کالج شریدان (Sheridan College)

زمان مطالعه: 8 دقیقه

یکی از کالج های معتبر کانادا بوده که در ایالت انتاریو قرار دارد.کالج شریدن در سال 1967 تاسیس شد. 

در کالج شریدن بیش از 23 هزار  دانشجوی تمام وقت و 3 هزار دانشجوی پاره وقت مشغول به تحصیل هستند.همچنین بیش از 8700 دانشجوی بین المللی در این کالج از 110 کشور دنیا مشغول به تحصیل هستند.

 

این کالج ارائه دهنده دوره های دو و سه ساله معادل فوق دیپلم، چهارساله کارشناسی، و یک و دو ساله معادل کارشناسی ارشد می باشد. 130 برنامه آموزشی در این دانشکده ارائه می شود که شامل: رشته های فنی مهندسی، مدیریت، بیزینس، انیمیشن، تصویرگری و … میباشد. 

تمرکز اولیه کالج شریدان بر رشته ها ی هنری شامل انیمیشن، گرافیک، عکاسی، موسیقی و فیلم نامه نویسی می باشد و معروف به مدرسه فیلم هاروارد می باشد. و در رشته های فنی مهندسی دارای یکی از مجهزترین پلی تکنیک ها ی تورنتو می باشد.

همچنین دارای مراکز تحقیق و کارآفرینی گسترده ای می باشد و بستر آموزش حرفه ای را برای دانشجویان مهیا می کند و فارغ التحصیلان را برای ورود به بازار کار آماده می کند.

در سال 2019، شریدن توسط Animation Career Review  به عنوان بهترین مدرسه انیمیشن در خارج از ایالت متحده رتبه بندی شد و تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان نقش های کلیدی در Walt Disney Animation Studio, Don Blue Productions, Pixar DreamWorks Animation و Animation Studios داشته اند. 

کالج شریدان دارای 3 پردیس بزرگ در غرب تورنتو در محله های برمپتون، میسیساگا و اوک ویل می باشد که دانشجویان می توانند به راحتی با Sheridan Shuttle Bus بین این سه پردیس تردد کنند.

پردیس اوک ویل معروف به Trafalgar
پردیس برمپتون معروف به Davis،
و پردیس میسیساگا معروف به Hazel McCallion می باشد.

 پردیس اوک ویل دانشکده اصلی کالج  شریدان و دارای حدود 8 هزار دانشجو است.

این پردیس یکی از بزرگترین دانشکده های هنر در کانادا است و گروه رشته های هنر، طراحی و انیمیشن در آن واقع شده اند.

دارای دو سالن بزرگ تئاتر، همچنین سالن های مجهز راگبی، فوتبال آمریکایی و کراس می باشد.

به نحوی که تیمهای ورزشی بزرگ در آنجا اردو برگزار می کنند.

پردیس Davis در محله برمپتون در غرب تورنتو قرار داشته و تمرکز آن بر علوم ارتباطات، مهندسی، فناوری و برخی رشته های زیر گروه علوم تجربی می باشد و علت نامگذاری این پردیس به افتخار نخست وزیر سابق استان انتاریو آقای ویلیام دیویس بنیانگذار سیستم کالج می باشد.

این پردیس دارای بیش از  12 هزار  دانشجو و حدود 13 هزار متر مربع فضای کارگاهی و آزمایشگاهی با مجهزترین تجهیزات و ماشین آلات برای آماده سازی دانشجویان رشته های فنی مهندسی( مهندسی برق،  مکانیک و…) برای ورود به بازار کار در کانادا است.

پردیس Hazel McCollion واقع در محله میسیساگا در غرب تورنتو در سال 2011 تاسیس شده و بر رشته های علوم مدیریت و بیزینس تمرکز دارد. پردیس Hazel در ششمین محله بزرگ کانادا و در کنار دومین مرکز تجاری این کشور یعنی Square One Mall قرار داشته و دارای حدود بیش از 6 هزار دانشجو با دسترسی آسان به تمامی نقاط شهر می باشد. 

همچنین این پردیس دارای استودیوهای مجهز برای رشته های هنر و کارگاههای پیشرفته می باشد. مرکز تفکر خلاق و گالری طرح های نوآورانه دانشجویان کالج شریدان نیز در پردیس میسیساگا قرار گرفته است. 

 

همچنین از دیگر رشته های جذاب این پردیس، طراحی و دکوراسیون داخلی، تکنولوژی معماری، بیزینس، مدیریت بازرگانی بین الملل و تبلیغات می باشد.

کالج شریدان در حال حاضر دارای تیم های بسکتبال، فوتبال، راگبی، دو و میدانی  کراس کانتری و والیبال برای مردان و زنان است.

 

 

رشته های کالج شریدان


کالج شریدان دارای بیش از 130 برمتمه آموزشی با بالاترین تنوع در مقاطع فوق دیپلم، لیسانس و معادل فوق لیسانس (Graduate Certificate) می‌باشد.

از پر طرفدارترین و بهترین رشته های کالج شریدان عبارتند از:


فیلم، موسیقی، انیمیشن، گرافیک، عکاسی، تصویرسازی، کامپیوتر،
مهندسی مکانیک، الکترونیک، الکترومکانیک، حسابداری، مدیریت بازرگانی بین الملل، مدیریت پروژه، طراحی جواهر، طراحی مبلمان، طراحی داخلی و تکنسین داروسازی می‌باشد.
 
دانشکده هنر کالج شریدان دومین کالج کانادا است که مفتخر به عضویت در انجمن ملی دانشکده‌های هنر و طراحی (NASAD) در آمده است.
کالج شریدان، کالجی فوق العاده  برای رشته های هنری (خصوصا انیمیشن) و معروف به مدرسه فیلم هاروارد است.

الزامات برای متقاضیان مقطع دیپلم و Certificate

  • کارنامه سال آخر تحصیلی باید  به صورت رسمی به دانشگاه ارائه شود و رونوشت ها باید توسط مدرسه تأیید شود.
  • حداقل معدل متقاضی بالای 50% باشد.
  • صلاحیت خود را از طریق ارائه تجربه کار مرتبط یا تجربه آموزشی نشان دهند.
  • ارائه انگیزه نامه
  • ترجمه مدارک دوره های گذرانده تا به امروز، باید در زمان درخواست به ontarocolleges.ca  ارسال شوند.
  • متقاضیان خارج از کانادا باید کارنامه خود را از طریق ICAS   یا WES ارزیابی کنند.
  • متقاضیانی که شرایط پذیرش یک برنامه را ندارند، به صورت جداگانه ارزیابی و مشاوره می شوند و ممکن است برای سایر برنامه های مرتبط در نظر گرفته شوند.

الزامات زبان :

از آنجا که تدریس در دانشکده به زبان انگلیسی انجام میشود ، داوطلبان باید بتوانند به طور شفاهی و کتبی به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند  و دانشجویانی که زبان اول آنها انگلیسی نیست ممکن است لازم باشد نتیجه TOEFL ، IELTS ، CAEL و ………  اراِئه دهند.  الزامات دانشگاه در مقطع کارشناسی به شرح زیر است:

  • آزمون تافل: نمره ی 88 در بخش IBT، نمره  ی هیچ بخشی زیر21 نباشد.
  • آزمون آیلتس:  نمره ی 6.5، نمره هیچ بخشی زیر 6.0 نباشد. 
  • آزمون CAEL :نمره 70، نمره هیچ بخشی زیر 60 نباشد.
  • آزمون PTE: نمره 60، نمره هیچ بخشی زیر 57 نباشد.
  • آزمون  انگلیسی کمبریج: پیشرفته- نمره 180

شهریه 

این کالج برای دانشجویان بین المللی سالیانه از 20 هزار دلار و برای دانشجویان کانادایی سالیانه از 7 هزار دلار شروع می شود.

در حال حاضر برای ترم سپتامبر ددلاین های دانشکده باز هستند.

تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این کالج افراد موفقی هستند و در حال حاضر به شهرت رسیده اند.

 

در ادامه به نام چندین نفر از فارغ التحصیلان مشهور این کالج اشاره شده است: 

Jon Klassen CM : نویسنده کانادایی و تصویرگر کتاب های کودکان و متحرک است. وی با به رسمیت شناختن کتاب تصویری این کلاه من نیست که سال 2012 نیز تألیف کرد ، هم مدال کالدکات آمریکا و هم مدال کیت گرینوی انگلیس را برای تصویرگری کتاب کودک به دست آورد.

او اولین نفری است که هر دو جایزه را برای یک اثر به دست آورد.

 

Dean Deblois : دین دُبلوا کارگردان، تهیه کننده، پویانما و فیلم‌نامه‌نویس اهل کانادا است. از مشهورترین فیلم‌هایی که وی کارگردانی نموده می‌توان به انیمیشن‌های چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم و چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۲ و دنیای پنهان اشاره نمود.

 

در کامنت ها منتظر پاسخ های شما هستیم… هر سوالی هم داشته باشید در کامنت ها پاسخگو خواهیم بود.
کسب مشاوره رایگان و اقدام با تکمیل فرم ارزیابی رایگان👇

سوالات و نظرات خود را درباره کالج شریدان بنویسید و برای اطلاع از نحوه پذیرش و تحصیل در برترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی در رشته های مورد علاقه خود با ما از طریق اکانت های زیر در ارتباط باشید:

 

در تلگرام و واتساپ با شماره:  9453 551  343 (+1)

 

 

   

5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا