فرصت دیگر برای دانشجویان خارجی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

دانشجویان بین المللی که فاقد شرایط تجربه کار کانادایی هستند، از فرصت دیگری بهره مند می شوند.

🟥 کانادا سیاست جدیدی را معرفی می کند که به دانشجویان بین المللی که از ویروس کرونا متاثر شده اند شانس دیگری می دهد که بتوانند تجربه کاری لازم را کسب کنند تا جهت اخذ اقامت دائم کانادا واجد شرایط شوند. سیاست جدید روز 8 ژانویه 2021، توسط دولت کانادا معرفی شد که به دانشجویان سابق بین المللی که اجازه کار بعد از تحصیل (PGWP) آنها منقضی شده و یا در حال اتمام است، اجازه می دهد تا تقاضای خود را برای دریافت اجازه کار جدید ارائه نمایند.
🟥 هدف از این سیاست اینست که برای دارندگان مجوز کار بعد از تحصیل (PGWP)، زمان بیشتری فراهم شود تا آنها بتوانند تجربه کار لازم برای واجد شرایط شدن جهت مهاجرت کانادا را به دست آورند. دولت کانادا این سیاست را معرفی کرده است تا به دارندگان مجوز کار بعد از تحصیل که شغل خود را از دست داده اند و یا ساعات کاری آنها به دلیل اپیدمی ویروس کرونا کاهش یافته، کمک نماید. تحقیقات دولت کانادا نشان میدهد دانشجویان سابق بین المللی می توانند خیلی سریع با بازار کانادا ادغام شوند و عمدتاً به دلیل تحصیلات کانادایی و تجربه کاری، اقامت دائم کانادا را به دست می آورند.
 
 
 
🟦 مجوز کاری جدید به مدت 18 ماه معتبر می باشد و به دانشجویان سابق بین المللی اجازه میدهد تا در کانادا باقی بمانند و به جستجوی کار ادامه دهند. برخلاف مجوز کار انحصاری که نیروی کار خارجی را فقط به یک کارفرما در کانادا محدود می کند، مجوز کار آزاد به اتباع خارجی اجازه میدهد تا به انتخاب خود برای هر کارفرمایی کار کنند.

🟦 برای درخواست اجازه کارآزاد تحت سیاست جدید، معیارهای ذیل می بایست رعایت شود:

1- شما باید دارای مجوز کار بعد از تحصیلی (PGWP) باشید که در تاریخ 30 ژانویه 2020 و یا بعد از آن منقضی شده است یا مجوز کار بعد از تحصیل (PGWP) که از تاریخ درخواست شما ظرف مدت 4 ماه و یا کمتر منقضی می شود
2- دانشجویان بین المللی که تحصیلات تکمیلی خود را در کانادا به اتمام رسانده اند می توانند برای مجوز کار بعد از تحصیل PGWP اقدام کنند که به آنها اجازه میدهد بعد از اتمام تحصیل، حداکثر به مدت 3 سال تجربه کاری در کانادا به دست آورند.
 
 
 
🟩 دولت کانادا مجوزکاری PGWP را به عنوان قسمتی از تلاش خود برای جذب دانشجویان بین المللی و نگه داشتن آنها به عنوان نیروی کار ماهر پیشنهاد می دهد. دارندگان PGWP می توانند از مدت زمان تحصیل کانادایی و تجربه کار خود در راستای تقاضای اقامت استفاده کنند.
🟩 مجوز کار PGWP در بین دانشجویان سابق بین المللی بسیار خواهان داشت چرا که نظر سنجی ها نشان میدهد حدود 60 درصد از آنها تمایل به دریافت اقامت دائم کانادا را دارند. آنها اغلب نیاز دارند تا تجربه کارحرفه ای کانادا را بدست آورده تا برای مهاجرت از طریق نیروی کار ماهر واجد شرایط شناخته شوند. مجوز کار PGWP آنها را قادر می سازد تا این تجربه کاری را کسب کرده و تحت پروگرام هایی نظیر اکسپرس انتری، پروگرام تجربه کبک، پروگرام نامزدی استانی PNP و بسیاری از زیر مجموعه های دیگری که چنین فرصتی را در اختیار داوطلبان با سابقه کار کانادایی قرار می دهد، درخواست مهاجرت نیروی کار ماهر را ارائه نمایند.
 
 
 
🟫 کانادا تشخیص داده که همه گیری کرونا دانشجویانی را که در سال های 2019 و 2020 فارغ التحصیل شده اند به دلیل ضعیفی بازار کار در شرایط نامساعدی قرار داده است. تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان بین المللی از کار برکنار شده اند. در نتیجه برای آنها بسیار مشکل شده است که شرایط تجربه کار کانادایی PGWP را برآروده کنند.
🟫 IRCC در بیانیه مطبوعاتی اشاره کرد که سیاست جدید به” بیشتر فارغ التحصیلان کمک خواهد کرد که نیازهای مبرم خود را در زمینه هایی مانند بهداشت، تکنولوژی و سایر موارد تامین کنند.”
“همانطور که ما با موج دوم همه گیری ویروس کرونا مواجه می شویم و مسیری برای بهبود ترسیم
 می کنیم، جذب نیروی کار ماهر نقطه تمرکز برنامه ما می باشد.”
🟫 دانشجوبان بین المللی همانطور که در کانادا تحصیل می کنند به اقتصاد محلی کمک کرده و مجموعه بزرگی از افراد با تحصیلات عالی را تشکیل می دهند که می توانند مقیمان دائمی کانادا شوند و به نیروی کار کمک کنند.
🟫 اخیراً مطالعه آماری کانادا نشان می دهد یک سوم دانشجویان بین المللی که مدرک لیسانس کانادا را اخذ 
کرده اند و تقریباً نیمی از دانشجوبان بین المللی که با مدرک فوق لیسانس فارغ التحصیل می شوند ظرف مدت ده سال از زمانی که اولین مجوز تحصیلی خود را دریافت کرده اند، مقیم دائم کانادا شدند.
 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا