معرفی و شرایط برنامه استارتاپ

زمان مطالعه: 11 دقیقه

این مطلب قصد دارد شرایط و قوانین برنامه مهاجرتی محبوب ویزای استارتاپ را شرح دهد. با ما همراه باشید

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ یا همان کارآفرینی، یکی از روش‌هایی است که اخیرا برای مهاجرت به کانادا از آن استفاده می‌شود. آیا ایده‌ای تجاری در سر دارید؟ آیا این ایده در کانادا قابلیت پیاده‌سازی دارد؟ اگر یکی از سازمان‌های مورد تایید، حامیِ ایده شما باشد، امکان مهاجرت به کانادا برای شما فراهم خواهد شد.
قبل از هر چیز باید بدانیم فرآیند ویزای استارتاپ کانادا به چه صورت است؟ در واقع این نوع از ویزا برای آن‌دسته از کارآفرینانی است که مهارت‌های مورد نیاز، جهت ایجاد کسب‌وکار و پتانسیل لازم برای مهاجرت به کانادا را دارند. از جمله شرایطی که این افراد باید داشته باشند، می‌توان به ابتکار و خلاقیت، توانایی ایجاد شغل برای شهروندان کانادایی و همچنین توانایی رقابت در سطح جهانی اشاره نمود.

🟥 مفهوم برنامه استارتاپ

اگر يك طرح،يك ايده،يك خلاقيت،يك اختراع در سيستم كاري خود داشته باشيد كه حاضر باشيد اين طرح را به شكل كاليبره شده در كانادا براي دولت كانادا اجرا كنيد مي توانيد از برنامه استارتاپ استفاده كنيد و اقامت دائم را براي خود و اعضاي خانواده تان دريافت كنيد.

🔻 لازم به ذکر است عنوان شود که هزینه ویزای استارتاپ کانادا، معمولا چیزی در حدود ۱۵۴۰ دلار است و مدت زمان رسیدگی به آن بین ۱۲ تا ۱۶ ماه طول می‌کشد.

⭕️برنامه فدرال مي باشد(در كل كشور كانادا قابل اجرا مي باشد و محدود به چند استان نمي باشد)
⭕️اين برنامه به شكل همكاري در غالب يك team work مي باشدكه در نهايت منجر به اخذ اقامت دائم خواهد شد.
⭕️در اين پروژه ها تعداد نفرات حاضر در طرح اعم از صاحب ايده و افرادسرمايه گذار و همكار بستگي به نوع و حجم طرح ميتواندبين ٢تا ٥ نفر باشد.

🔻 در اكثر موارد تعداد نفرات گروه بين ٢يا ٣ نفر مي باشد.درصورتي تعداد نفرات تيم به ٤يا ٥ نفر ميرسد كه طرح جامع و كامل باشد و روي طرح به صورت كامل كار شده باشد،در اين حالت ريسك برنامه استارتاپ بالا ميباشد.

 
⭕️هر كدام ازاعضاي تيم برنامه استارتاپ يك main applicant مي باشند كه در صورت تاييد طرح توسط سازمانهاي مورد تاييد كانادا به همراه خانواده خود اقامت دائم دريافت مي كنند.

افراد به ٢ شكل به برنامه استارتاپ اضافه ميشوند:

١- شما صاحب طرح اصلي هستيد و از بقيه افراد به عنوان همكار دعوت مي كنيد وارد پروژه استارتاپ شوند.

٢- شما صاحب طرح نمي باشيد و از طرح بقيه استفاده مي كنيد و با عنوان همكار وارد تيم مي شويد. هر كدام از main applicant ها حدود ١٠٪؜ از سهام شركت و حق راي را دارند. متقاضي و سازمان حمايت كننده به صورت مشترك بالغ بر ٥٠%از سهام شركت و حق راي را دارد. هر كدام از main applicant ها به صورت مجزا مصاحبه مي شوند و در صورتي كه يكي از متقاضيان در برنامه توسط آفيسر مردود شود تمامي افراد ديگر طرح هم مردود ميشوند.

 

شرايط شركت در برنامه اقامت دائم استارتاپ:

  • قدرت سرمايه گذاري حدودا ١٨٠ هزار دلار در كمتر از يك سال(١٤٠ هزار دلار بدون برگشت و ٤٠ هزار دلار بازگشت پس از يك سال)
  • مدرك زبان CLB 5 (تقريبا معادل آيلتس ٥ در هر ٤ مهارت)
  • داشتن مدرك تحصيلي فوق ديپلم و بالاتر
  • سن ترجيحا كمتر از ٥٥

✅ مزاياي برنامه استارتاپ

  • ♦️اخذ اقامت دائم كمتر از ٢ سال براي كل خانواده
  • ♦️اخذ اجازه كار پس از حدودا ٨ ماه در صورت نياز و فقط براي افراد صاحب طرح
  • ♦️برنامه فدرال(كل كانادا و بدون محدوديت حضور در يك استان)
  • ♦️مدرك زبان پايين
  • ♦️نداشتن شرط سني
  • ♦️سرمايه گذاري مطمئن
  • ♦️عدم نياز به موفقيت بيزينس
  • ♦️مدت زمان بسيار كوتاه تر از برنامه هاي ديگر تجاري

✅ هزينه هاي استارتاپ

وکلای گروه مهاجرتی کانادا از ایران فقط دستمزد انجام کارهای حقوقی این برنامه را میگیرند و این هزینه بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار برای هر تیم خواهد بود. مابقی هزینه های راه اندازی و تاییدیه ها تماماً با هماهنگی شما و تنها در صورت نیاز انجام میشود.

 

✔️ حمایت از سوی یک شرکت کانادایی

از هر چیز شخص متقاضی باید تحت حمایت مالی از سوی یکی از شرکت‌های تایید شده توسط دولت کانادا قرار گیرد که برای این کار باید موارد زیر را داشته باشد:
• دریافت نامه تائیدیه حمایت مالی از شرکت یا سازمان مربوطه
• جهت دریافت حمایت مالی باید با شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در زمینه کاری شما فعالیت دارند، ارتباط برقرار کنید.
• توانایی متقاعد کردن شرکت یا سازمان، نسبت به ایده تجاری خود بر این مبنا که ارزش حمایت مالی را دارد.

 

🔻 گفتنی است فرآیند اثبات ایده تجاری در هر یک از شرکت‌ها متفاوت بوده و طبق شرایط تغییر می‌کند. به عنوان مثال ممکن است لازم باشد ایده کسب‌وکار خود را به صورت حضوری ارائه دهید و یا جزئیات آن را برای شرکت ارسال کنید.

✅ ويژگي هاي طرح برنامه استارتاپ:

١- داراي نوآوري باشد
٢- براي كانادايي ها قابل اشتغال باشد
٣- در مقايس جهاني قابل رقابت باشد.

🔻 در واقع يك طرح تجاري قوي با ايده اي نو داشته باشيد و با بيزينس پلن اين طرح بايد بتوانيد يكي از سازمان هاي مورد تاييد دولت كانادا را جهت دريافت نامه حمايتي راضي كنيد كه اين طرح سود آور بوده و همچنين در اقتصاد كانادا تاثير گذار خواهد بود در واقع آن محصول با پتاسيل رشد بالا باشد

کار در کانادا
وضعیت کار در کانادا برای ایرانیان
مجوز کار در کانادا (Work Permit)
برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) کانادا

✔️اخذ ويزاي استارتاپ شامل دو بخش مي باشد:

مراحل بيزينسي ويزاي استارتاپ + مراحل اداري و حقوقي ويزاي استارتاپ

⭕️اين برنامه اقامت دائم بوده و از ابتدا تا انتها كه بستگي به فاكتور هاي زيادي دارد ممكن است١.٥ تا ٢ سال و يا حتي مقداري بيشتر زمان ببرد.
⭕️زمان دريافت نامه حمايتي بستگي به نوع طرح و يكسري شرايط دارد ولي در بيشتر موارد بين ٦ تا ٨ ماه مي باشد. نامه حمايتي(letter ot support) مهمترين مدرك برنامه استارتاپ مي باشد.

 

✅️ سه گروه مورد تایید دولت كانادا جهت صدور نامه حمايتي:

⭕️incubator ها:سازمانهايي هستند كه از استارتاپ هاي كه تازه شروع به كار كرده اند حمايت ميكنند،روي طرح ها سرمايه گذاري نمي كنند .تلاش براي اجرايي كردن طرح شما رو انجام مي دهند.
⭕️angel ها: سازمانهايي هستند كه روي استارتاپهاي كوچك سرمايه گذاري مي كنند،مبلغ سرمايه گذاري روي هر طرح ٧٥ هزار دلار كانادايي مي باشد،حمايت همه جانبه از طرح،دفاع از طرح در صورت peer reviewو…
⭕️venture ها:سازمانهايي هستند كه روي استارتاپاي بزرگ كه براي رشد و توسعه خودشان نياز به سرمايه دارند سرمايه گذاري مي كند،مبلغ سرمايه گذارب روي هر طرح ٢٠٠ هزار دلار كانادايي مي باشد.
🔻 شركت business developer به همراه يكي از سازمان هاي مذكور طرح و بيزنس پلن طرح را تجزيه و تحليل مي كنند و تمام جوانب طرح بررسي مي شود و دو صورتي كه مورد تاييد دولت كانادا و قابل اجرا در كانادا باشد نامه حمايتي اين طرح صادر مي شود.

✅ تائید اقامت دائم کانادا

بعد از طی تمامی مراحل، اگر سفارت کانادا با درخواست شما موافقت کند، ویزای اقامت دائم کانادا برایتان صادر خواهد شد. گفتنی است ویزای کانادا شامل ویزای ورود شما به کانادا و تأییدیه اقامت دائم (Confirmation of Permanent Residence)، می‌باشد که COPR، اطلاعاتِ مربوط به عکس و اینکه شما چه کسی هستید را ارائه می‌دهد. هنگام ورود به خاک کانادا شما باید ویزا و COPR را همراه داشته باشید و البته توجه کنید که اعتبار COPR نیز تمدید نمی‌گردد.

⭕️بعد از دريافت نامه حمايتي مي توانيد براي PR خود و اعضاي خانواده خود اقدام كنيد.

صفر تا صد ثبت شرکت در کانادا
مجوز ویزای کاری C11 کانادا
صفر تا صد نوشتن بیزینس پلن برای کانادا
مهاجرت به کانادا از طرق ثبت اختراع

✅ سوالات مهم در این زمینه:

⭕️آيا طرح حتما در نهايت بايد در كانادا به مرحله اجرا برسد؟؟؟
خير ،جزء شروط نيست كه حتما اجرا شود. هدف از برنامه استارتاپ صرفا گرفتن اقامت دائم نيست، برنامه استارتاپ يك برنامه درآمد زادبراي شما محسوب مي شود،شما در اين برنامه توسط يك سازمان مورد تاييد كانادا مورد حمايت قرار گرفته ايد و مبلغي مشخص روي طرح شما سرمايه گذاري شده است.در صورتي كه مانعي براي طرح شما نباشد برنامه استارتاپ بهترين منبع در آمد براي شما خواهد بود.
بعضي اوقات تلاشها صورت مي گيرد اما طرح با شكست مواجه ميشود اما اينطور نيست كه PR شما باطل شود اما به شرطي كه تلاشها براي اجرايي شدن طرح صورت گرفته باشد و ايده شما حداقل در يك سال اول رنگ و بوي عملي شدن به خود بگيرد.

⭕️اجراي طرح الزما به معني سود آور بودن نيست.بلكه تمايل شما به عملي شدن آن است.

⭕️زمان دريافت آيلتس:
در ابتداي كار نيازي به مدرك آيلتس نيست ولي قبل از صدور نامه حمايتي تمام اعضاي تيم بايد آيلتس با CLB 5 را كسب نمايند. در غير اينصورت درخواست شما ريجكت مي شود.زبان در پروژه مهاجرت از پارامترهاي اصلي مي باشد شما براي موفقيت در يك طرح در كشور كانادا حتما بايد به زبان تسلط داشته باشيد به همين علت توصيه ما به همه ي افراد شركت كننده در برنامه استارتاپ اين است كه از همان ابتدا كه طرح كليد مي خورد آموزش زبان رو شروع كنند.

⭕️سرمايه گذاري شخصي در برنامه استارتاپ نداريم طرح حتما بايد مورد تاييد شركتها مورد تاييد كانادا باشد.

⭕️آيا امكان گرفتن ساپورت از دو حامي وجود دارد؟؟
بله،ولي بايد در مجموع ميزان سرمايه گذاري مربوط به گروهي كه مبلغ بيشتري را دارد به عنوان سرمايه دريافت كرد و يكي از آنها نقش اصلي رابازي كرد.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا