معیارهای قبل از 1 نوامبر برنامه PEQ کبک اعمال شد

زمان مطالعه: 4 دقیقه
اعتراضات به مقررات وضع شده در تاریخ 1 نوامبر، دولت را وادار به اصلاح معیارهای قبلی کرد.
فارغ التحصیلان بین المللی که به برنامه تجربه کبکی مراجعه کنند، بار دیگر بر اساس معیار هایی که قبل از اول نوامبر 2019 وجود داشت، ارزیابی می شوند.
این تغییر در 14 نوامبر عملی شد.
برنامه تجربه کبکی PEQ) یا (Programme de l’expérience Québécoise, یک برنامه مهاجرتی پرطرفدار است که به فارغ التحصیلان واجد شرایط بین المللی مدارس کبک و کارگران خارجی موقت که در این اسان کار می کنند اجازه می دهد تا برای انتخاب اقامت دائم اقدام کنند.
معیارهای جدید معرفی شده در اول نوامبر به طور ناعادلانه نسبت به متقاضیانی که در کبک ساکن هستند اعمال شد و وزیر مهاجرت استان، سیمون جولین بارت را وادار به عقب نشینی و اصلاح شرایط قبلی کرد.
کانون توجه به معیارهای جدید، دو لیست جدیدی بود که صلاحیت مناطق خاص آموزش فارغ التحصیلان بین المللی و مشاغل موردنیاز و هدفمند برای کارگران موقت خارجی را محدود می کرد.
 
 
برنامه تجربه کبکی یا PEQ به فارغ التحصیلان خارجی واجد شرایط سیستم آموزشی کبک یا کارگران خارجی موقت که در این استان زندگی می کنند، اجازه می دهد تا جهت اخذ اقامت دائم در این استان درخواست های خود را ارائه دهند. متقاضیان تایید شده می توانند در مدت زمان 20 روز کاری، گواهی انتخاب کبک (QSC) را دریافت کنند.
این محدودیت ها قبل از اول نوامبر وجود نداشت و باعث رد صلاحیت بسیاری از دانشجویان و کارگران قبلاً واجد شرایط در کبک می شد.
 
این محدودیت ها قبل از اول نوامبر وجود نداشت و باعث رد صلاحیت بسیاری از دانشجویان و کارگرانی که قبلا واجد شرایط بودند می شد.
جولین بارت قول داده است که این لیست ها را با مشورت انجمن های دانشگاهی و تجاری استان بازبینی کند.

🔸 معیارهای معرفی شده در اول نوامبر PEQ را برای فارغ التحصیلانی که حداقل 900 ساعت (یک سال) در کبک تحصیل کرده اند باز کرده و حداقل شش ماه سابقه کار در کبک در حوزه آموزش خود را دارند که پس از فارغ التحصیلی بدست آمده است.
🔸 وزارت مهاجرت کبک می گوید: متقاضیانی که این الزام را برآورده کرده اند و بین 1 تا 13 نوامبر تقاضا کرده اند، بر اساس معیارهای انتخاب ” که دراول نوامبر 2019 حاکم بود” ارزیابی می شوند.
🔸 از 14 نوامبر، متقاضیانی که دارای مدرک بین 900 تا 1799 ساعت هستند، دیگر به دلیل برگشت به معیارهای قبل از یک نوامبر دیگر برای PEQ واجد شرایط نیستند.

تمامی تغییرات فوق در کنار اهداف جدید مهاجرت و شرایط لازم برای برنامه تجربه کبک اعلام شد.

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا