محدودیت‌های جدید مسافرتی کانادا

زمان مطالعه: 4 دقیقه

محدودیت‌های جدید مسافرتی کانادا در سایه شیوع سویه اومیکرون کرونا

از روز سه‌شنبه، 30 نوامبر، همه مسافرانی که از طریق هوایی وارد کانادا می‌شوند، بدون در نظر گرفتن وضعیت واکسیناسیون، باید در بدو ورود آزمایش کووید 19 بدهند، مگر اینکه مبدأ سفر آنها ایالات متحده بوده باشد.

همچنین باید تا مشخص شدن نتیجه آزمایش خود را قرنطینه کنند. کانادا انتظار دارد بر اساس این قانون در فرودگاه‌ها روزانه 32 هزار آزمایش انجام دهد.

همزمان، دولت فدرال کانادا ممنوعیت سفر خود را برای اتباع خارجی که اخیراً به مصر، مالاوی یا نیجریه سفر کرده‌اند، گسترش داد. این علاوه بر محدودیت‌های قبلی سفر از هفت کشور آفریقایی است که قبلاً اعلام شده بود.
 
همچنین از 30 نوامبر، همه مسافران 12 سال و بالاتر برای سوار شدن به هواپیما یا قطار در کانادا باید مدرک واکسیناسیون خود را ارائه دهند.

اگر فرد خردسالی اخیراً 12 ساله شده است، یک دوره معافیت چهار ماهه بعد از تولد 12 سالگی او وجود دارد که در آن نیازی به ارائه گواهی واکسن یا آزمایش نخواهد بود.

کانادا می‌گوید این کار به کودکان زمان کافی برای واکسینه شدن کامل را می‌دهد.

این قوانین برای قطارهای شهری، از جمله قطارهای GO Transit و UP Express که توسط Metrolinx اداره می‌شود، اعمال نخواهد شد. 
 
در حالی که همه شهروندان کانادایی و مقیمان دائم، همچنان می‌توانند بدون در نظر گرفتن وضعیت واکسیناسیون خود وارد این کشور شوند، آنها اجازه نخواهند داشت که «فراتر از نقطه ورودی خود در داخل کانادا با یک پرواز دیگر یا به وسیله قطار به نقطه‌ای دیگر مسافرت کنند». 
الزام واکسینه کامل دانشجویان و نیروی کار بین المللی
بازگشایی 8 فرودگاه کانادابرای سفرهای بین الملی
تمام مسافران باید گواهی آزمایش مولکولی منفی (PCR) را نیز که طی 72 ساعت قبل از سوار شدن به هواپیما گرفته شده، ارائه دهند.
 
در حالی که کودکان کانادایی بین 5 تا 11 سال اکنون مجاز به واکسینه شدن هستند، کودکان 12 سال و چهار ماهه یا کمتر واکسینه نشده نیازی به نشان دادن نتیجه آزمایش کووید 19 برای سفر به داخل کشور یا ترک کانادا را ندارند. با این حال، مقاصد بین المللی ممکن است مقررات متفاوتی داشته باشند.
 
سایر الزامات مانند پوشیدن ماسک، داشتن پاسپورت معتبر، رعایت شرایط بهداشتی و غربالگری قبل از سوار شدن به هواپیما همچنان پابرجاست. کودکان زیر شش سال نیازی به استفاده از ماسک ندارند.
💢برای کانادایی‌هایی که عازم سفر‌های کوتاه هستند هیچ گونه آزمایشی نیاز نیست
 
همچنین از روز سه‌شنبه، دولت فدرال الزامات آزمایش برای کانادایی‌هایی که سفرهای کوتاه مدت برون مرزی داشتند، را لغو کرد.
 
از 30 نوامبر، کانادایی‌های کاملاً واکسینه‌شده، مقیمان دائمی و افرادی که اجازه ورود به کانادا را دارند، دیگر نیازی به آزمایش منفی کووید 19 ندارند تا بتوانند در سفرهای کوتاه‌تر از 72 ساعت دوباره وارد این کشور شوند.
 
قانون جدید در مورد اتباع خارجی، دانشجویان بین المللی یا کارگران خارجی اعمال نمی‌شود.
💢از سه شنبه 30 نوامبر، فرودگاه های زیر می‌توانند پروازهای بین‌المللی را از سر بگیرند:
 
  • فرودگاه بین المللی سنت جان در نیوفاند لند؛
  • فرودگاه بین‌المللی  John C. Munroدرهمیلتون؛
  • فرودگاه بین المللی Region of Waterloo؛
  • فرودگاه بین‌المللی Regina؛
  • فرودگاه بین‌المللی John G. Diefenbaker در ساسکاتون،
  • فرودگاه بین‌المللی Abbotsford؛ فرودگاه بین‌المللی کلونا؛
  • فرودگاه بین‌المللی ویکتوریا.
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا