کلگری ،ونکوور و تورنتو در میان 10 شهر برتر قابل سکونت در جهان

زمان مطالعه: 7 دقیقه

بر اساس جدیدترین گزارش شاخص جهانی قابلیت سکونت که مبنی بر ثبات ، فرهنگ ، خدمات درمانی و بهداشتی ،آموزش و پرورش و زیر ساخت سنجیده می شود سه شهر از بزرگترین شهرهای کانادا در بین 10 شهر برتر جهان قرار گرفتند.
شهر کلگری در استان آلبرتا در این گزارش از میان شهرهای کانادا بالاترین رتبه را کسب کرد و از بین 140 شهر مورد بررسی در رتبه پنجم قرار گرفته است . شهرهای ونکوور در استان بریتیش کلمبیا و تورنتو در استان انتاریو به ترتیب رده های ششم و هفتم را به خود اختصاص دادند .
شهر وین (اتریش) برای دومین سال پی در پی عنوان برترین شهر جهان برای زندگی را به خود اختصاص داد.

140 شهر مورد بررسی بر اساس عوامل کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار گرفته اند و بر اساس پنج آیتم زیر امتیاز دهی شده اند:

📌ثبات : در این دسته شیوع جرائم و تهدید تروریسم، چالش های نظامی و آشوب های داخلی بررسی می شود
📌 خدمات درمانی و بهداشت : این گروه به دسترسی و کیفیت مراقبت های بهداشتی خصوصی و عمومی ، داروهای بدون نسخه و سایر شاخص های بهداشت عمومی متمرکز است.
📌 فرهنگ و محیط زیست: این گروه به ارزیابی آب و هوا؛ سطح فساد؛ محدودیت های اجتماعی یا مذهبی؛ غذا و نوشیدنی؛ و سایر مؤلفه های اجتماعی می پردازد
📌 آموزش و پرورش: این دسته در دسترس بودن و کیفیت آموزش خصوصی و دولتی را شامل می شود.
📌 زیرساخت: ارزیابی کیفیت جاده ها ، حمل و نقل عمومی ، در دسترس بودن مسکن و سایر عناصر.

حداکثر امتیاز در این رتبه بندی 100 میباشد و اگر شهری 100 امتیاز را کسب کند بدان معناست که دارای شرایط ایده آل برای زندگی می باشد و در حالی که امتیاز 1 غیر قابل تحمل است.

 

بررسی امتیاز ها

در این رتبه بندی شهر کلگری 97.5 امتیاز کسب کرده است که بدین معنیست که این شهر از پنج ایتم مورد ارزیابی شده در چهار ایتم امتیاز 100 را کسب نموده و فقط در ایتم فرهنگ و محیط زیست از 100 امتیاز 90 امتیاز کسب کرده است .در میان 10 شهر برتر ونکوور تنها شهری بوده است که در بخش فرهنگ و محیط زیست و خدمات درمانی و بهداشت 100 امتیاز به طور کامل گرفته است ، و در بخش های زیر ساخت و ثبات به ترتیب امتیاز های 92.5 و 95 را کسب نموده است .تورنتو در بخش های ثبات، خدمات سلامت و آموزش 100 امتیاز گرفته است و در بخش زیر ساخت فقط 89.3 امتیاز کسب کرده است که در میان 10 شهر برتر پایین ترین امتیاز بوده است و در بخش فرهنگ و محیط زیست نیز 97.2 امتیاز گرفته است

City
Rank
Overall Rating
Stability
Healthcare
Culture &Environment
Education
Infrastructure

Calgary, Alberta

597.510010090100100

Vancouver, British Columbia

697.395100100100

92.9

Toronto, Ontario797.210010097.2100

89.3

 

کلگری برای تازه واردین :

شهر کلگری از مقاصد اصلی نفت و گاز در استان آلبرتا می باشد و همچنین بزرگترین شهر استان نیز محسوب می شود .کلگری با جمعیت 1.2 میلیون نفری چهارمین شهر بزرگ کانادا نیز می باشد .بر اساس آمار StatsCan در سال 2016 کلگری بین سال های 2011 تا 2016 در بین شهر های استان آلبرتا بیشترین مهاجر را پذیرفته است و در این مدت 46 درصد از کل مهاجران به آلبرتا به کلگری نقل مکان کردند. دولت آلبرتا از طریق برنامه های مهاجرت استانی آلبرتا (AINP) گزینه های مختلفی را برای علاقمندان به مهاجرت به به این استان ارائه می دهد.

 

ونکوور هالیوود شمالی :

ونکوور در استان بریتیش کلمبیا سومین شهر پرجمعیت کانادا می باشد که بیش از 2.4 میلینون نفر در آن زندگی می کنند . بسیاری از فیلم ها و برنامه های تلویزیونی در ونکوور تولید می شود .ونکوور سومین مکان تولید فیلم در آمریکای شمالی است. بیش از 142000 مهاجر بین سال های 2011 تا 2016 به ونکوور مهاجرت کرده اند که 81 درصد از کل مهاجران به بریتیش کلمبیا را تشکیل می دهند
در برنامه مهاجرت استاتی بریتیش کلمبیا دو برنامه مهاجرتی اصلی وجود دارد که عبارت اند از:

✅ مهاجرت کار آفرینان(Entrepreneur Immigration) :این برنامه برای کارآفرینان بین المللی است که قصد دارند در استان بریتیش کلمبیا سرمایه گذاری کنند و در این استان ساکن شوند
✅ مهاجرت با مهارت (Skills Immigration) : برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا هر هفته پذیرش هایی را برای انتخاب متقاضیان واجد شرایط در چندین زیرمجموعه اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا و مهاجرت با مهار ت برگزار می کند.

 

تورنتو مرکز فناوری :

تورنتو بزرگترین شهر کانادا واقع در استان انتاریو می باشد .این شهر هم به سیلیکون ولی کانادا مشهور شده است چرا که قطب تکنولوژی است و در حال حاضر از این لحاظ دارد با امریکا رقابت می کند.تخمین زده می شود که از سال 2013 بیش از 80،100 شغل فنی در تورنتو ایجاد شده است. حدود 76 درصد از مهاجران که بین سال های 2011 تا 2016 به انتاریو مهاجرت کرده اند تورنتو را به عنوان خانه جدید خود انتخاب کردند. از 6.4 میلیون نفری که تورنتو بزرگ زندگی می کنند ، 46 درصد مهاجران هستند.

برنامه مهاجرت استانی انتاریو شامل سه مسیر مهاجرتی زیر می باشد :

✅ دسته ی سرمایه انسانی: این برنامه پنج مسیر مهاجرتی دارد که سه تا از آنها به سیستم اکسپرس انتری کانادا مرتبط هستند. یکی از این مسیرها مسیر مهاجرتی اولویت های سرمایه انسانی است که هر از گاهی برای انتخاب متقاضیان اکسپرس انتری که در مشاغل تکنولوژی سابقه کار دارند پذیرش هایی را برگزار می کند.
✅ دسته ی پیشنهاد شغل از طرف کارفرما : کارگران و دانشجویان بین المللی که از کارفرمایی در استان انتاریو پیشنهاد شغل معتبر دریافت کرده اند می توانند از یکی از سه مسیر این دسته مهاجرت کنند.
✅ دسته کسب و کار : کارآفرینان بین المللی که قصد دارند در انتاریو کسب و کاری راه اندازی کنند می توانند تمایل خود را به برنامه مهاجرت استانی انتاریو اعلام کنند.

 
 
 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Samaneh

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا