درآمد کمتر مهاجران در تورنتو و ونکوور

زمان مطالعه: 7 دقیقه

درآمد کمتر مهاجران در تورنتو و ونکوور نسبت به شهرهای دیگر کانادا

بیشتر مهاجران در کانادا به این دو شهر بزرگ می‌آیند و از قضا دستمزد مهاجران در این دو شهر نسبت به دیگر نقاط کانادا کمتر است.
داده‌های سازمان آمار کانادا نشان می‌دهد که میانگین درآمد سالانه برای مهاجران در سال 2019 در این دو قطب بزرگ مهاجران در کانادا بسیار پایین‌تر بوده است.
مهاجرینی که طی 10 سال گذشته به کانادا آمده‌اند، در مناطقی مانند جنوب انتاریو دستمزد کمتری دریافت می‌کنند. در عین حال، دستمزد پرداختی مهاجران در شهر‌های کوچک از میانگین کشوری بسیار بیشتر است.
 
🔹حتی پس از گذشت 10 سال از مهاجرت، مهاجران در کانادا درآمد بسیار کمتری کسب می‌کنند.

کانادا شاید یکی از مطلوب‌ترین مقاصد برای مهاجران در جهان باشد، اما باید هزینۀ هنگفتی را بپردازند؛ نه تنها به دلیل هزینه‌های بالای مسکن، بلکه بر اساس دستمزدی که دریافت می‌کنند.

میانگین درآمد سالانۀ مهاجران 10 سال پس از ورود به کانادا در سال 2019، 33.700 دلار بود. این حدود 13.5 درصد از میانگین کشوری درآمد کانادایی‌ها کمتر است. حتی پس از 10 سال، هنوز شکاف دستمزدی بزرگی وجود دارد. دلیل این امر شاید شهرهایی باشد که مهاجران، در آن‌ها ساکن می‌شوند.

🔹درآمد مهاجران در شهر‌های کوچک‌تر بسیار بهتر است
 
بهترین مناطق کانادا از نظر درآمدی برای مهاجران، مقرون به صرفه‌ترین مناطق کانادا هم هستند. مناطق روستایی و شهر‌های کوچک در آلبرتا برای سال 2019 بالاترین میانگین دستمزدی را برای مهاجران داشته است (44.700 دلار در سال).
در مورد شهر‌های بزرگ کانادا، شهر کبک (44.500 دلار)، سنت جان در نیوفاندلند (44.100 دلار) و Saguenay در کبک (44.000 دلار) جایگاه‌های بالا را در اختیار داشتند. با نگاهی به فهرست دستمزد میانگین مهاجرانی که ده سال از مهاجرت آنان سپری شده در خواهید یافت، درآمد مهاجران در مناطقی بالا بوده است، که مهاجر کمتری داشته‌اند. 
برنامه مهاجرت به مناطق کم جمعیت (RNIP)
🔹مهاجران در جنوب انتاریو و نیوبرانزویک کمترین درآمد را دارند
 
انتاریو و نیوبرانزویک در فهرست درآمد مهاجران در پایین‌ترین رتبه‌ها جای گرفتند. مهاجران ویندزور (26.300)، لندن (28.600) و سنت جان نیوبرانزویک (29.100) به ترتیب کمترین درآمد سالانه را به طور میانگین داشته‌اند. در کل، جنوب انتاریو از نظر درآمد مهاجرین بدترین جایگاه را دارد.
تأکید بر بخش جنوبی است، چرا که مناطق شمالی انتاریو عملکرد بسیار بهتری داشته‌اند. 
 
🔹مهاجران در تورنتو به طور میانگین جزو کم‌درآمد‌ترین مهاجران در کانادا هستند
 
تورنتو مقصد اصلی برای مهاجران در کانادا به شمار می‌رود، اما همچنین بدترین مکان برای امرار معاش آنها است. با میانگین دستمزد 29.600 دلار در سال 2019، آنها به طور متوسط 12.2 درصد کمتر از میانگین کشوری درآمد داشته‌اند.
این عدد تورنتو را تا رتبه چهل و دوم در کانادا پایین می‌کشد، پنج رتبه مانده به آخر. 
 
شهر‌هایی‌هم که تورنتو را احاطه کرده‌اند و در یک منطقه اقتصادی واحد واقع شده‌اند بدترین رتبه‌ها را کسب کردند. شهر Barrie (30.000 دلار) ششم است، سنت کاترینز –نیاگارا (30.800) هشتم است، و همیلتون نهمین شهری است که مهاجران به طور میانگین کمترین دستمزد را دارند.
از قضا، این مناطق جزو گران‌ترین شهرهای کانادا هم هستند. 
🔹مهاجران در ونکوور درآمد پایینی دارند،
اما ونکوور در بریتیش کلمبیا یک استثنا است
 
ونکوور از نظر میانگین درآمدی برای مهاجران نزدیک قعر فهرست قرار دارد، اما اوضاع به بدی تورنتو نیست.
میانگین درآمد 31 هزار دلار است و آن را جزو ده شهر با بدترین درآمد برای مهاجران قرار می‌دهد. در عوض ویکتوریا (41.800 دلار در سال) یکی از بهترین شهر‌ها برای مهاجران از نظر درآمدی است.   
ویژگی های ونکوور

 

🔹مونترال در میانه فهرست جای گرفته است

 
شاید مونترال به پرداخت دستمزد پایین مشهور باشد، اما از نظر درآمد مهاجران در میانه فهرست قرار می‌گیرد. میانگین سالانه مهاجران در سال 2019 در مونترال 35.900 دلار بوده که این شهر را در جایگاه بیست و یکم قرار می‌دهد.       
 
قطب‌های سنتی مهاجرت کانادا کمترین درآمد‌ها را برای مهاجران در پی دارد، و به نظر مونترال از این قاعده مستثناست. 
 
به هر حال، به طور کلی شاغلین مهاجر در کانادا به طرز قابل توجهی درآمد کمتری نسبت به همتایان کانادیی‌ الاصل خود درند.
دانشگاه اتاوا (University of Ottawa)

دانشگاه اتاوا (University of Ottawa)

دانشگاه اتاوا (University of Ottawa) این دانشگاه که به اختصار با عنوان “UOttawa” هم شناخته می‌شود، از جمله برجسته‌ترین مراکز علمی کاناداست و عنوان «بزرگ‌ترین دانشگاه دوزبانه (انگلیسی و فرانسوی) جهان» را به‌دوش می‌کشد.  این دانشگاه

Saba
روشن 1402-11-21
محدودیت جذب دانشجویان بین المللی در کالج های بریتیش کلمبیا

محدودیت جذب دانشجویان بین المللی در کالج های بریتیش کلمبیا

محدودیت جذب دانشجویان بین المللی در کالج های بریتیش کلمبیا دو سال ممنوعیت ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی در کالج‌های جدید بریتیش‌کلمبیا استان بریتیش کلمبیا، ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی در موسسات جدید دانشگاهی را برای دو سال ممنوع

Saba
روشن 1402-11-16
ویزای دیجیتال نومد کانادا (Digital Nomad Canada)

ویزای دیجیتال نومد کانادا (Digital Nomad Canada)

ویزای دیجیتال نومد کانادا (Digital Nomad Canada) بخشی از این استراتژی تبلیغ کانادا به عنوان مقصدی برای دیجیتال نومد بود. کلمه Nomad به معنی «کوچ‌نشین» یا «عشایر»، در مفهوم مدرن بیشتر به افرادی گفته می‌شود

Saba
روشن 1402-11-14
دانشگاه گوئلف (University Of Guelph)

دانشگاه گوئلف (University Of Guelph)

دانشگاه گوئلف (University Of Guelph) دانشگاه گوئلف کانادا که در قسمت جنوب شرقی ایالت انتاریو واقع شده است، یکی از مراکز آموزشی معتبر و موفق در این کشور است. این دانشگاه انگلیسی زبان است و

Saba
روشن 1402-11-07

   

5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا