راهنمای ورود دانشجویان هنگام کرونا

زمان مطالعه: 6 دقیقه

کانادا به دانشجویان بین المللی در هنگام شیوع ویروس کرونا وارد کشور می شوند، رهنمودهایی را پیشنهاد و ارائه می دهد.

 
 
📍 برخی از دستورالعمل های مهم برای دانشجویان بین المللی هم اکنون در وب سایت دولت موجود می باشد.
📍 دولت فدرال راهنمای دانشجویان بین المللی را که به کانادا می آیند به همراه محدودیت های سفر را منتشر نموده است.
📍 این راهنما با مشاوره بهداشت آژانس بهداشت عمومی کانادا مطابقت دارد.
📍 در اینجا برخی از نکات مهم ذکر شده است. دانشجویان بین المللی می توانند راهنما را در وب سایت دولت مشاهده کنند.
 

🔴 قبل از آمدن به کانادا، چه چیزهایی باید بدانید:

🔺 هر دانشجوی خارجی یا اعضای خانواده‌ی همراه آن‌ها که دارای علائم ابتلا به ویروس COVID-19 هستند، مجاز به سوار شدن به هواپیما و آمدن به کشور کانادا نیستند. اگر علائم ابتلا به ویروس COVID-19 در بدو ورود به کانادا در فرد ظاهر شود، یک افسر بهداشتی، کار غربالگری را انجام می‌دهد و ممکن است به فرد اجازه‌ی ورود به کانادا داده نشود یا برای معاینه پزشکی، فرد به بیمارستان منتقل شود. دانشجویان خارجی مجاز هستند برای رفتن به موسسه‌ ی آموزشی که برنامه‌ی آمادگی برای مقابله با ویروس کرونا را دارد، به کانادا بیایند.
🔺 برای ورود به کانادا، دانشجویان خارجی به مجوز تحصیل یا تأییدیه مجوز تحصیل نیاز دارند، اما این مجوز، تعیین کننده مجوز سفر به کانادا نیست.
🔺 IRCC پس از اعطای مجوز سفر، با دانشجویان در ارتباط خواهد بود. در صورت تغییر شرایط در موسسه‌ ی آموزشی، استان یا ناحیه‌ی مربوطه، این مجوز ممکن است لغو شود.
🔺 برای اینکه بتوانند به کانادا بیایند، دانشجویان خارجی باید به افسران خدمات مرزی نشان دهند که برای اهداف غیراختیاری وارد کانادا می‌شوند و آن‌ها در یکی از دانشگاه های مورد تائید تحصیل می‌کنند. اگر دانشجویان خارجی دارای این شرایط نباشند، ممکن است از ورود آن‌ها جلوگیری شود. اعضای خانواده ‌ی دانشجویان خارجی، مجاز به ‌همراهی آن‌ها هستند.
🔺 این شامل همسر، فرزندان وابسته یا والدین یا سرپرست قانونی آن‌ها در صورتی ‌که زیر سن قانونی باشند، می‌‌شود. اعضای خانواده همچنین باید به افسران مرزی نشان دهند که بدلایل غیراختیاری، از جمله کمک به استقرار دانشجو در کانادا، می‌خواهند به این کشور سفر کنند.
 
 

🔴 برنامه های قرنطینه :

❌ دانشجویان خارجی و اعضای خانواده‌ی همراه آن‌ها باید پس از ورود به کانادا، به ‌مدت 14 روز قرنطینه شوند. در طول سفر از جمله رفتن به محل قرنطینه‌ ی خود، آن‌ها باید از ماسک یا پوشش صورت استفاده کنند. قبل از آمدن به کانادا، دانشجویان باید برنامه‌ ی قرنطینه داشته باشند. ماموران مرزبانی هنگام تعیین این موضوع که آیا دانشجو می‌تواند وارد کانادا شود یا نه، این طرح را در نظر می‌گیرند. در زمان قرنطینه، دانشجویان باید دارای محل اقامت فردی باشند و علائم موجود در بدن خود را کنترل کنند.
❌ آن‌ها باید از حضور در فضاهای عمومی و مشترک خودداری کنند و به مایحتاج اساسی مانند غذا و دارو دسترسی داشته باشند. علاوه بر رعایت فاصله ‌ی فیزیکی، آن‌ها باید از تماس با افرادی که در معرض بیماری هستند، مانند افراد مسن یا افرادی که بیماری‌های پزشکی زمینه‌ای دارند یا از نقص ایمنی رنج می‌برند، خودداری کنند.
 
 
❌ مکان‌های دارای محل زندگی مشترک مانند خوابگاه‌ ها، برای قرنطینه قابل‌ پذیرش نیستند. دانشجویان خارجی که با افراد دیگری زندگی می‌کنند، مانند خانواده‌ی میزبان یا کسی که مسکن برای آن‌ها تامین می‌‌کند، باید از اعضای دیگر محل اقامت یا خانه‌ ی خود جدا شوند. این بدان معناست که در صورت امکان، آن‌ها باید یک اتاق خواب و دستشویی جداگانه داشته باشند.
❌ این همچنین به ‌معنای رعایت فاصله ‌ی فیزیکی از سایر اعضای خانه و ضدعفونی کردن مکرر سطوح است. افراد زیر سن قانونی نیز باید قرنطینه‌ ی اجباری شوند. والدین یا سرپرستان آن ‌ها هم باید اطمینان حاصل کنند که قبل از عزیمت فرزندشان، باید اقدامات مناسب و ضروری را برای آن‌ها فراهم می‌کنند.
❌ همچنین، از دانشجویان خارجی خواسته می‌شود که دارای بیمه‌ درمانی باشند. اگر آن‌ها تحت پوشش بیمه نباشند، می‌توانند قبل از سفر به کانادا، از بیمه‌ خصوصی که COVID-19 را پوشش می‌دهد، استفاده کنند. مجازات‌های شکستن قرنطینه می‌تواند پرداخت جریمه‌ی نقدی تا 750،000 دلار و شش ماه زندان باشد. اگر کسی در اثر شکستن قرنطینه باعث صدمه‌ی بدنی یا خطر مرگ قریب‌الوقوع به دیگران شود، ممکن است تا یک میلیون دلار جریمه ‌ی نقدی شود و به سه سال حبس، محکوم شود.
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا