اعمال تغییرات جدید در برنامه استارت آپ کانادا

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اعمال تغییرات جدید در برنامه استارت آپ کانادا

آخرین داده‌های اداره مهاجرت کانادا (IRCC) حاکی از آن است که در چهار ماه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته، افراد بیشتری از طریق برنامه مهاجرتی ویزای استارت‌آپ (SUV) اقامت دائم کانادا را دریافت کرده‌اند. 

طی یک سوم اول سال جاری، کانادا پذیرای ۱۹۵ ساکن دائمی جدید از طریق برنامه ویزای استارت‌آپ بود؛ این میزان ۸٫۳ درصد بیشتر از ۱۸۰ نفری است که طی چهار ماه اول سال ۲۰۲۲ وارد کانادا شده‌اند. 

با نرخ فعلی ورودی‌های جدید از طریق برنامه ویزای استارت‌آپ، در صورتی که سطوح فعلی مهاجرت به همین صورت ادامه یابد، ۵۸۵ مهاجر دائم جدید می‌توانند تا پایان سال جاری از این طریق وارد کانادا شوند. 

این سطح تقریباً قابل مقایسه با ۵۷۵ ساکن دائمی جدیدی است که سال گذشته از طریق همین برنامه ساکن کانادا شدند. 

البته از آنجایی که مهاجرت کلی به کانادا در ماه آوریل نسبت به ماه قبل ۳۴٫۶ درصد کاهش یافت، تعداد ساکنان دائمی جدید که از طریق برنامه ویزای استارت‌آپ وارد می‌شوند نیز در آن ماه کاهش یافته است.

تغییرات در برنامه ویزای استارت‌آپ کانادا

صدور اجازه کار باز و بدون محدودیت

به جای اینکه اقدام کنندگان تنها امکان فعالیت در استارت‌آپ خود را داشته باشند، با تغییرات جدید می‌توانند برای دریافت اجازه کار باز اقدام کنند. 

صدور اجازه کار 3 ساله بجای 1 ساله

افرادی که برای ویزای استارت‌آپ اقدام کرده‌اند، امکان اقدام برای دریافت اجازه کار ۳ ساله را خواهند داشت. این در حالی است که اجازه کار قبلی یک ساله بود. 

افزایش ظرفیت برنامه در سه سال آینده

ظرفیت پذیرش متقاضیان از طریق برنامه استارت‌آپ تا سه برابر افزایش می‌یابد (از ۱۰۰۰ به ۳۵۰۰ ). 

صدور اجازه کار برای تمامی اعضا در برنامه استارت آپ

این اجازه کار باز ۳ ساله به تمام تیم استارت‌آپ تعلق می‌گیرد و محدود به اعضای اصلی نیست. 

سرعت بخشیدن به بررسی پرونده های استارت آپ

یکی از ایراداتی که به برنامه استارت آپ وارد بود، عملکرد اداره مهاجرت کانادا در بررسی پرونده ها است، که ظاهرا تصمبم بر این شد تا با سرعت بیشتر پرونده های مربوطه را بررسی کنند.

شرایط متقاضیان ویزای استارت‌آپ: 

  • تمکن مالی برای راه‌اندازی پروژه: از موارد مهم دیگر، داشتن توان مالی کافی برای راه‌اندازی پروژه است که باید مدارک آن تهیه و به اداره مهاجرت ارسال شود تا این اداره از تمکن مالی گروه برای اجرای طرح تجاری اطمینان حاصل کند.
  • مهارت زبان انگلیسی: توصیه می‌شود متقاضیان حداقل مدرک CLB 5 (Reading 4و بقیه مهارت‌ها ۵ ) ارائه دهند تا به پرونده‌شان اضافه شود. 
  • در مواردی اداره مهاجرت درخواست بررسی مجدد یا Peer review می‌کند.
5 حوزه پرطرفدار استارتاپ در کانادا
در هر پروژه تجاری تا پنج نفر می‌توانند دخیل باشند و هر کدام از آن‌ها باید حداقل ۱۰ درصد از سهام پروژه را در اختیار داشته باشند.

در مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ، متقاضیان باید پس از ورود به کانادا تجارت خود را راه‌اندازی کرده و بر آن متمرکز باشند. اما به هر حال این ویزا و یا حتی دریافت اقامت دائم کانادا از طریقِ آن، ارتباطی با موفقیت و یا عدم موفقیت پروژه استارت آپ نخواهد داشت. متقاضیانِ ویزای استارت آپ از همان ابتدا اقامت دائم دریافت می‌کنند. 

محبوب‌ترین مقاصد برای کارآفرینان مهاجر از طریق برنامه ویزای استارت‌آپ بریتیش کلمبیا و انتاریو هستند. 

استان غربی بریتیش کلمبیا در چهار ماهه اول سال جاری پذیرای ۸۵ ساکن دائمی جدید از طریق برنامه ویزای استارت‌آپ بود که ۶٫۳ درصد نسبت به ۸۰ نفردر دوره مشابه سال ۲۰۲۲ افزایش داشت. 

انتاریو، بزرگترین استان کانادا، در چهار ماهه اول سال جاری از طریق این برنامه مهاجرتی پذیرای ۷۰ مقیم دائم جدید بود که ۱۷٫۶ درصد نسبت به ۸۵ نفر مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت. 

در چهار ماه اول سال گذشته هیچ مهاجری از طریق برنامه ویزای استارت‌آپ  وارد آلبرتا نشدند، اما در طول دوره مشابه امسال ۱۵ نفر از این طریق  وارد کشور شده‌اند. 

استان منیتوبا که در چهار ماه اول سال گذشته، ۲۵ کارآفرین مهاجر را از طریق برنامه ویزای استارت‌آپ پذیرش کرد، امسال نیز همان عملکرد مشابه را داشت. 

در مورد سایر استان‌ها، در چهار ماهه اول سال جاری هیچ ساکن دائمی جدیدی از طریق برنامه ویزای استارت‌آپ در این استان‌ها پذیرش نشده است. 

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا