اقدامات اولیه پس از ورود به کانادا

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اقدامات اولیه پس از ورود به کانادا

اگر درخواست اقامت دائم اکسپرس انتری شما در خارج از کشور تایید شده باشد، در نهایت باید به کانادا بروید. بسیاری از افرادی که اقامت دائم های آنها تایید شده است، جدید تصمیم می گیرند که مهاجرت خود را به کانادا بعد از اتمام کار، مدرسه یا مسئولیت های خانوادگی در کشور خود به تاخیر بیندازند.

بنابراین، پس از تأیید درخواست اقامت دائم شما تا چه زمان بعد آن باید به کانادا مهاجرت کنید؟

فرود در کانادا

پس از دریافت تاییدیه اقامت دائم (COPR)، باید قبل از تاریخ انقضای سند CoPR خود در کانادا فرود بیایید. اگر اعضای خانواده وابسته را در درخواست PR خود گنجانده اید، باید قبل یا همزمان با آنها وارد کانادا شوید.

تمام اعضای خانواده تحت تکفل نیز باید قبل از تاریخ انقضای CoPR فرآیند فرود را تکمیل کنند. اگر قبلاً در کانادا هستید، می توانید وضعیت اقامت دائم خود را از طریق پورتال آنلاین IRCC تأیید کنید.

اعتبار CoPR

در پایان رسیدگی به درخواست شما، ویزای CoPR در گذرنامه خود دریافت خواهید کرد. تاریخ انقضای COPR معمولاً بر اساس اعتبار نتایج معاینه پزشکی شما خواهد بود. نتایج معاینه پزشکی به مدت یک سال معتبر است.

بنابراین، اگر در ژوئن 2021 تست پزشکی داده باشید، تاریخ انقضای ویزای CoPR شما در ژوئن 2022 خواهد بود. اما، اگر گذرنامه شما قبل از انجام معاینات پزشکی شما منقضی شود، اعتبار CoPR بر اساس تاریخ انقضای پاسپورت شما است.

درخواست برای اولین کارت PR 

هنگامی که در کانادا فرود آمدید، اقامت دائم کانادا خواهید شد و می توانید برای کارت PR اقدام کنید. از آنجایی که برای ورود مجدد به کانادا باید ثابت کنید که یک فرم مقیم کانادا هستید، ایده خوبی است که فورا برای کارت PR خود اقدام کنید.
IRCC کارت‌های PR را به آدرس‌های خارج از کانادا پست نمی‌کند، بنابراین اگر به‌طور موقت در کانادا می‌مانید و آدرس ندارید، ممکن است بخواهید آن را برای وکیل مهاجرت خود ارسال کنید، یا برنامه‌ریزی کنید که پس از دریافت آن، شخصاً آن را تحویل بگیرید. 
  • پردازش یک کارت PR جدید ممکن است بیش از سه ماه طول بکشد.

اگر در این مدت نیاز به بازگشت به کشور خود دارید، باید برای یک تراول داکیومنت PR اقدام کنید. تراول داکیومنت PR یک سند رسمی است که توسط یک دفتر ویزای کانادا در خارج از کشور صادر می شود که می تواند به جای کارت PR هنگام بازگشت به کانادا استفاده شود.

پس از اتمام مراحل فرود چقدر باید در کانادا بمانم؟

پس از تکمیل فرآیند فرود و اقامت دائم کانادا، باید تعهدات اقامت خود را انجام دهید. این بدان معناست که حداقل 730 روز در یک دوره پنج ساله در کانادا حضور فیزیکی داشته باشید. اگر تصمیم دارید پس از تکمیل فرآیند فرود به کشور خود بازگردید، باید اطمینان حاصل کنید که به موقع بازمی‌گردید و حداقل 730 روز را در کانادا برای انجام این تعهد سپری می‌کنید.

چند استثنا برای این الزام وجود دارد. به عنوان مثال، اگر در خارج از کانادا زندگی می کنید، اما یکی از اعضای نزدیک خانواده خود را که شهروند کانادایی است، همراهی می کنید، یا در یک شرکت کانادایی به طور تمام وقت مشغول به کار هستید.

سوالات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
1+

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا