زندگی در اتاوا کانادا

زمان مطالعه: 11 دقیقه

زندگی در اتاوا

  • شهر اتاوا به‌عنوان پایتخت کشور کانادا قرار دارد و چهارمین شهر بزرگ در این کشور است.

جمعیت این شهر حدود یک میلیون و چهارصد هزار نفر برآورد می‌شود که ازاین‌جهت، در هر یک کیلومترمربع، ۳۱۷ نفر زندگی می‌کنند. این شهر، دو میلیون و هفتصد و نود هزار کیلومترمربع مساحت دارد.

 

  • شهر اتاوا در استان انتاریو و در مرز استان کبک واقع شده است و به همین خاطر مردم این شهر به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند.

این شهر با موزه‌های بین‌المللی و نمایشگاه‌های هنر‌های ملی، فرهنگ غنی کانادا را در خود جای‌داده است. اتاوا شهری زنده با انواع مراسمات و جشن‌ها در طول سال است.

 

  • در میان شهرهای کانادا که بیشترین مهاجرین را در خود جای‌داده‌اند، شهر اتاوا یکی از شهرهای مهم به شمار می‌رود.

اتاوا که پایتخت کانادا نیز به شمار می‌رود، یکی از بهترین شهرهای کانادا و جهان برای زندگی معرفی شده است و کیفیت زندگی و تحصیل در این شهر بسیار بالا است.

طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، کیفیت زندگی در شهر اتاوا بسیار بالا است به‌طوری‌که بسیاری آن را بهترین شهر کانادا برای زندگی و جزو 10 شهر برتر جهان برای زندگی معرفی کرده‌اند. معماری شهر به‌گونه‌ای است که در همه جای شهر فضای سبز مشاهده می‌شود و مناظر طبیعی زیبایی شهر را دوچندان کرده است.

 
  • این شهر تا تورنتو حدود 5 ساعت رانندگی و با شهر مونترال حدود دو ساعت رانندگی فاصله دارد.  شهر اتاوا در کرانه جنوبی رودخانه اتاوا واقع شده است و به مرز ایالات متحده آمریکا نیز بسیار نزدیک است به‌طوری‌که با حدود یک ساعت رانندگی می‌توانید به مرز آمریکا برسید.

معروف‌ترین منطقه در قسمت بالایی «پارلیمنت هیل» است که مقر دولت کانادا است و به رودخانه و کانال چشم‌انداز دارد. بازار، بوتیک‌ها، رستوران‌ها و گالری‌ها هم بیشتر در بخش پایینی شهر قرار دارند.

اتاوا به‌عنوان پایتخت فدرال کانادا میزبان بسیاری از ساختمان‌های دولتی است که معروف‌ترین آن‌ها ساختمان مجلس است. علاوه بر این، دادگاه عالی کانادا و سکونتگاه‌های رسمی نخست‌وزیر کانادا و فرماندار کل کانادا (در ریدو هال) در این شهر واقع شده‌ است.

آب‌وهوای اتاوا کانادا

شهر اتاوا یک شهر چهارفصل است و دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های بسیار سرد است.

فصل زمستان در این شهر که از نوامبر تا مارس به طول می‌انجامد، بسیار سرد است به‌طوری‌که میانگین دمای هوا در این فصل حدود 14 درجه منفی است. از ماه دسامبر تا مارس نیز در این شهر شاهد بارش برف هستیم.

فصل بهار در اتاوا کوتاه است و تنها شامل دو ماه آوریل و می می‌شود. بهار در این شهر همراه با بارش ملایم باران و هوای معتدل است. تابستان اتاوا نیز حدود سه ماه است و از ژوئن تا سپتامبر ادامه دارد. 

در تابستان دمای شهر اتاوا حدود 30 درجه سانتیگراد است و رطوبت در این شهر به طور قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند.

در نهایت پاییز اتاوا از سپتامبر تا نوامبر است و شهر در این فصل بسیار دیدنی می‌شود.

اگرچه فصل زمستان در شهر اتاوا بسیار سرد و یخ‌بندان است، اما به‌هیچ‌وجه کسل‌کننده نیست چرا که طولانی‌ترین پیست اسکی جهان در نزدیکی این شهر قرار گرفته است و شما می‌توانید با طی مسافتی 20  دقیقه‌ای به آن برسید. در فصل تابستان هم که شاهد تابش آفتاب هستیم، برنامه‌های متنوع فرهنگی در شهر برگزار می‌شود و پارک‌های شهر در تابستان همواره مملو از جمعیت است.

انتخاب اتاوا به‌عنوان پایتخت کانادا دو دلیل اصلی داشت:

اول اینکه اتاوا در منطقه‌ای امن قرار داشت و با جنگل‌های انبوه محاصره شده بود که امکان حمله برای دشمن را سخت می‌کرد. باتوجه‌به احتمال وقوع جنگ میان کانادا و آمریکا در آن زمان، این مسئله بسیار مهم بود. دلیل دوم هم برقراری ارتباط بین تورنتو و کینگستون در غرب کانادا با مونترال و کبک در شرق کانادا بود. در واقع اتاوا دو طرف کشور را به هم متصل می‌کرد و به این دو دلیل به‌عنوان پایتخت سیاسی انتخاب شد.

شهر اتاوا چهارمین شهر بزرگ در کانادا با جمعیتی حدود هشتصد و پنجاه هزار نفر است.

۶۶ درصد از آنها در اتاوا و مابقی در شهرهای هم‌جوار، از جمله گاتینو (واقع در رودخانه اوتاوا در کبک) زندگی می‌کنند. سریع‌ترین نرخ رشد جمعیت در شهر اتاوا مربوط به سال 1961 میلادی است که شاهد نرخ رشد 24 درصدی بوده است.

میانگین جمعیت در شهر اتاوا حدود 40 سال است که نسبت به میانگین جمعیتی کانادا کمتر است. حدود 17 درصد از جمعیت شهر را افراد زیر 15 سال تشکیل می‌دهند. همچنین درصد قابل‌توجهی از جمعیت شهر اتاوا را مهاجرین تشکیل می‌دهند به‌طوری‌که طبق آخرین سرشماری در سال 2016، بیش از بیست درصد از جمعیت شهر را افرادی تشکیل می‌دهند که در خارج از کانادا متولد شده‌اند.

  • در مورد دین غالب در اتاوا هم باید بگوییم که حدود 65 درصد از جمعیت اتاوا خود را مسیحی معرفی می‌کنند.

حدود بیست درصد نیز گفته‌اند که به هیچ دینی اعتقاد ندارند. در رتبه‌های بعد ادیان اسلام با حدود 7 درصد، هندوئیسم با 1.4 درصد و یهودیت با 1.2 درصد قرار دارند.

 

  • نژاد حدود هفتاد درصد از ساکنین اتاوا سفیدپوست است.

حدود هفت درصد سیاه‌پوست هستند. نژادهای آسیای شرقی نیز حدود 5 درصد از جمعیت اتاوا را تشکیل می‌دهند. بومیان کانادایی حدود 4.6 درصد و عرب‌ها حدود 4.5 در رتبه‌های بعد قرار دارند.

 

  • در مورد زبان غالب در شهر اتاوا هم باید بگوییم که حدود 62 درصد از ساکنین شهر زبان مادری خود را انگلیسی عنوان می‌کنند.

حدود 14 درصد نیز زبان فرانسوی را به‌عنوان زبان مادری خود مطرح می‌کنند. زبان‌های عربی، چینی و اسپانیولی در رتبه‌های بعدی زبان‌های رایج در اتاوا است.

اقتصاد اتاوا کانادا

شهر اتاوا به دلیل موقعیت سیاسی خود به‌عنوان پایتخت کانادا، یکی از اقتصادهای قوی در این کشور است.

مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کارفرما در شهر اتاوا، دولت فدرال کانادا است که حدود 110 هزار شاغل را در اختیار خود دارد. ساختمان مرکزی بسیاری از نهادهای ملی در شهر اتاوا واقع شده است و همین مسئله نیز بازار کار این شهر را گرم کرده است.

 

  • یکی دیگر از بخش‌های اصلی اقتصاد در شهر اتاوا، بخش گردشگری است. 

به دلیل وجود جاذبه‌های مختلف گردشگری، همه‌ساله میلیون‌ها نفر از شهر اتاوا بازدید به عمل می‌آورند که اسباب اشتغال هزاران نفر را فراهم کرده است. از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به ساختمان پارلمان اشاره کرد. گالری ملی کانادا یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی موجود در شهر اوتاوا است که طراحی بسیار مدرنی دارد و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از شاهکارهای معماری نوین یادکرد. در داخل این ساختمان، موزه‌های بزرگ، گالری هنرهای بومی، پیشرفت هنرهای کانادا و غیره را می‌توان به نظاره نشست.

 

  • از دیگر بخش‌های اصلی اقتصادی در اتاوا، بخش تکنولوژی و صنایع پیشرفته است که در زمینه‌های ارتباطات، توسعه نرم‌افزار و تکنولوژی‌های محیطی فعال هستند.

شرکت‌های بزرگی مانند ادوبی، میتل، آی‌بی‌ام و اچ پی در شهر اتاوا فعالیت می‌کنند و زمینه اشتغال ده‌ها هزار نفر را فراهم کرده‌اند.

زندگی در اتاوا کانادا

  • زندگی در شهر اتاوا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و آمارهای مختلف جهانی همگی این مسئله را تأیید می‌کنند.
  • پاکیزگی شهر اتاوا نیز از جمله دلائل مهم برای بالارفتن کیفیت زندگی در این شهر است به‌طوری‌که برخی بررسی‌ها، این شهر را دومین شهر تمیز در کانادا و سومین شهر تمیز در جهان معرفی کرده‌اند.

تحصیل در اتاوا کانادا

  • یکی از شهرهای کانادا که می‌تواند گزینه مناسبی برای ادامه تحصیلات باشد، شهر اتاوا است.
  • در حال حاضر شهر اتاوا محل سه دانشگاه است و دانشجویان زیادی در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.
  • دانشگاه اتاوا بزرگ‌ترین دانشگاه انگلیسی – فرانسوی دنیاست.
  • دومین دانشگاه برتر در شهر اتاوا، دانشگاه کارلتون است.
  • برخی از مهم‌ترین مدارس شبانه‌روزی موجود در شهر اوتاوا برای ادامه تحصیل عبارت‌اند از:
    • اشبری کالج
    • مدرسه مریک

هزینه زندگی در اتاوا کانادا

  • به‌طورکلی هزینه زندگی در شهر اتاوا باتوجه‌به کیفیت بالای زندگی در این شهر مقرون‌به‌صرفه است.
  • بیشترین بخش از هزینه زندگی شما در شهر اتاوا مربوط به هزینه مسکن است. اجاره خانه در اتاوا می‌تواند از 700 تا 1400$ دلار در ماه باشد که البته این رقم در مناطق خوب شهر بالاتر هم می‌شود.

بعد از هزینه مسکن، هزینه مواد غذایی و خوردوخوراک بیشترین بخش از هزینه یک خانوار را در شهر اتاوا به خود اختصاص می‌دهد. این هزینه می‌تواند در مواردی بسیار سنگین باشد که آن هم در مناطق توریستی و پرطرف‌دار شهر است. برای نمونه شما با 6$ دلار می‌توانید یک نوشیدنی در شهر اتاوا خریداری کنید اما در مناطق توریستی شهر، قیمت یک نوشیدنی تا 9 دلار خواهد رسید.

  • هزینه های تخمینی ماهانه خانواده چهار نفره بدون اجاره 3460.69 دلار است.

  • هزینه های ماهانه یک نفر بدون اجاره 956.01 دلار برآورد شده است.

مزیت زندگی در شهر اتاوا

 

  1. ثبات اقتصادی شهر اتاوا بسیار بالا است
  2. امنیت در شهر اتاوا بسیار بالا است.
  3. فضای شهر اتاوا بسیار دیدنی است. طراحی این شهر از ابتدا توسط یکی از مشهورترین معماران فرانسوی صورت‌گرفته است
  4. اگرچه شهر اتاوا به‌طورکلی شهر گرانی است، بااین‌حال نسبت به شهرهای تورنتو و ونکوور، شهر ارزان‌تر است. 
  5. به دلیل حضور تعداد زیادی مهاجر در شهر اتاوا، فرهنگ این شهر بر پایه مهاجرپذیری است و همین مسئله نیز زندگی برای مهاجران را بسیار آسان می‌کند.

معایب زندگی در اتاوا کانادا

  1. مهم‌ترین ایراد شهر اتاوا را باید آب‌وهوای آن دانست
  2. یکی از مشکلاتی که برای مهاجرین در شهر اتاوا وجود دارد، سیستم دوزبانه بودن آن است
  3. سیستم حمل‌ونقل شهری اتاوا چندان پیشرفته و توسعه‌یافته نیست

مقایسه هزینه زندگی در اتاوا و تورنتو

هر دو شهر تورنتو و اتاوا جزو شهرهای گران کانادا قرار دارند و هزینه‌های زندگی در این دو شهر بسیار بالا است.

بااین‌حال هزینه‌های شهر تورنتو نسبت به شهر اتاوا بسیار بیشتر است خصوصاً در بخش هزینه مسکن، هزینه اجاره یک‌خانه در شهر تورنتو می‌تواند 50 تا 80 درصد نسبت به شهر اتاوا بیشتر باشد. بااین‌وجود، انتخاب بیشتر هم‌وطنان ما شهر تورنتو است و دلیل آن نیز حضور تعداد زیاد ایرانیان در این شهر در کنار فرصت‌های شغلی بی‌شمار است. همچنین زمستان سردتر اتاوا از دیگر دلائل انتخاب تورنتو بر اتاوا است.

سوالات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
1+

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا