پایلوت مهاجرتی ساسکاچوان برای مشاغل سخت

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ساسکاچوان یک پایلوت آزمایشی جدید مهاجرتی را در 25 نوامبر اعلام کرد.

ساسکاچوان برنامه مهاجرتی جدیدی را اعلام کرد. برنامه آزمایشی مهارت‌های سخت برای حمایت از تقاضاهای بازار کار ساسکاچوان در بخش‌های کلیدی ایجاد شده است.

پایلوت مهاجرتی مهارت‌های سخت به کارفرمایان ساسکاچوان اجازه می‌دهد تا استعدادهای بین‌المللی را برای مشاغل خاص مورد تقاضا جذب کنند.

مشاغل واجد شرایط تحت این پایلوت شامل موقعیت‌های ابتدایی است که ممکن است به آموزش در حین کار نیاز داشته باشد. بخش هایی که بیشترین تقاضای نیروی کار را در ساسکاچوان دارند عبارتند از:

بهداشت، تولید، کشاورزی، ag-tech، ساخت و ساز، مهمان داری و خرده فروشی.

جرمی هریسون وزیر مهاجرت و آموزش شغلی در یک بیانیه رسانه ای گفت: «تقاضا برای نیروی کار در استان ما قوی است و تنها با پروژه های اقتصادی قابل توجهی که اخیراً در ساسکاچوان اعلام شده است، افزایش خواهد یافت.»
“این پایلوت آزمایشی جدید مهارت‌های سخت که در ساسکاچوان توسعه یافته است – پیشرفتی در بحث‌های استقلال ما با دولت فدرال است و به کارفرمایان کمک می‌کند تا دسترسی بیشتری به گزینه‌های بین‌المللی برای استخدام کارگران داشته باشند.
همچنین بر ایجاد و رشد سرمایه‌گذاری‌ها در بخش آموزش و ارتقای مهارت نیروی کار استانی است، زیرا ما وارد دوره‌ای از رشد قوی در خارج از همه‌گیری جهانی می‌شویم.»

کارگرانی که از طریق این جریان برنامه نامزد مهاجرت ساسکاچوان (SINP) نامزد شده اند، توسط کارفرمایان و جامعه حمایت خواهند شد. این برنامه قرار است در دسامبر 2021 راه اندازی شود.
 
جیم بنس، رئیس و مدیر عامل Hospitality Saskatchewan در این بیانیه گفت: «این یک خبر بسیار مثبت برای مشاغل صنعت مهمان‌داری در ساسکاچوان است.
این پروژه آزمایشی برای جذب استعدادها طراحی شده است و یک برنامه عالی برای تمام بخش هایی است که در حال حاضر با چالش های جذب نیروی کار در استان مواجه هستند. در حالی که ما همیشه سخت کار می کنیم تا از هر فرصتی برای استخدام محلی استفاده کنیم، باید خلاق باشیم تا اطمینان حاصل کنیم که نیروی کار مناسبی برای کمک به رشد و شکوفایی کسب و کار و جوامع خود در ساسکاچوان داریم،
چیزی که این برنامه بسیار منحصر به فرد کرده است اینست که به ویژه پس از کووید مفید خواهد بود.”
 
برخی از معیارهای واجد شرایط بودن نامزدها عبارتند از:
  • از یک کارفرمای معتبر در ساسکاچوان، پیشنهاد شغلی تمام وقت و دائمی و نامه تایید شغل SINP برای یک شغل واجد شرایط داشته باشید.
  • داشتن حداقل سطح مهارت زبان رسمی کانادا؛ و
  • حداقل شرایط تحصیلی و تجربه کاری را داشته باشید، که شامل داشتن حداقل یک سال سابقه کار در همان شغلی که پیشنهاد شغلی است یا شش ماه تجربه کاری در آن شغل در ساسکاچوان می باشد.
9 شغل پرتقاضا در ساسکاچوان
در حال حاضر، این برنامه دقیقا به مشاغلی که واجد شرایط هستند، حداقل شرایط تحصیلی و همچنین سطح دقیق مهارت زبانی مورد نیاز اشاره نکرده است.
 
برای اینکه کارفرمایان واجد شرایط باشند، باید قبل از اینکه بتوانند از پایلوت برای استخدام استفاده کنند، نشان دهند که تلاش های گسترده ای برای استخدام در داخل کانادا و افراد بومی انجام داده اند.(LMIA)
آنها همچنین باید نیاز و منفعت کسب و کار خود را نشان دهند و الزامات مربوط به ارائه پشتیبانی برای نیروی کار خود را برآورده کنند.
جزئیات بیشتری منتشر نشده است.
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا