فرصت مهاجرتی ویژه هنرمندان و ورزشکاران

زمان مطالعه: 5 دقیقه

افرادی که در رشته های ورزشی یا هنر و فرهنگ با تجربه هستند، مجاز هستند بر طبق برنامه خود اشتغالی فدرال کانادا برای اقامت کانادای خود اقدام کنند.

 
✅ بر اساس تجربه کاری و هدف خود در راستای ادامه اشتغال در رشته مورد نظر خودشان، این فرصت را دارند که برای اقامت دائم خود در کانادا اقدام کنند.

✔️ برنامه فدرال کانادا به افرادی که واجد شرایط هستند بر اساس تجربه کاری در زمینه ورزش، هنر و فرهنگ، برای درخواست اقامت دائم کانادا، مجاز بر شمرده است.

☑️ این برنامه با این هدف که اتباع خارجی که در زمینه ورزش و هنر مانند مدرسان موسیقی، نقاشان، تصویرگران، فیلم سازان، روزنامه نگاران آزاد و یا ورزشکاران در نظر گرفته شده است. این برنامه همچنین شامل افرادی که در پشت صحنه نیز فعالیت می کنند، خواهد بود. مانند طنزنویسان، طراحان مجموعه، مربیان و مدرسان.
 
❇️ اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC ، کاندیداهای این برنامه را بر اساس تجربه، هدف و توانایی برای کارآفرینی در کانادا ارزیابی میکند.

✳️ داوطلبان باید با شرکت در برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی و یا ورزشی در سطح بین المللی حداقل دو سال تجربه مربوطه را کسب نمایند؛ به این معنا که آنها در سطح بین المللی شناخته شده باشند و یا اعلام نمایند که در بالاترین سطح در رشته خود فعالیت می کنند و یا با خوداشتغالی در زمینه های فرهنگی یا ورزشی فعالیت می کنند.
 
◻️ همچنین کاندیداها باید قادر باشند که در فعالیتهای غنی سازی فرهنگ و ورزش کانادا مشارکت کنند و سهم قابل توجهی در فعالیت های اقتصادی خاص در کشور داشته باشند. به عنوان مثال معلم موسیقی که برای یک شهر کوچک در نظر گرفته شده است، ممکن است از اهمیت محلی برخوردار باشد همانطور که یک روزنامه نگار آزاد که برای یک نشریه در کانادا می نویسد، هر دو از طرف دولت به عنوان نمونه هایی از آنچه که می توانند به عنوان سهم به سزایشان باشند را دارا هستند.

◼️ با این حال میزان مشارکت تعیین شده است و به اختیار افسر ویزای در حال تهیه پرونده شخص متقاضی خواهد بود. برنامه خود اشتغالی فدرال کانادا گزینه ای عالی برای بسیاری از افرادی است که ممکن است واجد شرایط دریافت برخی از برنامه های مهاجرتی نباشند و وضعیت اشتغال آنها به نوعی باشد که برای ارائه درخواست خود ، با گزینه های مهاجرتی محدودتری مواجه باشند.
 
 
📥 برنامه های مهاجرت اقتصادی در کانادا وجود دارد که خود اشتغالی را جزء حداقل الزامات تجربه کار نمی دانند.

⭕ به عنوان مثال: CEC کلاس تجربه کانادا چنین است. CEC یکی از سه برنامه فدرال است که از طریق سیستم برنامه اکسپرس انتری مدیریت می شود و نامزدی برای این برنامه در مقیاس امتیاز بوده و به عواملی از جمله سن، تحصیلات، تجربه کار با مهارت و مهارت زبان انگلیسی و یا فرانسه بستگی داشته و داوطلبین از این طریق امتیاز کسب می کنند.

⭕ کسب امتیاز برای سابقه کار در کانادا در مشاغل خاص می تواند یک عامل مهم در تعیین اینکه آیا نمره داوطلب به اندازه کافی برای دریافت یک دعوتنامه برای درخواست اقامت دائم بالا می باشد یا خیر.
 
⚫ برنامه خود اشتغالی فدرال مشمول چنین شرایطی نبوده و دارای سیستم رتبه بندی و یا انتخاب رقابتی برای نامزدها نیست.

⚪ در گذشته زمان طولانی برای پردازش مهمترین عامل بوده که اکنون نیز این مورد نیز اصلاح گردیده است. سال گذشته، IRCC وضعیت را به روز رسانی کرده و دولت فدرال اکنون زمان پردازش 23 ماه را گزارش کرده است، پیشرفت اساسی در طی هفت سال گذشته بوده است.

🔘 افرادی که علاقه مند به مهاجرت به کبک هستند باید توجه داشته باشند که این استان دارای سیستم انتخاب جداگانه ای برای افراد خود اشتغال می باشد.
 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا