آب و هوای منطقه آتلانتیک

زمان مطالعه: 10 دقیقه
در این پست با چهار استان و شرایط آب و هوایی منطقه آتلانتیک کانادا بهتر آشنا شوید.

آتلانتیک کانادا شامل استان های نیوبرانزویک ، نیوفاند لند و لابرادور ، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد است. نیوفاندلند و لابرادور دارای بیشترین مساحت نسبت به سه استان دیگر است. از بین سه استان دریایی ، نیوبرانزویک بزرگترین و جزیره پرنس ادوارد کوچکترین از لحاظ مساحت است.

ماهيگيري،‌ کشاورزی، جنگلداری، استخراج معادن و توريسم از مهمترين فعاليت های منطقه آتلانتیک به شمار ميرود.

آتلانتیک کانادا با مشکلاتی از قبیل پیری فزاینده جمعیت، کاهش نرخ تولد، نرخ بالا در مهاجرت منفی و نرخ پایین مهاجرتهای بین استانی به نسبت دیگر مناطق کشور روبرو بوده است. به همین خاطر، دولت، کارفرمایان، کالج‌ها و دانشگاه ها و سازمانهای خدمات مهاجرتی مشغول به تهیه و توسعه راه کارهایی هستند که بتوان از آن طریق به جذب مهاجران بیشتر، دانشجویان بین المللی و نیروهای کار خارجی کمک کرد.

💠 در ادامه با این چهار استان و شرایط آب و هوایی آنها بهتر آشنا شوید.

درباره نوااسکوشیا (Nova Scotia)
نوااسکوشیا یکی از چهار استان آتلانتیک کانادا با 1 میلیون جمعیت است و با واقع شدن در شرق ساحل شرقی کانادا این استان دارای 3800 جزیره ساحلی به علاوه خاک اصلی خود می باشد. هالیفکس (Halifax) با جمعیت تقریباً 400,000 نفر مرکز سیاسی و بزرگترین شهر این استان است. این استان همچنین یکی از بندرهای دریایی اصلی کانادا و محل دسترسی به اقیانوس اطلس می باشد.
میانگین درآمد خانواده 47,100 $ است (که نزدیک به میانگین ملی کانادا است). میانگین درآمد خانواده در هالیفکس (Halifax) کمی بیشتر از میانگین کانادا (58,262 $ ) می باشد. سطح خوب درآمد در این استان هزینه های زندگی برای ساکنین این استان را قابل پرداخت می سازد. “کمترین مقدار دستمزد” در این استان 8.10$ در ساعت و میانگین مالیات بر درآمد تقریباً 19.25 درصد می باشد.

🌦 آب و هوای نوااسکوشیا:

ازخصوصیات آب و هوایی این منطقه به دلیل مجاورت با دریا را میتوان زمستانی سرد، بهاری ملایم، تابستانی خنک و پاییزی با تاخیر دانست. حجم بالای یخ های شناور در آب های اطراف این استان و بارش فراوان برف و باران از شرایط اقلیمی این منطقه محسوب می شود.
آب و هوای هالیفاکس به دلیل اینکه در کنار سواحل اقیانوس اطلس واقع شده است، معمولاً مطلوب است. دمای هوا در زمستان ها پایین تر و در تابستان ها بالاتر از شهرهایی است که در نواحی دورتر واقع شده اند. تابستان های هالیفاکس کوتاه و گرم و زمستان های آن سرد است.
حدود ۸۵ روز در سال، عمق برف در هالیفاکس کمتر از ۱ سانتیمتر است. نور خورشید در هالیفاکس نسبت به اکثر شهرهای کانادا به دلیل مه های غلیظ نوااسکوشیا، کمتر است. بیش از ۱۰۰ روز در سال هوای هالیفاکس مه آلود است. تابستان های هالیفاکس دارای گرمای مطبوعی است. بهترین هوای تابستان در هالیفاکس در اواسط تابستان و اواخر آن است.
آب و هواي اين استان و شهر هاليفكس معتدل بوده يعني تابستانها تا 25درجه سانتيگراد، پاييز 10 تا 15درجه سانتيگراد، زمستانها تا 15-، كه در ماههاي اواخر دسامبر، ژانويه و فوريه پوشيده از برف است. در ماه آوريل هوا مرطوب‌تر و باراني مي‌شود و ماههاي مي و ژوئن معتدل و لذت‌بخش است.

nb


درباره نیوبرانزویک (New Brunswick)
نیوبرانزویک یکی از چهار استان آتلانتیک کانادا با جمعیتی در حدود 760,000 نفر می باشد. مناطق بکر در نیوبرانزویک (New Brunswick) به وفور یافت می شود. 85 درصد این استان پوشیده از جنگل است. همچنین چندین جزیره ساحلی در این استان موجود می باشد. سنت جان (Saint John) بزرگترین شهر (130000 نفر جمعیت) و فردریکتون (Fredericton) مرکز نیوبرانزویک می باشند. شهر منکتان (Moncton) دیگر مرکز مهم شهری این استان محسوب می گردد. نیوبرانزویک تنها استانی است که اساساً دو زبانی می باشد.
هزینه زندگی در استان نیوبرانزویک به قدری پایین است که با یک درآمد معمولی می توان زندگی راحتی داشت. درآمد متوسط خانواده در این استان 46,400 $ بوده که جز کمترین ها در کانادا است. البته هزینه های زندگی و مسکن نیز معمولاً پایین می باشد و به تناسب، هزینه های انرژی و خوراک نیز متناسب می باشد. “کمترین مقدار دستمزد” در این استان 9.00$ در ساعت می باشد و متوسط مالیات بر درآمد کمی بالاتر از میانگین کانادا است. این استان به داشتن هویت استانی معروف می باشد. ساکنان این استان بسیار مهمان نواز و خون گرم هستند. نرخ جرم و جنایت بسیار پایین تر از متوسط کانادا است که این استان را به محلی امن مبدل کرده است.

🌦 آب و هوای نیوبرانزویک :

قسمت شمالی این استان کاملاً کوهستانی است و بخش وسیعی از این استان جلگه های مرتفع با پستی و بلندیهایی است که در شرق هموارتر ودر جنوب شرقی مرتفع تر است. وجود دریا تاٌثیر نامحسوس در آب و هوای این منطقه به جز در تابستان داشته است. آب و هوای این استان در تابستان بسیار مناسب و در زمستان با بارش قابل توجه برف همراه است. تمامی مناطق این استان با فاصله ای کمتر از ۲۰۰ کیلومتر در کنار اقیانوس آرام قرار دارد، در تابستان هوای گرم و مرطوب اقیانوس اطلس اعتدال آب و هوایی را در نیو برانزویک سبب می شود.
استان نیوبرانزویک از آب و هوای مرطوبی برخوردار است که در زمستان بسیار سرد و در تابستان معتدل میباشد. ولی نواحی نزدیک به دریا زمستان‌های معتدل‌تر و تابستان‌های خنک‌تری را تجربه می‌کنند.
حدود 105 روز در سال، عمق برف در این استان کمتر از ۱ سانتیمتر است. از لحاظ تابش آفتاب فردریکتون از آب و هوای آفتابی برخوردار است، و به طور متوسط در هر سال 250 روز آفتابی دارد. در مقايسه با اونتاریوي جنوبي زمستان ها آفتابي تر است و تابستان هایی با آفتاب كمتري دارد


درباره استان نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)
استان نیوفاندلند و لابرادور شرقی ترین استان در کانادا و یکی از چهار استان آتلانتیک می باشد. این استان از جزیره Newfoundland و Labrador تشکیل شده و در همسایگی استان کبک قرار دارد. جمعیت این استان در حدود 525,000 نفر می باشد که اکثر آن در روستاهای ساحلی زندگی می کنند.
سنت جان (St John) که مرکز استان و مرکز تجاری / تاریخی جزیره می باشد در حدود 177,000 نفر جمعیت دارد. دیگر مراکز اصلی پر جمعیت این استان Grand Falls ، Windsor ، Corner Brook می باشند. شهر های کوچکتر معمولاً به نام “Out ports ” معروفند. روستاهای سنتی نقش مهمی در استان Newfoundland بازی می کنند.
سطح بالای بیکاری بدین معنی است که درآمد متوسط خانواده ها از میانگین کانادا پایین تر است (34,500 $ ). “کمترین مقدار دستمزد” در این استان 10$ در ساعت و متوسط مالیات بر درآمد حدود 19.64 درصد می باشد. البته هزینه های مسکن و زندگی کمترین نرخ را در بین استانها دارد. با دارا بودن شغل در یکی از مراکز صنعتی می توان زندگی راحتی در این استان داشت.

🌦 آب و هوای نیوفانلند و لابرادور

این شهر در مقایسه با پایتخت‌های سایر ایالت‌ها و نواحی کانادا از نور آفتاب کمتری بهره مند است و شاید بتوان آن را ابری ترین شهر کانادا نامید.
این استان دارای آب و هوای سرد و پوشیده از برف در زمستان با دمای ۵- تا ۳۰- میباشد. در تابستان که حدودا دو ماه در سال است هوای این استان خنک و بین ۱۰ تا ۱۵ درجه میباشد. در بیشتر ماه های سال در این استان باران می بارد و اطراف ان کوه ها و جنگل ها و اقیانوس وجود دارد.
درجه حرارت در سنت جونز نسبتا پایین است و تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله عرض جغرافیایی بالای آن قرار می گیرد. با وجود دمای پایین سنت جونز، آب و هوای آن دریایی است و میزان بارش سالانه در سنت جونز که حدود 1528 میلی متر است نشان دهنده آب و هوای دریایی آن است.

pe


درباره جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island)
جزیره پرنس ادوارد یکی از چهار استان آتلانتیک کانادا می باشد که به نام ” Garden Province ” معروف است. این استان کوچکترین و کم جمعیت ترین استان کانادا با جمعیتی در حدود 140,000 نفر می باشد. بزرگترین شهر و مرکز این استان، Charlottetown با جمعیتی در حدود 40,000 نفر است. این استان به داشتن مناطق زیبای طبیعی و 800 کیلومتر خط ساحلی معروف می باشد.
به دلیل هزینه نسبتاً پایین زندگی در این استان، اکثر شهروندان می توانند زندگی راحتی داشته باشند. هزینه مسکن، گرمایش و هزینه زندگی به طور کل در بین کمترین ها در کانادا می باشد. درآمد متوسط خانواده در این استان 41,500 $ بوده که کمتر از میانگین کانادا است. “کمترین مقدار دستمزد” در این استان 9.00$ در ساعت و مالیات بر درآمد استانی (18.37 درصد) بالاتر از متوسط کانادا می باشد.

🌦 آب و هوای پرنس ادوارد:

این استان دارای چهار فصل است: فصل بهار، تابستان، زمستان، و پائیز. بهار معمولا دیرتر فرا می رسد. تابستانها معمولا دلپذیر بوده و نه خیلی گرم و نه خیلی سرد می باشد. اگر چه آب اقیانوس ها نسبتا سرد است و سطح دمای آن به ندرت از 20 درجه بالاتر می رود ولی جزیره نشینان و گردشگران در ماه تابستان، از رفتن به ساحل و شنا کردن در اقیانوس لذت می برند. زمستانها معمولا طولانی و سرد بوده و از ماه نوامبر تا آوریل، برف زیادی وجود دارد. گاهی اوقات طوفانهای زمستانی باعث تعطیلی مدارس و موسسات تجاری می گردند. با این حال، با تغییرات آب و هوایی بوجود آمده در سال های اخیر، برف کمتر و نیز روزهای با دماهای بسیار پایین کمتری وجود دارد. این جزیره از مناطق بادخیز بشمار می رود. وجود باد باعث می شود که دمای هوا در جزیره سردتر به نظر برسد، اما در طول تابستان و به علت وجود گرما، این باد باعث انبساط خاطر می شود.
محدوده دمای هوا در بهار از 8 تا 22 درجه سانتی گراد می باشد. بارندگی در جزیره بطور متوسط برابر با 868 میلی متر در سال است و بارش برف سالانه نیز بطور متوسط برابر با 340 سانتی متر (134 اینچ) می باشد.
پرنس ادوارد آیلند به واسطه هوای معتدل و ملایمی که دارد معروف است. زمستان‌ در این ایالت نسبتا سرد، اما ملایم‌تر از اکثر مناطق کانادا و تابستان‌ تا حدودی گرم ولی به ندرت آزاردهنده است. رطوبت هوا بالاست و وزش بادهای شدید نیز در طول سال معمول است.
آب و هوای شهر شارلوت تاون قاره ای نیمه مرطوب است که تا حدی توسط موقعیت جزیره پرنس ادوارد در خلیج سنت لارنس تعدیل شده است.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

1+

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا