تحصیل در رشته دامپزشکی در کانادا

زمان مطالعه: 7 دقیقه

رشته دامپزشکی از جمله رشته هایی است که امروزه بیش از گذشته مورد استقبال قرار گرفته است. کشور کانادا ازکشورهایی است که با داشتن دانشگاه های معتبر در این رشته، به مقصدی مناسب جهت علاقمندان به این رشته تبدیل شده است.

📌 کشور کانادا از پیشرفته ترین کشور های دنیا می باشد و جامعه این کشور از مردم چند ملیتی تشکیل شده است که با دریافت مجوز کاری در رشته های مختلف مشغول به کار یا تحصیل می باشند. افرادی که دوره های تحصیل دامپزشکی در کانادا را به پایان می رسانند می توانند با مشغول به کار شدن، در آمد بسیار مطلوبی داشته باشند .

📌 پس از گذشت یک سال برای بدست آوردن اقامت این کشور اقدام کنند وعلت اصلی این موضوع وجود داشتن مشاغل زیادی در کشور کانادا می باشد که با حیوانات در ارتباط هستند.

💢 چرا دامپزشکی در کانادا؟

⭕ دامپزشکی یکی از زیر شاخه‌های پزشکی است که در سراسر کانادا دوره‌های مختلفی برای آن ارائه می‌شود و در مراکز مختلف دولتی و خصوصی به فارغ التحصیلان آن نیاز دارند. دامپزشکان در کانادا از نظر رفاهی نیز در سطح مناسبی هستند و بسیاری از افراد غیرکانادایی که علاقمند به تحصیل در این رشته هستند، کانادا را به دلایل مختلف، مقصد مناسبی برای تحصیل و اقامت پس از تحصیل می‌دانند.
⭕ اگر قبلاً به جستجوی برخی اطلاعات اساسی در مورد این رشته پرداخته اید، ممکن است متوجه شده باشید که دریافت اطلاعات موثق و آسان‌ ترین روش‌ها برای گرفتن اقامت و یا یافتن بهترین دانشگاه‌ها ممکن است کمی طاقت فرسا باشد.

💢 تحصیلات تکمیلی دامپزشکی در کانادا :

⭕ برای اخذ مدرک دکترای دامپزشکی (DVM) در کانادا، حداقل شش سال تحصیلات دانشگاهی لازم است: دو سال تحصیل قبل از دامپزشکی در یک دانشگاه عادی، و پس از آن چهار سال دوره‌های دامپزشکی در یکی از پنج دانشکده دامپزشکی کانادا. برخی از کالج‌های کانادا امکان تحصیل دوره‌های پیشا دامپزشکی را فراهم می‌کنند و البته ممکن است چارت این کالج‌ها و مراکز آموزشی با هم متفاوت باشد.
⭕ افرادی از سراسر جهان برای حضور در این دوره‌ها تلاش می‌کنند تا اعتبار مدارک دانشگاهی گرفته شده در کشور خود را به اثبات دولت کانادا برسانند و امکان اقامت پس از تحصیل را برای خود فراهم کنند.
⭕ در کانادا، تعداد دانشجویانی که می‌توانند در دانشکده‌های دامپزشکی در کانادا اسکان داده شوند، محدود است. در حال حاضر سالانه از کالج‌ها و دانشگاه‌ها دامپزشکی کانادا حدود 400 دامپزشک فارغ التحصیل می‌شوند.

 

💢 بهترین مراکز آموزشی برای تحصیل در رشته دامپزشکی :

🟣 کالج دامپزشکی آتلانتیک
🟣 دانشگاه جزیره پرنس ادوارد
🟣 دانشگاه مونترال
🟣 کالج دامپزشکی انتاریو
🟣 دانشگاه گوئلف
🟣 کالج دامپزشکی وسترن
🟣 دانشگاه ساسکاچوان
🟣 دانشگاه کلگری

 

 

💢 دستمزد در ساعت :

📌 میانگین: ۸۵.۰۷۴ دلار
📌 حداکثر دستمزد: ۱۳۹.۶۶۷ دلار
📌 حداقل دستمزد: ۳۰.۲۲۹ دلار

مسیر شغلی رشته دامپزشکی در کانادا

برای آن که بتوانید به عنوان یک دامپزشک در کانادا مشغول به کار شوید، اولین کاری که باید بکنید این است که از شعبه ی کالج کانادایی دامپزشکان در استان مدنظر خود مجوز فعالیت کسب کنید.

اگر که در کشور خود دامپزشک بوده اید، باید از موسسه NEB کانادا مجوز دریافت کنید که برای این کار باید در آزمون های NEB (NATIONAL EXAMINING BOARD) شرکت کنید. پس از کسب نمره قابل قبول در آزمون، می‌توانید در بیمارستان ها و کلینیک های کانادا مشغول به کار شوید و یا کلینیک شخصی خود را تاسیس کنید.

مجوز دامپزشکان در کانادا

برای انجام فعالیت های دامپزشکی در کانادا، ابتدا باید مجوز بگیرید.  نهادهای صدور مجوز دامپزشکی استان های مختلف کانادا، استانداردهای نحوه فعالین دامپزشکان را تعیین می‌کنند. همچنین مجوزهای صدور پروانه دامپزشکی نیز توسط آنها صادر می‌شود.

علاوه بر دامپزشکان تکنسین های دامپزشکی (RVT) در کانادا متخصصانی آموزش دیده هستند که به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از تیم پزشکی دامپزشکی کار می کنند. یک RVT از انجمن پزشکی دامپزشکی کانادا (CVMA) فارغ التحصیل شده است. یا توسط برنامه تأیید شده انجمن تکنسین های دامپزشکی انتاریو (OAVT) ، آزمون ملی تکنسین دامپزشکی را با موفقیت به پایان رسانده اند و تمام الزامات و شرایط مشخص شده توسط انجمن حرفه ای استان محل فعالیت خود را برآورده کرده‌اند

💢 عناوین شغلی :

🔺 جراح دامپزشکی
🔺 دامپزشک مزرعه
🔺 بازرس دامپزشکی
🔺 آسیب شناس دامپزشکی
🔺 فیزیولوژیست دامپزشکی
🔺 متخصص دامپزشکی حیوانات کوچک
🔺 دامپزشک
🔺 دامپزشک باغ وحش
1- بازار کار نسبتاً خوب در: استان‌های نوااسکوشیا، کبک، آلبرتا و مانیتوبا
2- بازار کار خوب در: استان‌های بریتیش کلمبیا، انتاریو و ساسکاچوان

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا