ارائه مسیر مهاجرتی بیشتر به ساکنان موقت

زمان مطالعه: 7 دقیقه

دانشجویان بین الملل، نیروی کار خارجی، و پناهجویانی که در حال حاضر در کانادا هستند، ممکن است به زودی گزینه‌های اقامت دائم بیشتری دریافت کنند.

 

 

✅ کانادا به دنبال ارائه راه های اقامت دائم بیشتر به اتباع خارجی است که در حال حاضر در این کشور هستند.

✅ به دنبال اعلام اینکه کانادا طی سه سال آینده بیش از ۴۰۰٫۰۰۰ مهاجر را سالانه پذیرا خواهد شد.

✅ مارکو مندچینو، وزیر مهاجرت، به بلومبرگ (Bloomberg) گفت دولت فدرال به زودی در این باره اعلامیه خواهد داد.

 

⭕ چرا این تغییر ضروری ست؟

📌 وزیر مهاجرت گفت برای کانادا مهم است که شناسایی کند چگونه می تواند مسیرهای اقامت دائم را برای دانشجویان بین الملل، نیروی کار موقت خارجی، و پناهجویانی که در این کشور هستند، تسریع کند. این امر برای کاهش چالش های اقتصادی کانادا که در حال حاضر به دلیل پایین آمدن سطح مهاجرت ناشی از همه گیری کرونا تا حدی با آن روبرو شده، ضروری ست.
📌 پایین آمدن سطح مهاجرت کانادا باعث کاهش سرعت رشد جمعیت، نیروی کار و اقتصاد شده است.
📌 اقامت دائم و موقت امسال به میزان قابل توجهی کاهش یافته و پس از افزایش خالص بیش از ۱۹۰٫۰۰۰ ساکن موقت در سال ۲۰۱۹ ، در نیمه اول سال ۲۰۲۰ این تعداد به ۱۸۲۲۱ کاهش یافته است. بر اساس داده های دولت از ماه آگوست، تعداد ساکنان دائمی سالانه ۶۰ درصد کاهش یافته است.

 

🔴 کانادا قرار است از هدف مهاجرتی سال ۲۰۲۰ عقب نماند :

📌 بر اساس سرعت فعلی خود قرار است امسال فقط از ۲۰۰٫۰۰۰ ساکن دائمی استقبال کند، که بسیار کمتر از ۳۴۱٫۰۰۰ مورد هدف آن قبل از شیوع ویروس کروناست. این مسئله در حال حاضر رشد جمعیت کل کانادا را کاهش داده ، که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ فقط ۰.۱ درصد بوده است. جمعیت کانادا معمولاً بیش از یک درصد در سال رشد می کند.
📌 مندچینو به بلومبرگ گفت دائمی کردن ساکنان موقت پاسخگوی نیازهای کوتاه مدت کانادا برای پاسخ به ویروس کروناست. وی همچنین عنوان کرد که این امر به رفع چالش های جمعیتی بلند مدت کانادا (که شامل افزایش جمعیت و نرخ زاد و ولد پایین است) کمک خواهد کرد. این دو عامل با بازنشستگی افراد مسن تر، به معنای ایجاد شکاف های بیشتر در بازار کار هستند. با نرخ رشد طبیعی پایین، کانادا برای تأمین جمعیت و اطمینان از پر شدن موقعیت های باز در نیروی کار به مهاجران نیاز خواهد داشت.

 

📌 طبق گفته ی مندیچینو به بلومبرگ، دولت به استعدادهای خارجی که در حال حاضر در کانادا موجود است، نگاه خواهد کرد تا پناهجویان، دانشجویان، و نیروی کاری را که دارای مهارت های همسو با خدمات اساسی در اقتصاد هستند، پیدا کند.
📌 وی همچنین گفت که دانشجویان سایر کشورها ” به ویژه به عنوان نیروهای مقابله کننده آتی با تأثیرات سالخوردگی ” مورد اهمیت ویژه هستند. به همین دلیل، دولت کار در کانادا را برای آنها آسان تر کرده است.
📌 به عنوان مثال، کانادا به آنها اجازه تحصیل آنلاین در یک موسسه مختص یادگیری کانادایی را بین ماه مه ۲۰۲۰ و آوریل ۲۰۲۱ می دهد تا در فرم اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) آینده، حساب شود. PGWP در بین دانشجویان بین الملل مورد پسند واقع شده است زیرا آنها را قادر می سازد تجربه کاری کانادایی را که اغلب لازم است برای واجد شرایط بودن در طیف وسیعی از برنامه های مهاجرت طبقاتی اقتصادی بدست آورند، کسب کنند. این برنامه ها شامل اکسپرس انتری ، برنامه تجربه کانادایی، برنامه انتخاب استانی (PNP) و برنامه تجربه کبکی می باشد.
📌 کانادا همچنین اخیراً مرزهای خود را به روی دانش آموزانی که در کلاس های پس از دوره متوسطه (که شامل برنامه های آمادگی ویروس کروناست) ثبت نام کرده اند، باز کرده است.

 

🟥 مزایای تجربه کانادایی :

🔺 ارائه راه های اقامت دائم (PR) بیشتر به دانشجویان موجود، نیروی کار خارجی، و پناهجویان در کانادا دو مزیت عمده دارد؛ در کوتاه مدت، این کاهش موقت مهاجرت ناشی از همه گیری را جبران می کند، که از رشد اقتصادی پشتیبانی خواهد کرد. در بلندمدت، این امر به نفع کانادا خواهد بود زیرا مهاجران با تجربه کانادایی معمولا نتایج قدرتمندی در بازار کار دارند.
🔺 ترکیبی از تحصیل در کانادا، تجربه کار، شبکه های اجتماعی و حرفه ای، و تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسه منجر به ادغام سریع تر بازار کار و دستمزدهای بالا در بلند مدت می شود.
🔺 این در مطالعات متعدد آمار کانادا، IRCC و سایر تحقیقات نشان داده شده است. در نتیجه، معیارهای انتخابی توسط IRCC استان ها و مناطق تحت PNP و کبک استفاده می شود، به نامزدهایی با تجربه کار و تحصیل در کانادا اولویت می‎دهد.

 

💢 تغییرات ممکن است چگونه باشد؟

🔻 وزیر اشاره ای به نتایج محتمل تغییرات نکرده است، اما گزینه های وی ممکن است شامل یک یا چند مورد زیر باشد:
🔹 راه اندازی برنامه های پایلوت (آزمایشی) فدرال جدید
🔹 برگزاری انتخاب های اکسپرس انتری ویژه برنامه
🔹 اصلاح سیستم رتبه بندی جامع (CRS) اکسپرس انتری برای ارائه امتیازات بیشتر برای تجربه کانادایی
🔹 اصلاح معیارهای واجد شرایط بودن برنامه های فدرال (برای مثال، کاهش نیاز به تجربه کار برای برنامه تجربه کانادایی)
🔹 طولانی کردن مدت زمان اجازه کار موقت برای دادن فرصت بیشتر به داوطلبانی که در راستای به دست آوردن تجربه کاری کانادایی، لازم است واجد شرایط درخواست یک برنامه مهاجرت مانند برنامه تجربه کانادایی باشند. وزیر و IRCC هیچ توضیح دیگری در مورد اصلاحاتی که در ذهن دارند، ارائه نداده اند، بنابراین ذینفعان باید منتظر صحبت رسمی دولت فدرال باشند.

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا