رشته های برتر تحصیلی در کانادا در 2023

زمان مطالعه: 16 دقیقه

رشته های برتر تحصیلی در کانادا در 2023

کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است. این کشور خود را به‌عنوان محیطی فراگیر و از نظر فرهنگی متنوع عرضه می‌کند که مردم را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

استانداردهای سطح بالای کیفیت آموزش و منابع گسترده، آن را به یکی از بهترین مکان‌های تحصیل در جهان برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است.

یکی از مزایای عمده مهاجرت به کانادا برای ادامه تحصیلات پس از متوسطه این است که می توانید در کانادا همزمان کار و تحصیل کنید.

 

هنگام تصمیم گیری برای تحصیل، باید چندین نکته را در نظر بگیرید. فراتر از آرزوها و نتایج تحصیلی خود، باید اهداف و چشم اندازهای شغلی خود را نیز در نظر بگیرید.

رفتن به دوره ای که آینده شما را در کانادا تضمین می کند مسیر خوبی برای رفتن است. بنابراین، هنگام برداشتن گام بعدی در پروسه اقدام برای اپلای کردن، بهترین دوره ها را برای تحصیل در کانادا در سال 2023 در نظر بگیرید.

فاکتورهایی که در انتخاب رشته در کانادا باید در نظر گرفت:

انتخاب مسیر آینده شما می تواند کاری دشوار و دلهره آور باشد. شما باید زمانی را برای ارزیابی گزینه های خود اختصاص دهید و سپس بر اساس آنچه که بهترین عملکرد را انجام می دهد، تصمیم بگیرید. عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • شغل بالقوه خود را در نظر بگیرید: چه شغلی را می خواهید دنبال کنید و برای رسیدن به این رویا از نظر تحصیلی به چه چیزی نیاز دارید؟ برخی از مشاغل می توانند بسیار مختص دوره باشند، بنابراین برای واجد شرایط بودن باید برنامه ریزی درستی داشته باشید.
  • نقاط قوت و ضعف شما چیست: شما همیشه در برنامه ای که شما را هیجان زده و الهام می بخشد، بهتر عمل خواهید کرد. این اهمیت بالایی دارد که گزینه هایی را بررسی کنید که به شما امکان می دهند بهترین عملکرد را داشته باشید.
  • فرصت های شغلی: هنگام انتخاب شغل، همیشه باید در مورد فرصت های شغلی در بازار کار تحقیق کنید. برخی از صنایع می توانند سودآورتر باشند، در حالی که برخی دیگر رقابت بالایی دارند و ورود به آن دشوار است.
  • فرصت‌های کار و یادگیری: یکی از بهترین فرصت‌ها برای مشارکت در شروع تحصیل، کار در رشته تحصیلی یا داوطلب شدن در فعالیت های فوق برنامه است. اگر این چیزی است که می خواهید دنبال کنید، این برنامه های آموزشی را می توان در بسیاری از مدارس مختلف یافت. می توانید تجربه کاری به دست آورید، کارفرمایان بالقوه را ملاقات کنید و اطمینان حاصل کنید که مکان خوبی برای شروع حرفه خود پس از تحصیل دارید.

10 تا از بهترین دوره ها برای تحصیل در کانادا

کانادا جاهای خالی رکوردشکنی در همه بخش ها دارد، بنابراین فرصت های شغلی زیادی پس از اتمام دوره در انتظار شماست. در حالی که شما تصمیم خود را در مورد آنچه مطالعه کنید. نگاهی به برخی از بهترین دوره های تحصیلی در کانادا، همراه با نکاتی در مورد محل تحصیل بیندازید.

مدیریت مهمان نوازی/هتلداری (Hospitality)

مدیریت هتلداری یک گزینه عالی برای دنبال کردن در کانادا است. این مدارک دانشجویان را با استراتژی های تجاری لازم برای صنعت گردشگری مجهز می کند. دانش آموختگان مهمان‌نوازی مهارت‌های مختلفی را یاد می‌گیرند – مانند نحوه کنترل کیفیت غذا، نحوه رسیدگی به محل اقامت، پذیرایی از مهمانان، و سازماندهی فعالیت‌ها  که همگی به راضی نگه داشتن مشتریان کمک می‌کنند.

صنعت گردشگری و مهمان‌نوازی در کانادا به افراد واجد شرایط برای تکمیل پست‌های مدیریتی و ابتدایی تا سطح متوسط در هتل‌ها، رستوران‌ها و استراحتگاه‌ها در سراسر کشور نیاز مبرم دارد. این موقعیت ها تقاضای زیادی دارند، تا حدی به این دلیل که کانادا یک مقصد گردشگری محبوب با جمعیت جوان و متحرک است.

تعداد زیادی از دانشجویان برای تحصیل در دوره های این رشته انتخاب می کنند. کانادا فناوری های غذایی پیشرفته و برنامه های بسیار ماهر را برای دانش آموزان خود فراهم می کند تا مجموعه مهارت هایی را که آنها برای موفقیت در محل کار نیاز دارند ارائه دهد.

کجا تحصیل کنیم

موسسات آموزشی مانند دانشگاه رایرسون، کالج جورجیا، و کالج فنشاو، دانشجویان را به عنوان بهترین در رشته خود آموزش می دهند و ارتقا می دهند.

بهداشت و پزشکی (Health & Medicine)

کانادا همیشه به فارغ التحصیلان رشته پزشکی نیاز دارد. داوطلبانی که مایل به کار در زمینه بهداشت یا پزشکی هستند می توانند برای دوره های پزشکی اقدام کنند.

این دوره ها فرصت هایی را برای دانشجویان فراهم می کند تا مشاغلی مانند پزشکان، متخصصان سیاست سلامت، درمانگران تنفسی و مدیران مراقبت های بهداشتی را دنبال کنند. وقتی صحبت از سیستم های مراقبت های بهداشتی می شود، دولت کانادا تاکید بیشتری بر این مشاغل دارد.

کانادا به دلیل برنامه آموزش دقیق پزشکی، یک مکان تحصیلی ترجیحی برای دانشجویان بین المللی پزشکی از سراسر جهان است.

دوره های مختلفی وجود دارد که می توانید تحت این رشته شرکت کنید:

  • بیوتکنولوژی
  • دندانپزشکی
  • داروخانه
  • علوم بیولوژیکی
  • بیوانفورماتیک
کجا تحصیل کنیم

دانشگاه های سطح بالا مانند دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک مستر و دانشگاه بریتیش کلمبیا این دوره ها را ارائه می دهند.

مهندسی (Engineering)

مهندسی و مدیریت دو مورد از پرتقاضاترین برنامه های عمومی کانادا هستند. به عنوان یک مهندس حرفه ای مجهز، مدرک آن آنقدر ارزشمند است که معمولاً فرصت هایی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند تا پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا بمانند.

مدرک تحصیلی از هر دانشگاه کانادایی نه تنها چشم انداز حرفه ای شما را بهبود می بخشد، بلکه شانس شما را برای اقامت دائم نیز افزایش می دهد. مهندسان در کانادا حقوق خوبی دارند.

کانادا کمبود شدید کارگران ماهر دارد و بسیاری از مناطق این کشور مانند تورنتو به دلیل بخش بزرگ تولیدی که دارد، مشاغل در این زمینه ها را جذب می کند. شهرهای دیگر کانادا مانند مونترال، کلگری و ادمونتون، سودآورترین بازارها برای چنین مدارکی هستند. متخصصان عمران، مکانیک، برق-الکترونیک، شیمی و مهندسی به راحتی می توانند کار پیدا کنند.

برخی از دوره های مهندسی محبوب تر عبارتند از:

  • مهندسی نفت
  • مهندسی معدن
  • مهندسی سیستم های کامپیوتری
کجا تحصیل کنیم

دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل و دانشگاه تورنتو از بهترین دانشگاه های این منطقه برای مطالعات مهندسی هستند.

فناوری اطلاعات (IT) و علوم کامپیوتر (Information Technology (IT) & Computer Science)

دانشجویان از سراسر جهان به سمت فناوری اطلاعات، مهندسی و علوم کامپیوتر جذب می شوند. هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، علم داده، کلان داده و سایر دوره های هیجان انگیز در زمینه فناوری اطلاعات موجود است.

دانش‌آموزانی که این دوره‌ها را در کانادا به پایان می‌رسانند، برای مشاغل توسعه‌دهنده نرم‌افزار، مهندس، معمار ابری، دانشمند داده و نویسنده فنی واجد شرایط هستند. اگر با مدرک IT فارغ التحصیل شوید، انتظار حقوق بالایی داشته باشید.

دوره های لیسانس مختلفی وجود دارد که یک دانش آموز عاشق فناوری باید در نظر بگیرد:

  • لیسانس کامپیوتر
  • لیسانس فناوری اطلاعات
  • لیسانس در محاسبات کاربردی
  • کارشناسی در علوم کامپیوتر
کجا تحصیل کنیم

دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه مونترال از بهترین مکان ها برای دانشجویان بین المللی هستند.

مدیریت کسب و کار (Business Management)

مدیریت بازرگانی به دلیل فرصت های کسب تجربه کاری با ارزش خارجی و فرصت های شغلی قوی، یکی از برنامه های مورد تقاضا در کانادا است.

برنامه های آموزش کسب و کار کانادا نه تنها در میان 100 برنامه برتر مدیریت کسب و کار قرار دارند، بلکه به دلیل استانداردهای آموزشی عالی بی تزلزل خود نیز مشهور هستند.

به لطف کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA)، که شما را در معرض یک شبکه ارتباطی متنوع، دانش جدید و آگاهی کامل از دنیای تجارت قرار می دهد، چشم اندازهای حرفه ای شما متنوع تر خواهد بود.

برخی از مشاغل مدیریتی و اداری در رده “کمبود مهارت” باقی می مانند.

این موقعیت ها در دسته های بانکداری، مالی سرمایه گذاری و مشاوره مدیریت قرار می گیرند.

در مدیریت کسب و کار، می توانید دوره های زیر را انتخاب کنید:

  • BBA
  • لیسانس مدیریت بازرگانی

اقتصاد (Economics)

یکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا رشته اقتصاد است. مدرک اقتصاد از یکی از دانشگاه های کانادا شانس رقابت در بازار کار را برای شما تضمین می کند و به شما در درخواست اقامت دائم کمک می کند.

در اینجا بهترین دوره هایی که می توانید برای تحصیل در رشته اقتصاد بگذرانید آورده شده است:

  • لیسانس اقتصاد
  • اقتصاد کلان برای مدیریت کسب و کار
کجا تحصیل کنیم

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته اقتصاد عبارتند از دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه وسترن و دانشگاه آلبرتا.

پرستاری (Nursing)

کالج های پزشکی در کانادا برنامه های درجه یک و قرار گرفتن در معرض فرهنگ های دیگر را در مورد تحصیل پرستاری در خارج از کشور ارائه می دهند. این به دانشجویان، دانش و توانایی های لازم برای پیوستن به مرکز بخش پزشکی بین المللی را می دهد.

شما می توانید از طیف گسترده ای از دوره های پرستاری در کانادا انتخاب کنید، چه به دنبال دیپلم پرستاری باشید و چه برنامه های تحصیلات تکمیلی.

در کانادا، برنامه های پرستاری تاکید زیادی بر آموزش عملی دانشجویان در زمینه های مختلف از جمله پیشگیری از بیماری، درمان بیماری و موارد دیگر دارد.

دانشگاه‌های پزشکی و دانشکده‌های پرستاری کانادا برای ارائه بهترین مواجهه به دانشجویان، در سطح بین‌المللی با سایر سازمان‌های بهداشتی همکاری می‌کنند. این موسسات همچنین به دلیل تحقیق و توسعه خود مشهور هستند.

کجا تحصیل کنیم

از جمله دانشگاه رایرسون، کالج لانگارا و کالج هنرهای کاربردی و فناوری Conestoga.

رسانه و روزنامه نگاری (Media & Journalism)

در شرکت‌های رسانه‌ای بزرگ در سرتاسر کانادا، دانشجویان با مدرک روزنامه‌نگاری به‌عنوان گزارشگر، تولیدکننده محتوا، مدیران رسانه‌های وابسته، توسعه‌دهندگان/مدیران محتوا و مدیران عملیات رسانه کار می‌کنند.

با استفاده کارآمد از رسانه ها، کارکنان رسانه می توانند شاخه های بیشتری مانند تاریخ و رویدادهای جاری را کشف کنند.

پس از فارغ‌التحصیلی، فرصت‌های شغلی متعددی وجود دارد، زیرا اکثر کسب‌وکارها به دنبال نویسندگان خلاق، تولیدکنندگان محتوا، روزنامه‌نگاران، تبلیغاتگران و مدیران دیجیتالی هستند که با این صنعت آشنا هستند و می‌توانند به رشد کسب‌وکارها در حوزه دیجیتال کمک کنند.

فرصت های متعددی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا توانایی های خود را نشان دهند و علایق خود را توسعه دهند.

می توانید دوره های زیر را انتخاب کنید:

  • لیسانس روزنامه نگاری
  • کارشناسی در مطالعات رسانه
کجا تحصیل کنیم

از جمله، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مونترال، دانشگاه کلگری یا دانشگاه اتاوا 

کشاورزی و جنگلداری (Agriculture & Forestry)

رشته علوم کشاورزی و جنگلداری یک دوره بسیار پرطرفدار در کانادا است. مطالعه گیاهان، حیوانات و محیط‌هایی که در آن رشد می‌کنند، هدف اصلی رشته علمی مهم کشاورزی و جنگل‌داری است. شما در مورد حفظ زیبایی طبیعت اطراف ما، مدیریت منابع طبیعی، تولید غذا و احیای جنگل ها خواهید آموخت.

تناوب زراعی و حفظ خواص معدنی خاک از دیگر موضوعاتی است که کشاورزی و جنگلداری تحت پوشش قرار می دهد.

فارغ التحصیلان علوم کشاورزی و جنگلداری تضمین می کنند که کالاها با الزامات صنعت مطابقت دارند و به بازار عرضه می شوند. این برای تولید مواد غذایی در مقیاس بزرگ، که تقاضای آن با جمعیت افزایش خواهد یافت، بسیار مهم است.

می توانید دوره های زیر را مطالعه کنید:

  • لیسانس کشاورزی
  • لیسانس علوم کشاورزی
  • کارشناسی ارشد جنگلداری بین المللی
  • کارشناسی ارشد مدیریت پایدار جنگل
کجا تحصیل کنیم

بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته های علوم کشاورزی و جنگلداری را می توان در دانشگاه گوئلف، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل و دانشگاه آلبرتا یافت.

منابع انسانی و روابط عمومی (Human Resources & Public Relations)

روابط عمومی، یکی از مشاغل مورد تقاضا در حال حاضر، یکی از صنایعی است که دانشجویان ممکن است در آن شغل پیدا کنند. علاوه بر این، منابع انسانی در صدر فهرست تقاضا برای بسیاری از استان ها قرار دارد.

مدیریت منابع انسانی (HR) رویکردی برای مدیریت افراد در یک شرکت یا سازمان است. مدیران منابع انسانی باید از عملکرد روان، مؤثر و کارآمد سازمان اطمینان حاصل کنند. هدف به حداکثر رساندن عملکرد کاری و رضایت در بین کارفرمایان است و کارکنان باید اطمینان حاصل کنند که اهداف شرکت برآورده می شود.

توسعه سازمانی و مدیریت منابع انسانی به دلیل نیاز روزافزون به استعداد در بین شرکت‌ها، برای موفقیت کسب‌وکارهای معاصر ضروری است. برای یافتن، پرورش و الهام بخشیدن به کارکنان بزرگ، سازمان ها به متخصصان منابع انسانی با آموزش و تجربه لازم نیاز دارند.

کجا تحصیل کنیم

شما می توانید دوره های HR را در کانادا در چندین موسسه از جمله دانشگاه ویندزور و دانشگاه یورک دنبال کنید.

نحوه انتخاب دانشگاه یا کالج مناسب

انتخاب مکان مناسب برای تحصیلات عالی می تواند استرس زا و اغلب گیج کننده باشد.

با توجه به فاکتورهای زیادی که باید در نظر گرفته شود، ما با چند مرحله برای سهولت فرآیند انتخاب شما، کارها را ساده تر می کنیم.

مرحله 1: تحقیق در مورد هر موسسه بالقوه

زمانی که به دنبال دانشگاه یا کالج ایده آل هستید، تحقیق کلیدی است. موسساتی را که در نظر دارید به صورت آنلاین کاوش کنید. برخی ممکن است تورهای مجازی داشته باشند تا به شما ایده بهتری درباره آنچه انتظار دارید ارائه دهند.

اگر در کانادا هستید، ممکن است بخواهید در برخی از نمایشگاه های دانشگاهی نیز شرکت کنید. به یاد داشته باشید که گزینه های خود را باز نگه دارید و سعی کنید خود را محدود نکنید.

مرحله 2: به موقعیت مکانی توجه کنید

کانادا حدود 223 دانشگاه دولتی و خصوصی و 213 کالج دولتی و مؤسسه دیگر دارد. با گزینه های بسیار گسترده در سراسر کشور، امکانات بی پایان است.

پس با فکر کردن به اهدافی که می‌خواهید، آن را محدود کنید.

حال و هوای شهر شلوغ، یا فضای آرام تر و عجیب تر شهر؟ ساحلی یا داخلی؟ شما مطمئناً دانشگاه کانادایی عالی را برای خود پیدا خواهید کرد.

مرحله 3: ظرفیت دانشگاه 

هنگامی که نوبت به ثبت نام دانشگاه می رسد، ممکن است بخواهید اندازه موسسه مورد نظر خود را نیز در نظر بگیرید. آیا می‌خواهید کلاس‌های کوچکی با اساتیدی که بتوانند به شما توجه فردی داشته باشند یا کلاس بزرگ‌تری که صدها دانشجو داشته باشد می‌خواهید؟

هر گزینه ای که تصمیم بگیرید، دانشگاه ها و کالج ها اغلب دارای انجمن های فشرده و یک سیستم پشتیبانی عالی هستند.

مرحله 4: مقرون به صرفه بودن

این احتمالاً یکی از بزرگترین عوامل در انتخاب دانشگاه است، زیرا موسسات و دوره های خاصی ممکن است خارج از بودجه شما باشند. خوشبختانه هزینه ها در دانشگاه های کانادا کاملا مقرون به صرفه است، اگرچه ممکن است از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت باشد.

همچنین خواهید دید که تعداد زیادی بورسیه تحصیلی و سیستم های کمک مالی برای کمک به دانشجویان خارجی نیازمند وجود دارد. برای کمک به پوشش هزینه ها، اکنون می توانید تا 40 ساعت در هفته نیز کار کنید.

مرحله 5: شهرت

کانادا از اعتبار ویژه ای در سطوح تحصیلی برخوردار است، بنابراین وقتی نوبت به سطح دانشگاه می‌رسد، تعجبی ندارد که چندین مؤسسه دارد که در رتبه‌بندی جهانی رتبه بالایی دارند.

در حالی که شهرت یک دانشگاه مهم است، به یاد داشته باشید که به این فکر کنید که آیا این دانشگاه برای نیازها و علایق علمی شما مناسب است یا خیر.

مرحله 6: فعالیت های تفریحی و فرهنگی

در دسترس بودن این ممکن است در تصمیم شما موثر باشد یا نباشد، اما برخی از دانشجویان دوست دارند بدانند که فعالیت های ورزشی و فرهنگی در دانشگاه موجود است.

این فعالیت‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا دوستان جدیدی پیدا کنید، با افراد جدید آشنا شوید و چیزهای جدیدی یاد بگیرید، همه این‌ها می‌توانند زندگی در محیط جدید را بسیار آسان‌تر کنند.

چرا تحصیل در کانادا؟

دانشجویان بین المللی به دلیل فرصت های هیجان انگیز برای دوره های کلاس جهانی و بهترین دوره ها در کانادا، دانشکده های مجرب، مقرون به صرفه بودن و استاندارد بالای زندگی، تحصیل در کانادا را انتخاب می کنند. این کشور تقریباً در هر بخش، فرصت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای برای تحصیلات تکمیلی کانادایی، با حقوق بالا، دسترسی آسان به مجوزهای کار، و یک محیط کلی سالم ارائه می‌دهد.

 

با این حال، شاید یکی از مهمترین دلایلی که دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا انتخاب می کنند، این باشد که گرفتن ویزای تحصیلی کانادا آسان است.

 

نحوه دریافت مجوز تحصیل در کانادا

برای دریافت موفقیت آمیز مجوز تحصیل کانادا باید مراحل مختلفی را دنبال کنید.

  • مرحله 1: دوره هایی را برای تحصیل در کانادا انتخاب کنید
  • مرحله 2: یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) پیدا کنید که دوره شما را ارائه می دهد
  • مرحله 3: نامه پذیرش را از DLI دریافت کنید
  • مرحله 4: مدارک پشتیبان خود را جمع آوری کنید
  • مرحله 5: برای مجوز تحصیل اقدام کنید

برای اطمینان از اینکه این روند به خوبی پیش می رود، امروز با ما تماس بگیرید و ما شما را با یک مشاور مهاجرتی کانادا (RCIC)، متخصص در زمینه ویزای تحصیلی کانادا و درخواست های اقامت دائم، ارتباط خواهیم داد.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
1+

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا