد.

هنگامی که صحبت از تربیت کودکان به میان می آید، کانادا به دلیل مزایای مراقبت از کودک، مزایای آموزشی و بسیاری از مزایای دیگر در این کشور، مکانی ایده آل است.

بنابراین، به راحتی می توان فهمید که چرا زایمان در کانادا یک تصمیم عالی برای شهروندان و غیرشهروندان است.

اقامت کانادا از طریق تولد فرزند
از این رو، بسیاری از افراد مانند شما می پرسند که هزینه بچه دار شدن در کانادا چقدر است؟

چه یک شهروند یا غیر شهروند باشید، دانستن هزینه زایمان در کانادا برای جلوگیری از غافلگیری که ممکن است امور مالی شما را خراب کند ضروری است.

متعاقباً متوجه خواهید شد که هزینه بچه دار شدن در کانادا چقدر است و قبل و بعد از زایمان چه باید کرد.

هزینه بچه دار شدن در کانادا چقدر است؟

هزینه بچه دار شدن در کانادا در اکثر استان ها / مناطق برای شهروندان و ساکنان دائم رایگان است.
  • با این حال، هزینه متوسط بچه دار شدن در سایر استان ها/مناطق برای شهروندان دارای بیمه 1300 دلار کانادا برای زایمان در بیمارستان است. 1160-2800 دلار کانادا برای زایمان در منزل با ماما؛ و 300 تا 1300 دلار کانادا برای زایمان سزارین در بیمارستان.
  • از سوی دیگر، هزینه زایمان در کانادا برای شهروندان بدون بیمه بین 5500 تا 8700 دلار کانادا برای زایمان در بیمارستان است. 3000 دلار کانادا برای زایمان در منزل با ماما؛ و 10500 تا 12500 دلار کانادا برای زایمان سزارین در بیمارستان.

میانگین هزینه زایمان در کانادا برای شهروندان

فرآیند پزشکی میانگین هزینه با بیمه (CAD) میانگین هزینه بدون بیمه (CAD)
سونوگرافی قبل از تولد 300 300 – 500
ویزیت و مراقبت پزشک دوران بارداری 0 100-150
زایمان طبیعی در بیمارستان 1,000 5,000- 8,000
زایمان در منزل با ماما 860-2,500 2,500
سزارین در بیمارستان 0 – 1,000 10,000 – 12,000

 

  • گفته می شود، هزینه یا زایمان نوزاد در کانادا بین شهروندان و غیرشهروندان متفاوت است. افراد غیرشهروندی که دارای بیمه بین المللی هستند می توانند بین 1360 تا 3000 دلار کانادا برای زایمان در خانه با ماما هزینه کنند. 500-1500 دلار کانادا برای زایمان طبیعی در بیمارستان؛ 500-1500 دلار کانادا برای سزارین در بیمارستان.
  • با این حال، هزینه بچه دار شدن در کانادا برای افراد غیر شهروندی بدون بیمه بین المللی بین 3000 دلار کانادا برای زایمان در خانه با ماما است. 5500 تا 8500 دلار کانادا برای زایمان طبیعی در بیمارستان؛ و 10500 تا 12500 دلار کانادا برای سزارین در بیمارستان.

میانگین هزینه زایمان در کانادا برای افراد غیرشهروند

فرآیند پزشکی هزینه های متوسط بدون بیمه

(CAD)

هزینه های متوسط با بیمه بین المللی

(CAD)

غربالگری جنین قبل از تولد 100–150 0
زایمان در منزل با ماما 2,500 860 – 2,500
زایمان طبیعی در بیمارستان 5,000 – 8,000 0 – 1,000
سزارین در بیمارستان 10,000 – 12,000 0 – 1,000
یک بار ویزیت مراقبت های دوران بارداری 300–500 0–300

 

بهترین زمان برای ورود به کانادا برای زایمان

معمولا پروسه درخواست ویزا و موافقت با آن زمان مشخصی ندارد و ممکن است از چند هفته تا 6 ماه نیز به‌طول بیانجامد.

به‌همین دلیل به کسانی که قصد دارند با زایمان در کانادا فرزند خود را تبعه این کشور کنند توصیه می‌شود کارهای لازم برای اخذ ویزا را بسته به نوع ویزای توریستی، از چند ماه قبل از بارداری انجام دهند.

بهتر است بدانید ویزای توریستی کانادا در دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت صادر می‌شود که زمان انقضای کوتاه مدت از تاریخ صدور آن 90 روز است و با ویزای توریستی بلند مدت می‌توان تا 5 سال، هر 6 ماه یک مرتبه بدون نیاز به تمدید ویزا به کانادا سفر کرد.

  • با توجه به خطرات احتمالی این پرواز طولانی مدت به‌ویژه در هفته‌های آخر بارداری، معمولا مادران باردار با ویزای توریستی نمی‌توانند بعد از هفته 28 بارداری خود به کانادا سفر کنند. به‌همین خاطر بهترین زمان سفر برای زایمان در کانادا، هفته  28بارداری یا یک الی دو هفته قبل از آن است.

اطلاع از هزینه های مختلف بچه دار شدن در کانادا

تا اینجا هزینه متوسط زایمان در کانادا را برای شهروندان و غیرشهروندان توضیح داده ام.

1. تولد به روش IVF

لقاح آزمایشگاهی (IVF) یکی از روش های متداول بچه دار شدن در کانادا برای زوج هایی است که مشکلات باروری دارند.

اگر در حال زایمان در کانادا از طریق IVF هستید، انتظار داشته باشید که بین 9250 تا 17000 دلار برای هر چرخه هزینه کنید. هزینه دقیق IVF در کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند:

  • درمانگاه
  • تعداد دوره ها
  • هزینه دارو
  • استان/منطقه

گفته می شود، سیستم های بهداشت عمومی انتاریو، نیوبرانزویک، مانیتوبا و کبک کمک مالی برای جبران دوره درمان های IVF ارائه می دهند.

 

2. فرزندخواندگی

آخرین گزینه شما برای بچه دار شدن در کانادا می تواند فرزند خواندگی باشد. با این حال، راه‌هایی که می‌توانید در کانادا فرزندخواندگی را بپذیرید به شرح زیر است:

  • فرزندخواندگی عمومی: فرزندخواندگی عمومی بر اساس سرپرست یک اداره رفاه کودکان استان انجام می شود. این نوع پذیرش در کانادا رایگان است.
  • فرزندخواندگی خصوصی: فرزندخواندگی خصوصی بر اساس آژانس های فرزندخواندگی دارای مجوز و تنظیم شده توسط مقامات استانی است. فرزندخواندگی خصوصی بین 15000 تا 25000 دلار + برای کودکان متولد شده در کانادا و 25،000 تا 50،000 دلار برای کودکان متولد خارج از کشور هزینه دارد.
  • پذیرش بین المللی: فرزندخواندگی بین المللی بر اساس کشورهای بین المللی از طریق آژانس های فرزندخواندگی استانی صورت می گیرد. میانگین هزینه پذیرش بین المللی بین 30000 تا 50000 دلار است.
اقامت کانادا از طریق تولد فرزند
بارداری حین تحصیل در کانادا
حقوق کودکان در کانادا
مقاطع تحصیلی در مدارس کانادایی

میانگین هزینه بزرگ کردن کودک در کانادا

بعد از «هزینه بچه دار شدن در کانادا چقدر است؟» سوال بعدی این است که هزینه تربیت کودک در کانادا چقدر است؟ در حالی که هزینه زایمان در کانادا نسبتا ارزان است، اما بزرگ کردن کودک گران است.

 

  • به طور کلی، شما بین 10000 تا 15000 دلار کانادا برای بزرگ کردن یک کودک زیر 18 سال در کانادا هزینه خواهید کرد.
  • با این اوصاف، متوسط هزینه ماهانه تربیت کودک در کانادا 1100 دلار + و هزینه سالانه 13300 دلار + است. 

1. هزینه خورد و خوراک

غذا یکی از عوامل اصلی تشکیل دهنده هزینه متوسط تربیت کودک در کانادا است. انتظار داشته باشید که به طور متوسط سالانه 900 تا 3000 دلار برای تغذیه کودک خود در کانادا هزینه کنید. با این حال، بسته به برنامه غذایی خود، ممکن است کمتر یا بیشتر از این محدوده هزینه کنید.
علاوه بر این، اگر کودک شما نیازهای غذایی خاص یا آلرژی داشته باشد، به هزینه های غذایی سالانه شما می پردازد. در نهایت، روش تغذیه کودک شما نیز هزینه های غذایی شما را تعیین می کند.
اگر به جای شیردهی از شیر خشک استفاده می کنید، هزینه آن بیشتر خواهد بود.

2. هزینه پوشاک

اگر دوست دارید برای کودک خود لباسهای برنددار و خاص تهیه کنید، آماده پرداخت هزینه زیادی باشید. ممکن است ماهانه 80 دلار برای اولین سال فرزندتان خرج کنید.
اگرچه هزینه های پوشاک به درآمد شما بستگی دارد، اما هر چه فرزند شما بزرگتر شود، بیشتر برای لباس خرج می کنید.
از آنجایی که نوزادان سریع رشد می کنند، شما متوجه خواهید شد که لباس های جدیدی متناسب با اندازه و نیازهای ویژه آنها می خرید.
با این حال، مجبور نیستید لباس‌های کوچک شده نوزادتان را هدر دهید زیرا می‌توانید آن‌ها را به Once Upon a Child بفروشید و آن‌هایی را بخرید که متناسب با اندازه فعلی فرزندتان هستند.

3. هزینه های مهدکودک

بردن فرزندتان به مهدکودک نیز بر هزینه کلی تربیت او در کانادا می افزاید.

چه مهدکودک در منزل باشد و چه مهدکودک تمام روز، هزینه مهدکودک به سن کودک شما بستگی دارد. با این حال، هر چه کودک شما کوچکتر باشد، هزینه آن بیشتر است زیرا نیاز به توجه بیشتری از جانب مراقب دارد.

گفته می شود، هزینه مهد کودک در هر استان یا منطقه در کانادا متفاوت است. در روبرو میانگین هزینه مهدکودک تمام روز در هر استان/منطقه کانادا آمده است:

  • Alberta = $830 – $1,350
  • British Columbia = $800 – $1,283
  • Ontario = $662 – $1,934
  • Manitoba = $451 – $651
  • New Brunswick = $664 – $868
  • Newfoundland/Labrador = $660 – $995
  • Nova Scotia = $847 – $960
  • Nunavut = $1,213 – $1,411
  • Prince Edward Island= $586 – $738
  • Saskatchewan = $615 – $1,000
  • Northwest Territories= $760 – $1,150
  • Quebec= $179
  • Yukon= $850 – $900

4. پوشک

مقدار پوشک‌هایی که روزانه به آن‌ها نیاز دارید نیز به مجموع هزینه‌های بزرگ کردن فرزندتان در کانادا اضافه می‌شود. به طور کلی، با بزرگتر شدن فرزند شما، نیاز به پوشک افزایش می یابد.
با توجه به تعداد پوشک مورد نیاز خود، انتظار داشته باشید سالانه بیش از 500 دلار هزینه کنید. می‌توانید با ضرب کردن یک جعبه پوشک (+30 دلار) در تعداد مورد نیاز خود، محاسبات را انجام دهید.

5. حمل و نقل

چه از وسیله نقلیه خود استفاده کنید و چه از وسایل حمل و نقل عمومی، هزینه حمل و نقل فرزندتان نیز به هزینه کلی تربیت او در کانادا می رسد. هزینه بلیط اتوبوس در کانادا حدود 100 دلار در ماه است.
انتاریو، کبک و نیوبرانزویک برای کودکانی که به تنهایی سوار اتوبوس می‌شوند محدودیت سنی دارند. از سوی دیگر، برخی از استان ها برای انتقال فرزند شما به مدرسه هزینه اتوبوس مدرسه می گیرند. و بعضی از جاها نمی گیرند.

6. مدرسه

هزینه های مدرسه در کانادا بر اساس نوع مدرسه ای که فرزند خود را در آن ثبت نام کرده اید متفاوت است. اما حتی اگر فرزند خود را در یک مدرسه دولتی که رایگان است ثبت نام کرده باشید، هزینه هایی از جیب شما وجود دارد. میانگین هزینه های وسایل مدرسه در یک مدرسه دولتی کانادا:

  • دبستان = 100 و 150 دلار
  • دبیرستان = 800 دلار و 2000 دلار

علاوه بر این، هزینه های مدرسه می تواند با هزینه تنقلات، فعالیت های فوق برنامه، سفرهای میدانی، ورزش و غیره همراه باشد.
به طور کلی، هر چه فرزند شما کوچکتر باشد، هزینه موارد حاشیه ای و وسایل مدرسه بیشتر است. اما شما باید بیش از 700 دلار برای وسایل مدرسه برای فرزندان کوچکتر خود خرج کنید که شامل هزینه های الکترونیک و کتاب است.

7. دانشگاه

هزینه های دانشگاه اصلی تربیت کودک در کانادا را تشکیل می دهد. به همین دلیل است که اکثر والدین کانادایی که به دنبال فرستادن فرزندان خود به دانشگاه هستند، زودتر از موعد صرفه جویی می کنند. بنابراین، میانگین هزینه های سالانه دانشگاه در کانادا برای شهروندان کانادایی عبارت است از:

  • 6463 دلار کانادا = برای مدرک کارشناسی
  • 7056 دلار کانادا = برای مدرک تحصیلات تکمیلی

با این حال، میانگین هزینه در هر برنامه و موسسه ای که فرزند شما در آن ثبت نام کرده است متفاوت است. هزینه شامل موارد زیر است:

  • شهریه (در هر ترم)
  • اتاق خوابگاه
  • کتاب های درسی
  • مراقبت های بهداشتی و مراقبت های شخصی
  • حمل و نقل عمومی
  • ورزش و فعالیت های فوق برنامه

8. مخارج متفرقه

در نهایت، متوسط هزینه تربیت فرزند در کانادا به هزینه های متفرقه بستگی دارد، مانند:

جشن های تولد: می توانید برای اولین جشن تولد فرزندتان چیزی بین 50 تا 600 دلار خرج کنید. با این حال، ضروری است که مبلغی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد، زیرا همه والدین مبلغ یکسانی را برای جشن تولد خرج نمی کنند.
هزینه های نگهداری از کودکان: سپردن مسئولیت های فرزندپروری خود به پرستار کودک در کانادا 14.54 دلار در ساعت هزینه دارد. بسته به ساعاتی که می‌خواهید نقش خود را به پرستار کودک واگذار کنید، می‌توانید ماهانه صدها دلار هزینه کنید.
فعالیت‌های فوق برنامه: حمایت از مهارت‌ها و سرگرمی‌های فرزندتان راهی برای آشکار کردن پتانسیل کامل اوست. با این حال، می توانید بیش از 1000 دلار برای فعالیت های فوق برنامه و سرگرمی های فرزندتان در کانادا خرج کنید.

بعد از تولد فرزندتان در کانادا چه باید کرد؟

هزینه بچه دار شدن در کانادا پس از زایمان تمام نمی شود. در واقع، بلافاصله پس از زایمان شروع خواهد شد.

علاوه بر استفاده از بیمه اشتغال زایمان و مزایای والدین (EI)، می‌توانید هزینه‌های بزرگ کردن نوزاد خود را در کانادا به روش‌های زیر کاهش دهید:

1. ثبت تولد فرزندتان

ثبت نام برای زایمان اولین کاری است که باید پس از زایمان در کانادا انجام دهید. استان یا منطقه ای که فرزند شما در آن متولد شده است مسئول صدور شناسنامه است.

علاوه بر این، باید از طریق اداره بهداشت استانی/منطقه ای خود برای دریافت کارت سلامت فرزندتان اقدام کنید.

در نهایت، باید برای شماره بیمه اجتماعی فرزندتان (SIN) به صورت آنلاین یا در استان/منطقه خود درخواست دهید تا واجد شرایط دریافت مزایای دولتی شوید.

2. درخواست برای کمک هزینه کودک کانادا

کمک هزینه کودک کانادا (CCB) یک پرداخت معاف از مالیات است که توسط CRA برای جبران هزینه های تربیت کودکان زیر 18 سال اجرا می شود.

با این حال، برای واجد شرایط بودن برای کمک هزینه کودک کانادا، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • شهروند کانادایی یا مقیم دائمی باشید
  • مسئول اصلی تربیت کودک باشید.
  • با یک کودک زیر 18 سال زندگی کنید
  • مالیات خود را بپردازید

3. افتتاح یک طرح پس انداز تحصیلی ثبت شده

برنامه پس انداز تحصیلی ثبت شده (RESP) حسابی است که به شما کمک می کند برای تحصیلات دبیرستانی فرزندتان پس انداز کنید.

البته تمامی بانک های کانادا مزایا و حساب های ویژه ای برای محصلین در تمام مقاطع تحصیلی اختصاص دادند.

10 بانک برتر کانادا برای دانشجویان بین المللی

جمع بندی نهایی در مورد هزینه بچه دار شدن در کانادا

همانطور که در بالا توضیح داده شد، هزینه بچه دار شدن در کانادا در هر استان/منطقه، روش پزشکی و شهروندی متفاوت است.

در حالی که هزینه برای شهروندان کانادایی کمتر است، افراد غیرشهروندی می توانند هزینه را با بیمه بین المللی خود جبران کنند.

در نهایت، اطمینان حاصل کنید که به خوبی برای نوزاد خود آماده شده اید و تمام مزایای دولتی را برای کاهش هزینه های تربیت فرزند خود در کانادا دریافت کنید.

سوالات خود را در کامنت با ما به اشتراک بگذارید

وکلا و مشاوران رسمی مهاجرتی گروه کانادا از ایران به شما کمک میکنند بدون خطا فرایند پذیرش و مهاجرت خود را طی کنید.
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا