ارائه اطلاعات بیومتریک، شرایط جدید اخذ اقامت دائم

زمان مطالعه: 4 دقیقه
اکنون فهرست 58 مرکز ارائه دهنده خدمات جدید بیومتریک در سراسر کانادا باز است.
در حال حاضر، مراکز ارائه دهنده خدمات در سراسر کانادا برای گرفتن اطلاعات بیومتریک اتباع خارجی که متقاضی اقامت در این کشور هستند، آماده خدمت رسانی هستند.
پیش از 3 دسامبر، تنها متقاضیان مهاجرتی که در خارج از کانادا زندگی میکردند ناچار بودند اثر انگشت و عکس خود را ارسال کنند. اکنون مگر در مواردی که معافیت داشته باشند، باید اطلاعات بیومتریک متقاضیانی که داخل کانادا هستند نیز ارسال شود:
• ویزای کار (شامل تمدید آن)
• ویزای تحصیلی (شامل تمدید آن)
• ویزای توریستی (شامل تمدید آن)
• اقامت دائم

🔗آیا با ویزای توریستی میتوان اقامت دائم گرفت؟
🔗تبدیل ویزای توریستی یا ویزای مولتیپل به ویزای تحصیلی

🔻اگر فردی می خواهد ویزای خود را تمدید کند باید اطلاعات بیومتریک خود را هر چه سریعتر ارسال کند.
🔻این فهرست 89 مرکز ارائه دهنده خدمات در کانادا در وب سابت اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) موجود است.
 
 
 
در بیانیه ای، وزیر جدید مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، مارکو مندیپینو، گفت که برنامه توسعه بیومتریک باعث ” افزایش کارایی و یکپارچگی” سیستم مهاجرت کانادا می شود. وی گفت: ” اثر انگشت و عکی به عنوان یکی از مطمئن ترین راه ها برای شناسایی افراد است و بیش از 70 کشور جهان از این دو اطلاعات هویتی استفاده می کنند.
چه کسی باید اطلاعات بیومتریک ارائه دهد؟

کانادا از 31 دسامبر سال 2018 تا به امروز اطلاعات بیومتریک اغلب اتباع خارجی که متقاضی اقامت موقت یا دائمی کانادا هستند، را جمع آوری کرده است. افراد بین 14 تا 79 سال نیاز به ارائه اثر انگشت و عکس برای کلیه برنامه های اقامت دائم در هر سه دسته خانوادگی، کاری و طبقه پناهندگی دارند. این شروط حتی در مورد کسانی که در گذشته اطلاعات بیومتریک خود را برای ویزای توریستی، تحصیلی یا مجوز کاری و یا یک درخواست اقامت دائم متفاوتی ارائه داده بودند، صدق می کند.
🔴توجه داشته باشید، شهروندان کانادا و ساکنان دائمی موجود نیازی به ارائه بیومتریک خود ندارند.

پروسه عملیات

🔻کسانی که مجبورند اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهند باید از قبل رزرو کنند. آنها سپس یک نامه دستورالعمل و راهنمایی در مورد اطلاعات بیومتریک (BIL) دریافت می کنند، که لیستی از مراکز خدماتی جهت جمع آوری اطلاعات بیومتریک برای انتخاب را ارائه می دهد.
🔻 طی 30 روز باید متقاضیان برای پردازش اطلاعات بیومتریک لازم است BIL یا نامه را بصورت حضوری به یکی از این مراکز خدماتی ببرند. متقاضیان، از جمله متقاضیان کانادا که به خارج از کشور سفر می کنند، می توانند اطلاعات بیومتریک خود را در یکی از مراکز درخواست ویزا (VAC) در هر کشوری که از نظر قانونی مجاز به رفت و آمد به آنها هستند، ارائه دهند.

به منظور پشتیبانی، IRCC ابزاری آنلاین را فراهم کرده است که در آن کاربران پرسشنامه ای را پر می کنند تا تشخیص دهند که آیا نیاز به ارائه اطلاعات خود برای یک برنامه انتخابی دارند یا خیر.
 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا