ویزای همراه کانادا

زمان مطالعه: 10 دقیقه
ویزای همراه کانادا – مهاجرت به کانادا همراه با پارتنر یا والدین

یکی از مواردی که در رابطه با زندگی در کشورهای خارجی باعث نگرانی افراد می‌شود مسئله خانواده است. وابستگی به اعضای خانواده مسئله کوچکی نبوده تا حدی که برخی افراد با وجود داشتن شرایط مناسب برای کار و تحصیل در بهترین کشورهای جهان صرفا به دلیل دوری از خانواده از مهاجرت صرف‌نظر می‌کنند.

واقعا راهی برای همراهی اعضای خانواده در کشورهای دیگر وجود ندارد؟ دولت کانادا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا راهکاری را برای این موضوع در نظر گرفته که تحت عنوان ویزای همراه کانادا شناخته می‌شود.
🔷در چنین شرایطی سفر به یک کشور خارجی نظیر کانادا که در فاصله‌ای زیادی از ایران قرار دارد قطعا آسان نخواهد بود. مسائل مربوط به سازگاری با محیط کشور مقصد و برقراری ارتباط با دیگران از یک‌سو و دوری از خانواده از سوی دیگر جز مواردی هستند که ممکن است باعث ایجاد مشکلات روحی متعدد برای شخص شوند. ویزای همراه کانادا برای حل چنین مشکلاتی طراحی شده تا مهاجران بتوانند وابستگان درجه یک خود را نیز همراه خود به کشور مورد نظر ببرند.
👈ویزای همراه کانادا – ویزای والدین کانادا در زمان تحصیل – فردی متقاضی ویزای دانشجویی کانادا این امکان برایش وجود دارد که به صورت همزمان و یا پس از دریافت ویزای تحصیلی کانادا خود و ورود به کشور کانادا جهت دریافت ویزای همراه کانادا (ویزای والدین دانشجو کانادا – ویزای همراه دانش آموزی کانادا) اقدام کند.

 

ویزای همراه تحصیلی کانادا

اتباع خارجی که تمایل دارند در کشور کانادا و در مقاطع مختلف به ادامه تحصیل بپردازند این امکان را دارند تا اعضای خانواده خود را نیز به کانادا ببرند. برای این کار حتما باید شخص متقاضی مجوز تحصیلی کانادا study permit را اخذ کرده باشد. مجوز تحصیل در کانادا یک مجوز موقت بوده بدین معنی که دارنده مجوز تحصیلی باید بعد از پایان مدت زمان اعتبار مجوز اقدام به ترک کشور کانادا نماید. در هنگام درخواست مجوز تحصیل در کانادا باید در درخواست خود به همراهی اعضای خانواده نیز اشاره داشته باشید.
🔴نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که در صورت درخواست برای همراهی خانواده در زمان تحصیل در کانادا ممکن است افسر پرونده به این موضوع شک کند که شخص متقاضی قصد خارج شدن از کانادا را در زمان پایان یافتن مدت مجوز تحصیل ندارد. بنابراین درخواست ویزای همراه کانادا برای تحصیل در این کشور ممکن است روند پرونده شما را تحت‌الشعاع قرار دهد. در صورت ارسال چنین درخواستی از شخص متقاضی خواسته می‌شود که در رابطه با دلیل همراهی خانواده در کانادا توضیح دهد. تصمیم‌گیری نهایی در رابطه با قبول یا درخواست به عهده افسر پرونده خواهد بود.

✅این مورد از مزیت های بزرگی است که با تحصیل در کانادا می توان به آن دست یافت و می توان بدین صورت بخشی از هزینه های زندگی را پوشش داد. باید به این موضوع نیز اشاره شود در صورتی که هر دو فرد زن و شوهر قصد داشته باشند در کانادا تحصیل کنند باید به صورت جداگانه جهت تحصیل درخواست ویزا دهند.

 
 

 

 

موضوع دیگری که در این ارتباط وجود دارد مسئله تمکن مالی است. شخص متقاضی تحصیل در کانادا باید ثابت کند که هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور را دارد در غیر این صورت امکان اخذ مجوز تحصیلی کانادا را نخواهد داشت. حال اگر این شخص قصد داشته باشد که اعضای خانواده خود را نیز در سفر به کانادا همراه داشته باشد باید ثابت کند که توان مالی لازم برای حمایت از اعضای خانواده خود را نیز در زمان حضور در کانادا دارد. در واقع میزان بودجه و تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای همراه کانادا بیشتر خواهد بود.
با این تفاسیر در صورتی که قصد دارید در زمان تحصیل در کانادا خانواده خود را نیز همراه داشته باشید اول باید کمتر شدن شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا را نسبت به حالت عادی در نظر بگیرید و دوم این‌که هزینه‌های مربوط به زندگی در کانادا را برای هر یک از اعضای خانواده خود به طور جداگانه محاسبه کنید. مسائل مربوط به مسکن، بیمه درمانی و… نیز می‌توانند در تصمیم شما برای همراهی خانواده تاثیرگذار باشند.

 

همراهی همسر یا پارتنر در زمان تحصیل در کانادا

در صورتی که شخص متقاضی قصد داشته باشد همسرش را همراه خود به کانادا ببرد باید این موضوع را در درخواست خود ذکر کند. در صورتی که درخواست وی مورد تایید قرار بگیرد همسر وی می‌تواند واجد شرایط اخذ مجوز کار آزاد کانادا open Work permit شود. با استفاده از این مجوز، همسر شخص متقاضی نیازی به پیشنهاد شغلی یا ارزیابی بازار کار LMO کانادا نخواهد داشت و می‌تواند در طول دوران تحصیل همسر خود به طور تمام‌وقت برای کارفرماهای کانادایی کار کند.
✔️این موضوع یک مزیت بزرگ بوده و بخشی از هزینه‌های زندگی را پوشش خواهد داد. اما در صورتی که زن و شوهر هر دو بخواهند در کانادا تحصیل کنند باید به صورت جداگانه برای مجوز تحصیلی کانادا درخواست نمایند.
درخواست ویزای همراه کانادا برای همسر می‌تواند هم‌زمان با درخواست شخص متقاضی تحصیل در کانادا یا بعد از رفتن او به کانادا باشد. اما در بسیاری از موارد، همسر شخص متقاضی در ابتدا با استفاده از ویزای توریستی به کانادا رفته و سپس برای اخذ ویزای همراه و گرفتن مجوز کار کانادا اقدام می‌کند.
⚠️به عنوان مثال در صورت گرفتن ویزای توریستی کانادا حداکثر شش ماه امکان حضور در این کشور را خواهید داشت و بهتر است در مدت زمان حضور در کانادا برای تغییر نوع ویزای خود اقدام نمایید. به عنوان مثال فرزند شخص متقاضی در صورتی که شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا را داشته باشد می‌تواند برای مجوز تحصیلی کانادا اقدام کند. همچنین همسر شخص متقاضی امکان درخواست برای مجوز کار آزاد کانادا را خواهد داشت.

 

همراهی فرزندان در زمان تحصیل در کانادا

متقاضیان تحصیل در کانادا می‌توانند برای همراهی فرزندان وابسته خود در زمان حضور در کانادا درخواست دهند. ویزایی که در این شرایط داده می‌شود اجازه اقامت فرزند یا فرزندان شخص متقاضی را فقط تا زمان پایان یافتن اعتبار مجوز تحصیلی والدین خواهد داد. فرزندان شخص متقاضی امکان تحصیل در مقطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه را در مدارس کانادا خواهند داشت به شرط این که یکی از والدین آن‌ها مجوز کار یا تحصیل در کانادا را داشته باشند. اما با رسیدن به سن قانونی، گرفتن مجوز تحصیلی کانادا برای تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور الزامی خواهد بود.
🔵تعریف اداره مهاجرت کانادا از فرزند وابسته یک فرد زیر ۲۲ سال و بدون همسر است.

 

 

 
 
 

نحوه درخواست برای ویزای همراه کانادا

برای گرفتن ویزای همراه کانادا دو گزینه مختلف شامل ویزای توریستی کانادا و مجوز کار را در دسترس دارید که بر اساس شرایط خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.
ویزای توریستی تا حداکثر شش ماه اجازه حضور در کانادا را به شخص متقاضی خواهد داد در حالی که مجوز کار برای همسران بر اساس مجوز تحصیلی شخص متقاضی تعیین می‌شود. علاوه بر این، دو روش مختلف را برای درخواست ویزای همراه خواهید داشت:
🔻روش اول) در این روش، درخواست برای ویزای همراه هم‌زمان با درخواست شخص متقاضی برای ویزای تحصیلی کانادا انجام خواهد شد. همان‌طور که گفته شد در صورت هم‌زمان بودن درخواست ممکن است همراهی خانواده باعث تاثیر منفی در پرونده متقاضی شده و درخواست او برای ویزای تحصیلی کانادا ریجکت شود.
🔻روش دوم) در این روش ابتدا درخواست شخص متقاضی برای ویزای تحصیلی کانادا طبق روال مشخص ارائه خواهد شد. بعد از بررسی پرونده توسط افسر مهاجرت کانادا و تایید شدن ویزای تحصیلی شخص متقاضی فرآیند درخواست ویزای همراه کانادا برای اعضای خانواده او شروع خواهد شد. بدین ترتیب درخواست ویزای همراه کانادا تاثیری روی مجوز تحصیل شخص متقاضی نخواهد داشت.

 

مدارک مورد نیاز ویزای همراه کانادا

در روند درخواست ویزای همراه کانادا باید مدارکی را به سفارت کانادا ارائه نمایید که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است:
فرم‌های درخواست تکمیل شده / دعوت نامه / اثبات تمکن مالی / مدارک اثبات روابط خانوادگی مانند گواهی ازدواج / پاسپورت / کپی مجوز تحصیل شخص متقاضی / بیومتریک و معاینات پزشکی در صورت نیاز

🔴دقت داشته باشید که تمامی مدارک را به طور کامل گردآوری کرده و در پر کردن فرم‌های مورد نیاز دقت کنید زیرا هر گونه اطلاعات نادرست ممکن است باعث رد شدن درخواست شما شود. این موضوع به ویژه در رابطه با وارد کردن اطلاعات دقیق اعضای خانواده حائز اهمیت است.
همچنین مدارک مربوط به تمکن مالی از جمله گرفتن نامه از بانک در رابطه با گردش حساب بانکی نیز اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. در صورتی که درخواست شما برای ویزای همراه کانادا مورد پذیرش قرار بگیرد بسته به نوع ویزای مورد درخواست مدت اقامت شما در کانادا تعیین خواهد شد.

 

کانادا از ایران با دارا بودن مشاورین حرفه ای بطور 24 ساعته در این خصوص میتوانند راهنمای شما باشند.

اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات بپرسید، مشاورین ما پاسخگو خواهند بود.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا