دانشگاه ویندزور (windsor university)

زمان مطالعه: 9 دقیقه

دانشگاه ویندزور (windsor university)

یک دانشگاه جامع و متمرکز بر دانشجویان واقع در شهر انتاریو است، این دانشگاه در سال 1857 افتتاح شده است.

شهر های انتاریو بسیاری از هنرمندان، گردشگران و نخبه گان را از سراسر جهان به سوی خود جذب کرده و موجبات تولید ثروت و علم را در این سرزمین فراهم آورده است.

بیشترین تعداد دانشگاه ها و کالج های کل کانادا که دارای کیفیت آموزشی بسیار بالایی هستند در انتاریو هستند. بالاترین آمار کاریابی در فارغ التحصیلان کانادا با 92% در انتاریو است.

انتاریو مرکزی برای موسسات تحقیقاتی شناخته شده ای در سطح جهان است که بودجه آموزشی استانی استفاده می نمایند.

با بیش از 16000 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، رشته های ارائه شده در گرایش های زیر می باشد:

قانون، کسب و کار، مهندسی، علوم پایه، تحصیلات، پرستاری، تمرکز حرکت(سینتیک) انسانی، کار اجتماعی و دانشکده هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی

دانشگاه ویندزور در سپتامبر 2015 دانشگاه خود را به مرکز شهر هم گسترش داد، و دانشکده های هنرهای تجسمی، موسیقی، فیلمسازی و موسیقی و مددکاری اجتماعی ا را افتتاح کرد.

دانشگاه ویندزور در مجاورت پرترددترین گذرگاه مرزی آمریکا، میشیگان و در نزدیکی آبشار زیبای ” دیترویت ریور” واقع شده است. این دانشگاه در جنوبی ترین شهر کانادا می باشد که بهترین آب و هوای این کشور را دارد.

این جاذبه ها و کیفیت آموزشی و تحقیقاتی بالا، این دانشگاه را به عنوان یک موسسه چند رشته ای بین المللی به یکی از مقصدهای دانشجویان خارجی تبدیل کرده است.

اعضای هیئت علمی و کارکنان از طریق آموزش، بورس تحصیلی، تحقیق و مشارکت این دانشگاه را به یکی از دانشگاه های بین المللی مطرح تبدیل کرده است.  همینطور سه دانشگاه و کالج وابسته به دانشگاه ویندزور هم وجود دارد با نام های “دانشگاه اسامپشن” که در واقع اولین خاستگاه و مادر دانشگاه ویندزور است،

 

رشته هایی که در این دانشگاه ارائه می شوند 120 رشته در مقطع لیسانس و 55 رشته در مقطع فوق لیسانس و دکتری می باشند که به همراه سایر شروط پذیرش می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

دانشکده ها:

 دانشکده هنر، علوم انسانی، و علوم اجتماعی

دانشکده آموزش

دانشکده مهندسی

دانشکده تحصیلات تکمیلی 

دانشکده سینتی انسانی

دانشکده حقوق

دانشکده پرستاری

دانشکده تجارت

دانشکده علوم

  • یکی از رویکردهای دانشگاه ویندزور، اهمیت دادن به رشته های هایبرید و میان رشته ای جدید است. از این رو دانشجویان هرگز مجبور  نیستند که لزوما رشته مرتبط با تحصیلات قبلی خود را ادامه دهند. برای مثال می توان به رشته های ترکیبی جدیدی مانند لیسانس “هنر و علوم”، “خبرنگاری دیجیتال” یا “عدالت اجتماعی” و غیره اشاره کرد.
  •  با توجه به آمارها، بیش از 7000 دانشجوی دانشگاه ویندزور در رشته های هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی مشغول به تحصیل اند. همینطور این دانشگاه در رتبه های بالایی در رشته های علی و تحقیقی مانند “بیوشیمی”، “بیوتکنولوژی”، “فیزیک” و غیره قرار دارد.

بورسیه تحصیلی:

هم دانشجویان کانادایی و هم بین المللی در صورتی که شرط بالای 80% معدل کانادایی را داشته باشند میتوانند برای بورس اقدام کنند. البته رقابت بر سر بورس بالاست. نکاتی چند:

  • اقدام برای بورس هر چه زودتر از زمان اختصاص داده شده انجام شود شانس بالاتر است.
  • بورس های محدودی برای متقاضیان رشته های علمی تحقیقاتی (research-based programs) در صورتی که شرط معدل بالای 80% داشته باشند امکان پذیر است.
  • پس از پروسه پذیرش، طبق زمانبندی های اعلام شده از سوی دانشگاه یا دپارتمان مربوطه، می بایست جهت دریافت بورس ثبت نام کرد. از نظر زمانبندی، اولین درخواستها شانس بیشتری خواهند داشت.

 

 

  • اگر از دستیاری تدریس استفاده کنید (teaching assistantship) برای کارشناسی ارشد مبلغ $7,500.00 برای یکسال، در یک مقاله غیر از پایان نامه یا مقاله اصلی مبلغ $3,750.00 ،  برای دکتری مبلغ $7,500.00 تا 4 سال  در نظر گرفته میشود.
  • دانشجویان بین المللی نیز ممکن است واجد شرایط بورس تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی از طریق برنامه های مستقر یا در کشور خود باشند. 
  • توجه داشته باشید در انتاریو هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی بیشتر از کانادایی ها و اقامت دائم کانادا(مهاجران بدون سرزمین) است.

شهریه ها:

شهریه ها در دانشگاه با توجه یه رشته ای که تحصیل می کنید متفاوت است. اما متوسط هزینه سالیانه برای دوره کارشناسی در دانشگاه ویندزور برای دو ترم بین 16,000 تا 18,000 دلار و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و برای دو سال، 20,000 تا 24,000 متغیر است.

خوابگاه:

کالج کانتر برای دو نوع خوابگاه متفاوت را به کسانی که در دانشگاه ویندزور تحصیل می کنند، ارائه می دهد. کالج کانتربری در 12 خانه دارای اتاق های یک نفره مبله و همچنین سه ساختمان آپارتمانی با 76 آپارتمان مسکن مشترک دارد.

خانه های دانشگاه با داشتن فضایی گرم و مناسب برای دانشجویان بالغ، محل اقامت عالی را فراهم می کند. هر ساکن یک اتاق خواب خصوصی کاملا مبله دارد، همه اتاق ها دارای حمام اختصاصی و همچنین چند اتاق در خانه ها هستند. این خوابگاه همچنینی دارای آشپزخانه مشترک مجهز به وسایل،خشکشویی و WiFi می باشد. این خوابگاه ها چند دقیقه با دانشگاه فاصله دارند.

ساختمان های آپارتمانی ما کانتربری کامونز، تالار جفری فیشر و سوییت های پارکر هوس همچنین برای همه دانشجویان در نظر گرفته شده است. آپارتمان ها یک ساله اجازه می شوند. سرویس های بهداشتی،خشکشویی  و همچنین Wi-Fi در هر ساختمان قرار دارند.

پارکینگ در محل برای کلیه ساکنان کالج کانتربری با تخفیف در دسترس است.

هزینه خوابگاه ها: سالانه از 5,700 دلار شروع می شود.

پروگره های ارائه شده:

دانشگاه ویندزور کانادا در زمینه های مختلف دانشجو می پذیرد. برنامه‌های ارائه شده توسط این دانشگاه در مقطع مستر و لیسانس بسیار متنوع است. برخی از برنامه‌های ارائه شده عبارتند از:

  • مهندسی و فناوری
  • علوم طبیعی و ریاضیات
  • علوم اجتماعی
  • مدیریت و تجارت
  • علوم انسانی
  • پزشکی و بهداشت
  • آموزش و پرورش

الزامات لازم برای متقاضیان :

  • پرداخت 125$ اپلیکیشن فی 
  • کارنامه سال آخر تحصیلی باید  به صورت رسمی به دانشگاه ارائه شود و رونوشت ها باید توسط مدرسه تأیید شود.
  • حداقل معدل متقاضیان کارشناسی ارشد 70% و متقاضیان دکترا 77% می باشد.
  • صلاحیت خود را از طریق ارائه تجربه کار مرتبط یا تجربه آموزشی نشان دهند.
  • ارائه انگیزه نامه
  • متقاضیان خارج از کانادا باید کارنامه خود را از طریق ICAS   یا WES ارزیابی کنند.
  • متقاضیانی که شرایط پذیرش یک برنامه را ندارند، به صورت جداگانه ارزیابی و مشاوره می شوند و ممکن است برای سایر برنامه های مرتبط در نظر گرفته شوند.

الزامات زبان :

از آنجا که تدریس در دانشکده به زبان انگلیسی انجام میشود ، داوطلبان باید بتوانند به طور شفاهی و کتبی به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند  و دانشجویانی که زبان اول آنها انگلیسی نیست ممکن است لازم باشد نتیجه TOEFL ، IELTS ، CAEL و ………  اراِئه دهند.  الزامات دانشگاه در مقطع کارشناسی به شرح زیر است:

  • حداقل نمره 65 برای آیلتس 6.5 و حداقل نمره 68 برای آیلتس 7.0.
  • آزمون انگلیسی دولینگو حداقل نمره 120
  • آزمون تافل حداقل نمره 83 یا 220

اجازه ی کار در حین تحصیل و پس از تحصیل :

 

  • برای جبران بخشی از هزینه های تحصیل  و زندگی دانشجویان مجاز هستند به صورت نیمه وقت یعنی معادل بیست ساعت در هفته خارج از محیط دانشگاه کار کنند .این دانشجویان در محیط داخل دانشگاه نیز بدون محدودیت میتوانند کار کنند و کسب درآمد داشته باشند .  در ایام تعطیلات بصورت تمام وقت یعنی معادل چهل ساعت در هفته اجازه کار دارند.
  • بعد از فارغ التحصیلی  همواره دانشجویان می توانند اجازه کار تمام وقت داشته باشند . با توجه به مدت زمان دوره تحصیلی مجوز کار پس از تحصیل  Post Graduation Work Permit (PGWP) برای آنها صادر میشود . لازم به ذکر است  این مجوز اجازه کار تمام ‌وقت حداکثر تا سه سال را به فارغ‌التحصیلان می‌دهد.
  • دانشجویانی که قصد داشته باشند بعد از فارغ التحصیلی برای گرفتن اقامت دائم کانادا اقدام کنند برنامه هایی وجود دارد که ممکن است برای آنها واجد شرایط باشند برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت زیر مرجعه کنید

 

ددلاین ها:

ترم پاییز (سپتامبر) آخرین مهلت اول آوریل

ترم زمستان (ژانویه) آخرین مهلت اول آگوست

ترم تابستان (مه) آخرین مهلت اول دسامبر

 

در کامنت ها منتظر پاسخ های شما هستیم… هر سوالی هم داشته باشید در کامنت ها پاسخگو خواهیم بود.
کسب مشاوره رایگان و اقدام با تکمیل فرم ارزیابی رایگان👇

سوالات و نظرات خود را درباره دانشگاه ویندزور بنویسید و برای اطلاع از نحوه پذیرش و تحصیل در برترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی در رشته های مورد علاقه خود با ما از طریق اکانت های زیر در ارتباط باشید:

در تلگرام و واتساپ با شماره:  9453 551  343 (+1) 

 

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا