آغاز مجدد پذیرش‌های FSWP و CEC از جولای

زمان مطالعه: 6 دقیقه

آغاز مجدد پذیرش‌های FSWP و CEC از جولای ؛ و ارائه ورک پرمیت های باز به دارندگان PGWP

اطلاعیه های اصلی امروز اطمینان بیشتری را برای متقاضیان مهاجرت به کانادا فراهم می کند.

شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که ارسال دعوت نامه های سیستم اکسپرس انتری برای برنامه های FSWP و CEC از «اوایل جولای» از سر گرفته می شود.

وزیر مهاجرت طی یک سخنرانی در مورد برنامه های سازمان مهاجرت توضیح داد. مهمترین بخش های صحبت های ایشان به شرح زیر می باشد:

 

خلاصه ای از اطلاعیه های مهم امروز

  • ارسال دعوت نامه اکسپرس انتری برای برنامه های FSWP، CEC و FSTP از اوایل جولای از سر گرفته می شود.

  • اکثریت قریب به اتفاق اپلیکیشنهای جدید اکسپرس انتری در زمان استاندارد شش ماهه پردازش خواهند شد. طبق تایملاین IRCC، زمان‌های پردازش اپلیکیشنهای قدیمی اکسپرس انتری از هفت ماه تا بیش از 20 ماه متغیر است.

  • افرادی که دارای PGWP منقضی بین ژانویه و دسامبر 2022 هستند، از تابستان امسال واجد شرایط یک مجوز کار آزاد اضافی تا سقف 18 ماه خواهند بود. جزئیات بیشتر در هفته های آینده ارائه خواهد شد. IRCC خاطرنشان می کند که حدود ۹۵۰۰۰ اجازه کار پس از تحصیل در سال 2022 منقضی می شود و تخمین می زند که 50000 دارنده PGWP می توانند از این مجوز کار آزاد جدید بهره مند شوند.

  • متقاضیان دیگر الزامی به ماندن در کانادا در تمام مدت رسیدگی به درخواست خود ندارند.

  • متقاضیانی که برای اقامت دائم اپلای کرده اند و همچنین برای دریافت Open work Permit نیز درخواست داده اند، می‌توانند مجوزهای کاری را دریافت کنند که تا پایان سال 2024 معتبر است.

  • برای حمایت از خانواده ها، اعضای اصلی خانواده ها که در اپلیکیشن اقامت دائم قید شده اند و در حال حاضر خارج از کانادا هستند، واجد شرایط دریافت مجوز کار آزاد خود خواهند بود.

قبل از همه‌گیری، IRCC از کاندیداهای دارای بالاترین امتیاز دعوت می‌کند تا برای مهاجرت اقدام کنند. معمولاً این قرعه کشی ها، نامزدها را بر اساس برنامه صلاحیت آنها انتخاب نمی کردند.

در اوایل همه‌گیری، IRCC بر دعوت از نامزدهای CEC برای رسیدن به هدف خود برای پذیرش رکورد بالای مهاجران در یک سال در میان محدودیت‌های سفر متمرکز بود. نامزدهای CEC اغلب قبلاً در کانادا هستند، و بنابراین مشمول محدودیت‌های سفری که کانادا بین سال‌های 2020-2021 اعمال کرده بود، نبودند. این تمرکز کانادا را قادر ساخت تا در سال گذشته بیش از 405000 ساکن دائمی داشته باشد که بالاترین تعداد مهاجران تازه وارد در تاریخ آن است.

IRCC همچنین بر دعوت از نامزدهای PNP در سراسر همه گیری برای حمایت از اهداف مهاجرت استانی تمرکز کرده است.

ترکیب این تغییر در سیاست اکسپرس انتری و چالش های مرتبط با بیماری همه گیر منجر به عقب ماندگی در سیستم مهاجرت، از جمله اکسپرس اینتری شده است.

به این ترتیب، IRCC از دسامبر 2020 از نامزدهای FSWP و نامزدهای CEC از سپتامبر 2021 دعوت نکرده است.

فقدان دعوت نامه های FSWP و CEC در زمانی رخ می دهد که کانادا با کمبود تاریخی نیروی کار دست و پنجه نرم می کند. بیکاری به پایین ترین حد خود رسیده است و مشاغل خالی نزدیک به بالاترین حد خود هستند.

برنامه PGWP ویزای کار پس از تحصیل
برنامه FSWP نیروی کارگر ماهر
برنامه CEC تجربه کانادایی
زمان پردازش درخواست‌های مهاجرت کانادا

به این ترتیب، نامزدهای CEC وضعیت مجوز کار خود را از دست داده‌اند، زیرا فقدان دعوتنامه‌های اکسپرس انتری برای درخواست (ITAs) به این معنی است که نمی‌توانند برای Bridging Open Work Permit (BOWP) درخواست دهند در حالی که منتظر IRCC برای رسیدگی به درخواست‌های اقامت دائم خود هستند.

 

همانطور که از نام آن پیداست، BOWP فاصله بین انقضای مجوز کار، مانند PGWP، و نامزدی که در نهایت اقامت دائم دریافت می کند، “پل” می کند. BOWP به برخی از متقاضیان اقامت دائم این امکان را می دهد که برای هر کارفرمای مورد نظر خود در کانادا به کار خود ادامه دهند.

بین ژانویه و ژوئیه سال 2021، IRCC با ارائه یک مجوز کار آزاد یک بار به مدت 18 ماه، از سیاست PGWP خود استثنا کرد. هدف از این کار این بود که به دارندگان PGWP زمان بیشتری برای کسب تجربه کاری لازم برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائم در صورتی که چشم‌انداز شغلی آنها در کانادا تحت تأثیر همه‌گیری منفی بود (به عنوان مثال، اخراج در اوایل همه‌گیری) باشد.

بر اساس برنامه سطوح مهاجرت 2022-2024،مهاجرپذیری اکسپرس اینتری قرار است طی دو سال آینده افزایش یابد و IRCC به دنبال پذیرش بیش از 110000 تازه وارد از طریق اکسپرس اینتری تا سال 2024 است.

IRCC: برنامه های بیشتری در حال پردازش هستند

IRCC خاطرنشان می کند که عقب ماندگی اکسپرس انتری بیش از نصف کاهش یافته است و از نزدیک به 112000 نفر در سپتامبر 2021 به 48000 نفر در مارس 2022 رسیده است. همچنین تعداد تصمیمات مقیم دائم اتخاذ شده در سه ماهه اول سال 2022 را در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022 دو برابر کرده است.  

IRCC بین 1 ژانویه تا 31 مارس 2022، 156,000 تصمیم برای اقامت دائم نهایی کرد. علاوه بر این، IRCC بیش از 100,000 درخواست مجوز کار را در سه ماهه اول 2022 بررسی کرده است، در مقایسه با 58,000 در مدت مشابه سال گذشته.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا