تغییرات جدید ویزای تحصیلی کانادا

زمان مطالعه: 8 دقیقه

 

وزیر اداره مهاجرت مندچینو در تاریخ 14 جولای تغییراتی را جهت تسهیل در تحصیل آنلاین دانشجویان بین المللی اعلام کرد

🔸در چند دهه اخیر دانشجویان بین المللی کمک های فرهنگی و اجتماعی بی شماری به کانادا کرده و به ایجاد بیش از 21 میلیارد دلار فرصت اقتصادی کمک کرده اند.

از زمان شیوع ویروس کرونا، مندچینو، وزیر مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا، تعدادی از دستورالعمل های موقت را در زمینه اطمینان خاطر و حمایت از دانشجویان بین المللی و مؤسسات آموزشی ایجاد کرده است.

❌با نزدیک شدن به ترم تحصیلی پاییز، وزیر مهاجرت اعلام کرده است اقدامات دیگری در جهت حمایت از دانشجویان بین المللی کرده است بطوری کهدانشگاه ها و موسسات آموزشی کانادا ترم پاییز را بصورت آنلاین جهت تضمین امنیت همگی ارائه میدهند.❌

این تغییرات به دانشجویان در مورد امنیت و توانایی ورود به کانادا و محدودیت های بهداشتی در کانادا و کشورهای خودشان اطمینان بیشتری می بخشد. این بدان معناست که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط کار در کانادا خواهند بود، حتی اگر آنها مجبور به شروع تحصیل خود بطور آنلاین از خارج از کشور در پاییز امسال باشند.

این تغییرات اعتبار و کیفیت بالای کانادا را به عنوان یک مقصد برتر برای دانشجویان بین المللی ثابت می کند و اهمیت برنامه دانشجویان بین اللملی و کمک های انکار ناپذیر دانشجویان بین المللی به کانادا را نشان می دهد.

اقدامات جدید شامل موارد زیر است

🔻الویت پردازش با پرونده های استادی پرمیت دانشجویانی که درخواست کاملی را بصورت آنلاین ارائه داده اند

🔻متقاضیانی که استادی پرمیت خود سابمیت کردند و در واقع 50 درصد از پرونده تاییده آنها در کانادا انجام شده در مدت زمانی که به تحصیل آنلاین در خارج از کانادا مشغول باشند براشون ویزای کار پس از فارغ التحصیلی یا PGWP اخذ میشود.

🔻و اما در خصوص دانشجویان بین المللی که نمی توانند کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز برای تکمیل و سابمیت پردازش برنامه های خود را ارائه دهند، این افراد میتوانند طی یک فرآیند دو مرحله ای ترم تحصیلی خود را در پاییز بصورت آنلاین دنبال کنند

 

💢 اگر پرونده خود را تا قبل از سپتامبر ۲۰۲۰ برای Study Permit سابمیت کنید، به شرطی که دوره تحصیل در کالج یا دانشگاهی که برای آن اقدام کرده اید برای ترم سپتامبر به صورت آنلاین باشد، در دو مرحله بررسی خواهد شد:

1️⃣ مرحله اول بررسی اولیه واجد شرایط بودن متقاضی است و در صورتی که پرونده متقاضی در این مرحله پذیرفته شود، به متقاضی اجازه داده می شود تحصیل خود را بدون ارایه بایومتریک به صورت آنلاین شروع کند. به این مرحله Approval in principle گفته می شود.

این فرآیند موقت به متقاضیان این امکان را می دهد که در زمان تحصیل آنلاین در خارج از کشور دغدغه ویزای کار پس از تحصیل یا pgwp نداشته باشد. تا زمانی که قادر شوند کلیه مدارک و شرایط لازم را جهت تاییده کامل ویزای تحصیلی خود ارائه دهند. توجه بفرمایید، از زمان بازگشایی خدمات صدور ویزا، متقاضیان موظفند قبل از سفر به کانادا، مدارک باقیمانده را سابمیت کنند تا ویزای تحصیلی خود را دریافت کنند.

2️⃣ پس از آنکه متقاضی تحصیل آنلاین را شروع کرد و زمانی که موفق شد بایومتریک خود را ارایه کند، مرحله دوم و نهایی بررسی پرونده Study Permit وی انجام خواهد شد. Final Approval

🔴نکته: توجه فرمایید این فرآیند موقت فعلا، صرفا برای متقاضیان‌ ترم پاییز هست و کسانی که اپلیکیشن ویزای خودشون رو قبل از ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ سابمیت کرده باشند.

این اقدام به دانشجویان اطمینان خواهد داد در ترم پاییز امسال ثبت نام کنند و تحصیلات خود را بصورت آنلاین انجام دهند، حتی اگر تمامی مستندات و مدارک موردنیاز را به دلیل بسته بودن موسسات مربوطه به جهت ویروس همه گیر گرونا قادر به ارسال نبودند.

 

🔴نکته: مسئله مهم اینه که دانشجویان آینده توجه داشته باشند که شروع تحصیل خود به صورت آنلاین از خارج از کشور پس از تاییدیه اولیه، تضمینی در اخذ تاییده نهایی ویزای تحصیلی نیست.

⭕️نکات اصلی فرآیند دو مرحله ای استادی پرمیت
🔺متقاضیانی که مرحله تاییدیه اولیه را دریافت میکنند –این افراد پذیرش نهایی خود را از دانشگاه گرفته باشند

⭕️ طبیعی است پس از اینکه مرحله نهایی پرونده متقاضی به اتمام برسد، دانشجو می تواند به کانادا سفر کرده و درس خود را به صورت حضوری ادامه دهد.
⭕️ طبق اعلامیه قبلی اداره مهاجرت، مدت زمانی که متقاضی به صورت آنلاین تحصیل کرده نیز در محاسبه مجوز کار پس از تحصیل وی لحاظ خواهد شد.

💯 پس بطور کلی ردنظر داشته باشید که:

💠 شما می‌توانید پرونده خود را سابمیت کرده و نگران بازگشایی مرز ها و دفاتر vac نباشید.
🔴 اما توجه کنید این موضوع اصلا به معنی اخذ ویزای تحصیلی راحت تر، آسان تر شدن پروسه ویزا، شروع درس بدون قبولی پرمیت و یا عدم نیاز به انگشت‌ نگاری نیست.
🔴 پروسه صدور ویزا و سخت گیری های اداره مهاجرت تغییری نکرده و کماکان شرایط مانند قبل است مگر آنکه خروجی های دفتر ترکیه برای ایرانی ها چیزی به جز این موضوع را اثبات کند.

 
🌐کروناویروس همه ی دنیا را به هم ریخته است؛ اما کانادا برای جلوگیری از انتشار ویروس خطرناک کرونا، باز هم راه ارفاق و تسهیل در پیش گرفته است و در گامی دیگر تصمیم گرفته است که سیاست های مهاجرتی خود را انعطاف پذیرتر کند و مانع از مختل شدن برنامه های متقاضیان مهاجرت به کانادا شود.
با توجه به اینکه بسیاری از دوره های درسی برای مقابله و مبارزه با کرونا به صورت آنلاین برگزار می شوند، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا به دانشجویان خارجی که در این کلاس های آنلاین شرکت کرده اند اجازه درخوسات مجوز کار پس از تحصیل یا PGWP می دهد.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا