مهاجرت کاری به کانادا در 2023

زمان مطالعه: 11 دقیقه

مهاجرت کاری به کانادا در 2023

کشور کانادا در زمره قدرتمندترین اقتصاد های جهان است و در سال 2022 به‌ عنوان دهمین قدرت اقتصادی معرفی گردید. پس مهاجرت کاری به این کشور منطقی است.

نرخ بیکاری در کانادا حدوداً 5.3 درصد است که برای کشوری به وسعت کانادا عدد معقولی به نظر می رسد. می‌ توان یکی از علت‌ های این رشد اقتصادی را به‌ کارگیری نیرو های متخصص داخلی و بین‌المللی در حوزه‌ های گوناگون دانست.

سالانه بیش از 3000 نیروی کار متخصص روش مهاجرت به کانادا از طریق کاری را انتخاب می کنند و در این کشور مشغول به کار می شوند. کار در کانادا مزایای زیادی دارد و قرار است در این مقاله به روش های مهاجرت به کانادا از طریق کاری را شرح دهیم. همراه باشید.

برای مهاجرت به کانادا از طریق کار

دو نوع مجوز کار کانادایی برای انتخاب و مهاجرت کاری وجود دارد که شامل مجوز کار آزاد و مجوز کار محدود که مخصوص کارفرما می شود.

این دو مجوز با ویزای سفر شما، که اصلی‌ترین مدرکی است که به شما اجازه ورود به کشور را می دهد یکسان نیست.

در صورتی‌ که یک پیشنهاد کاری معتبر در کانادا دارید تنها نیاز است که ویزای خود را با یکی از این دو نوع مجوز تطبیق دهید. مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کاری با دریافت پیشنهاد شغلی آسان تر است.

پس از دریافت مجوز کار، باید توجه داشته باشید که زمان پردازش برای دریافت مدارک لازم ممکن است مدت زیادی طول بکشد.

مهاجرت کاری ساده به کانادا

هنگامی که درخواست خود را با مجوز کار ارسال می نمایید، باید از کامل بودن آن اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت، احتمالاً پروسه پردازش درخواست شما به تأخیر انداخته یا رد گردد.

با توجه به این توضیحات فرایند مهاجرت به کانادا زمانی دشوار به نظر می رسد که نمی دانید کجا باید به دنبال اطلاعات صحیح باشید یا احساس می کنید منابع درستی ندارید و ممکن است اطلاعات شما نادرست باشد.

برای مهاجرت به کانادا از طریق کاری به پیشنهاد کار کانادایی نیاز دارید؟

اگر شما  خوش‌ شانس باشید که شامل دریافت یک یا شاید حتی چندین پیشنهاد کاری از کانادا را داشته اید، به نفع شماست!

شما یک قدم از بسیاری از متقاضیان بالقوه دیگری که مایل به مهاجرت به کانادا از طریق کاری هستند جلو ترید. اگرچه برای مهاجرت به کانادا از طریق کار لزوماً دریافت پیشنهاد شغلی ضروری نیست، اما در بیشتر موارد روند دریافت ویزا و مهاجرت به کانادا را سرعت می بخشد. یک پیشنهاد شغلی می تواند همان چیزی باشد که شما نیاز دارید تا در تمام مراحل گامی جلوتر باشید و اساساً به شما کمک می کند تا بخشی از جامعه کانادا شوید.

مهاجرت به کانادا بدون پیشنهاد شغلی

شرایط سنی مهاجرت به کانادا از طریق کاری

برای افراد بسیاری که قصد مهاجرت به کانادا از طریق کاری را دارند، ممکن است شرایط سنی کار در کانادا و محدودیت سنی برای مهاجرت به یکی از دغدغه های اصلی بدل شود. محدودیت سنی برای مهاجرت به کانادا یک عامل مهم است.

بسیاری از متقاضیان کار در کانادا که بالای 30 سال سن دارند ممکن است مایل باشند در مورد اینکه آیا هنوز گزینه مناسبی برای ورود به خاک کانادا محسوب می شوند یا خیر، اطلاعاتی کسب نمایند.

در سیستم اکسپرس انتری کانادا افرادی که بین 18 تا 30 سال سن دارند معمولاً برای بازار کار مناسب تر هستند و به عنوان بهترین گزینه شناخته می شوند. بر اساس سیستم رتبه بندی امتیازات (سیستم اکسپرس انتری)، داوطلبان بر اساس سن خود و سن شریکشان امتیاز کسب می کنند.

امتیاز یک نامزد می تواند تا 110 بالا برود. اگر امتیاز CRS (سیستم رتبه بندی جامع) داوطلب بین 415 الی 460 باشد، می تواند برای درخواست دعوت نامه اقدام نماید. به طور خلاصه و برای واضح تر شدن موضوع، داوطلبانی که به دنبال مهاجرت به کانادا از طریق کاری هستند باید مطمئن شوند که درخواست خود را در اسرع وقت دریافت می کنند تا از امتیازات ارائه شده برای سن حداکثر استفاده را ببرند.

  • به عنوان مثال، اگر یک جوان 29 ساله 110 امتیاز سنی CRS به دست آورد، پس از عبور از 30، این امتیاز کاهش قابل توجهی خواهد داشت. زمانی که او به 39 سالگی برسد، تنها 55 امتیاز به وی تعلق خواهد گرفت.

شرایط سنی کار در کانادا در سنین بالای 50 سالگی

در سال 2017، قوانین مهاجرت به کانادا از طریق کاری و شرایط سنی کار در کانادا برای افراد بالای 55 سال به طوری تغییر کرد که نامزدهای بالای 55 سال تعدیل شدند و امتیازات مورد نیاز مهاجرت کاری اندکی کاهش یافت.

اگر بیش از 50 سال سن دارید، این محدودیت سنی برای مهاجرت ممکن است مانعی برای شما ایجاد نکند. اداره شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) تنها به دلیل سن شما، اقامت دائم شما را مردود اعلام نخواهد کرد.

اگر در کانادا روابط نزدیک یا فامیلی دارید، دریافت اقامت و مهاجرت به کانادا در سن بالا برای شما بسیار راحت تر خواهد بود. اما با فرض اینکه در کانادا پیوندهای خانوادگی ندارید، هنوز گزینه های دیگری هم برای شما باز است.

برترین استانهای کانادا برای مهاجرت کاری

شرایط سنی کار در کانادا برای برخی از کاندیدهای مهاجرت به کانادا از طریق کاری با سن بالا وجود دارد که این افراد هم امکان ورود و دریافت اقامت این کشور را خواهند داشت.

  • آنها می توانند به عنوان مراقب و پرستار مشغول به کار شوند، یا برای مؤسساتی کار کنند که در کانادا شعبه دارند و این موسسات ترتیب انتقال آنها را به کانادا می دهند. بنابر این با فرض اینکه شما یک پیشنهاد شغلی در کانادا دارید، این امر می تواند اقامت شما را تسهیل نماید.

نکته:

باید مدنظر داشته باشد که سلامت شخصی شما برای مهاجرت به کانادا از طریق کاری یکی از نکات بسیار مهم است و طی درخواست اقامت از شما خواسته می شود تا گواهینامه های پزشکی و سلامت خود را ارائه نمایید.

همچنین مانند دیگر روش های مهاجرت به کانادا، عدم سوء سابقه بسیار حائز اهمیت است و از شما گواهی عدم سوء پیشینه و تأیید پلیس درخواست می شود. سایر شرایط مانند تجربه کاری، سن، سازگاری و غیره با توجه به نوع ویزا یا برنامه مهاجرتی که برای آن درخواست می کنید متفاوت است.

مهاجرت کاری نیروی کار کم مهارت به کانادا 

مهاجرت کارگر کم مهارت به کانادا در سال 2023 آسان تر از آن چیزی است که تصور می شود. دلیل آن این است که اقتصاد تنها به بازرگانان وابسته نیست بلکه به کارگران کم مهارت مانند کشاورزان، رانندگان کامیون، پیشخدمت ها و سرایداران نیز نیازمند است.

با وجود بیش از 100 برنامه ویزا و مهاجرت، قطعا افراد مسیر مطمئنی را پیدا می کنند که حتی برای مهاجرت کارگر کم مهارت به کانادا هم مناسب باشد.

سیستم جدید ناک NOC کانادا

شغل‌های کم مهارت چه هستند؟

مشاغل کم مهارت معمولا در زمینه های تجارت، صنایع اولیه و تولیدی، فروش و خدمات و نقش‌هایی به عنوان دستیاران خاص هستند. طبق رتبه بندی ملی مشاغل (NOC)، این مشاغل به دسته های زیر تقسیم می شوند:

 

  • مشاغل دسته C: این نوع مشاغل معمولا به تحصیلات متوسطه و/یا آموزش خاص نیاز دارند.
  • مشاغل نوع D: این‌ها مشاغلی هستند که به آموزش در حین کار نیاز دارند.

مشاغل کم مهارت برتر در کانادا

در ادامه لیست ده شغل برتر برای کسانی که قصد مهاجرت کاری به کانادا با مهارت کم دارند را با ذکر میانگین درآمد سالانه را می گوییم:

 

  1. راننده کامیون $70,258
  2. کارمند میز پذیرش هتل $45,103
  3. قصابی های صنعتی و کار با دستگاه برش گوشت $41,884
  4. سرورهای غذا و نوشیدنی $32,356
  5. کارگران عمومی مزارع $36,939
  6. خانه داران اجرایی $48,583
  7. کارگران دامپروری $33,150
  8. جوشکارها $52,112
  9. لوله کش $80,733
  10. برق کار صنعتی $79,322

بهترین برنامه‌های مهاجرت کاری به کانادا با مهارت کم

این کشور پنج برنامه اصلی مهاجرتی دارد که برای مهاجرت کارگر کم مهارت به کانادا مناسب هستند. این برنامه ها به شرح زیر هستند:

شهرهای کانادا با بهترین عملکرد در ایجاد شغل

برنامه نامزدهای استانی (PNP)

برنامه نامزد استانی (PNP) به مهاجرانی که پیشنهاد شغلی از کانادا دارند این شانس را می دهد که به طور دائم به این کشور مهاجرت کنند و در یکی از 13 استان یا منطقه آن مستقر شوند.

هر استان برنامه های مختلفی دارد که با هدف رفع نیازهای بازار کار در استان یا منطقه انجام می شود. متقاضیان می توانند مستقیما به استانی که به آن علاقه دارند درخواست دهند یا از طریق سیستم اکسپرس انتری اقدام کنند. کسانی که می خواهند زودتر به کانادا بروند باید بدانند که فرایند درخواست از طریق اکسپرس اینتری بسیار سریع تر است. 

مهاجرت اتلانتیک

برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک به اتباع خارجی اجازه می دهد تا برای اقامت دائم به یکی از چهار استان اقیانوس اطلس یعنی نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا مهاجرت کنند.

این برنامه برای مهاجرت کارگر کم مهارت به کانادا در سال 2023 عالی است زیرا متقاضیان برای واجد شرایط بودن نیازی به تجربه کاری کانادایی ندارند.

متقاضیان تنها به یک سال تجربه کار خارجی و یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی در یکی از استان‌های شرکت کننده نیاز دارند.

مهاجرت کشاورزی و غذایی

برنامه مهاجرت کاری کشاورزی و غذایی، مسیری را برای کارگران ماهر مزرعه و دام باز می کند تا به کانادا مهاجرت کنند و برای اقامت دائم درخواست دهند.

متقاضیان باید یک پیشنهاد شغلی معتبر داشته باشند و نشان دهند که کارگران با تجربه‌ای در یکی از مشاغل مشخص شده در بخش تولید گوشت و کشاورزی هستند.

مهاجرت روستایی و شمالی

پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP) به جوامع کوچکتر در کانادا کمک می کند و به آن ها فرصتی برای استخدام کارگران ماهر خارجی را می دهد. 11 جامعه وجود دارد که در RNIP شرکت می کنند که در انتاریو، مانیتوبا، ساسکاچوان، آلبرتا و بریتیش کلمبیا قرار دارند. چندین شغل وجود دارد که در جوامع شرکت کننده تقاضای بالایی دارند که عبارتند از: صنعت دندانپزشکی، خدمات مالی، پرستاران عملیاتی، فرآوری مواد غذایی، کشاورزی و تولید

برنامه کارگران خارجی موقت

برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) به کارفرمایان کانادایی این امکان را می دهد که کارگران خارجی را استخدام کنند. کارفرمایان کانادایی می توانند کارگران نیمه ماهر خارجی را از طریق جریان‌های زیر تحت TFWP استخدام کنند:

  • جریان کارگران با دستمزد پایین
  • جریان کارگران کشاورزی
  • جریان ارائه دهنده مراقبت های خانگی

تسهیلات جدید کانادا برای ایرانیان

سازمان مهاجرت، پناهندگان و امور شهروندی کانادا (IRCC) جزییات مربوط به معافیت ایرانیانی که هم اکنون و به شکل موقت (توریستی، تحصیلی و ورک پرمیت موقت) در کانادا هستند، از برخی الزامات مربوط به اپلیکیشنهای مهاجرتی را اعلام کرد.

بر این اساس واجدین شرایط میتوانند از اول مارچ ۲۰۲۳ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ درخواست های مربوط به این قوانین موقت را ارائه دهند. بر طبق اعلام IRCC این قوانین به اتباع ایرانی واجد شرایط که در حال حاضر به عنوان مقیم موقت در کانادا هستند این امکان را می دهد که بدون هیچ هزینه ای برای موارد زیر درخواست دهند:

  • تمدید وضعیت اقامت موقت در کانادا
  • مجوز کار باز (Open Work Permit)
  • مجوز تحصیل (Study Permit)
تسهیلات جدید کانادا برای ایرانیان

درصورتی که شما نیز مایل به مهاجرت به کانادا از طریق کاری هستید و در مورد شرایط سنی کار در کانادا سؤال دارید با مشاوران مادر ارتباط باشید تا پاسخگوی شما باشند و در تک تک مراحل مهاجرت کاری به کانادا همراه و همپای شما باشند.

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا