خدمات استخدام به تازه واردین

زمان مطالعه: 7 دقیقه

خدمات اشتغال در تورنتو اعلام کرد، کمک به تازه واردین در یافتن شغل، موضوع همکاری با افراد جویای کار و کارفرمایان است.

 
🟡 اگرچه هنوز کانادا مهاجرت را به عنوان یک اولویت برای کمک در بهبود شرایط اقتصادی در دوره شیوع ویروس کرونا معرفی می کند، اما همچنان موانعی بین تازه واردین و فرصت های شغلی باقیمانده است.
🟡 مهاجران تازه وارد به بازار کار، ممکن است با موارد اعتبارسنجی مواجه شوند. این موانع ممکن است در بخش فرهنگ و یا زبان بر اعتماد به نفس و یا توانایی های تازه واردین برای برقراری ارتباط با کارفرمایان و یا همکارانشان تأثیر بگذارد و یا بعضاً با تبعیض مواجه شوند.
🟡Tim Lang ، رئیس و مدیرعامل خدمات کاریابی جوانان تورنتو (که این مرکز خدمات به اختصار “YES” نیز شناخته می شود) اعلام کرد: علیرغم نیاز به افراد تازه وارد، هنوز برخی از کارفرمایان نسبت به افراد تازه وارد کانادا کمی تعصب دارند.
 

🟠 آیا واجد شرایط مهاجرت کانادایی هستید یا خیر؟

🔶 مرکز خدمات کاریابی جوانان (YES)، یکی از چندین مرکز کاریابی در تورنتو است که به مهاجران بیکار و کم کار کمک می کند تا در زمینه های کاری خود شغل پیدا کنند. آنها با هزاران کارفرما در سراسر شهر همکاری می کنند تا به کارفرمایان در درک مزایای استخدام مهاجران کمک کنند.

🔶Lang به CIC News اعلام کرد: مهاجران كانادایی های تازه وارد مجموعه ای از تجربیات و ایده های جدید را به ارمغان می آورند كه می تواند واقعاً به سود یك شركت باشد اگرچه آنها ممکن است در حال یادگیری زبان انگلیسی یا یادگیری زبان فرانسه باشند ، اما با تلاش و پشتکاری که اکثر مهاجران تازه وارد دارند می توانند از این موانع جزئی عبور کرده و این افراد کارمندان بسیار سازنده ای هستند که به رشد شرکت کمک می کنند.
 
 
🔵 بیشتر کانادایی ها از قبل و یا ، مزایای مهاجرپذیری و مهاجران را می بینند . مهاجران خلاء موجود در بازار کار را پر می کنند و منبع اصلی رشد جمعیت در کانادا هستند . بنابراین مهم است که مهاجران برای کسب موفقیت و کمک به پیشرفت کشور در طولانی مدت، به مشاغل دسترسی داشته و همچنین کاریابی برایشان آسان شود.
🔵 شورای حقوق بشر انتاریو این مسئله را در سال 2013 به رسمیت شناخت و سیاست حذف موانع “تجربه کانادایی” (Policy on Removing the “Canadian experience” barrier) را ایجاد کرد ، که در آن موضوعات حقوق بشر را برای دسترسی نابرابر به فرصت های شغلی (بر اساس تجربه خارجی) عنوان می کند. همچنین لیستی از بهترین روشها را برای کارفرمایان ارائه می دهد.
🔵 Tim Lang همچنین اشاره کرد: از نظر کاری، مهاجران اولین قدمی که می توانند برای بهبود نتایج جستجوی شغل انطباق شرایط خود با آنچه کارفرمایان انتظار دارند، بردارند.
 
 

🟣 بنابراین ، انتظار کارفرمایان برای استخدام مهاجران در کانادا چیست؟

1- رزومه ای به سبک کانادایی داشته باشید.
2- با مراجعه به این صفحه شما میتوانید لیست کاملی از “بایدها و نبایدها”” برای نوشتن رزومه را ملاحظه کنید.

به طور خلاصه:
🟪 رزومه ها را صریح و مختصر تهیه کنید.
🟪 اطمینان حاصل کنید که هیچ غلط املایی وجود ندارد و رزومه شما حداکثر دو صفحه بیشتر نباشد.
🟪 تجربه کاری یا دستاوردهای مرتبط به موقعیتی را که متقاضی آن هستید، مشخص کنید.
🟪 به صورت سوم شخص بنویسید، بنابراین از“I” یا “my” یا “me” استفاده نکنید.
🟪 اطلاعات اولیه تماس مانند ایمیل یا شماره تلفن را وارد کنید. هرگز عکسی را ضمیمه نکنید یا مشخصات شخصی مانند سن ، وضعیت تأهل یا عقاید مذهبی را ذکر نکنید.
🟪 شماره های بیمه اجتماعی SIN را هرگز در CV قرار ندهید، زیرا این شماره باید پس از تأیید به اشتغال برای شما ایجاد شود.
🟪 صادق باشید. هرگز چیزی که نیستید را عنوان نکنید.
 
 

🔴 آمادگی برای مصاحبه و به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی مهاجران :


🟥 کارفرمایان میخواهند در مورد شغل و تحصیلات متقاضی آگاهی پیدا کنند.
🟥 گرفتن مدرک تحصیلی کانادایی، تنها فاکتور پیدا کردن کار متقاضیان نمی باشد، مهاجران با تحصیلات خارجی نیز می توانند ارزیابی معتبر دریافت کنند. بنابراین، نتیجه ارزیابی مدارک تحصیلی خارجی (مدرکی که خارج از کانادا اخذ کرده اید) برای برابری با مدارک تحصیلی کانادا میتواند به کارفرما نشان داده شود (در مواردی قبل از مهاجرت نیز ارزیابی مدرک تحصیلی ، ممکن است جز مدارک الزامی بوده و برای مهاجرت به کانادا صورت گرفته باشد).
🟥 اینها فقط چند ایده کلیست که به مهاجران کمک می کند تا کار خود را بیابند.
🟥 آقای Lang می گوید برای کسب اطّلاعات بیشتر در مورد مشاغل تورنتو، افرادی غیر بومی خارج از کشور می توانند از خدمات آنلاین و رایگان خدمات کاریابی جوانان تورنتو (YES) برای نوشتن رزومه های شغلی و سایر موارد استفاده کنند. با این حال، مهاجران جویای کار در تورنتو، نیاز است که در اینجا حضور داشته باشند.
 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا