قوانین ثبت شرکت در کانادا

زمان مطالعه: 8 دقیقه

قوانین ثبت شرکت در کانادا

این روز‌ها طیف زیادی از افراد به دنبال ثبت شرکت در کانادا هستند. در واقع کانادا دارای یک فضای اقتصادی پایدار و عالی است که می‌تواند موجبات رشد و پیشرفت کسب‌وکارها را فراهم نماید. با این اوصاف طیف زیادی از این متقاضیان اطلاعاتی در رابطه با قوانین ثبت شرکت کانادا ندارند.

قوانین ثبت شرکت کانادا به‌گونه‌ای است که با انجام این کار نمی‌توانید به‌صورت مستقیم به اقامت برسید. البته این بدین معنی نیست که راهی برای این هدف وجود ندارد. بلکه برعکس؛ شما با انجام این کار می‌توانید شانس بیشتری برای دریافت اقامت کانادا داشته باشید. 

 

آگاهی از قوانین ثبت شرکت کانادا، می‌تواند بهتر و دقیق‌تر این مسیر را برای شما عزیزان شفاف کند. 

قوانین ثبت شرکت در کانادا به چه صورت است؟

برای اینکه بتوانید در کانادا یک شرکت را ثبت کنید، باید ابتدا نوع آن را انتخاب کنید. پس از این کار باید نام آن را تعیین نموده و پس از تنظیم اساسنامه و انجام مراحل قانونی، می‌توانید بعد از مدت‌زمان حداکثر ۹۰ روز گواهی ثبت را دریافت نمایید.

در واقع می‌توان گفت که مراحل ثبت شرکت در کانادا تا حد زیادی مشابه ایران است. به همین جهت روی این مراحل تمرکز نمی‌کنیم.

 اما باید بدانید که در کانادا قوانین و نکات مختلفی برای ثبت شرکت وجود دارد که متأسفانه متقاضیان ایرانی از آن بی‌خبر هستند. این مورد در حالی است که در صورت اطلاع از وجود چنین قوانینی، ممکن است از این روش منصرف شده و بیهوده انرژی خود را در آن صرف نکنند.

  • داشتن سابقه مدیریتی

یکی از قوانین ثبت شرکت کانادا، داشتن سابقه مدیریتی برای فرد متقاضی است. در واقع دولت کانادا به تمام متقاضیان خارجی اجازه ثبت شرکت نمی‌دهد. شخص موردنظر باید حتماً به مدت سه سال در یک پست مدیریتی کارکرده باشد. این شخص باید اثبات کند که برای مدیریت کسب‌وکار موردنظر توانایی و سابقه کار کافی دارد. به همین جهت باید سابقه و مدیریت یک پروژه را در کارنامه خود داشته باشد.

  • تمرکز فعالیتی

 زمانی که شما شرکت خود را در یک حوزه به‌خصوص ثبت می‌کنید، باید تنها در این زمینه مشغول به کار شوید.

برای مثال اگر شما یک شرکت تولیدی را ثبت می‌کنید، دیگر اجازه فعالیت در امور خدماتی را ندارید.

در غیر این صورت با جریمه یا حتی ابطال مواجه می‌شوید.

  • داشتن کارمند تمام‌وقت

برای اینکه  پرونده شرکت شما ثبت شود،  باید  تعهد دهید که یک کارمند تمام‌وقت را هم استخدام می‌کنید.

در حقیقت این کارمند نباید عضوی از خانواده شما باشد.

افزون براین موارد، شما ملزم به پرداخت حقوق و بیمه این شخص هستید.

  • ارائه تعهدنامه

یکی از قوانین ثبت شرکت کانادا، ارائه تعهدنامه است. در حقیقت شما را باید قبل از ثبت شرکت یک تعهدنامه را امضا کنید که به‌موجب آن به تأسیس شرکت در خاک کانادا موظف می‌شوید. از طرفی دیگر شما باید در این تعهدنامه آدرس شرکت، نام و حوزه فعالیت آن را هم ذکر کنید.

چنانچه شما از طریق ثبت این شرکت یک ویزا کاری هم دریافت کنید، باید حتماً تعهد دهید که طی ۳ سال به اهداف خود دست پیدا می‌کند. در غیر این صورت ویزای شما باطل می‌شود.

  • داشتن مدرک زبان

از دیگر قوانین ثبت شرکت کانادا، می‌توان به داشتن مدرک زبان اشاره نمود. چنانچه در استان کبک شرکت خود را ثبت می‌کنید، باید مدرک زبان فرانسوی clb5 ارائه دهید.

چنانچه در سایر استان‌ها یا به‌صورت فدرال شرکت خود را ثبت می‌کنید، باید مدرک آیلتس یا تافل خود را ارائه دهید.

  • داشتن مدرک تحصیلی

برای ثبت شرکت در کانادا باید حتماً یک مدرک تحصیلی معتبر داشته باشید. سطح این مدرک تحصیلی متناسب با نوع شرکت تغییر می‌کند. برای مثال شرکت‌های مهندسی با مدارک دانشگاهی قابل تأسیس هستند. البته باید بدانید که نیازی نیست حتماً مدرک دانشگاهی شما با حوزه فعالیتتان یکی باشد. اما سطح آن اهمیت زیادی دارد.

  • نداشتن سابقه ورشکستگی

شخص بنیان‌گذار نباید هیچ گونه سابقه ورشکستگی در کارنامه خود داشته باشد. این موضوع می‌تواند به‌عنوان یک امتیاز منفی در کار او تلقی شود.

  • محدودیت ویزای کار

اگر از طریق ثبت شرکت، برای خود درخواست ویزای کار بدهید، این ویزا به‌صورت محدود خواهد بود. به عبارت ساده‌تر شما با این ویزا تنها امکان فعالیت در حوزه شرکت خود را دارید. حال اینکه اگر همسر شما ویزای کار دریافت کند، می‌تواند در هر شغلی فعالیت داشته باشد.

آیا دریافت اقامت در کانادا از طریق ثبت شرکت ممکن است؟

بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته جهان، همراه با ثبت شرکت در آن‌ها، نوعی مجوز اقامت (دائم یا موقت) را به مالکین ارائه می‌دهند. اما باید بدانید که در کانادا چنین امکانی وجود ندارد.

البته این بدین معنی نیست که ثبت شرکت در کانادا نمی‌تواند مسیری برای ورود به این کشور باشد. کانادا هم برنامه‌ای به نام  owner operator دارد. برمبنای این برنامه، چنانچه شخصی یک شرکت در کانادا ثبت کرده باشد یا اینکه 51 درصد از سهام شرکتی را داشته باشد، می‌تواند برای خود درخواست ویزای کار دهد. 

که البته از این طریق، اعضای خانواده او هم می‌توانند ویزای همراه دریافت کنند. در حقیقت این شخص باید ابتدا برای LMIA اقدام کند . یعنی باید ثابت کند که برای وضعیت شغلی موردنظر نتوانسته یک نیروی کار کانادایی مناسب پیدا کند یا اینکه وجود خود او برای پیشبرد برنامه‌های این شرکت امری ضروری است.

 بعدازاین مرحله درخواست او به اداره مهاجرت کانادا ارجاع داده می‌شود. در صورت موافقت این اداره، برای او ویزای کار صادر می‌شود. البته این عمل به نحوی ایجاد جاب آفر برای خود شخص است. افراد می‌توانند از این جاب آفر در سیستم اکسپرس انتری استفاده نمایند. چنین امری می‌تواند بین ۵۰ تا ۲۰۰ امتیاز را برای آنها در این سیستم به ارمغان بیاورد که شانس موفقیت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

بر مبنای این گفته‌ها، باید عنوان کرد که با استفاده از ثبت شرکت، می‌توان ویزای کار کانادا را دریافت نمود.

 

  • این ویزا بعد از زمان مشخصی، قابلیت تبدیل‌شدن به اقامت دائم را دارد.

اگرچه مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت راه نسبتاً طولانی را دارد، اما به‌عنوان یک انتخاب ایده‌آل برای صاحبان کسب‌وکار تلقی می‌شود.

در حقیقت این روش برای افرادی که تمایل دارند کسب‌وکار خود را به سطح بین‌المللی ارتقاء دهد بسیار ایده‌آل است. چرا که با این که هم می‌توانند خود را به اقتصاد جهانی متصل نمایند و هم اینکه می‌توانند اقامت این کشور را دریافت کنند.

جمع بندی:

ثبت شرکت در کانادا یکی از راه‌هایی است که می‌تواند شما را به اقامت این کشور برساند. اگرچه این کار مسیر دور و درازی دارد اما انتخاب مناسبی برای صاحبان کسب‌وکار است. ما در این مقاله مروری بر قوانین ثبت شرکت کانادا داشتیم تا شما بهتر و دقیق‌تری این مسیر را درک کنید.

 

صفر تا صد پرونده مهاجرتی و ثبت شرکت تان را (اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی در کانادا) به تیم حرفه ای مهاجرتی کانادا از ایران بسپارید.

 

وکلا و مشاوران رسمی مهاجرتی گروه کانادا از ایران به شما کمک میکنند بدون خطا فرایند پذیرش و مهاجرت خود را طی کنید.
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا