کانادا بهترین کشور برای زندگی

زمان مطالعه: 8 دقیقه

در میان کشورهای مختلفی که مقصد مهاجرت قرار می گیرند، کانادا یکی از پرطرفدارترین کشورها است .انتخاب یک کشور مناسب برای ادامه زندگی، یکی از بزرگترین چالش‌ها و دغدغه ‎هایی است که می‌تواند برای افرادی که در فکر مهاجرت هستند، وجود داشته باشد.

 

 شاید در سال‌های گذشته، گزینه‌های انتخابی بیشتری برای انتخاب کشور مقصد وجود داشت، اما امروزه و با وجود مشکلات و مسائل بسیار زیاد اعم از اقتصادی و سیاسی، انتخاب بسیار محدودتر و سخت‌تر از گذشته شده و فرصت چندانی برای آزمون و خطا وجود ندارد. به همین دلیل نیاز است تا قبل از انتخاب کشور هدف، از تمامی جهات و ابعاد به مسئله نگاه کنیم تا بتوانیم بهترین انتخاب ممکن را داشته باشیم.

 

بر کسی پوشیده نیست که مهاجرت امری حساس است که زندگی افراد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین همواره باید به دنبال مقصدی بود که بتواند زندگی فرد را به بهترین شکل ممکن دچار تغییر کند. کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت است و عوامل متعددی وجود دارد که می توان با استناد به آن ها، این ادعا را ثابت کرد.شاخص کیفیت زندگی، کیفیت آموزش، مهاجر پذیری کشور، شرایط کار، نحوه اخذ اقامت دائم و مواردی از این دست می توانند مهمترین دلایلی باشند که فرد با توجه به آن ها بتواند شرایط زندگی خود را در آینده پیش بینی کرده و آینده بهتری برای خود رقم بزنند.

 

جامعه‌ی چند فرهنگی و پذیرای مهاجرین

سیاست‌های مهاجرپذیری کانادا که از سال 1970 و در دوران نخست‌وزیری پیر ترودو (پدر جاستین ترودو) آغاز شد، این کشور را به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای توسعه‌یافته‌ی جهان تبدیل کرده است.فرهنگ کانادا اصطلاحا به عنوان یک فرهنگ موزاییکی شناخته می‌شود، به این معنی که ترکیب و تلفیقی از بسیاری فرهنگ‌های مختلف، از جمله فرهنگ ایرانی است. این موضوع سبب می‌شود که مهاجران در این کشور احساس آسایش و راحتی بیشتری داشته باشند و خیلی زود خود را تکه‌ای از این موزاییک رنگارنگ بدانند.

شرایط مناسب برای زندگی افراد متاهل

افرادی که از طریق ویزای دانشجویی برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند، اگر متاهل و دارای همسر و فرزندان زیر سن قانونی باشند، می‌توانند آن‌ها را نیز همراه با خود به کانادا ببرند و از این بابت نگرانی نداشته باشند.همچنین همسران این افراد می‌توانند در کانادا مشغول به کار شوند. کودکان نیز تا زمانی که به سن قانونی نرسیده‌اند و تحت کفالت والدین قرار دارند، می‌توانند به تحصیل بدون دردسرهای گرفتن مجوز آموزشی، بپردازند.

بیمه‌های درمانی رایگان

یکی از تاثیرات مهم ثبات سیاسی و اقتصادی کانادا، در نظام درمانی این کشور خود را نشان می‌دهد. برنامه‌ها و بیمه‌های درمانی رایگان برای ساکنین این کشور پهناور، امکان دسترسی برابر تمام مردم به خدمات درمانی را فراهم می‌کند.

 

بر اساس  آمار منتشر شده از وضعیت درمانی کشور کانادا، در سال 2017 دولت کانادا به طور میانگین برای هر شهروند کانادایی،تقریبا 6300 دلار برای درمان هزینه کرده است.

تحصیل رایگان یا کم‌هزینه

سیستم آموزشی کانادا، جزو باکیفیت‌ترین نظام‌های آموزشی در جهان شناخته می‌شود، و تحصیل در این سیستم برای تمامی شهروندان کانادایی کاملا رایگان است. مهاجرین نیز در صورتی که موفق به دریافت اقامت رایگان در این کشور بشوند، می‌توانند از امکان تحصیل رایگان برخوردار شوند.بورسیه‌‌های آموزشی مختلفی نیز برای دانشجویان بین‌المللی تعریف شده است، که در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند تحصیل رایگان یا کم‌هزینه را تجربه کنند.

طبیعت بسیار زیبا

200 هزار کیلومتر خط ساحلی که اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام و اقیانوس منجمد شمالی را در بر می‌گیرد، جنگل‌های گسترده‌ی تایگا با درختان سوزنی‌برگ و چشم‌انداز‌های برفی، صدها پارک ملی حیات وحش، سواحل جنوبی و معتدل با جلگه‌های سرسبز، قله‌‌های سربه فلک کشیده و آبشارهای مرتفعی چون نیاگارا در تلفیق با شهرهایی با معماری سنتی و مدرن، می‌توانند کانادا را به کشوری رویایی و چشم‌گیر برای زندگی تبدیل کنند.

هزینه‌های کمتر برای اقدام به مهاجرت

ابتدا لازم است بدانید که مهاجرت به کانادا از شیوه‌های مختلفی قابل انجام است که هر کدام هزینه‌ی متفاوتی را طلب می‌کنند. مهم‌ترین راه‌ها، مهاجرت از طریق کار، تحصیل و سرمایه‌گذاری هستند.

 

ویزای تحصیلی کانادا به چیزی حدود 150 دلار و ویزای کاری، 155 دلار هزینه نیاز دارد. همچنین برای اقدام به مهاجرت، به یک وکیل برای انجام امور اداری فرایند مهاجرت نیاز دارید و همینطور داشتن یک سرمایه‌ی اقتصادی اولیه برای درخواست ویزا نیز لازم است.

 

از آنجایی که مهاجرپذیری، از سیاست‌های کلان کانادا محسوب می‌شود، فرایند جذب مهاجر از پیچیدگی‌های فنی و مالی کمتری برخوردار است که منجر به کاهش هزینه‌های پیش از مهاجرت مثل دستمزد وکیل یا پس‌انداز اولیه، شده است.میانگین هزینه‌ی ماهانه‌ی زندگی در کانادا نیز به طور متوسط حدود 1000 تا 2000 دلار کانادا برآورد می‌شود، در حالی که همین هزینه برای یک ماه زندگی در انگلیس به 4000 دلار کانادا می‌رسد.

کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان در دید مهاجران

یکی از مواردی که مهاجرت به کانادا را جذاب تر میکند، بررسی شرایط مهاجران در این کشور است. Usnews به عنوان یکی از معتبرترین منابع جهت دسترسی به آمارهای مختلف، کانادا را بهترین کشور برای مهاجران معرفی کرده است. بنا بر ارزش گذاری های این منبع، کانادا دومین کشور برتر جهان است و شاخص های مختلفی در این امر دخالت داده شده اند که مهمترین آن ها، عوامل زیر هستند:

 

اقتصاد آزاد

قدرت کلی کشور

کیفیت زندگی

اخذ شهروندی

ماجراجویی

تاثیر فرهنگی

شرایط کارآفرینی کانادا

محرک ها

پاسخ نهایی به اهمیت مهاجرت به کانادا

اشاره کردیم که کانادا یکی از کشورهای جهان است که فرهنگ ها و باورهای مختلف را در خود جای داده است. مردم با تفکرات متفاوت به راحتی در کنار یکدیگر زندگی می کنند و شاخص بالای امنیت در این کشور به خوبی این مسئله را ثابت می کنند. از سوی دیگر راه های متفاوتی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که می تواند مسیر همواری را پیش روی متقاضی ورود به این کشور قرار دهد.

 

کیفیت آموزش در کانادا در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و امتیازات فراوانی که در دریافت ویزای تحصیلی کانادا از جمله؛ شانس دریافت ویزای همراه، اجازه کار دانشجویی، شانس دریافت بورسیه و اجازه اقامت پس از تحصیل وجود دارد، بر جذابیت دریافت این ویزا به صورت چشمگیری افزوده است. درصد کم بیکاری در استان های مختلف کانادا و کاهش نرخ بیکاری در ماه های اخیر نشان دهنده قدرت دولت های مستقر در کانادا در برابر کنترل بیماری کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد این کشور بوده است. از همین روست که کانادا به عنوان دهمین کشور امن جهان برای نیروی کار حرفه ای شناخته شده است.

 

از طرف دیگر، کانادا به عنوان پنجمین کشور برتر جهان برای زندگی زنان معرفی شده است و این در حالی است که این کشور در سال 2019 جایگاه 16 جهان را از این حیث در اختیار داشته است. بدیهی است که این موضوع می تواند آسودگی خاطر بیشتری برای زنان جهت زندگی در این کشور فراهم آورد.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا