فاکتور های مهم برای افزایش دادن شانس اخذ بورسیه تحصیلی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
یکی از رایج ترین مواردی که پیش روی متقاضیان قرار دارد نحوه افزایش شانس خود برای دریافت بورسیه تحصیلی است. فرآیند اخذ بورسیه تحصیلی کاملاً رقابتی می باشد بطوریکه فقط تعداد محدودی از افراد که برای بورسیه اقدام می کنند قادر به اخذ آن می باشند. بنابراین برخورداری از رزومه تحصیلی قوی و مقالات ISI تاثیر بسیاری برای دریافت بورسیه خواهد داشت.

1️⃣ معدل کل:
🔻 در هر دوره تحصیلی متناسب با مقطع دانشجو حد نصاب درخواستی دانشگاه برای افراد حائز شرایط متفاوت است. به عنوان مثال در هنگام اخذ بورسیه در صورت احراز بقیه شرایط عمدتاً برای مقطع کارشناسی معدل بالای 15 کافی است اما معدل کل کارشناسی ارشد فرد می بایستی بالاتر از 17 باشد. البته این بسته به نوع دانشگاه دارد و کاملا متغیر است. شرط معدل در اکثر کشور ها بالای 15 می باشد اما هر چقدر سطح کیفی دانشگاه مورد نظر بالا تر باشد شرط معدل هم بالاتر میرود مخصوصا برای افرادی که تمایل به گرفتن بورسیه دارند و قطعا باید نمرات بالا و مدرک زبان خوبی داشته باشند.

🔻 برای متقاضیانی که معدل زیر 15 دارند هم می شود در بعضی از کشور ها پذیرش گرفت. اما برای جبران کسری نمره در معدل، گزینه های دیگری مانند مدرک زبان خوب و سابقه کار شانس پذیرش را بالا می برد. بسیاری از متقاضیان اطلاعات کافی برای شرط معدل برای اپلای و بخصوص در مقطع دکتری را ندارند و تصور می کنند که با معدل کارشناسی پایین تر از 15 و معدل کارشناسی ارشد بالا مثلا 18 به امید داشتن معدل بالای کارشناسی ارشد، می توان برای هر دانشگاهی اقدام کرد. بهتر است این را بدانیم که معدل کارشناسی برای گرفتن پذیرش در مقطع دکتری بسیار مهم می باشد.

 
 

2️⃣ مقاله:
🔻 مقاله ها و علی الخصوص مقاله های بین المللی که مهمترین آنها مقالات ISI است، از جمله مهمترین عواملی است که در صورت برخورداری از آن می توان شانس زیادی در راستای اخذ بورسیه تحصیلی به خود اختصاص داد.

3️⃣ مدرک زبان
🔻 داشتن مدرک زبانی که نشان دهنده تسلط متقاضی به زبان انگلیسی مانند مدرک زبان آیلتس و تافل، یکی دیگر از ملزومات جهت پذیرش در دانشگاه می باشد. اخذ نمره های بالا می تواند عاملی جهت سبقت گرفتن از سایر رقبا باشد. کشور هایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلیس بخصوص در مقاطع دکتری امتحاناتی نظیر GMAT و GRE و LSAT را نیز از شرایط اساسی برای متقاضیان بورسیه تحصیلی لازم می دانند.

4️⃣ مدارکی مربوط به تسلط در رشته
🔻 رزومه کاری مرتبط با رشته، گواهی های مبنی بر تخصص فرد در گرایش های رشته خود به عنوان مثال تسلط بر نرم افزار های تخصصی رشته و یا گواهی های فنی، شرکت در سمینار و همایش و … از جمله معیارهای مهم در راستای تشخیص صلاحیت افراد متقاضی بورسیه تحصیلی می باشند.

5️⃣ تعامل با اساتید
🔻 یکی دیگر از فاکتورهای تاثیر گذار در دریافت بورسیه تحصیلی، تعامل با اساتید در دانشگاه مورد نظر است. اساتید دانشگاه ها بر اساس بودجه های محدودی که سالانه به آنها اختصاص می یابد دانشجویان ممتاز را انتخاب می نمایند. بنابراین اگر تمایل دارید تا در زمینه خاص با استاد راهنما تعامل داشته باشید و بورسیه دریافت کنید حتماً یک پروپوزال تحقیقاتی مطلوب را باید برای اساتید ارسال نمایید.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا