بهترین بورسیه های تحصیلی کانادا

زمان مطالعه: 7 دقیقه

کانادا یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای افرادی است که می‌خواهند در دانشگاه‌هایی با رتبه‌های علمی بسیار بالا و سطح آموزش پیشرفته درس بخوانند.

 

به‌همین علت این کشور سالانه میزبان تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی است که برای تحصیل به آن‌جا مهاجرت می‌کنند.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا و زندگی در این کشور ممکن است برای برخی افراد سنگین باشد و تمام دانشجویان نتوانند از عهده این مخارج و هزینه‌ها بر بیایند. پس اگر شما هم چنین شرایطی دارید، شاید بپرسید تکلیف این دسته از دانشجویان چیست؟ آن‌ها چگونه می‌توانند به رویای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا دست پیدا کنند؟

دانشجویانی که توانایی مالی کافی ندارند و نمی‌توانند با هزینه خود در دانشگاه‌های این کشور درس بخوانند، می‌توانند از انواع بورسیه‌های تحصیلی در کانادا بهره ببرند.

هر یک از این بورسیه‌ها شرایط مخصوصی دارند که طبق آن‌ها افراد خاصی مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

در این مطلب می‌خواهیم درباره بهترین بورسیه تحصیلی در کانادا صحبت کنیم و مدارک لازم برای دریافت این کمک هزینه را توضیح دهیم.

معرفی انواع بورسیه‌های تحصیلی در کانادا

در این کشور بورسیه‌های تحصیلی مختلفی برای دانشجویان در نظر گرفته شده‌اند که هر یک از آن‌ها شرایط مختص به خود را دارند. 

در واقع می‌توان گفت هر یک از این بورسیه‌ها برای گروه خاصی از دانشجویان در نظر گرفته شده‌اند. در ادامه به توضیح تعدادی از این بورسیه‌ها می‌پردازیم.

  • بورسیه‌های خصوصی

  • بورسیه‌های مالی

  • بورسیه دانشگاه‌ها

  • بورسیه دولتی

  • دستیار تحقیق

  • دستیار تدریس

انواع بورسیه تحصیلی در کانادا

بورسیه‌های خصوصی

همان‌طور که مشخص است این بورس تحصیلی توسط سازمان‌ها و ادارات خصوصی ارائه می‌شود و در زمینه‌های تحقیقاتی با موضوعات خاص خواهد بود. هدف از اعطای این بورسیه به دانشجویان، کمک به کشورهای در حال توسعه در سراسر دنیا است.

بورسیه‌های مالی

این بورس تحصیلی شرایط متفاوتی نسبت به دیگر بورسیه‌ها دارد. در واقع این کمک هزینه برای دانشجویانی است که از لحاظ مالی از عهده هزینه‌های تحصیل خود در دانشگاه‌های کانادا بر نمی‌آیند و به پول نیاز دارند. 

شاید بتوان گفت بهترین بورسیه تحصیلی در کانادا، همین بورسیه مالی باشد. تعدادی از دانشگاه‌های بین‌المللی در کانادا نیز هستند که این بورسیه را به دانشجویان بین‌المللی خود نیز اعطا می‌کنند.

بورسیه دانشگاه‌ها

این بورسیه در بیشتر دانشگاه‌های کانادا رایج است و به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که از نظر تحصیلی رتبه بالایی داشته باشند. این کمک هزینه‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی ارائه می‌شوند.

دانشجویانی که می‌خواهند از این بورسیه‌های تحصیلی استفاده کنند، باید معدلشان را بالا ببرند و انگیزه زیادی از خود نشان دهند.

بورسیه دولتی

این دسته از کمک هزینه‌های تحصیلی در کانادا، انواع متفاوتی دارند و به دانشجویان مختلفی داده می‌شوند. برای مثال تعدادی از این بورسیه‌ها مختص دانشجویان بین‌المللی است که از کشورهای در حال توسعه برای تحصیل به کانادا می‌روند. 

البته باید بدانید که این بورسیه دولتی که بهترین بورسیه تحصیلی در کانادا است، فقط در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان بین‌المللی داده خواهد شد.

تعدادی از این کمک هزینه‌ها نیز به دانشجویانی تعلق می‌گیرند که در زمینه‌های علوم بهداشتی، علوم طبیعی و علوم اجتماعی در مقطع فوق دکتری در حال تحصیل باشند.

دستیار تحقیق

افرادی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند، می‌توانند در فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی شرکت کنند. البته این فعالیت‌ها نباید ارتباطی با موضوع پایان‌نامه آن‌ها داشته باشد. در این صورت این دانشجویان از مقداری کمک هزینه تحصیلی بهره‌مند خواهند شد.

دستیار تدریس

دستیار تدریس نیز بهترین بورسیه تحصیلی در کانادا برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است که می‌خواهند با استفاده از کمک‌های مالی، از عهده هزینه‌های تحصیل خود برآیند.

این دانشجویان می‌توانند به‌عنوان دستیار تدریس یا آموزش فعالیت کنند. در واقع دانشجو با کمک به استاد خود در زمینه آموزش، هزینه‌ای دریافت خواهد کرد.

چگونه در کانادا بورسیه تحصیلی بگیریم؟

در ادامه مراحل دریافت بورسیه تحصیلی در کشور کانادا را توضیح خواهیم داد.

برگزیدن دانشگاه و استاد

اولین کار برای گرفتن بورسیه تحصیلی انتخاب دانشگاه مقصد و استاد است. انتخاب دانشگاه باید براساس تخصص و حوزه پژوهشی شما باشد. در این صورت اگر دانشگاهی به تخصص شما نیاز داشت، می‌توانید سریع آن را برگزینید.

علاوه بر این زمانی که در حال انتخاب دانشگاه هستید، استاد مورد نظرتان باید در زمینه فعالیت‌های پژوهشی شما کار می‌کند. شما باید بتوانید با استفاده از مقالات و فعالیت‌های علمی نظر این استاد را به خود جلب کنید.

داشتن مهارت بالا در مکاتبه رسمی در این مورد کمک بسیار زیادی به دانشجو خواهد کرد. در واقع این مهارت، کلید اصلی برای موفقیت در به‌دست آوردن بهترین بورسیه تحصیلی در کانادا به‌شمار می‌رود.

فرستادن رزومه تحصیلی و علمی

زمانی که دانشگاه و استاد مورد نظر خود را برگزیدید، فرم درخواست پذیرش دانشگاه را پر کردید و با دانشگاه و استادتان حرف زدید، نوبت به ارسال مدارک و رزومه تحصیلیتان می‌رسد.

شما باید از قبل یک رزومه بسیار قوی از خود آماده کرده باشید تا در مواقع لزوم آن را برای دانشگاه بفرستید.

این رزومه نشان‌دهنده میزان علم، توانایی و مهارت‌های شما خواهد بود. بنابراین بهتر است در هنگام تهیه آن دقت بسیار زیادی داشته باشید و به هیچ‌وجه نسبت به مهارت‌های خود دروغ نگویید.

آماده سازی و ارسال مدارک

برای دریافت بهترین بورسیه تحصیلی در کانادا باید یک سال تا 6 ماه قبل از ارسال درخواس پذیرش، مدارک خود را به‌صورت کامل آماده کنید.

هنگامی که با درخواست پذیرش شما موافقت شد، به‌صورت رسمی وارد مراحل دریافت بورسیه می‌شوید و باید مدارک را همراه با فرم‌های تکمیل شده درخواست برای دانشگاه مورد نظرتان بفرستید.

 

پرداخت هزینه‌ها

برای انجام مراحل اپلای باید مبلغی بین 100 تا 200 دلار کانادا را بپردازید. در واقع برای این‌که به پرونده‌های شما رسیدگی شود، این مبلغ اخذ خواهد شد.

دقت کنید که این وجه قابل بازگشت نیست و در صورتی که شما از بورسیه تحصیلی منصرف شوید، هیچ پولی به شما داده نخواهد شد.

فاکتور های مهم برای افزایش دادن شانس اخذ بورسیه تحصیلی

سخن نهایی بهترین بورسیه تحصیلی در کانادا

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند تا در دانشگاه‌های کانادا به تحصیل بپردازند. دانشگاه‌های این کشور از رتبه‌های علمی بالایی در سطح دنیا برخوردار هستند، بنابراین افراد با تحصیل در آن‌ها می‌توانند آینده شغلی خود را تضمین کنند.

از آن‌جایی که کانادا کشوری پیشرفته با اقتصاد بسیار قوی است، در نتیجه هزینه‌های تحصیل و زندگی نیز در آن نسبت به سایر نقاط کمی بالاتر خواهد بود. به‌همین علت تعدادی از دانشجویان نمی‌توانند از عهده این هزینه‌ها برآیند و به تحصیل در کانادا مشغول شوند.

این دانشجویان می‌توانند از بهترین بورسیه تحصیلی در کانادا کمک بگیرند و با استفاده از این کمک مالی، هزینه تحصیل و اقامت خود در کانادا را پرداخت کنند.

همچنین دقت کنید اقدام برای مهاجرت تحصیلی کانادا تنها با مطالعه این نکات امکان‌پذیر نیست، بلکه باید در این مسیر از یک مشاور یا وکیل مهاجرت زبده نیز کمک بگیرید تا شانس پذیرش خود را افزایش دهید.

ما را در شبکه های مجازی دنبال کنید.

   

5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا