تمدید فرصت برای ادامه تحصیل آنلاین کانادا

زمان مطالعه: 6 دقیقه

تمدید فرصت برای ادامه تحصیل آنلاین کانادا

به‌روزرسانی جدید IRCC: اقدامات آموزش از راه دور PGWP تا ۳۱ دسامبر تمدید شد

 

  • در ۱ سپتامبر، IRCC (مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) یک تمدید جدید برای خط مشی عمومی موقت خود ایجاد کرد که به آموزش از راه دور اجازه می‌دهد برای PGWP (مجوز کار پس از فارغ التحصیلی) واجد شرایط باشد.
  •  تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳، دانشجویانی که کمتر از پنجاه درصد از تحصیلات واجد شرایط PGWP خود را در خارج از کانادا تکمیل کرده‌اند، همچنان واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) خواهند بود.

تا 31 دسامبر 2023، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند تحصیلات خود را آنلاین بگذرانند 

در تاریخ 1 سپتامبر، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) اعلام کرد که اقدامات تحصیل از راه دور را تمدید می‌کند، این اقدامات در دوره همه‌گیری کووید-19 اجرا شده بود. طبق این خط مشی عمومی موقت، کسانی که به صورت آنلاین و از راه دور تحصیل می‌کنند، همچنان برای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) واجد شرایط خواهند بود. 

تا 31 دسامبر 2023، دانشجویانی که کمتر از 50 درصد از تحصیلات خود را در خارج از کانادا تکمیل کرده‌اند، واجد شرایط دریافت اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) خواهند بود.

  • قبل از همه‌گیری، همه دانشجویان بین‌المللی باید حداقل 50 درصد از دوران تحصیل خود را در کانادا می‌گذراندند و زمان صرف شده برای تحصیل آنلاین در خارج از کانادا برای دریافت اجازه کار پس از فارغ التحصیلی محاسبه نمی‌شد.

به دلیل محدویت‌های سفر در دوره همه‌گیری، اداره مهاجرت محدودیت تحصیل آنلاین را حذف کرد.

اجازه تحصیل بلند مدت برای دارندگان اجازه کار کانادا
  • افرادی که برنامه تحصیلی آنها از ماه مارچ ۲۰۲۰ در حال اجرا بود، از این سیاست بهره مند شدند. یعنی دانشجویان بین‌المللی که به صورت آنلاین از خارج از کشور تحصیل می‌کردند، می‌توانستند تا ۱۰۰ درصد برنامه تحصیلی خود را به صورت آنلاین تکمیل کنند. بدون اینکه تأثیری بر واجد شرایطی برای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی(PGWP) داشته باشد.
  • این اقدام برای کسانی که از مارچ 2020 تا  ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ در حال تحصیل بودند، تمدید شد. 

این بدان معناست که هر کسی که تحصیلات خود را در خارج از کشور قبل از 31 آگوست 2022 آغاز کرده باشد، واجد شرایط درخواست کل آن زمان برای واجد شرایط بودن اجازه کار پس از فارغ التحصیلی است.

برای دانشجویانی که تحصیلات خود را از اول سپتامبر 2022 تا 31 دسامبر 2023 آغاز کرده‌اند، فقط 50 درصد از زمان را می‌توان به حساب آورد. 

پس از 1 سپتامبر 2023، این اقدام و تمدید فعلی دیگر برای دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، صرف نظر از زمانی که تحصیل خود را آغاز کرده‌اند، اعمال نخواهد شد.

 

  • همچنین دانشجویانی که پس از 31 آگوست 2022 ثبت‌نام کرده‌اند، واجدشرایط این اقدام تحصیل از راه دور نیستند

اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) چیست؟

اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) یک اجازه کار باز برای دانشجویان بین المللی است که می‌خواهند پس از اتمام تحصیل در کانادا بمانند تا زندگی و کار کنند.

از آنجایی که اجازه کار پس از فارغ التحصیلی یک اجازه کار باز است، دارندگان آن می‌توانند تقریباً برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنند.

طول دوره اجازه کار پس از فارغ التحصیلی به طول برنامه تحصیلی بستگی دارد و می‌تواند تا سه سال طول بکشد.

اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP)

در به‌روزرسانی جدید، اداره مهاجرت کانادا خاطرنشان می‌شود که اگر دانشجویی در خارج از کانادا زمانی را صرف تحصیل در یک مؤسسه آموزشی تعیین‌شده (DLI) کند، این زمان تنها پس از دریافت درخواست اجازه تحصیل توسط دپارتمان، به‌عنوان طول دوره PGWP محاسبه می‌شود.

دانشجویان باید:

  • جهت واجد شرایط بودن برای اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی، یک دوره تحصیلی تمام‌وقت حداقل هشت ماهه را در یک موسسه آموزشی تاییدشدۀ (DLI) در کانادا گذرانده و فارغ‌التحصیل شده باشند. 
  • رونوشت و نامه رسمی از موسسه آموزشی تاییدشدۀ (DLI ) دریافت کنند که در آن مشخص شده است که متقاضی شرایط لازم را برای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) دارد.

سابقه کاری که فارغ التحصیلان بین المللی می‌توانند از طریق اجازه کار پس از فارغ التحصیلی به دست آورند، می‌تواند تحت چندین مسیر مهاجرتی به روند درخواست اقامت دائم آنها کمک کند. برای مثال، سابقه کار کانادایی برای «اکسپرس انتری»، «برنامه تجربه کبکی» (PEQ)، و «برنامه‌ انتخاب استانی» (PNP) بسیار ارزشمند است.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا