تورنتو بهترین شهر برای زنان شاغل

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تورنتو پیشروترین شهر در جهان برای زنان شاغل است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تورنتو شهر پیشرو در جهان برای زنان شغلی است.

این نشریه تجاری، تحلیلی را از نحوه رتبه بندی 15 شهر جهانی در معیارهای کیفیت زندگی برای زنانی که به دنبال حرفه خود هستند، انجام داد.
 
🔹پنج معیار مورد ارزیابی قرار گرفت: ایمنی، قابلیت جابجایی، مادری (maternity)، برابری و ثروت.
 
شهرها بر اساس نقش زنان در تجارت جهانی و جذابیت برای استعدادهای جهانی انتخاب شدند. بیش از 3000 زن بین 18 تا 60 سال در 15 شهر مورد بررسی قرار گرفتند و از آنان سوألاتی را پرسیدند که با هر یک از این پنج معیار مطابقت داشت.
به عنوان مثال، در بخش برابری، از پاسخ دهندگان پرسیده شد که “آیا زنان به خوبی در نقش های رهبری در محل های کار حضور دارند؟” در شرایط ثروت، یکی از سؤالاتی که از آنها پرسیده شد این بود که “آیا زنان می توانند به طور مساوی برای مشاغل با مردان رقابت کنند؟”

تورنتو در صدر قرار گرفت و پس از آن سیدنی، سنگاپور، پاریس و لندن قرار گرفتند. تورنتو از نظر برابری، مادری و ثروت در رتبه بالایی قرار گرفت.

از سوی دیگر، به دلیل حمل و نقل قدیمی شهر، از نظر قابلیت جابجایی رتبه ضعیفی داشت.

 

موضوع آینده شغلی برای زنان برای تازه واردان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
به طور کلی، اکثر مهاجران در سال های کاری اولیه خود به کانادا می آیند. از این رو، زنان به همان اندازه همتایان مرد خود مشتاق هستند تا در مشاغلی متناسب با مهارت های خود کار کنند و از نردبان اقتصادی-اجتماعی بالا بروند.
اجرای قانون برابری دستمزد در کانادا
اگرچه مردان همچنان اکثریت متقاضیان اصلی را تشکیل می‌دهند که به عنوان مهاجران طبقه اقتصادی از کانادا استقبال می‌کنند، زنان در حال افزایش سهم هستند.
این توسعه هم برای زنان و هم برای سیاستگذاران کانادایی مهم است. حتی اگر زن، همسر یا شریک زندگی متقاضی اصلی مرد باشد، تحقیقات دولت کانادا نشان می دهد که آنها دارای ویژگی های سرمایه انسانی هستند که منعکس کننده شریک زندگی خود هستند (مانند سن، تحصیلات، مهارت های زبانی و تجربه کاری مشابه).
بنابراین، در میان چنین زنان و سیاست گذاران این انتظار منطقی است که زنان تازه وارد با توجه به سطوح بالای سرمایه انسانی شان در بازار کار کانادا موقعیت مناسبی داشته باشند.
 
یکپارچگی اقتصادی قوی در میان زنان نیز برای تقویت ادغام اجتماعی و حفظ آنها کلیدی است. مطالعات کانادایی نشان داده است که ادغام ضعیف در بازار کار در میان زنان مهاجر می‌تواند باعث نقل مکان خانواده‌های تازه‌وارد شود تا هر دو شریک زندگی شغلی بهتری را در جای دیگری دنبال کنند.
ملاحظات جنسیتی و تنوع در مهاجرت کانادا (گزارش 2020)

کانادا در حال حاضر حدود 1 میلیون شغل خالی دارد و همچنان با کمبود بازار کار دست و پنجه نرم می کند زیرا همه 9 میلیون نفر از جمعیت این کشور در دهه آینده به سن بازنشستگی می رسند.

این بدان معناست که سیاستگذاران و کارفرمایان باید کار بهتری را برای شناسایی نحوه تطبیق گروه‌های استخدامی مانند زنان، به ویژه تازه‌وارد، به طور کلی، افراد بومی، افراد دارای معلولیت، جوانان محروم و سایرین با فرصت‌های شغلی مناسب انجام دهند.

دولت های فدرال و استانی کانادا ابتکارات مختلفی را برای حمایت از ادغام زنان تازه وارد در بازار کار دنبال می کنند.

به عنوان مثال، از سال 2018، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از تعدادی از برنامه های آزمایشی با هدف حمایت از زنان تازه وارد حمایت مالی کرده است.

IRCC خاطرنشان می کند که یکی از اهداف این برنامه ها «کمک به زنان تازه وارد برای یافتن مشاغل خوب و با درآمد مناسب است که آنها را برای موفقیت در این کشور آماده می کند، از طریق رفع موانعی که ممکن است با آنها روبرو شوند – تبعیض جنسیتی و نژادی، بی ثباتی. یا اشتغال کم درآمد، فقدان مراقبت از کودکان مقرون به صرفه و حمایت های اجتماعی ضعیف».

 

   

5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا