انواع کار همزمان با تحصیل در کانادا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
 
کار همزمان با تحصیل برای دانشجویان بین المللی
دانشجویان بین‌المللی زیادی از سراسر دنیا به ویژه در سال های اخیر برای ادامه تحصیل به کانادا می روند. از دلایل متعدد آن می توان به استانداردهای بالای زندگی، دارا بودن مزیت تحصیلی، شهریه‌ و هزینه‌های مناسب زندگی و همچنین دارا بودن برترین دانشگاه‌ها و کالج‌های دنیا، اشاره کرد.

از شرایط اصلی برخورداری از مزیت کار در حین تحصیل در کانادا، دانشجویان بین المللی باید توجه داشته باشند که حتما باید به طور تمام وقت در یکی از دانشگاه های معتبر کانادا ثبت نام کرده باشند و به عنوان دانشجوی رسمی از مجوز تحصیلی معبتر برخوردار باشند.
کار دانشجویی در کانادا به صورت پاره‌وقت بوده و دانشجوی بین المللی مجاز به انجام حداکثر تا میزان ۲۰ ساعت کار در هفته می باشد؛ اما از آنجایی که شهریه اغلب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های معتبر کانادا به استثنای رشته‌های علوم اجتماعی و هنر بیش از ۱۰۰۰۰ دلار در سال است، هر دانشجویی با در نظر گرفتن شهریه دانشگاه و دیگر هزینه‌های جانبی زندگی نظیر مسکن، سرگرمی و غذا، به فکر استفاده از مزیت کار حین تحصیل در کانادا می افتد تا بتواند از این طریق بخشی از هزینه‌های خود را پوشش دهد.

به طور کلی کار دانشجویی در کانادا به دو نوع داخل دانشگاه (On-campusو خارج از دانشگاه (Off-campus) تقسیم می‌شود که در بخش ذیل به توضیحات بیشتری آمده است:

کار دانشجویی داخل دانشگاه (On campus)
اگر یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا باشید که به صورت تمام وقت در دانشگاه ثبت‌نام کرده و دارای مجوز تحصیل معتبر است، بدون نیاز به داشتن مجوز کار یا همان Work permit می‌توانید به کار دانشجویی در کانادا بپردازید.
کار دانشجویی در کانادا از نوع On campus به تمام کارهایی اطلاق می‌شود که در محدوده و فضای داخلی پردیس دانشگاه انجام می‌گیرد. معمولا کالج‌ها و دانشگاه‌ها دارای تابلو اعلانات و یا وب‌سایتی هستند که فرصت‌های کاری On-campus در آنها قرار داده می‌شود.
در کار دانشجویی در کانادا On-campus کارفرما دانشگاه بوده و کارها و فرصت‌هایی نظیر ( کتابخانه، فروشگاه کتاب، دپارتمان تحصیلی، دفتر ثبت‌نام، مرکز ورزشی، اقامتی و مواردی از این قبیل) و یا یک کسب و کار خصوصی واقع در محوطه دانشگاه مثل کافی‌شاپ، رستوران و یا حتی ارائه خدمات پیمان‌کاری به دانشگاه، به شما ارائه می‌شود.

شرایط ملزم:
📌• ویزای تحصیلی (study permit) معتبر داشته باشید
📌نامه تاییدیه از موسسه مربوطه را داشته باشید.
📌دوره کارورزی نباید بیشتر از نصف دوره تحصیلی باشد.
📌دارای SIN معتبر باشد (شماره بیمه اجتماعی)

 

کار دانشجویی خارج از دانشگاه (Off campus)
کار دانشجویی در کانادا از نوع Off-campus به کارهای خارج از فضای کالج و دانشگاه با کارفرمایان خارج از چارچوب دانشگاه اطلاق می‌شود.
لازم به ذکر است که دانشجویان در طول تعطیلات بین ترم های تحصیلی مانند تعطیلات تابستان و زمستان میتوانند به صورت تمام وقت به کار بپردازند. و دانشجو مجاز به کار برای بیست ساعت در طول هفته است. داشتن شماره بیمه اجتماعی ملزم است.

شرایط ملزم:
📌دارای مجوز تحصیل معتبر باشد (study permit)
📌به صورت دانشجوی تمام وقت برای یک مقطع تحصیلی ثبت‌نام کرده باشد.
📌 دوره تحصیلی فرد حداقل 6 ماه و یا بیشتر باید باشد.
📌دارای SIN معتبر باشد (شماره بیمه اجتماعی)

توجه بفرمایید که در صورت اینکه اگر شما توانایی بالایی داشته باشید و نیاز مبرم به کار داشته باشید می توانید برای انجام همزمان کار دانشجویی در کانادا (داخل دانشگاه) و ۲۰ ساعت در هفته (خارج از دانشگاه) اقدام کنید ، و در این شرایط هیچ‌گونه ممانعت قانونی وجود ندارد.

با در نظر داشتن اینکه اکثر دانشگاه های معتبر کانادا دارای شهریه سالانه هستند، دانشجوی بین المللی باید در مدیریت کردن هزینه های خود توجه زیادی داشته باشد.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا