اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP)

زمان مطالعه: 9 دقیقه

دستورالعمل های زیر برای همه درخواستی های اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی که در 14 فوریه 2019 و به بعد موثر خواهد بود. دستور العمل های قبلی در مورد همه درخواستهای دریافت شده قبل از 14 فوریه اعمال خواهد شد.برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی را بصورت کامل در گروه کانادا از ایران ملاحظه فرمایید.

 
🟫 متقاضیانی که درخواست اجازه کار پس از فارغ التحصیلی آن ها بر اساس دستورالعمل های قبلی پذیرفته نشده اند، در صورت واجد شرایط بودن ، می توانند درخواست جدیدی را که بر اساس رهنمودهای 14 فوریه 2019 می باشند، تنظیم کنند.

🟤 برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWPP ) به دانشجویانی که از موسسات اموزشی واجد شرایط در کانادا (DLI) فارغ التحصیل شده اند اجازه می دهد تا مجوز کار آزاد را بدست آورند تا تجربه کار ارزشمند کانادایی را کسب نمایند.
🟤 تجربه کار کانادایی که در طبقه بندی شغلی ملی (NOC ) نوع مهارت 0 یا سطح مهارت A یا B از طریق PGWPP به دست می آید به فارغ التحصیلان کمک می کند تا از طریق کلاس تجربه کانادایی برای اقامت دائم کانادا واجد شرایط و برای اکسپرس انتری اقدام نمایند.
 
 
 
 
 

💢 اعتبار و درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP ) :

🔺 مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی از ارزیابی تأثیر بازار کار معاف هستند و شرایط آن ها باز و کد C43 برای آنها در نظر گرفته می شود.
🔺 با مجوز کار پس از فارغ التحصیلی، مانند تمام مجوزهای کارآزاد، متقاضیان می توانند به صورت کار تمام وقت، پاره وقت و خود اشتغالی داشته باشند.
الف ) اعتبار مجوز کار پس از فارغ التحصیلی
📍 اجازه کار پس از فارغ التحصیلی ممکن است بر اساس طول دوره تحصیل حداقل 8 ماه تا حداکثر سه سال صادر شود.
📍 هنگام تعیین طول دوره مجوز کار پس از فارغ التحصیلی، افسران ممکن است که مدت زمان تحصیل در کانادا را برای طول دوره در نظر گرفته و آن را با اسناد و مدارک تأیید نمایند. تعطیلات منظم برنامه ریزی ( به عنوان مثال، تعطیلات زمستانی و تابستانی) باید در طول دوره مجوز در نظر گرفته شود.

 

💢 تعیین طول مجوز کار پس از فارغ التحصیلی :

📍مدت اعتبار اجازه کار پس از فارغ التحصیلی ممکن است فراتر از تاریخ اعتبار گذرنامه متقاضی نباشد. اگر گذرنامه متقاضی قبل از دوره اعتبار مجوز کارپس از فارغ التحصیلی منقضی شود، افسر می بایست این موضوع را به عنوان یادداشتی در سیستم مدیریت پرونده جهانی ثبت و یادداشت نماید. متقاضی اجازه کار پس از فارغ التحصیلی پس از تمدید گذرنامه خود مجبور به درخواست تمدید اجازه کار می شود تا اعتبار کامل اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی خود را دریافت نماید.
📍 مجوزهای کار پس از فارغ‌التحصیلی را می‌توان تنها زمانی تمدید کرد که طول مجوز در زمان درخواست، به دلیل تاریخ انقضا گذرنامه متقاضی ارائه شود.
❌ نکته : اگر آفیسر متذکرشود که طول مدت تحصیل از مدت زمان برنامه کوتاهتر است، مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی ممکن است مطابق با مدت تحصیل صادر شود.

ب) شرایط صلاحیت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی
📍 متقاضیان فقط یک بار در طول زندگی خود می توانند مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را دریافت نمایند.
📍 برای اخذ مجوز کار پس از فارغ التحصیلی، متقاضی باید وضعیت موقت معتبری داشته باشد یا کانادا را ترک کند. آنها باید از یک موسسه آموزشی برگزیده واجد شرایط فارغ التحصیل شوند. آنها همچنین باید مدارکی را ارائه دهند که همه معیارهای به شرح ذیل را محرز نمایند:
🔺 آنها یک برنامه آموزشی حرفه ای، آکادمیک را در یک موسسه واجد شرایط در کانادا به پایان رسانده اند که حداقل 8 ماه طول مدت این برنامه ها می باشد که مدارکی همچون دیپلم یا گواهینامه و مدرک تحصیلی را ارائه نمایند.
🔺 آنها وضعیت دانشجویی خود را به صورت تمام وقت در کانادا در طول هر جلسه از برنامه حفظ نموده و به عنوان بخشی از برنامه مجوز کار پس از فارغ التحصیلی ارائه داده اند. استثناها تنها برای موارد زیر در نظر گرفته می شود:
1. ترک تحصیل
2. آخرین جلسه آکادمیک
3. آنها یک رونوشت و نامه رسمی از سوی موسسه آموزشی برگزیده واجد شرایط دریافت نموده که تأکید شده است که آنها برای تکمیل برنامه تحصیلی الزامات مقرر را ارائه نموده اند.
❌ نکته : متن و نامه رسمی می بایست در برنامه مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی موجود باشد.

 

در طی 180 روز از تاریخ درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی، متقاضیان می بایست یکی از معیارهای زیر را داشته باشند:
1. دارای مجوز تحصیل معتبر باشند.
2. دارای یک مجوز تحصیل باشند.
3. آنها مجاز به تحصیل در کانادا بدون داشتن مجوز تحصیل طبق بند 188 (1)(a ) و (b) آیین نامه های مهاجرت و حمایت از پناهندگان هستند.
ج) برنامه ها و موسسات واجد شرایط مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی
دانشجویان در صورت تکمیل موارد زیر واجد شرایط برای دریافت اجازه کار پس از فارغ التحصیلی نیستند:
📍 دوره زبان انگلیسی یا فرانسه به عنوان زبان دوم یا برنامه ای برای تحصیل
📍 دروس عمومی یا دوره های خودسازی
📍 یک دوره یا برنامه تحصیلی در یک کالج خصوصی

 

د) متقاضیان اجازه کار پس از فارغ التحصیلی و سفر
🔻 ویزای اقامت موقت (TRV) برای متقاضیان اجازه کار پس از فارغ التحصیلی:
💢 موارد زیر برای متقاضیان کشورهایی که اتباع آنها نیاز به ویزا دارند اعمال می شود:
📌 برای درخواست های مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی که از خارج از کانادا ارسال شده است، TRV با تأیید مجوز کار پس از فارغ التحصیلی صادر می شود.
📌 برای درخواست های اجازه کار پس از فارغ التحصیلی که از داخل کانادا ارسال شده، TRV با تایید درخواست صادر نمی شود. اگر TRV منقضی شده باشد، متقاضی باید یک برنامه TRV جداگانه ارائه دهد و یا تمایل به سفر خارج از کانادا داشته باشند و برگردند.
❌ نکته : متقاضیان تا زمانی که مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی خود را دریافت نکرده اند، درخواست TRV نمی کنند، زیرا TRV فقط برای مدت زمان مدرک وضعیت فعلی متقاضی و یا سفر صادر می شود، هرکدام زودتر منقضی شود.
📌 دانشجویانی که برنامه تحصیلی خود را به پایان رسانده اند.
📌 دانشجویانی که برنامه تحصیلی خود را به پایان رسانده اند مجاز به کار طبق (بند 186) (W) از مقررات حمایت از مهاجرت و پناهندگان IRRR هستند. در حالیکه منتظر اعلام وضعیت درخواست خود هستند، مشروط به اینکه همه الزامات را دارا هستند:
🔺 آنها دارنده مجوز تحصیل معتبر در زمان درخواست مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی بودند یا هستند.
🔺 آنها دانشجوی تمام وقت نزد یکی از موسسات آموزشی برگزیده بوده و در برنامه آموزش حرفه ای یا تکمیلی ثبت نام کرده اند.
🔺آنها مجاز به کار در خارج از دانشگاه بدون اجازه کار بودند.
🔺 آنها از ساعات کاری مجاز فراتر نرفتند.

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا