مهاجرت به کانادا به عنوان دکتر

زمان مطالعه: 11 دقیقه

مهاجرت به کانادا به عنوان دکتر

تقاضا برای متخصصان پزشکی در همه جای دنیا از جمله کاندا زیاد است. به دلیل کمبود شدید استعداد جوان در کشور، فرصت‌های شغلی زیادی در بخش بهداشت این کشور وجود دارد، بنابراین اگر پزشکی هستید که به دنبال مهاجرت و طبابت در این کشور هستید، درب برای مهاجرت به کانادا برای شما باز است.
متخصصان پزشکی که می خواهند توانایی های خود را به کانادا بیاورند، گزینه های متنوعی در این کشور در اختیار دارند.
شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی (IRCC) در بیانیه ای که در سپتامبر 2022 منتشر شد، از کمک پزشکان مهاجر به سلامت کشور قدردانی کرد. او سپس تغییراتی را برای ساده‌سازی روند اقامت پزشکان خارجی در کانادا پیشنهاد کرد.

به گفته فریزر، تنها در سال جاری، اتباع خارجی که وارد جامعه پزشکی کانادا می شوند، بیش از 8600 درخواست برای اقامت موقت و دائم به IRCC ارسال کردند. در طول هفت سال گذشته، برنامه استانی نامزد و سیستم اکسپرس اینتری به بیش از 22400 متخصص پزشکی از جمله بیش از 3600 پزشک و 8600 پرستار کمک کرده است تا اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

وی همچنین گفت: بیش از 2500 پزشک متخصص، 620 پرستار و 550 مددکار و متصدی پرستار با درخواست مجوز کار و تمدید مجوز کار موافقت کردند.

اگر تصمیم دارید در این لحظه به کانادا مهاجرت کنید، مسیرهایی را که باید دنبال کنید را بررسی خواهیم کرد. بیایید ابتدا نیاز به پزشک در کشور را بررسی کنیم.

آیا کانادا به پزشک نیاز دارد؟

تا زمانی که بیماران وجود داشته باشند، پزشکان همیشه مورد تقاضا خواهند بود. بر اساس آمار کانادا، بیش از 150000 موقعیت شغلی در میان شرکت‌ها در بخش‌های کمک‌های اجتماعی و سلامت در آگوست 2022 وجود داشت که نرخ کمبود نیروی در این بخش ها 6.4٪ بود.

 

  • پیش‌بینی‌های بانک کاریابی برای سه سال آینده در مورد فرصت‌های شغلی برای متخصصان پزشکی به شرح زیر است:
  • بریتیش کلمبیا: عالی
  • مانیتوبا: عالی
  • نیوبرانزویک: عالی
  • نیوفاندلند و لابرادور: عالی
  • نوا اسکوشیا: عالی
  • انتاریو: عالی
  • جزیره پرنس ادوارد: عالی
  • کبک: عالی
  • ساسکاچوان: عالی
  • یوکان: عالی
  • آلبرتا: عالی
  • مناطق شمال غربی: اطلاعات ناکافی

مشاغل برتر برای پزشکان و متخصصان پزشکی در کانادا با حقوق در زیر نشان داده شده است.

نحوه ارسال درخواست مهاجرت برای پزشکان خارجی

در نتیجه، ما 5 رویه ساده را شناسایی کرده‌ایم که برای شروع فرآیند درخواست بسیار مهم هستند.

مرحله 1: واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید

قبل از ارائه درخواست برای هر نوع روش مهاجرتی یا مجوز کار در کانادا، ابتدا باید واجد شرایط بودن خود را تعیین کنید. اگر از ابتدا متوجه واجد شرایط نبودن خود شوید، در زمان و شاید حتی ناامیدی صرفه جویی خواهید کرد. هر برنامه مهاجرتی در کانادا شرایط خاصی را برای متقاضیان دارد.

الزامات اصلی واجد شرایط بودن بر اساس مواردی مانند شما است:
  • ملیت

  • تسلط به زبان انگلیسی

  • سن

  • اعضای خانواده

  • تحصیلات

  • سابقه کار و غیره

مرحله 2: محل زندگی و کار خود را انتخاب کنید

تصمیم گیری در مورد جایی که می خواهید در کانادا زندگی و کار کنید بسیار مهم است زیرا انجام این کار ممکن است انتخاب ویزا یا برنامه مهاجرت را آسان تر کند.

علاوه بر این، می‌توانید متوجه شوید که یک استان یا منطقه فرصت‌های شغلی دارد اما هزینه زندگی بسیار بالاست یا اینکه سبک زندگی با نیازها یا سلیقه‌های شما سازگار نیست.

بنابراین، قبل از شروع جستجوی شغل به عنوان پزشک در کانادا، تکالیف خود را در استانی که انتخاب می‌کنید انجام دهید و مطمئن شوید که برای شما و خانواده‌تان مناسب است.

مرحله 3: کارهای اداری خود در کشور مبدا را تکمیل کنید

به عنوان یک پزشک، برای زندگی و کار در کانادا باید کمی بیشتر از سایر مشاغل مدارک خود را تکمیل کنید. اگر مدرک خارجی دارید ابتدا باید مشخص کنید که آیا در کانادا پذیرفته شده است یا خیر.

این اطلاعات از فهرست جهانی دانشکده های پزشکی در دسترس است. اگر پذیرفته شود، ممکن است نیاز به ارزیابی مدارک تحصیلی خود (ECA) داشته باشید.

  • اعتبار مدرک، دیپلم یا گواهی شما با استانداردهای کانادایی توسط ECA موردتایید قرار میگیرد

در زیر لیستی از مراکز مجاز است که می توانند ارزیابی شما را انجام دهند:

خدمات ارزیابی اعتبار بین‌المللی، خدمات ارزیابی صلاحیت‌های بین‌المللی (IQAS)، خدمات آموزش جهانی WES، و دانشکده مطالعات مداوم دانشگاه تورنتو، همگی خدمات ارزیابی و اعتبارسنجی تحصیلی را ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، شما ملزم به گذراندن قسمت های I و II از امتحانات صلاحیتی شورای پزشکی کانادا (MCCQEs) خواهید بود، که دو امتحان هستند که توسط شورای پزشکی کانادا برگزار می شود.

  • بخش اول قضاوت بالینی و دانش پزشکی شما را ارزیابی می کند، در حالی که
  • قسمت دوم توانایی شما را در استفاده از این اطلاعات، نشان دادن توانایی های بالینی و نشان دادن رفتار حرفه ای شما ارزیابی می کند. قبل از شرکت در قسمت دوم، باید قسمت اول را بگذرانید.

شما یک مجوز از شورای پزشکی کانادا (LMCC) دریافت خواهید کرد که برای ارائه درخواست مجوز پزشکی برای کار در کانادا ضروری است، پس از گذراندن هر دو آزمون و نشان دادن اینکه حداقل 12 ماه دوره بالینی فوق لیسانس دارید.

آموزش پزشکی یک گواهی ثبت نام و یک گواهی برای نشان دادن در مطب های پزشکی جدید شما در کانادا همراه با LMCC به شما داده می شود.

هنگامی که به کانادا می روید، باید آموزش های پزشکی اضافی را زیر نظر مرجع نظارتی پزشکی استانی یا منطقه ای مربوطه به پایان برسانید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که هنگام نقل مکان به کانادا از شما خواسته می شود، بسیار مهم است که قبلاً این موضوع را با مقامات پزشکی در استان یا منطقه مورد نظر خود تأیید کنید. مقامات پزشکی هر استان و منطقه در زیر فهرست شده اند.

 

مقامات نظارتی پزشکی در کانادا

Province/Territory

Medical Regulatory Authority

Alberta

College of Physicians and Surgeons of Alberta

British Columbia

College of Physicians and Surgeons of British Columbia

Manitoba

College of Physicians and Surgeons of Manitoba

New Brunswick

College of Physicians and Surgeons of New Brunswick

Newfoundland and Labrador

College of Physicians and Surgeons of Newfoundland & Labrador

Northwest Territory

Government of the Northwest Territories

Nova Scotia

College of Physicians and Surgeons of Nova Scotia

Nunavut

Nunavut Department of Health and Social Services Medical Registration Committee

Ontario

College of Physicians and Surgeons of Ontario

Prince Edward Island

College of Physicians and Surgeons of Prince Edward Island

Québec

Collège des médecins du Québec

Saskatchewan

College of Physicians and Surgeons of Saskatchewan

Yukon

Yukon Medical Council

مرحله 4: برای کار در کانادا اقدام کنید

این ایده خوبی است که قبل از مهاجرت به کانادا به دنبال کار باشید. احتمال موفقیت بیشتری برای دریافت دعوتنامه اقامت دائم خواهید داشت.

علاوه بر این، این خیال شما را راحت می‌کند که بدانید در زمان رسیدن، علاوه بر سایر هماهنگی‌هایی که باید انجام دهید، مجبور نخواهید بود با بار اضافی در جستجوی کار نیز باشید.

مرحله 5: اگر قصد دارید در کانادا کار کنید، به طور موقت برای مجوز کار اقدام کنید

بر اساس گزارش های اخیر، IRCC متعهد است که درخواست های ویزای کار اقامت موقت را برای متخصصان پزشکی، به ویژه پزشکان، در اولویت قرار دهد.

فرض کنید پیشنهادی برای یک شغل موقت یا دائم در این صنعت دریافت کرده اید.

در این شرایط، برای اقامت و کار در کانادا برای مدت قرارداد خود، باید مجوز کار کانادا را دریافت کنید. 

دو نوع مجوز کار وجود دارد:

مجوزهای کار باز و مجوزهای کار بسته (ویژه کارفرما).

اگر مجوز کار خاص کارفرما دارید، باید مطابق با شرایط مجوز کار خود در کانادا کار کنید که شامل نام کارفرما، مدت قرارداد شما و محل کار است.

شما باید یک نسخه از مجوز تاثیر بازار کار را از کارفرما (LMIA) دریافت کنید.

از سوی دیگر، اگر در لیست کارفرمایان IRCC که به الزامات آن پایبند نیستند، نباشید، در صورت داشتن ویزای کار آزاد، می‌توانید برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنید.

بهداشت وسلامت در کانادا

انتخاب برنامه مهاجرتی مناسب به کانادا برای پزشکان

راه های مختلفی برای پزشک شدن در کانادا وجود دارد، اما ما دو روش برتر را که شانس موفقیت شما را افزایش می دهند را معرفی میکنیم:

  • برنامه سیستم اکسپرس انتری
  • برنامه نامینیشن های استانی

به گفته IRCC، برنامه استانی نامزد و اکسپرس انتری کمک کرده است بیش از 22400 نفر از جمله اندکی بیش از 3600 پزشک و 8600 پرستار ساکن کانادا می شوند.

کدام برنامه های مهاجرتی برای پرسنل پزشکی مناسب هستند؟

  • اکسپرس انتری

تحت سیستم اکسپرس انتری، پزشکان به برنامه کارگران ماهر فدرال و کلاس تجربه کانادایی به عنوان برنامه های اقتصادی (CEC) دسترسی دارند. هر دو هفته یک بار، زمانی که درخواست EE شما در مقایسه با سایر متقاضیان با استفاده از سیستم رتبه بندی جامع ارزیابی و رتبه بندی می شود، قرعه کشی برگزار می شود.

از آنجایی که آنها اغلب به عنوان خوداشتغال شناخته می شوند، پزشکانی که در حال حاضر مجوز فعالیت در کانادا را دارند اما دارای وضعیت اقامت موقت هستند، اغلب واجد شرایط سیستم اکسپرس انتری نیستند.

در کانادا، اگر خوداشتغال هستید، واجد شرایط اکثر گزینه های مهاجرت اقتصادی واجد شرایط اکسپرس انتری نخواهید بود. با این حال، اگر حداقل یک سال سابقه کار در کانادا یا کشور دیگری داشته باشید، می توانید واجد شرایط برنامه اکسپرس انتری باشید. شان فریزر، وزیر مهاجرت، مدعی است که این مانع از خروج پزشکان خارجی از کشور می شود.

  • برنامه نامزدهای استانی PNP

اگر یک پیشنهاد شغلی قانونی در کانادا دارید که شرایط نیروی کار آن استان یا منطقه را برآورده می‌کند، واجد شرایط زندگی و کار در آنجا تحت برنامه نامزد استانی هستید. هر استان یا منطقه دارای یک PNP جداگانه با لیستی از مشاغل مورد تقاضا است. اگر از طرف استانی نامزد شوید، ITA برای اقامت دائم کانادا دریافت خواهید کرد که ارزش 600 امتیاز اضافی دارد.

روند درخواست از حدود 18 ماه در صورت درخواست مستقیم به استان تا شش ماه تسریع خواهد شد. تقریباً هر PNP یک جریان متصل به سیستم اکسپرس انتری دارد.

در زیر لیستی از مسیرها یا کتگوری های PNP، در هر استان یا منطقه، برای متخصصان پزشکی که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند، آورده شده است.

 

مهاجرت به کانادا برای پزشکان

Province/Territory

Immigration Stream/Category

Alberta

Alberta Opportunity Stream

British Columbia

Healthcare Professional Category
Express Entry Skilled Worker Category

Manitoba

Skilled Workers Overseas Stream

New Brunswick

Express Entry Skilled Worker Stream

Newfoundland and Labrador

Skilled Worker Stream

Northwest Territories

Skilled Worker Stream

Nova Scotia

Physicians Stream
Labour Market Priorities for Physicians Stream

Ontario

Express Entry Human Capital Priorities Stream
Express Entry French-speaking Skilled Worker Stream

Prince Edward Island

Express Entry Stream

Saskatchewan

International Skilled Worker Category

Yukon

Skilled Worker Stream

 

تحصیل در رشته دامپزشکی در کانادا

هنگامی که انتخاب می کنید از تخصص ما و خدمات مورد اعتماد دولت استفاده کنید:

  • ارزیابی دقیق واجد شرایط بودن شما
  • راهنمایی در مورد اینکه کدام یک از بیش از 100 برنامه مهاجرتی و ویزا را انتخاب کنید.
  • انتخاب یک برنامه مهاجرتی متناسب با نیازهای فردی شما؛
  • بررسی و ارسال کلیه فرم ها و اسناد درخواستی؛
  • پشتیبانی کامل شما در هر مرحله از فرآیند پرونده مهاجرتی شما

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با نحوه دریافت ویزای کاری و مهاجرت به کانادا، می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا