اقدامات کانادا برای ویزای دانشجویی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اقدامات کانادا برای ویزای دانشجویی

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، به تازگی طی اعلامیه‌ای برنامه‌های خود را جهت تقویت برنامه دانشجویان خارجی کانادا و تشخیص دانشجویان واقعی از متقلبین اعلام کرد. 

از 1 دسامبر 2023، مؤسسات آموزشی تعیین شده (DLI) در سطح دانشگاهی موظف به تأیید نامه پذیرش(LOA) هر متقاضی از طریق اداره مهاجرت خواهند بود. اقدام جدید تضمین می‌کند که اجازه‌‌های تحصیلی تنها برای نامه‌های پذیرشی معتبر صادر شود.

هدف اصلی این روند، جلوگیری از  تقلب در نامه پذیرش و کمک به دانشجویان بین‌المللی برای جلوگیری از مشکلات مشابه است. 

این تصمیم پس از آن اتفاق افتاد که اوایل امسال مشخص شد که نامه پذیرش برخی از دانشجویان جعلی بوده است.

اداره مهاجرت کانادا اقداماتی را برای تقویت برنامه دانشجویان بین المللی کانادا اعلام  کرد

همچنین، اداره مهاجرت یک چارچوب با عنوان «موسسات به رسمیت شناخته شده» (recognized institution) را برای سال تحصیلی پاییز 2024 ایجاد خواهد کرد. بر این اساس، مؤسساتی که دانشجویان بین‌المللی آنها از خدمات و مسکن بهتر و سایر حمایت‌ها بهره‌مند می‌شوند شناسایی خواهند شد.

  • به گفته وزیر مهاجرت، این مؤسسات می‌توانند از پردازش سریعتر درخواست اجازه تحصیلی بهره‌مند شوند.

جزئیات بیشتر در مورد اینکه چگونه این موسسات می‌توانند مورد تایید قرار گیرند و مزایای آن چگونه خواهد بود به اشتراک گذاشته خواهد شد.

اداره مهاجرت اولین بررسی خود را از اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) انجام خواهد داد و در ماه‌های آینده اصلاحات را اعلام خواهد کرد. طی 10 سال گذشته، بازنگری در این برنامه صورت نگرفته است. به گفته وزیر هدف این است که اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) همسویی بیشتری با اهداف مهاجرت منطقه‌ای و فرانسوی زبان و همچنین نیازهای بازار کار کانادا داشته باشد.

کانادا قرار است امسال میزبان 900 هزار دانشجوی بین المللی باشد

کشور کانادا مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی است. در سال 2022، این کشور پذیرای 551 هزار و 405 دانشجوی بین المللی از 184 کشور مختلف بود. تا پایان سال 2022، 807 هزار و  750 دانشجوی بین المللی دارای اجازه تحصیل معتبر کانادا بودند که یکی دیگر از بالاترین رکوردهای تاریخ است. جمعیت دانشجویان بین المللی کانادا در 15 سال گذشته چهار برابر شده است. 

در سال 2022، بیشتر دانشجویان بین المللی جدید از کشورهای  هند (226450 دانشجو)، چین (52165 دانشجو) و فیلیپین (23280 دانشجو) بودند. از بین استان‌های کانادا نیز مقاصد برتر برای دانشجویان استان‌‌های انتاریو (41100 دانشجو) و بریتیش کلمبیا (164000 دانشجو) هستند.

چالش‌های دانشجویان بین المللی

خبر 27 اکتبر پس از آن منتشر شد که بیش از 700 دانشجوی هندی به دلیل ارائه نامه‌های پذیرش جعلی در خطر اخراج قرار گرفتند.

بسیاری از این دانشجویان در سال‌های 2018 و 2019 برای تحصیل به کانادا آمده بودند و این موضوع تنها پس از اتمام تحصیل بسیاری از آنها و درخواست اقامت دائم مشخص شد.

گزارش ها حاکی از آن است که LOA‌ها توسط یک مشاور مهاجرتی در هند جعل شده و از آن زمان وی ناپدید شده است.

  • بسیاری از این دانشجویان اخراج شدند. البته، آن دسته از دانشجویانی که متقاضیان واقعی بودند و مورد کلاه‌برداری قرار گرفتند، اخراج نشدند.
گزارش سالیانه اکسپرس انتری کانادا در 2022

این وضعیت موضوع کلاهبرداری دانشجویان بین المللی را بیشتر مورد توجه قرار داد. 

همچنین، صداقت دانشجویان بین‌المللی اخیراً  طی گزارشی که در 20 سپتامبر توسط چهار عضو سنای کانادا منتشر شد، موردتاکید قرار گرفت.

  • این گزارش، ضمن تاکید بر مزایای حضور دانشجویان بین‌المللی برای اقتصاد کانادا و همچنین چشم‌انداز اجتماعی و فرهنگی این کشور، چندین حوزه چالش‌برانگیز را در رابطه با تقویت سیستم دانشجویان بین‌المللی کانادا موردتاکید قرار می‌دهد. 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
1+

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا