اپلای برای دانشگاه های کانادا در 2020

زمان مطالعه: 7 دقیقه
اگر شما هم جزو علاقه مندان و مشتاقان تحصیل در کانادا و دانشگاه های آن هستید در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه اپلای کردن برای دانشگاه های کانادا آشنا شوید.

خواه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هدفتان باشد، یا به دنبال محیطی چندفرهنگی با دانشگاه هایی معتبر و پرآوازه بگردید، کانادا مقصدی ایده آل به شمار می رود؛ کانادا با داشتن دانشگاه ها و کالج ها، موسسات آموزش علوم و هنرهای مختلف فرصت های زیادی را برای ادامه تحصیل فراهم می کند. جالب است بدانید طبق رتبه بندی های معتبری چون QS و تایمز 37 دانشگاه کانادا در بین 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

🔗 ۱۰ دانشگاه برتر کانادا در سال ۲۰۲۰

 
 
 

🟦 انتخاب رشته مناسب

اولین مرحله این است که با خود روراست باشید و بدانید قصد تحصیل در چه رشته ای را دارید. آیا به MBA علاقه مندید و می خواهید با اخذ مدرک این رشته پرطرفدار به برترین شرکت های جهان راه یابید؟ یا به علوم انسانی یا پزشکی عشق می ورزید و به دنبال مطالعه و تحصیل در این رشته ها هستید؟ خوب است بدانید شما این امکان را دارید که در انواع رشته های مختلف تجربه تحصیل در کانادا را داشته باشید.

🟦 انتخاب دانشگاه مناسب

همانطور که گفتیم کانادا چند تا از برترین دانشگاه های جهان را در خود جای داده است. از آن میان می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

دانشگاه مک گیل
دانشگاه بریتیش کلمبیا
دانشگاه تامپسون ریورز
دانشگاه تورنتو
دانشگاه آلبرتا

🟦 کسب آمادگی برای اپلای

پس از اینکه فهرست مقدماتی از دانشگاه های مورد نظر خود را تهیه کردید باید ببینید آیا این دانشگاه ها جزو نهاد آموزش عالی تعیین شده یا به اصطلاح Designated Learning Institution هستند یا خیر. این بدین معنیست که کانادا این دانشگاه ها را معتبر می داند یا صرفا مرکزی است برای کلاهبرداری و سواستفاده؟! همچنین، باید به شهریه تحصیل در کانادا توجه کنید. البته با توجه به ارزان تر بودن دلار کانادا از سایر ارزها نظیر دلار آمریکا یا یورو، شهریه و هزینه تحصیل در کانادا نسبت به هزینه تحصیل در اروپا یا آمریکا به مراتب ارزان تر است.

 
 

اما اگر در پی تحصیل رایگان در کانادا هستید خبر خوبی برایتان داریم و آن این است که می توانید از بورسیه و فاند تحصیلی بهره مند شوید. ویزا موندیال در راستای اطلاع رسانی، هر از گاهی بورسیه های دانشگاه های مختلف را معرفی می کند. سپس، باید در نظر داشته باشید که کانادا کشوری دوزبانه است. بنابراین باید از زبانی که رشته مورد نظرتان در دانشگاه منتخبتان به آن آموزش داده می شود مطلع باشید و بدانید آیا به زبان انگلیسی است یا فرانسه.

در رابطه با معدل و ریز نمرات باید توجه داشت که این مورد حایز اهمیت کلیدیست. بسیاری از دانشگاه ها شرط می کنند که 70% نمرات شما بالای متوسط باشد. بنابراین هر چه نمرات شما بالاتر باشد شانس ثبت نام و پذیرفته شدن در دانشگاه خوب افزایش می یابد. نکته دیگر این است که اگر بالای 25 سال سن دارید و از اخذ آخرین مدرک تحصیلی تان بیش از دو سال گذشته باید بیان کنید که شغلتان چه بوده است و به عبارتی در این مدت اگر مشغول تحصیل نبوده اید به چه کارهای اشتغال داشته اید.

🟦 شرط زبان

دانشجویان بین المللی کانادا می توانند در انواع رشته ها در سطح فوق لیسانس به هر دو زبان انگلیسی و فرانسه تحصیل کنند. هر یک از آن دو زبان را که انتخاب کنید باید سطح دانش خود در آنها را اثبات نمایید. اصلی ترین آزمون های زبان انگلیسی که مورد قبول برترین دانشگاه های کاناداست عبارت اند از:
• آیلتس
• تافل
• C1 Advanced

البته برخی از دانشگاه ها ممکن است آزمون های زیر را هم بپذیرند:
• CAEL
• CanTEST
• MELAB

اما در رابطه با زبان فرانسه نیز نتایج آزمون های زیر مورد قبول دانشگاه های کاناداست:
• DALF
• DELF
• TEF
• TCF
• TestCan

🟦 جمع آوری مدارک مورد نیاز

هر دانشگاه شرایط پذیرش خاص خود را دارد اما مطالبه اسناد و مدارک زیر بیشتر از همه دیده می شود:

• مدرک تحصیلی
• فرم تکمیل شده درخواست (اپلای)
• رزومه
• انگیزه نامه
• شواهدی دال بر اینکه توان ساپورت مالی خود را طی تحصیل در کانادا دارید
• دو توصیه نامه از اساتیدتان مبنی بر آمادگی تحصیل در مقطع فوق لیسانس یا دکتری (توصیه نامه از طرف کارفرمایتان هم ممکن است مورد نیاز باشد)
لازم به ذکر است این مدارک باید ترجمه رسمی شود و نسخه ترجمه شده همراه با اصل مدارک ارسال شود.

🟦 ددلاین درخواست پذیرش دانشگاه های کانادا

شما به عنوان دانشجوی بین المللی می توانید برای تحصیل در دانشگاه های کانادا در دو نوبت ثبت نام کند: ددلاین درخواست پذیرش برای نوبت زمستان اول ماه سپتامبر است.
ثبت نام های تابستانی در 15 ژانویه برای دانشجویان مقطع فوق لیسانس و برای دانشجویان مقطع لیسانس زودتر از ان تاریخ آغاز می شود. هر دانشگاه ددلاین خود را تعیین می کند. برای اینکه شانس پذیرش خود را ارتقا بدهید بهتر است درخواست خود را 8 تا 12 ماه زودتر از آغاز دوره تحصیلی ارسال کنید. یک تا دو ماه پس از منقضی شدن مهلت درخواست ها نامه ی رسمی پذیرش خود را از دانشگاه دریافت خواهید کرد.

🟦 مراحل نهایی اپلای

بسیار خب. شما واجد شرایط بودید؛ فرایند اپلای را هم با دقت طی کردید و حالا از طرف یک دانشگاه خوب پذیرفته شدید.چند نکته نهایی می ماند که باید به آنها هم توجه کنید:

• بیمه سلامت و خدمات درمانی. مبلغ پوشش داده شده توسط این بیمه بسته به اینکه در کدام یک از استان ها و مناطق کانادا هستید فرق می کند.
• دریافت ویزای ویزای تحصیلی کانادا یا study permit. بلافاصله پس از دریافت نامه پذیرش خود برای دریافت این ویزا اقدام کنید تا مطمئن شوید که حق ورود به کانادا را خواهید داشت.
• پس از اخذ ویزا، نوبت به خرید بلیت هواپیما به مقصد کانادا می رسد.
• سپس، وقتی وارد کانادا شدید، باید رسما در دانشگاه ثبت نام کنید تا بتوانید در کلاس ها شرکت نمایید.

 
 
دانشگاه های کانادا در سطح جهانی شناخته شده اند و از استانداردهای بالا برخوردار هستند.

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا