درآمد بیشتر فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا

زمان مطالعه: 8 دقیقه

درآمد بیشتر فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا

طبق آخرین گزارش ها: مهاجرانی که در کانادا تحصیل کردند درآمد بیشتری داشتند

آمار کانادا مقاله ای را در سال 2022 منتشر کرد که رابطه بین تحصیل قبل از مهاجرت در کانادا و درآمد پس از مهاجرت را بررسی کرد. یکی از یافته های اصلی این مطالعه این بود که در طول دو سال اول پس از مهاجرت، متقاضیان اصلی اقتصادی با تجربه که در خاک کانادا تحصیل کرده اند به طور قابل توجهی بیشتر از کسانی که در کانادا تحصیل نکرده بودند، درآمد داشتند.

این مطالعه با بیان اینکه افزایش درآمد به دلیل توانایی بهتر زبان انگلیسی متقاضیان و کسب تجربه کاری کانادایی است، ادامه می‌یابد.

دانشجویان بین المللی در کانادا اجازه کار در حین تحصیل را دارند و ممکن است پس از اتمام تحصیلات خود واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) باشند که به آنها فرصتی برای کسب تجربه کاری کانادایی می دهد.

آنها ممکن است واجد شرایط اقامت دائم از طریق یکی از بیش از 100 جریان مهاجرتی طبقه اقتصادی کانادا باشند. علاوه بر این،

مهاجران با تجربه تحصیل در کانادا نسبت به مهاجرانی که در کانادا تحصیل نکرده‌اند، جوان‌تر، تحصیل‌کرده‌تر، بیشتر به زبان رسمی صحبت می‌کنند و احتمالاً محتمل هزینه های قبل از مهاجرت کمتری در کانادا هستند.
اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP)

مزایای تجربه تحصیل در کانادا در طولانی مدت

مطالعه آماری کانادا همچنین نشان داد که در مقایسه با متقاضیانی با مشخصات زبان مشابه و سابقه کار کانادایی قبل از مهاجرت، افرادی که تجربه تحصیل در کانادا داشتند در سال های اول کمتر از آنهایی که بدون آن بودند، درآمد کمتری داشتند، آنهم به دلیل تمایل بیشتر به ادامه تحصیل در سال های اولیه پس از مهاجرت به کانادا بوده است.

 

با وجود این، مزایای تجربه تحصیل در کانادا در دراز مدت مشهود بود.
از آنجایی که مهاجران اقتصادی بیشتر در بازار کار کانادا کار می‌کردند، ویژگی‌های قبل از ورود در محاسبه مزایای درآمد تحصیل در کانادا اهمیت کمتری پیدا کرد. ده سال پس از مهاجرت، مهاجران اقتصادی که در کانادا تحصیل کرده بودند، درآمد بیشتری نسبت به کسانی که تجربه تحصیل در کانادا داشتند، داشتند.
 
Statistics Canada توضیح داد که آموزش رسمی در موسسات آموزشی کانادایی به مهاجران مهارت های شغلی با کیفیت بالا متناسب با بازار کار کانادا و توانایی افزایش یافته برای ادغام در جوامع خود در اقتصاد و جامعه کانادا را ارائه می دهد.

نحوه تحصیل در کانادا

اگر مایل به تحصیل در کانادا هستید، ابتدا باید یک موسسه آموزشی تایید شده کانادایی (DLI) مانند دانشگاه/کالج را انتخاب کرده و درخواست دهید و نامه پذیرش دریافت کنید.
 
هنگامی که پذیرفته شدید، می توانید برای مجوز تحصیل (استادی پرمیت) به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست دهید.
رشته های برتر تحصیلی در کانادا در 2023

برای واجد شرایط بودن برای درخواست مجوز تحصیل، باید:

  • ثابت کنید که از حمایت مالی کافی برای پوشش سال اول شهریه و همچنین هزینه های زندگی و حمل و نقل بازگشت به کشور خود برخوردار هستید.
  • اگر می خواهید در استان کبک تحصیل کنید، گواهی پذیرش کبک (CAQ) دریافت کنید.
  • سابقه کیفری پاک داشته باشید.
  • افسر مهاجرت را قانع کنید که در پایان اقامتی که مجوز تحصیل شما را مجاز کرده است، کانادا را ترک خواهید کرد.

مسیر تحصیل به اقامت دائم

دانشجویان بین المللی که از یک مؤسسه فوق متوسطه در کانادا فارغ التحصیل می شوند، ممکن است نظری برای تمدید اقامت خود داشته باشند و در نهایت اقامت دائم خود را دریافت کنند.
تحصیل در کانادا می تواند یک مزیت برای دانش آموزانی باشد که به دنبال اقامت دائم هستند زیرا بسیاری از برنامه های مهاجرت فدرال و استانی برای داوطلبان دارای تحصیلات و تجربه کاری در کانادا ارزش قائل هستند.

روش های اقامتی بعد از انقضای PGWP

پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا، ممکن است واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) باشید، که به شما امکان می دهد تا حداکثر سه سال تجربه کاری کانادایی کسب کنید.

برای واجد شرایط بودن برای PGWP، دانشجویان بین المللی باید:

  • تحصیلات تکمیل شده در یک برنامه آموزشی آکادمیک، حرفه ای که حداقل هشت ماه در یک DLI واجد شرایط باشد.
  • برنامه تحصیلی باید به مدرک تحصیلی، دیپلم یا گواهینامه منجر شده باشد.
  • دارای وضعیت دانشجوی تمام وقت در کانادا در طول هر جلسه تحصیلی برنامه تحصیلی و به عنوان بخشی از درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی آنها. و
  • یک رونوشت و یک نامه رسمی از DLI دریافت کرد که تأیید می کند متقاضی تمام شرایط لازم برای تکمیل برنامه تحصیلی خود را برآورده کرده است.
در حین برگزاری PGWP، می توانید برای تعدادی از برنامه های اقامت دائم فدرال و استانی مانند اکسپرس انتری و برنامه های نامزد استانی درخواست دهید.

اکسپرس انتری

اکسپرس انتری سیستمی است که برنامه های کاربردی را توسط IRCC مدیریت می کند و راه اصلی استقبال دولت کانادا از مهاجران طبقه اقتصادی است.
اکسپرس انتری سه برنامه مجزا را مدیریت می کند: برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)، برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) و کلاس تجربه کانادایی (CEC).
هر یک از این سه برنامه حداقل معیارهای واجد شرایط بودن را دارند که یک نامزد قبل از واجد شرایط بودن برای درخواست باید آنها را رعایت کند.
 
هنگام درخواست، نامزد توسط سیستم رتبه بندی جامع (CRS) امتیازی دریافت می کند که برای شناسایی نامزدهایی استفاده می شود که بیشترین موفقیت را در بازار کار کانادا دارند.
معمولاً هر دو هفته یکبار، دولت کانادا قرعه کشی های اکسپرس اینتری را برگزار می کند و از کسانی که بالاترین امتیاز CRS را دارند دعوت می کند تا اقامت دائم داشته باشند.

برنامه های نامزد استانی

برنامه نامزد استانی (PNP) به استان ها و مناطق کانادا این امکان را می دهد که افرادی را که به دنبال اقامت دائم هستند و علاقه مند به اقامت در یک استان خاص هستند، انتخاب و نامزد کنند.
بیش از 80 جریان مختلف وجود دارد که برای کارگران، فارغ التحصیلان و کارآفرینان طراحی شده است.
 
متقاضی می‌تواند مستقیماً برای یک جریان PNP درخواست دهد. استان اطمینان حاصل می کند که متقاضی تمام معیارهای واجد شرایط بودن را دارد و نامه ای برای نامزدی برای متقاضی صادر می کند تا آنها بتوانند برای اقامت دائم به IRCC مراجعه کنند.
 
متقاضی همچنین می تواند از طریق اکسپرس انتری اقدام کند. اگر متقاضی واجد شرایط برنامه اکسپرس انتری باشد، می تواند شانس خود را برای دعوت به درخواست (ITA) با دریافت نامزدی استانی افزایش دهد.
اگر متقاضی برای استان مناسب تشخیص داده شود، یک اطلاعیه علاقه مندی برای متقاضی صادر می کند، به این معنی که از آنها دعوت می شود برای نامزدی استانی درخواست دهند.
متقاضی با نامزدی استانی به طور خودکار 600 امتیاز CRS دریافت می کند که اساساً ITA را در قرعه کشی اکسپرس انتری آینده تضمین می کند.
اگرچه اکسپرس انتری و PNP دو راه بزرگ برای اقامت دائم هستند، گزینه های دیگری نیز برای فارغ التحصیلان بین المللی توسط کبک و دولت فدرال ارائه می شود.
  • به عنوان مثال، برنامه تجربه کبک یک راه سریع برای فارغ التحصیلان خارجی برای دریافت گواهی انتخاب کبک است، که یک گام اجباری به سمت اقامت دائم است.
  • علاوه بر این، دولت فدرال مسیرهای اقتصادی دیگری مانند برنامه مهاجرت آتلانتیک و پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا