کمک هزینه های دولت کانادا به مهاجران

زمان مطالعه: 11 دقیقه

در واقع برخی از متقاضیان مهاجرت به کانادا، داستان‌های جالبی در رابطه با کمک هزینه‌های دولت کانادا شنیده‌اند. آنها می‌دانند که دولت کانادا برای سلامتی و شرایط مالی افراد اهمیت بسیار زیادی قائل است. همین مورد هم باعث شده تا دولت کمک هزینه‌های مختلفی به شهروندان و ساکنین این کشور ارائه دهد.

 

در حقیقت باید عنوان کنیم که دولت کانادا جزو ثروتمندترین دولت‌های جهان به‌حساب می‌آید. از طرفی دیگر سطح رفاه در این کشور هم جزو بالاترین سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی در دنیا بشمار می روند. بخش زیادی از این رفاه شامل کمک گزینه‌هایی است که دولت کانادا به شهروندان خود می‌پردازد.

 

 وجود این کمک هزینه‌ها باعث می‌شود تا عدالت اجتماعی در سطح بالایی نمود پیدا کند. این همان فاکتوری است که برای مخاطبان جذابیت بیشتری پیدا کرده است. اگرچه تمام افراد می‌دانند که دولت کانادا از مهاجران و شهروندان خود حمایت می‌کند، اما متأسفانه طیف زیادی از کمک هزینه‌های دولت کانادا اطلاعی ندارند. آنها نمی‌دانند که این کمک هزینه‌ها به چه صورت بوده و یا نیازمند چه شرایطی است.

کمک هزینه درمان

اغلب افراد زمانی که وارد کانادا می‌شوند، نمی‌توانند تا سه ماه اول تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار گیرند چرا که تا این مدت‌زمان کارت OHIP صادر نمی‌شود. به همین جهت اگر افراد در طی این مدت‌زمان دچار مشکل یا بیماری خاصی شوند، هزینه‌های درمانی آن‌ها بسیار سنگین خواهد بود. بدین منظور دو راه‌حل وجود دارد.

 

 اول اینکه می‌توانید قبل از اقدام به سفر خود، بیمه مسافرتی دریافت کنید. دوم اینکه می‌توانید از طرح Unison استفاده کنید. این طرح در واقع یک نوع کمک هزینه دولت کانادا برای افرادی است که توانایی پرداخت هزینه‌های درمانی خود را ندارند. این طرح می‌تواند درمان شما را پوشش دهد. نکته قابل‌توجه این است که هیچ هزینه ای هم ندارد.

کمک هزینه کودکان

دولت کانادا تاکید زیادی بر روی شرایط زندگی کودکان دارد. در حقیقت دولت کانادا تلاش می‌کند تا زندگی کودکان تحت تاثیر شرایط مالی والدینشان دچار تلاطم نشود. به همین جهت طرحی را تحت عنوان Child Tax Benefit  ایجاد کرده است. این طرح از محل مالیات‌ها تأمین می‌شود و مختص کودکان و افراد زیر ۱۸ سال است.

 این طرح خود دو بخش به نام‌های  Universal child care benefit (UCCB) و Canada child tax benefit (CCTV) دارد. هرکدام از این بخش‌ها نیازمند شرایط و البته پیش نیازهای مختص به خود است. بر اساس این طرح دولت کانادا به خانواده‌هایی که فرزند زیر ۱۸ سال داشته باشند. ۲۹۰ دلار کمک هزینه ماهیانه می‌دهد. 

برای فرزند دوم، سوم و بیشتر هم ماهیانه به‌ازای هرکدام ۲۷۰ دلار کمک هزینه می‌دهد. این کمک هزینه ماهیانه یا هر دو ماه یک‌بار به‌حساب بانکی شما واریز می‌شود. البته باید بدانید که اخیراً دو بخش این طرح ادغام شده‌اند و همگی تحت عنوان CCB شناخته می‌شوند.

طرح GST/HST Credit برگشت مالیات

 این طرح از دیگر کمک هزینه‌های دولت کانادا به‌حساب می‌آید که غالباً شامل حال تمام مهاجران تازه‌وارد می‌شود. در حقیقت تمام پرداخت‌ها و خریدهای شما در کانادا مشمول مالیات می‌شود. این مالیات صرفاً برای مواد خام خوراکی دریافت نمی‌شود. با این اوصاف ممکن است پرداخت این مالیات برای اقشار کم‌درآمد، سنگین باشد.

 به همین جهت است که اگر سطح درآمد شما از میزان مشخصی کمتر باشد، به‌صورت خودکار شامل این طرح می‌شوید. بر اساس این طرح دولت هر سه ماه یک‌بار، چکی را به خانه شما می‌فرستد که به نحوی عودت مالیات است. این چک یک کمک هزینه مناسب برای خانواده‌های کم‌درآمد است. البته باید عنوان کنیم که برای برخورداری از این چک باید حتماً فرم‌های مالیاتی را پرکرده باشید.

 شما باید این کار را حتی اگر درآمدی نداشته‌اید، بازهم انجام دهید. در غیر این صورت نه‌تنها مشمول این طرح نمی‌شوید، بلکه احتمال جریمه و دادگاهی شما هم جدی خواهد بود. در نظر داشته باشید که طی سال‌های اخیر این کمک هزینه عموماً به‌حساب بانکی واریز می‌شود و رویه ارسال چک حذف شده است.

نکته قابل‌توجه دیگری که باید بدان دقت کنید، نوع استان محل سکونت شما است. هر استان عددی را به‌عنوان کف درآمدی در نظر دارد که اگر درآمد شما کمتر از آن باشد، مشمول این کمک هزینه می‌شوید.

کمک هزینه انرژی

این  طرح هم از دیگر کمک هزینه‌های دولت کانادا است که اغلب شامل حال مهاجران می‌شود.

بر اساس این طرح دولت هر ماه مبلغی را برای تأمین هزینه‌های مربوط به انرژی به افراد می‌پردازد. البته برای این طرح شما باید مستأجر باشید. از طرفی دیگر باید مدارک لازم برای اثبات آن را هم ارائه نمایید.

موضوع قابل‌توجه دیگری که باید بدان دقت کنید، نوع استان محل سکونت شما است.

در واقع این کمک هزینه متناسب با نوع استان تغییر می‌کند. برای مثال در انتاریو این کمک هزینه معادل ۷۰ دلار کانادا است که هر ماه به‌حساب افراد واریز می‌شود.

البته باید بدانید که اخیراً دولت کانادا کمک هزینه دیگری را هم در این زمینه تصویب کرد که قرار است در طی هفت سال پیش رو اجرا شود. این طرح برای بهینه‌سازی انرژی منازل بوده و مختص مالکان خانه‌ها است. بر اساس این طرح، چنانچه خانه شما نیازمند بهینه‌سازی مصرف سوخت باشد، می‌توانید مبلغ ۵۶۰۰ دلار را از دولت کانادا دریافت کنید. شما باید این مبلغ را به یک پیمانکار برای بهینه‌سازی مصرف انرژی خانه خود بپردازید. 

کمک هزینه دارو یا TDP

در کانادا تمام خدمات درمانی از ویزیت گرفته تا جراحی و… به‌صورت رایگان انجام می‌شود. اما در این بین خرید دارو مشمول هزینه است. عموماً قیمت دارو در کانادا بالا بوده و همین مورد هم سبب شده است تا برای مهاجران یا اقشار کم‌درآمد اندکی سنگین باشد. به همین جهت دولت کانادا طرحی به نام کمک هزینه دارو یا Trillium Drug Plan پیاده کرده است. 

 

به کمک این طرح شما می‌توانید نسخه‌های گران‌قیمت را تنها با پرداخت بخشی از هزینه آن دریافت کنید. برای برخورداری از این طرح می‌توانید از خود مسئول مربوطه بخواهید تا برگه اپلیکیشن را برای شما صادر نماید. این کمک هزینه می‌تواند برای افرادی که تحت درمان یک بیماری خاص هستند، بسیار مفید باشد.

 برنامه کمک هزینه دارو

برنامه هایی توسط دولت کانادا به منظور کمک به مردم برای تامین هزینه بعضی از داروهای تجویز شده در نظر گرفته شده است. آنها عبارتند از :

 – برنامه مزایای بهداشتی خانواده

 – برنامه داروی سالمندان

 – برنامه کنترل دیابت

 – برنامه مولتیپل اسکلروزیس

 – برنامه ایدز

 – برنامه فیبروز کیستیک

برنامه کمکهای اجتماعی

 

دولت کانادا برنامه ای را تحت عنوان برنامه کمکهای اجتماعی، برای افراد و خانواده هایی که توانایی اداره خودشان را ندارند ، تدوین نموده است. این برنامه با تامین حمایتهای اولیه و سایر خدمات، شرایط افزایش اعتماد به نفس را برای افراد مورد نظر فراهم می سازد.افرادی واجد شرایط دریافت برنامه کمک هزینه اجتماعی هستند که درآمد آنها کمتر از هزینه های مجاز بوده و در کانادا نیز اقامت داشته باشند (باید محل سکونت در کانادا داشته و برنامه ریزی مشخصی برای اقامت در کانادا نیز داشته باشند).

مزایای طرح بازنشستگی کانادا بعلت از کارافتادگی (CPPD)

 

مزایای طرح بازنشستگی کانادا بعلت از کارافتادگی (CPPD) ارائه کننده کمک های مالی برای افرادی است که بعلت ناتوانی جسمی شدید و طولانی مدت، قادر به ادامه کار نباشند. شرایط لازم برای استفاده از مزایای فوق(CPPD) این است که شما باید در کانادا مشغول بکار بوده و حق طرح بازنشستگی کانادا (CPP) را نیز پرداخت کرده باشید و علاوه بر این در حال حاضر بعلت وجود معلولیت قادر به انجام کار به صورت منظم نباشید.

 

برنامه پشتیبانی معلولین (DSP)

 

دولت کانادا برنامه پشتیبانی معلولین (DSP) را برای کمک به افراد معلول جهت برنامه های شخصی و ارائه کمکهای لازم برای رفع نیازهای مربوط به معلولیت در نظر گرفته است. پشتیبانی های DSP در سه زمینه اصلی ارائه می گردد : پشتیبانی کودکان معلول، پشتیبانی معلولین بزرگسال، و حمایتهای شغلی و حرفه ای. قابل ذکر است DSP تامین کننده درآمد برای هزینه های زندگی معلولین نمی باشد.

مزایای زایمان و والدین

مزایای زایمان و والدین بیمه اشتغال (EI)، به منظور پشتیبانی از افرادی که باردار بوده یا به تازگی وضع حمل نموده و مشغول مراقبت از نوزاد هستند یا افرادیکه کودکی را به فرزند خواندگی قبول کرده اند در نظر گرفته شده است.مزایای زایمان EI به مادر واقعی کودک یا مادر جایگزین، حداکثر برای مدت 15 هفته قابل پرداخت است.

مزایای والدین EI به والدین بیولوژیکی نوزاد یا والدین انتخابی نوزاد که مشغول مراقبت از نوزاد هستند ، حداکثر برای مدت 35 هفته قابل پرداخت است. استفاده از این مزایا می تواند توسط هر کدام از والدین انجام شده یا به صورت مشترک بین پدر و مادر مورد استفاده قرار گیرد، اما مجموع مدت مورد استفاده نباید از 35 هفته تجاوز نماید.برای دریافت این مزایا ، علاوه بر دارا بودن شرایط الزامی معمول ، شما باید نسبت به تنظیم و امضای اقرارنامه ای شامل جزییات مدت مقتضی مورد انتظار و تاریخ تولد نوزاد، یا در صورت قبول فرزند خوانده ، زمان پذیرش فرزند خوانده و نام و آدرس اداره فرزندخواندگی اقدام نمایید.

مزایای مراقبت های درمانی غمخوارانه بیمه اشتغال

مزایای مراقبت های درمانی غمخوارانه بیمه اشتغال (EI) برای افرادی که باید به طور موقت از محل کار خود دور بوده و مشغول مراقبت یا نگهداری از یکی از اعضای خانواده خود که دچار بیماری وخیم بوده و با خطر مرگ روبرو باشند ، در نظر گرفته شده است.مزایای مراقبت های غمخوارانه EI می تواند تا حداکثر 6 هفته به کسی که مجبور به ترک کار به خاطر مراقبت از یکی از اعضای خانواده که در معرض خطر مرگ باشد، در ظرف 26 هفته پرداخت گردد.

انواع کمک های مالی

اگر شما قادر به کار یا تامین مخارج خود و خانواده نیستید، می توانید برای برنامه های زیر که تامین کننده مساعدتهای مالی هستند ، تقاضانامه ارائه نمایید:

  • مزایای بیمه دوران بیکاری بیمه اشتغال
  • مزایای دوران بیماری بیمه اشتغال
  • مزایای زایمان و والدین
  • مزایای طرح بازنشستگی کانادا بعلت از کارافتادگی (CPPD)
  • برنامه پشتیبانی معلولین (DSP)
  • برنامه کمکهای اجتماعی
  • برنامه کمک هزینه دارو
  • برنامه های مسکن اجتماعی

 

سخن آخر

دولت کانادا برای برقراری عدالت اجتماعی، طیف زیادی از کمک هزینه‌های مختلف را تصویب کرده است. با این اوصاف هنوز هم تعداد زیادی از متقاضیان مهاجرت به کانادا از این کمک هزینه‌ها اطلاعی ندارند. ما سعی کردیم تا در این مقاله، مروری بر کمک هزینه‌های دولت کانادا و انواع طرح‌های آن داشته باشیم.

 مواردی که ما در این مقاله ذکر کردیم عموماً شامل حال اکثر افراد می‌شود و شرایط دشواری هم ندارد. این موارد ممکن است بسته به محل زندگی شما و شرایط استان اقامت اسامی متفاوت یا شرایط متفاوتی داشته باشند. کمک هزینه‌های دولت کانادا به همین موارد ختم نمی‌شود. کمک هزینه خرید خودرو برقی دست‌دوم، کمک هزینه دانشجویی، کمک هزینه راه‌اندازی کسب‌وکار، کمک هزینه‌های درمانی مختلف و…. از دیگر کمک‌هزینه‌هایی است که می‌توانید توسط دولت کانادا دریافت کنید. اما دریافت هرکدام از آنها نیازمند شرایط مختص به خود است. 

♦️آيا اين اطلاعات براي شما مفيد بود؟نظرات خود را با ما به اشتراك بگذاريد.

🔵سوالات خود را در بخش نظرات از ما بپرسيد؛مجموعه ي كانادا از ايران در سريع ترين زمان ممكن پاسخگوي شما خواهد بود.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
3+

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا