اتباع خارجی درکنار همسران

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تعهد و تلاش کانادا برای کنار هم نگه‌داشتن خانواده‌ها کاملاً درخشان است.

هزاران نفر از اتباع خارجی بار دیگر در کنار همسران کانادایی خود قرار می‌گیرد.

⭕ بسیاری از کانادایی‌ها که به دلیل گسترش ویروس کرونا از همسران خارجی خود دور بودند توانستند بار دیگر در کنار یکدیگر قرار بگیرند.
⭕ همه‌گیری ویروس کرونا منجر شد تا پردازش درخواست‌های مهاجرت به کانادا به‌کندی صورت گیرد. در ماه سپتامبر، دولت فدرال اعلام کرد که روند رسیدگی به درخواست‌های برنامه اسپانسرشیپی همسران را سرعت می بخشد.
⭕ به همین منظور سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا کارمندان و مسئولان رسیدگی به پرونده‌های اسپانسرشیپی را تا ۶۶ در صد افزایش داده است و به دنبال این است تا از دسامبر تا اکتبر سال ۲۰۲۰ هرماه پرونده ۶۰۰۰ نفر را موردبررسی قرار دهد.
⭕ کانادا در تحقق این برنامه پیشرفت قابل‌ملاحظه ای داشته است. همان‌طور که در تورنتو استار گزارش‌شده است، درمجموع ۱۵۹۹۹ پرونده نهایی شد – ۱۴۸۱۶ درخواست تأیید شد، ۸۳۷ رد شد و ۳۴۶ نفر از درخواست خود صرف‌نظر کردند. دوسوم برنامه‌ها مربوط به افراد خارج از کانادا بود.

 

 

 

🔴 با وجوداین پیشرفت‌های مثبت، زمان پردازش همچنان باید بهبود یابد. قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، میانگین زمان پردازش حدود ۱۲ ماه بود. بااین‌حال، در حال حاضر زمان پردازش برای برنامه‌های خارج از کشور ۱۷ ماه و برای برنامه‌های داخلی ۱۵ ماه گزارش‌شده است.
🔴 سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا ا با اجرای فن‌آوری‌های جدید و ابتکاراتی مانند پروژه‌های آزمایشی که اخیراً اجراشده در جهت دیجیتالی کردن برنامه‌های مبتنی بر کاغذ است و از این طریق به دنبال حل این مسئله است. هدف این پروژه، این است که کارکنان از راه دور برای پردازش سریع برنامه‌ها کار کنند.
🔴 اداره مهاجرت همچنین مصاحبه با متقاضیان را از راه دور آغاز کرد. این اقدامات باهدف تسریع، اولویت‌بندی و نهایی کردن برنامه‌های بیشتری در حال انجام است – هدفی که کانادا در حال دستیابی به آن است.

چگونه برای اسپانسرشیپی همسر خود اقدام کنید؟

🔺 اولین گامی که باید بردارید این است که بفهمید آیا برای اسپانسر شدن برای همسرتان، شریک زندگی مشترک یا شریک قانونی خود، جهت پیوستن به شما در کانادا واجد شرایط هستید یا خیر. برای واجد شرایط بودن شما باید شهروند کانادا باشید یا دارای کارت اقامت دائم این کشور باشید. همچنین باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید و ثابت کنید که به هیچ دلیلی به‌جز معلولیت برای کمک اجتماعی درخواست نمی‌دهید.
🔺 علاوه بر این باید نامه‌ای را تحت عنوان نامه‌ تمکن مالی ارائه کنید تا ثابت کنید می‌توانید ازنظر مالی همسر خود را ساپورت کنید. همچنین اگر در خارج از کشور هستید، باید ثابت کنید که قصد دارید به کانادا برگردید و با شخصی که اسپانسرشیپی او را برعهده‌گرفته‌اید زندگی کنید.

 

🟥 همسر شما باید ازنظر قانونی با شما ازدواج‌کرده باشد و حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد. شریک قانونی نیز باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند و حداقل ۱۲ ماه متوالی با شما زندگی کرده باشند. شریک زندگی شما نیز باید حداقل ۱۸ سال داشته باشد و حداقل ۱۲ ماه متوالی با شما در رابطه بوده باشد وی باید در خارج از کانادا اقامت داشته باشد و به دلیل موانع قابل‌توجه قادر به زندگی با شما در کشورش نباشد یا به دلایلی نتواند با شما ازدواج کند؛ به‌عنوان‌مثال ازدواج همجنسگرایان در بعضی کشورها مجاز نیست.
🟥 هنگامی ‌که مشخص شد واجد شرایط هستید، باید برای دو برنامه‌ی مختلف اسپانسرشیپی و اقامت دائم کانادا را درخواست دهید.
🟥 برای شروع می‌توانید بسته‌ی راهنمای این برنامه را از وب‌ سایت IRCC دانلود کنید. مراحل بعدی شامل پرداخت هزینه‌های مربوطه و ارسال درخواست نهایی خود به IRCC از طریق پست است.

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا