رکورد کانادا با جذب بیش از 400 هزار دانشجوی بین المللی در سال 2019

زمان مطالعه: 6 دقیقه

642000 دانشجو بین المللی: کانادا اکنون در سطح جهانی در جذب دانشجویان خارجی رتبه سوم را دارد.

 

جمعیت دانشجویی بین المللی کانادا طی یک دهه گذشته سه برابر شده و به 642000 نفر در سال 2019 رسیده است. کانادا در رتبه سوم جهانی پس از ایالات متحده آمریکا و استرالیا قرار گرفته است.
همچنین کانادا در سال 2019 رکوردشکنی دیگری زده و 404 هزار ویزای تحصیلی صادر کرده است. گفتنی است ویزای تحصیلی کانادا یا Study Permit مدرکی است که توسط اداره مهاجرت شهروندی و پناهندگی کانادا صادر می شود و به اتباع خارجی اجازه می دهد در نهادهای آموزشی کانادا به تحصیل بپردازند.

طبیعتا تعداد ویزاهای تحصیلی صادره نشان دهنده تعداد دانشجویان خارجی داخل کانادا است. البته اداره مهاجرت شهروندی و پناهندگی کانادا هنوز اطلاعاتی را در مورد جمعیت دانشجویان خارجی داخل کانادا در سال 2019 منتشر نکرده است. اما داده هایی که به تازگی در مورد ویزاهای تحصیلی صادره منتشر شده است حاکی از این است که بیش از 600 هزاردانشجوی خارجی در حال حاضر در کانادا تحصیل می کند.
در حالی که جمعیت کانادا طی یک دهه گذشته 11 درصد رشد داشته است ، گروه 18 تا 24 سال فقط 4 درصد رشد کرده است. به همین ترتیب ، مؤسسات کانادایی برای تأمین هزینه های عملیاتی در حال افزایش خود نیاز به درآمد دانشجویان بین المللی دارند.

 

🔻 تقریباً 50 درصد در انتاریو تحصیل می کنند

انتاریو تاکنون بزرگترین نفع دانشجویان خارجی در کانادا است. در سال 2019 ، میزبان حدود 48 درصد از جمعیت دانشجویی بین المللی کانادا – نزدیک به 307000 نفر بود. بریتانیا کلمبیا با 23 درصد دانشجویان بین المللی کانادا – حدود 145000 نفر دوم فاصله دارد. کبک سوم است ، با 14 درصد کل دانشجویان بین المللی در کانادا 87000 پوند.
منیتوبا و نوا اسکوشیا جمعیت سرپوشیده دانشجویی بین المللی بالایی دارند که سرانه آن حدود 19000 دانشجوی بین المللی در هر استان است.

🔻 34 درصد دانشجویان خارجی کانادا اهل هند هستند

لازم به ذکر است اغلب این دانشجویان یعنی حدود 34 درصد جمعیت مزبور از هند به کانادا آمده اند، با توجه به اینکه جمعیت میانگین زیادی دارد و سطح بالایی از مهارت زبان انگلیسی را دارا هستند، هند دارای دانشجویان بین المللی زیادی است که واجد شرایط برنامه هایی هستند که توسط موسسات آموزشی کانادا ارائه می شود.
چینی ها با 21 درصد و جمعیت 85 هزار نفری در رتبه بعدی قرار دارند. کره جنوبی، فرانسه، ویتنام ، برزیل ، ایران، نیجریه، ایالات متحده و ژاپن در رتبه های بعدی قرار دارند.
در میان 20 کشور برتر منبع، قویترین نرخ رشد طی 5 سال گذشته توسط هند، ویتنام، فیلیپین، کلمبیا و الجزایر ارسال شده است.

 

🔻 چرا دانشجویان سراسر جهان به کانادا می روند؟

کانادا در حال حاضر پس از ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا چهارمین کشور جهان به لحاظ تعداد جمعیت دانشجویان خارجی است. دانشجویان سراسر جهان و علاقه مندان به تحصیل علم و دانش کانادا را به خاطر کیفیت آموزش انتخاب می کنند. همچنین گرم و پذیرا بودن جامعه کانادا نیز یکی از دلایل انتخاب این کشور توسط دانشجویان خارجی است. از سوی دیگر ضعف نسبی دلار کانادا هم مزید بر علت شده است و با اینکه دانشجویان خارجی شهریه بالاتری نسبت به دانشجویان کانادایی می پردازند اما کانادا نسبت به کشورهای اروپایی و به ویژه آمریکا مقصد تحصیلی ارزان تری محسوب می شود.

شاید بتوان ادعا کرد که بهترین ویژگی تحصیل در کانادا امکان اقامت دائم بعد از تحصیل است. دانشجویان خارجی می توانند در کانادا کار کنند و پس از اتمام تحصیل می توانند درخواست ویزای کاری ارائه کنند و تا سه سال در کانادا کار کنند و تجربه کاری کسب نمایند.
سپس روبروی خود بیش از 80 مسیر مهاجرتی خواهند دید که توسط دولت فدرال و استان ها و مناطق مختلف کانادا فراهم شده است. بسیاری از این مسیرهای مهاجرتی دانشجویان خارجی که در کانادا تحصیل کرده اند را ارجح می دانند چرا که داده های دولت فدرال حاکی از این است که این افراد راحت تر جذب بازار کار و جامعه کانادا خواهند شد.

🔻 22 میلیارد دلار و بیش از 170.000 شغل به لطف دانشجویان بین المللی کانادا

تحقیقات دولت کانادا تخمین می زند که دانشجویان بین المللی سالانه حدود 22 میلیارد دلار در اقتصاد این کشور کمک می کنند و به پایداری بیش از 170.000 شغل کمک می کنند.
این امر نشان می دهد كه كانادا در واقع می تواند از تأثیر مثبت اقتصادی كه دانشجویان بین المللی در این كشور بر روی آن می گذارند ، بهره ببرند. فراتر از تأثیر فوری سالانه 22 میلیارد دلار، دانشجویان بین المللی که به طور دائم در کانادا باقی می مانند، به رشد اقتصادی به عنوان نیروی کار و مصرف کنندگان برای چند دهه آینده کمک می کنند.

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا