بهترین شهرهای استان انتاریو

زمان مطالعه: 17 دقیقه

انتاریو یکی از سیزده استان و قلمرو های کانادا است که در مرکز شرقی کانادا و در مرز ایالات متحده و دریاچه گریت لیکز (The Great Lakes) واقع شده است. انتاریو، دومین استان بزرگ در کل منطقه و پرجمعیت ترین استان کانادا محسوب می شود اما زمانی که سرزمین های شمال غربی و نوناووت (Nunavut) را به کل این مناطق اضافه کنیم این استان در جایگاه چهارمین استان بزرگ در بین کل مناطق قرار می گیرد.

 

اسم این استان را بعد از نام گذاری دریاچه انتاریو انتخاب کرده اند و این نام از کلمه یورن (Wyandot) به معنی دریاچه بزرگ یا احتمالا اسکنداریو که به معنی آب های زیبا در زبان ایروکو (Iroquoian) گرفته شده است. 

آب و هوای انتاریو بر اساس فصل و مکان آن متفاوت است و تحت تأثیر سه منبع هوایی قرار می گیرد : هوای سرد، هوای خشک و هوای قطبی. هوای قطبی اقیانوس آرام از سمت فلات های کانادای غربی و دشت های شمالی آمریکا و هوای گرم آن از سمت خلیج مکزیک و اقیانوس اطلس به این استان می آید. به طور کلی بیشترین آب و هوای انتاریو در رده مرطوب قاره ای قرار دارد.

زبان اصلی و رسمی استان انتاریو انگلیسی است که بر اساس آمار سال 2011 حدود هفتاد درصد جمعیت این استان به این زبان صحبت می کنند. اغلب مردم در بخش های شمال شرقی، شرق و به خصوص بخش جنوبی آن به زبان فرانسوی صحبت می کنند. بر اساس قانون خدمات زبان فرانسوی، اگر حداقل 10% جمعیت محلی منطقه ای به زبان فرانسه (زبان مادری) صحبت کنند بایستی خدمات دولتی در آن منطقه به زبان فرانسوی نیز در دسترس باشد.

از نظر مذهب نیز، بیش از 31% مردم این استان کاتولیک هستند و بعد از آن 23% افرادی هستند که هیچ دینی ندارند و  در رده سوم پروتستان با 21% قرار گرفتند.

شناخته شده ترین شهر های انتاریو تورنتو و اتاوا می باشند که به سرزمین جهانگردان نیز شهرت دارند.

 آشپزها، طراحان مد و کارآفرینان در محله های پر جنب و جوش و چند فرهنگی تورنتو یعنی جایی که مهاجران از نقاط دور دست به این سرزمین آمده و در کنار همدیگر به خوبی زندگی می کنند دور هم جمع شده اند. هر دو شهر دارای فعالیت های هنری رقص و موزیک و نمایش های سرگرم کننده هستند که تحت تأثیر همسایگان مجاور خود یعنی نیویورک و مونترال قرار گرفته اند.

تورنتو ( ایالت انتاریو)

تورنتو، پایتخت استان انتاریو و پرجمعیت ترین شهر کانادا است که در امتداد سواحل شمال غربی دریاچه انتاریو قرار دارد. شهری بزرگ و پویا که در قلب آسمان خراش های سر به فلک کشیده آن، برج تلویزیونی سی ان (CN) قرار گرفته است که این اثر معماری بزرگ و برجسته باعث شده تمامی آسمان خراش های شهر در مقابل آن کوچک به نظر برسند. در شهر تورنتو فضا های سبز فراوانی وجود دارد که از این میان می توان به پارک بیضی شکل کوئین با وسعتی حدود 400 هکتار که شامل امکاناتی از جمله مسیر های پیاده روی، تسهیلات ورزشی و باغ وحش است، اشاره کرد.

 

تورنتو جزء چهارمین شهر بزرگ و پنجمین تراکم شهری بزرگ در آمریکای شمالی به حساب می آید. این شهر گاهی به عنوان شهر نیویورک کانادا نیز نامیده می شود زیرا حس کلی زندگی در این شهر مشابه زندگی در شهر نیویورک است و همچنین تورنتو محبوب ترین مقصد مهاجران است. شهر تورنتو، یک شهر جهانی و مرکز تجارت، کسب و کار، امور مالی، هنر و فرهنگ است و به عنوان یکی از چند فرهنگی ترین و بین المللی ترین شهر های جهان شناخته شده است.

 

تورنتو یکی از مراکز برجسته موسیقی، تئاتر، تولید تصاویر متحرک و تولید تلویزیون و همچنین مقر اصلی شبکه های عمده ملی و رسانه های عمومی کانادا است. همچنین مؤسسات فرهنگی متنوع که شامل موزه ها وگالری های متعدد، رویداد های عمومی و جشنواره ها، مناطق تفریحی، سایت های تاریخی ملی و فعالیت های ورزشی است در این شهر قرار دارند که سالانه باعث جذب بیش از 25 میلیون گردشگر می شوند. تورنتو به خاطر داشتن بسیاری از آسمان خراش ها و ساختمان های بلندش به خصوص بلندترین ساختمان آن در  Western Hemisphere که به برج سی ان مشهور است شناخته شده است.

کینگستون (ایالت انتاریو)

کینگستون شهر کوچکی است که بین تورنتو و مونترال قرار دارد. این شهر قدیمی در سال 1673 تأسیس شد و بعد ها به عنوان پست تجاری فرانسوی مورد استفاده قرار گرفت.

شهر کینگستون مکانی عالی برای گذران تعطیلاتی شگفت انگیز است و به خاطر وجود جزیره هزار جزیره آن و ساختمان های تاریخی ویکتوریایی آن محبوبیت فراوانی بین گردشگران دارد.شهر کینگستون، اولین پایتخت کانادا با 124000 نفر جمعیت در انتاریو شرقی کانادا و در انتهای شرقی ساحل دریاچه انتاریو یعنی در ابتدای رودخانه سنت جان و دهانه رودخانه جنوبی کانال ریدو (رودخانه catarqui) قرار گرفته است.

شهر کینگستون در بین شهر های تورنتو، انتاریو، مونترال و کبک قرار دارد. کینگستون یکی از شهر های تاریخی کانادا است که کلیسا های فراوان، ساختمان های قدیمی، محله های زیبا و قلعه های مربوط به قرن نوزدهم را در بر می گیرد.

در شهر کینگستون زندگی پر شور شبانه در رستوران ها و کافه ها در جریان است و آخر هفته هایی عالی برای افرادی که از شهر های همسایه از جمله اتاوا، مونترال و تورنتو به کینگستون می آیند فراهم می کند.

کینگستون دارای سایت ها و موزه های تاریخی فراوانی است که در فصل تابستان بسیار شلوغ و محبوب هستند. شهر کینگستون از نظر هوشمند بودن رو به رشد است و به سرعت در حال تبدیل شدن به یک شهر قرن بیست و یکم است. تاریخ نوآوری در این شهر پویا و امتداد سواحل زیبای دریاچه انتاریو رونق یافته است.

با وجود اقتصادی پایدار و متنوع که شامل شرکت های جهانی، ابتکارات خلاقانه و تمام سطوح دولت می شوند، کیفیت بالای زندگی شهر کینگستون یعنی دسترسی به مؤسسات آموزشی و پژوهشی، مراکز پیشرفته مراقبت های پزشکی، زندگی مقرون به صرفه و سرگرمی های پرجنب و جوش و فعالیت های گردشگری فراوان به شهروندان این شهر ارائه داده می شود.

شهر کینگستون به عنوان شهر سنگ آهک (Limestone) نیز نامیده می شود زیرا بسیاری از سالن های سنگی دست ساز و ساختمان های ویکتوریایی تاریخی این شهر از سنگ آهک محلی ساخته شده اند. فقدان توجه به معماری مدرن در این شهر، به حفظ جذابیت تاریخی ساختمان های این شهر کمک می کند. تعدادی از موزه ها و سایت های تاریخی به این شهر اضافه شد که همین موضوع این شهر را به مکانی شلوغ با باغ های رنگارنگ و اسکله ای زیبا تبدیل کرده است. 

بری (ایالت انتاریو)

بری شهری در مرکز ایالت انتاریو کانادا، در سواحل خلیج کمپین فلت، در قسمت غربی دریاچه سیمکو واقع است. شهر بری از نظر جغرافیایی در سیمکو کانتی واقع شده است، اگرچه از نظر سیاسی مستقل است.

بر اساس سرشماری سال 2016، جمعیت شهر بری 141،434 نفر بوده است که شهر بری را در رده سی و چهارم شهرهای بزرگ کانادا از نظر جمعیت قرار می دهد. در دهه های اخیر شهر بری به دلیل میزبانی جامعه خروجی از تورنتو رشد چشمگیری داشته است. احتمالا فراوانی خانه و شغل باعث جذابیت شهر بری برای اهالی تورنتو شده است. در شهر بری روزانه سرویس های رفت و آمد از دو ایستگاه انجام می شود.شهر بری در 85 کیلومتری شمال تورنتو، 355 کیلومتری شمال غربی دیترویت و 335 کیلومتری شرق اتاوا واقع شده است. این نشان دهنده ی تمرکز بالا و موقعیت مفید شهر بری است که دسترسی آسان شهر بری به مراکز مهم و فرودگاه ها را در منطقه نشان می دهد.

منطقه بری برای اولین بار به عنوان انبار ذخایر نیروهای بریتانیا مورد استفاده قرار گرفت.

20 سال بعد این شهر بخاطر سیر روبرت بری، که نیروهای بریتانیا را در منطقه رهبری میکرد، بری نامگذاری شد. دهه هشتاد و نود دوره ی رشد چشمگیر بری با سه برابر شدن جمعیت در عرض 25 سال رقم خورد. پیشرفت در پیش روی شهر بری بر اساس توسعه رو به رشد کاندو در کنار خلیج کام پمفلت، که نوعی  رنسانس را در مرکز شهر به راه انداخته است، متمرکز می شود.

سرمایه گذاری های بزرگ بر روی امکانات ساحلی شهر بری این شهر را به نخستین مقصد توریستی تبدیل خواهد کرد. با داشتن چندین تفرجگاه اسکی در مجاورت و سواحل زیبا، بری نه تنها به خاطر گردشگری، که همچنین به عنوان دروازه ای به کلبه های خارج از شهر نیز مشهور شده است. اقتصاد شهر بری در زمینه های آموزش، بهداشت، آی تی و تولید بسیار فعال است. مرکز سلامت رویال ویکتوریا با حدود 3000 کارمند، بزرگترین کارفرمای شهر بری است. شهر بری زمستان های سرد و برفی با کمینه دمای منفی دوازده درجه در ماه ژانویه و تابستان هایی گرم و شرجی، با بیشینه دمای 26 درجه در ماه جولای را دارد.

شرایط آب و هوایی شهر بری

شهر بری آب و هوای مرطوب قاره ای دارد که در تابستان ها گرم و مرطوب و زمستان ها سرد و برفی است. شهر بری در کنار دریاچه سیمکو قرار گرفته است که از نظر آب و هوایی آب ناچیزی دارد. شهر بری در نزدیکی تقریبی با خلیج جورجیان (Georgian Bay) قرار گرفته است که به همراه دریاچه های بزرگ، مانند حائل، دمای کل سال را تا اندازه ای متعادل می کند.

در حالی که اثر دریاچه ها می تواند توفان برفی را در زمستان و رعد برق ها را در بهار و زمستان و تابستان تولید کند. شهر بری چهار فصل متمایز، همراه با تنوع قابل توجهی دارد. در تمام فصول، آب و هوا روزانه تغییر می کند اگر چه این تغییر در طول یک روز انجام نمی پذیرد. شهر بری بعد از ظهر ها خنک تر در بهار و اوایل تابستان دارد که به دلیل تاثیر نزدیکی به دریاچه هایی همچون هورون (Lake Huron) است.

گردشگری در شهر بری

گردشگری نقش مهمی در اقتصاد محلی این شهر دارد. مرکز شهر تاریخی و ساحل، قلب صنعت گردشگری شهر بری هستند.مرکز شهر بری میزبان ساختمان های قدیمی است که سال ها از آن ها نگهداری شده یا به آن ها نمایی جدید داده اند که نشان دهنده ی اهمیت تاریخی آن هاست.

بسیاری از فروشگاه ها، بوتیک ها، کافه و رستوران ها در مرکز شهر بری قرار دارند که بیشتر آن ها در خیابان Dunlop واقع شده اند. مرکز شهر بری بخاطر بوتیک های مد، هنرهای محلی، تئاتر، موسیقی و زندگی شبانه شهرت دارد. شهر بری در تابستان در سواحل زیبای خود میزبان عده زیادی است و همچنین قایق سواری در خلیج کام پمفلت و دریاچه سیمکو بسیار پرطرفدار است. سرگرمی های زمستانی بسیاری نیز همچون اسکی، تیوپ بازی و اسنوبرد در پیست های اسکی، ماشین برفی و ماهیگیری در یخ انجام می شود.

شهرستان های اراموزا و پاس لینچ که از توابع گوئلف هستند نرخ بیکاری 2.3 درصدی خود را در سال 2018 به 1.9 درصد در سال 2019 رساندند. در همین زمان نرخ بیکاری کشور 5.8 درصد بود. بیشتر این موفقیت مدیون تعداد زیاد امکانات تولید از جمله در شرکت تولید قطعات خودرو  لینا مار (Linamar) بود.

گوئلف ( ایالت انتاریو)

شهر گوئلف شهری در جنوب شرقی انتاریو است که بر اساس سرشماری سال 2016 در کانادا 131،794  نفر جمعیت دارد.

گوئلف که به شهر سلطنتی (The Royal City) نیز شهرت دارد، در 28 کیلومتری غرب کیچنر Kitchener  کیلومتر 100 شرق مرکز شهر تورنتو و در تقاطع بزرگراههای شماره 6 و 7 و ولینگتون قرار دارد.

این شهر در حومه ولینگتون قرار دارد ولی از نظر سیاسی مستقل از این شهر است.اولین ساکنان شهر گوئلف در سال 1820 وارد شهری شدند که توسط اسکاتمن جان گالت (Scotman John Galt) که اولین سرپرست شرکت کانادا(Canada Company)  بود، تاسیس شد. او مرکز فرماندهی و خانه خود را در این محل بنا کرد.

مدت مدیدی شهر گوئلف در پایین ترین رده  لیست میزان جرم در کانادا قرار داشت. اگرچه در سال 2017 رشد 15% جرم نسبت به سال 2016 در این منطقه دیده می شد.

این شهر به عنوان شهری که کمترین میزان بیکاری را در کشور دارد بسیار مورد توجه است. 

تاریخچه شهر گوئلف

پیش از استعمار بومی ها گمان داشتند که این منطقه متعلق به اقوام نئوترال است. بر اساس تحقیقات دانشگاه گوئلف این منطقه مکان زندگی اقوام اولیه به نام اتاواندرون بوده که در خانه هایی بلند در میان مزارع ذرت زندگی می کرده اند. بیشتر افراد این قوم که حدود 4000 نفر بودند در نزدیکی روستایی که امروزه منطقه بدنوچ (Badenoch) در پوسلینچ است، زندگی می کرده اند.

 

جان گالت که اولین سرپرست شرکت کانادا بود، برای تحت استعمار قرار دادن شمال کانادا استخدام شده بود. او منطقه گوئلف را برای مقر فرماندهی خود انتخاب نمود. گالت شاعر و رمان نویس اسکاتلندی محبوبی بود که شهر را برای جلب ساکنین و مزرعه داران به مناطق اطراف طراحی کرد. طراحی و مرکز شهرهای اروپایی را تداعی می کرد که با میدان ها کامل می شد، خیابان های اصلی عریض و خیابان های فرعی باریک داشت.

 

در زمانی که شهر گوئلف تاسیس شد، سلطنت پادشاهی انگلیس در دست شاه جرج چهارم بود که از نوادگان خانه ولف (House of Welf) که بعضا گوئلف نامیده می شد، بود. شهر برای احترام به خانواده سلطنتی که از نوادگان گوئلف بودند نامگذاری شد و به همین دلیل به این شهر ، شهر سلطنتی نیز گفته می شود.در گوئلف پیدا کردن کار بسیار راحت است. این شهر با جمعیت 120000نفر یکی از شهر های کوچک ایالت اونتاریو محسوب میشود. اما با این حال این شهر از نظر کیفیت زندگی یکی از بهترین شهر های کانادا میباشد. آب و هوای این شهر در زمستان ها سرد و تابستان ها گرم می باشد و هم چنین بارش های سنگین برف و باران هر ساله در این شهر حضور دارد.

آب و هوای شهر گوئلف

این بخش از انتاریو زمستان های سرد و تابستان های گرم و مرطوب دارد. میزان بارش باران و برف در این شهر نسبتا زیاد است. در این منطقه دمای هوا به طور معمول مخصوصا در زمستان چند درجه سردتر از مناطق اطراف دریاچه گریت (Great Lake) است.بالاترین درجه هوای ثبت شده در گوئلف 38.3 درجه سانتیگراد در 6 آگوست 1918 و در 13 جولای 1936 بوده است. کمترین دمای ثبت شده در این شهر نیز -38 درجه در 25 ژانویه 1884 بوده است.

فرهنگ در گوئلف

بسیاری از خیابان های مرکز شهر گوئلف ساختمان های دوره ویکتوریایی دارند که اکنون قدمت آن ها به یک قرن نیز می رسد. بسیاری از املاک تاریخی در مرکز شهر و یا در نزدیکی مرکز شهر قرار داند. تالار شهر قدیمی در خیابان کاردن (Carden St.)  بین سال های 1856 و 1857 ساخته شده است و میراث ملی کانادا محسوب می شود. این ساختمان و ساختمان انکس (Annex) که در سال 1865 ساخته شد هر دو توسط استانداری ساختمان تاریخی معرفی شده اند. در این منطقه چندین ساختمان دیگر نیز همین عنوان را دارند. خیابان الد کبک (Old Quebec Street Mall) خیابانی بود که در 1800 ساخته شد و سرپوشیده بود و در سال 1984 افتتاح شد و به عنوان بازاری سرپوشیده مورد استفاده قرار گرفت.

 همیلتون ( ایالت انتاریو )

در دوران پیش از استعمار، ساکنین اولیه نئوترال (Neutral First Nation)  در بیشتر زمین ها ساکن بودند ولی به تدریج توسط ایرکوها (Iroquois) یا پنج ملت (Five Nations) که متحد بریتانیایی ها در جنگ مقابل فرانسوی های هورون (Huron) بودند، از زمین ها خارج شدند. پس از استقلال آمریکا در سال 1784، حدود 10000 آمریکایی در کانادای شمالی که اکنون جنوب انتاریو نامیده می شود و به ویژه در نیاگارا، در اطراف خلیج کوینت (Bay of Quinte) و در کنار رود سنت لارنس (St. Lawrence River)  بین دریاچه ی انتاریو و مونترال ساکن شدند. پادشاهی در این مناطق به آن ها زمین داد تا مناطق شمالی پیشرفت کند و تلفات آن ها در ایالات متحده جبران شود.

 

از آن جایی که زمین های ساکنین اولیه اکنون خالی بود، عده زیادی از ایالات متحده که جذب زمین های ارزان و حاصلخیز شده بودند پس از این ساکنین جدید برای خرید زمین به این مناطق آمدند. در همین زمان عده زیادی از ایروکو ها که با بریتانیا متحد شده بودند از ایالات متحده وارد شدند و در املاک شرق دریاچه انتاریو به عنوان جبران خسارت زمین هایی که از دست داده بودند و اکنون در دست ایالات متحده بود، ساکن شدند. در جنگ 1812 نیروهای بریتانیایی و ارتش کانادا بر آمریکایی های مهاجم در محلی که اکنون پارکی در غرب همیلتون است، غلبه کردند. پس از جنگ مجلس قانونگذاری تشکیل شد که منجر به تاسیس منطقه گور (Gore District) شد و همیلتون نیز یکی از اعضای این منطقه بود.

آب و هوای شهر همیلتون

شهر همیلتون آب و هوای مرطوب قاره ای دارد.میانگین دمای این شهر در ماه جولای 22 درجه سانتیگراد است. اگرچه در مقایسه با بیشتر شهرهای کانادا این شهر آب و هوایی معتدل دارد.

قرار گرفتن شهر همیلتون در گوشه ی جنوب شرقی دریاچه انتاریو و همچنین پرتگاه نیاگارا که این شهر را به دو قسمت کرده است باعث اختلافات دما در فواصل نزدیک می شود. این موضوع در مورد آلودگی هوا نیز صادق است.

بالاترین دمایی که در این شهر ثبت شده است 41.1 درجه سانتیگراد در 14 جولای 1868 بوده است. سردترین دمای ثبت شده نیز -30.6 درجه سانتی گراد بوده که در 25 ژانویه 1884 ثبت شده است.

فرهنگ و ملیت در اتاوا

تقریبا 70%در جمعیت اتاوا را اروپایی‌ها تشکیل می‌دهند که درصد زیادی را شامل می‌شود. مابقی جمعیت را آفریقایی‌ها، آسیای شرقی‌ها، عرب‌ها و آسیای جنوبی‌ها تشکیل می‌دهند.

اتاوا از گذشته تا به حال میزبان جشنواره‌های فصلی و سالانه بوده است. جشن روز کانادا، جشنواره قایق‌رانی، جشنواره جاز و جشنواره موسیقی فولک جزو مشهورترین جشنواره‌هایی هستند که در اتاوا برگزار می‌شوند و گردشگران زیادی را به اتاوا دعوت می‌کنند و نظر همگان را به خود جلب کرده است.

در شبکه های مجازی ما را دنبال کنید.

   

5/5
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا