بازار کار رشته حقوق

زمان مطالعه: 4 دقیقه

رشته حقوق یکی از رشته های پرطرفدار در کاناداست که در رده ی شغل های پردرآمد در این کشور نیز قرار دارد . ورود به این رشته و بازار کار آن نیز دارای شرایط منحصر به فردی می باشد .یکی از پیش شرط های ورود به این رشته داشتن مدرک دیپلم می باشد و شروع تحصیل در رشته حقوق از مقطع لیسانس می باشد . از دیگر شروط ورود به دانشگاه های کانادا در رشته حقوق سپری کردن آزمون LSAT یا همان (Law School Admission Test) و قبولی در ازمون با نمره بالای 150 می باشد . آزمون LSAT در سال 4 بار در بازه های زمانی مختلف برگذار می شود.

مدت زمان تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف رشته حقوق

مدت زمان سپری کردن دوره لیسانس رشته حقوق در کانادا معمولاسه تا چهار سال طول میکشدو در حدود ۲۵ دانشگاه در کانادا دوره حقوق را ارائه میکنند. مدت زمان دوره فوق لیسانس حقوق در کانادا معمولا یک تا دو سال بوده و ورود به آن بسیاررقابتی است. دوره فوق لیسانس میتواند با تز یا بدون تز در یکی ازین رشته ها Business Law, Legal Theory, Criminal Law and Health Law, Ethics and Policy باشد همچنین دوره های یک ساله صرفا کاری نیز در فوق لیسانس ارائه میشود که معمولا Global Professional Master of Laws GPLLM نامیده میشوند و هدف آنها آموزش گرایش مشخصی از حقوق میباشد.مدت زمان دوره دکترا دررشته حقوق در کانادا سه ساله بوده وبیشتر برای متقاضیانی مناسب است که قصد تدریس در دانشگاه را دارند.

اما آن دسته از داوطلبانی که نمیخواهند اینقدر وقت صرف این پروسه طولانی که به آن اشاره شد بکنند می توانند با گذراندن دوره پارالیگال که طول دوره حدود 9 ماه است مدرک این رشته را دریافت کرده و به عنوان یک حقوقدان مشغول به کار شوند تفاوت این دوره ها در این است که این گروه در سطح پایین تری کار میکنن برای مثال دعاوی حقوق تا سقف 20 هزار دلار را می توانند قبول کنند و نمیتوانند پرونده های سخت تر و پیچیده تر را وکالت کنند.

سه دانشگاه برتردر رشته حقوق در کانادا

📌 دانشگاه تورنتو
📌 دانشگاه مک گیل
📌 دانشگاه بریتیش کلمبیا

ورود به بازار کار حقوق

اکنون بعد از سپری کردن دوره های دانشگاهی به پایان راه نزدیک شده اید و بعد از سپری کردن یک دوره یک ساله کارورزی زیر نظر یک وکیل معتبر و قبولی در آزمون Bar میتوانید وارد بازار کار شوید . خوب است بدانید میانگین حقوق سالانه یک حقوقدان در کانادا 135000 دلار می باشد

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Samaneh

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا