کالج هامبر (Humber College)

زمان مطالعه: 11 دقیقه

کالج هامبر (Humber College)

این کالج در شهر تورنتو کانادا واقع شده است و همواره به حمل و نقل عمومی دسترسی کامل دارد. این کالج معروف، در رتبه ۵۳۶۷ جهانی قرار دارد و اکنون بیش از ۵۰ سال است که در حال آموزش فنی و تخصصی به دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا است. کالج هامبر تورنتو نوعی کالج دولتی است. از این رو هزینه تحصیل در این کالج بسیار کمتر از تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های خصوصی خواهد بود.

کالج هامبر (HC) یکی از معتبرترین موسسات دانشگاهی است که به دلیل جامعیت و برتری در زمینه آموزش عالی در کانادا مشهور شده است. این کالج با بیش از 6000 متقاضی بین المللی که بیش از 135 کشور در این دانشگاه حضور دارند در سراسر جهان شناخته شده است.
کالج هامبر بیش از 190 گرایش مختلف در بیش از 40 رشته متنوع، در سطوح مختلف از جمله لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ارائه می دهد.

بسته به برنامه تحصیلی افراد، هامبر همچنین فرصت های یادگیری عملی را با متخصصان از یک زمینه خاص فراهم می کند. این می تواند به صورت دوره های کارآموزی یا همکاری با شرکای صنعتی هامبر یا اساتید در زمینه پروژه های تحقیقاتی مختلف باشد. طبق گزارش سالانه 2021، نزدیک به 85 درصد از فارغ التحصیلان کالج هامبر در مدت 6 ماه پس از اتمام تحصیل شاغل بودند.

 

  • در حال حاضر بیش از 23,000 دانشجوی پاره وقت دارد که در حال تحصیل در برنامه های ESL، سرتیفیکیت های کوتاه مدت، آموزش های آنلاین و … هستند.
  • این موسسه در سطح ملی و بین المللی نیز با بسیاری از موسسات همکاری دارد.  این کالج عضو پلی تکنیک کانادا نیز می باشد.

این کالج دولتی که در شهر تورنتو، استان انتاریوی کانادا واقع‌شده، دارای ۳ پردیس و ۶ دانشکده است. ۲ مورد از پردیس‌های کالج در شهر تورنتو و دیگری در شهر اورنجویل Orangeville واقع‌شده است.

کالج هامبر در یک نگاه

موقعیتسال تاسیسنوع کالجتعداد دانشکدهتعداد پردیسنقاط قوتبودجه تحقیقاتی
استان انتاریو، تورنتو۱۹۶۷دولتی۶۳ لیکشور (Lakeshore)، نورث (North )، اورنجویل (Orangevillage۱۲۶۲ کارآفرین فعال و مراکز کارآفرینی رضایت ۸۳% کارفرمایان از مهارت عملی فارغ التحصیلینبیش از ۱۰ میلیون دلار

رنکینگ کالج هامبر کانادا

  • رضایت دانشجویان- 74.2٪ (بالاتر از میانگین GTA)
  • کیفیت کلی دانش و مهارت های کالج- 85.4٪ (بالاتر از میانگین GTA)
  • کیفیت کلی تجارب یادگیری در این برنامه- 78.4٪ (بالاتر از میانگین GTA)
  • کیفیت کلی تسهیلات و منابع کالج- 74.5٪ (بالاتر از میانگین GTA)
  • رضایت فارغ التحصیلان- 77.2٪
  • میزان اشتغال به کار فارغ التحصیلان این کالج- 82.4٪ (بالاتر از میانگین GTA)
  • رضایت کارکنان- 88.4٪
  • نرخ فارغ التحصیلی- 63.9٪

دانشکده های کالج هامبر کانادا

  • دانشکده فناوری کاربردی
  • دانشکده تجارت
  • دانشکده هنرهای خلاقانه و اجرایی
  • دانشکده علوم بهداشت
  • دانشکده هتلداری، سرگرمی و گردشگری
  • دانشکده ی هنرها و علوم لیبرال
  • دانشکده مطالعات پزشکی و فناوری اطلاعات
  • دانشکده علوم و خدمات اجتماعی

متقاضیان تحصیل در مقاطع مختلف کالج هامبر، برای دریافت پذیرش از  این کالج باید مدارک خواسته شده را ارائه کنند. مدارک به شرح زیر است:

 

کارشناسی

  • کسب مدرک دیپلم متوسطه با حداقل معدل ۱۴
  • ریزنمرات دوره‌ها یا رشته‌های آکادمیک پاس شده در مراکز آموزش عالی
  • کسب حدنصاب نمره آزمون زبان انگلیسی (اکثر رشته ها آیلتس آکادمیک  ۶٫۵ با حداقل ۶ در هر مهارت)

دوره‌های Graduate Certificate

  • کسب مدرک کارشناسی یا دیپلمای پیشرفته (Advanced Diploma)
  • ریزنمرات دانشگاهی
  • کسب حدنصاب نمره آزمون زبان انگلیسی (آیلتس آکادمیک  ۶٫۵ با حداقل ۶ در هر مهارت)

دوره‌های Certificate  و  Post –Secondary Diploma

  • دیپلم متوسطه با حداقل معدل ۱۲
  • ریزنمرات تحصیلی
  • حدنصاب نمره زبان انگلیسی (تافل ۸۰ با حداقل ۲۰ در هر مهارت، آیلتس آکادمیک ۶ با حداقل ۵٫۵ در هر مهارت)

نمره زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش از کالج هامبر کانادا

دوره هاآیلتستافل مبتنی بر دفترچهتافل مبتنی بر اینترنت
گواهینامه ها، دیپلم ها و دیپلم های پیشرفته

نمره ی کل: 6.0

گفتار و نوشتار: 6.0

نمره ی کل: 550

نمره ی کل: 80

نمره ی هیچ یک از بخش ها کمتر از 20 نباشد.

لیسانس

نمره ی کل: 6.0

هیچ یک از بخش ها کمتر از 5.5 نباشد.

نمره ی کل: 560

نمره ی کل: 84

نمره ی هیچ یک از بخش ها کمتر از 21 نباشد.

لیسانس پرستاری

نمره ی کل: 7.0

هیچ یک از بخش ها کمتر از 6.5 نباشد.

تمره ی کل: 600

نمره ی کل: 100

نمره ی هیچ یک از بخش ها کمتر از 21 نباشد

گواهینامه ی کارشناسی ارشد

نمره ی کل: 6.5

هیچ یک از بخش ها کمتر از 6.0 نباشد.

مره ی کل: 580

نمره ی کل: 88

نمره ی هیچ یک از بخش ها کمتر از 22 نباشد

ددلاین اپلای در کالج هامبر کانادا

آخرین مهلت اپلای در کالج هامبر: 1 فوریه

  • در درخواست های بعد از 1 فوریه اولویت با دانشجویانی است که زودتر اپلای کرده اند و بر اساس جا و ظرفیت موجود کالج در مورد پذیرش یا عدم پذیرش درخواست تصمیم گیری می شود.
 

شهریه تحصیل در کالج‌های کانادا به‌طورکلی بستگی به رنکینگ کالج در کانادا و نوع رشته انتخابی دارد.

 شهریه تحصیل در کالج هامبر از حدود ۱۷٬۰۰۰$ تا ۳۰٬۰۰۰$ کانادا در سال متغیر است.

همه دانشجوهایی که قصد تحصیل در کالج هامبر را دارند، قبل از ثبت‌نام می‌بایست مبلغی را به‌عنوان ودیعه شهریه پرداخت کنند. این پیش‌پرداخت برای دانشجوهای خارجی جدید شامل کل شهریه ترم اول است. ودیعه شهریه اجباری، غیرقابل استرداد و باید هر ترم پرداخت شود.

البته گفتنی است که تمامی دانشجوهای بین‌المللی با ثبت‌نام در کالج هامبر، تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرند. بنابراین پرداخت هزینه بیمه درمان سالی یک‌بار در کنار شهریه اجباری است.

هزینه بیمه درمانی برای دانشجوهای خارجی ۴۲۰& کانادا (ترم زمستان ۲۸۰$ و تابستان ۱۴۰$) در سال گزارش شده است.
شهریه تحصیل در کالج Humber برای دوره های زبان پیش نیاز، ترمی 3500 دلار کانادا است.

بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی کالج هامبر

برای ادامه تحصیل در کالج‌های کانادا، انواع مختلف بورسیه و کمک‌هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. برخی از این بورسیه‌ها توسط دولت کانادا تأمین می‌شوند، برخی دیگر را مؤسسات خصوصی ارائه می‌دهند و برخی از کالج‌های کانادا نیز بورسیه‌های مخصوص خود رادارند. این بورسیه‌ها هرکدام شرایط خاص و ددلاین اپلای خود رادارند و اکثراً رقابتی هستند و به دانشجویانی تعلق می‌گیرند که سابقه آکادمیک چشمگیری داشته باشند.

کالج هامبر به دانشجوهای بین‌المللی واجد شرایط، انواع بورسیه و کمک‌هزینه تحصیلی اعطاءمی کند. گفتنی است که هر ترم به ۱۰ نفر از دانشجویان واجد شرایط بورسیه تعلق می‌گیرد.

بورسیه دانشجویان بین‌المللی

این نوع بورسیه مختص دانشجوهای دوره های Graduate Certificate، دیپلما و دیپلمای پیشرفته است. جزئیات بورسیه به شرح زیر است.

  • نوع بورسیه: ورودی
  • ارزش: ۲٬۰۰۰$ (کانادا)
  • شرایط دریافت: داشتن سوابق آکادمیک خوب (نمره آیلتس آکادمیک ۶٫۵+ یا معادل آن در آزمون‌های تافل یا دولینگو) GPA: +۸۵%
  • دریافت نامه پذیرش از کالج هامبر
  • ثبت‌نام تمام‌وقت در یکی از دوره‌های کالج هامبر

برای دریافت بورسیه ارائه کارت معتبر دانشجویی، انگیزه نامه تحصیلی (شاملGPA) و ۲ مورد معرفی‌نامه الزامی است.

 

بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی

این بورسیه به دانشجوهایی تعلق می‌گیرد که به‌طور مستقیم از مقطع دبیرستان وارد کالج می‌شوند. به‌عنوان‌مثال دانشجویان انتقالی یا دانشجوهای دوره‌های EAP کالج هامبر مشمول بورسیه نمی‌شوند. تعداد این بورسیه‌ها نامحدود است و بر اساس موفقیت‌های آکادمیک دوره‌ی دبیرستان ارائه می‌شود.

جزئیات بورسیه در جدول زیر شرح داده شده است.

میزان بورسیه
GPA مورد نظر
تجدیدپذیر
$۴٬۰۰۰۹۵% یا بالاتربله
۳٬۵۰۰ $۹۰ – ۹۴٫۹%بله
$۳٬۰۰۰۵۸ – ۸۹٫۹%بله
$۲٬۰۰۰۸۰ – ۸۴٫۹%بله
$۱٬۵۰۰۷۵ – ۷۹٫۹%فقط یکبار

کمک‌هزینه‌های فارغ التحصیلین دوره‌های EAP

گفتنی است گه فارغ التحصیلین دوره های EAP کالج هامبر نیز در صورت داشتن معدل و سوابق آکادمیک خوب میتوانند از فرصت کمک هزینه های تحصیلی و جوایز این کالج استفاده کنند.

این جوایز به دانشجوهایی تعلق می گیرد که بعد از اتمام دوره های  EAP در یکی از رشته های مقاطع کارشناسی ثبت نام کرده اند.

جزئیات زندگی دانشجویی در کالج هامبر کانادا

زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی مسلماً یکی از بهترین و به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌های زندگی دانشجویی است که فرصت مشارکت در فعالیت‌های داخل پردیس، کسب تجربه، رشد شخصی و به چالش کشیدن دانشجوها را فراهم می‌کند.

در کالج هامبر، امکان اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی مهیا است. هامبر دارای ۲ ساختمان مسکونی است که به سبک‌های سنتی و سوئیت تدارک دیده‌شده‌ و گنجایش بیش از ۱٬۴۰۰ دانشجو را دارند.

 

از امکانات و ویژگی خوابگاه‌ها می‌توان به: کتابخانه، مراکز ورزشی، لابراتوار کامپیوتر، سرو غذا، اینترنت، سالن استراحت، اتاق لباسشویی و سالن مطالعه  اشاره کرد. استعمال دخانیات در تمامی خوابگاه‌های کالج هامبر ممنوع است.

  • خوابگاه‌های سنتی که گزینه مناسبی برای دانشجویان سال اول هستند دارای اتاق‌های خصوصی، تختخواب تک‌نفره، کمد دیواری، میز و نیمکت، قفسه و چراغ مطالعه، جعبه کمک‌های اولیه، سیستم گرمایشی / سرمایشی و پرده هستند.
  • خوابگاه‌هایی که به سبک سوئیت مهیا شدند کاملاً مبله هستند و دارای دو اتاق‌خواب، تختخواب‌های دو نفره با دو کشوی لباس‌ زیر تخت، کمد لباس، میز و نیمکت مطالعه، پرده‌کرکره، کابل تلویزیون، آشپزخانه مشارکتی ( مجهز به یخچال و فریزر، مایکروفر، سینک، کابینت، میز و صندلی غذاخوری)، سرویس بهداشتی و سیستم تهویه هوا هستند.

در خوابگاه‌های کالج هامبر، برنامه غذایی متنوعی برای دانشجوها مهیا است. تهیه برنامه غذایی برای تمامی ساکنین خوابگاه‌ها اجباری و هزینه آن از ۲٬۵۰۰ تا ۳٬۵۰۰$ کانادا در سال متغیر است.

هزینه اجاره خوابگاه‌های سنتی کالج هامبر به مدت یک سال تحصیلی، با سرو غذا  حدوداً ۹٬۰۰۰$ تا ۱۰٬۰۰۰$ کانادا و هزینه اجاره سوئیت‌ها به مدت یک سال تحصیلی با سرو غذا حدوداً ۱۱٬۰۰۰$ تا ۱۲٬۰۰۰$ کانادا است.

ناگفته نماند که ودیعه رزرو تمامی خوابگاه‌ها ۵۰۰$ است که این مبلغ غیرقابل‌برگشت است.

 

  • آپارتمان‌های متفرقه: دانشجویانی که موفق نشدند خوابگاه‌های داخل پردیس را رزرو کنند، می‌توانند در نزدیکی کالج هامبر، آپارتمان‌های متفرقه و متناسب با نیازهای خود را اجاره کرده و در آن اسکان کنند.
متوسط هزینه اجاره سوئیت تقریباً ۱٬۷۰۰$، آپارتمان تک خوابه حدوداً ۲٬۲۰۰$ و چند خوابه تقریباً ۳٬۵۰۰$ در ماه است.

اما ازآنجایی‌که اکثر آپارتمان‌های متفرقه مبله نیستند، تهیه وسایل موردنیاز زندگی به عهده ساکنین است و هزینه‌های جانبی ازجمله آب، برق، گاز و اینترنت جداگانه محاسبه می‌شوند توصیه ما به دانشجوها این است که برای سبک‌تر شدن هزینه‌های زندگی به‌صورت گروهی یا مشارکتی اقدام به اجاره کاشانه کنند.

فعالیت های اجتماعی در کالج هامبر

عضویت در گروه‌ها و سازمان‌های دانشجویی و شرکت در فعالیت‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی دایر در یک دانشگاه، بهترین راه دوست‌یابی، کشف استعدادها و به اشتراک‌گذاری علایق است.

سازمان دانشجویی کالج هامبر موسوم به IGNITE که توسط خود دانشجوها اداره می‌شود مسئولیت راه‌اندازی کلوب‌ها، تشویق و ترغیب دانشجوها به مشارکت در فعالیت‌های دانشگاهی و ارایه خدمات مختلف جهت رفاه زندگی دانشجویی را بر عهده دارد. از فعالیت‌ها و برنامه‌های دایر در گروه‌ها و کلوب‌های دانشجویی کالج هامبر می‌توان به: 

پویانمایی، طراحی و معماری، رقص، معرفی فرهنگ و سنن هند، نمایش فیلم، گردشگری، توسعه بین‌الملل، نمایشنامه‌نویسی، مهندسی، ورزش و فعالیت‌های فیزیکی، سلامت و بهداشت روان، موسیقی، حفظ طبیعت و مطالعه کتاب انجیل اشاره کرد.

سوالات و نظرات خود را درباره کالج هامبر بنویسید و برای اطلاع از نحوه پذیرش و تحصیل در برترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی در رشته های مورد علاقه خود با ما از طریق اکانت های زیر در ارتباط باشید:

در تلگرام و واتساپ با شماره:  9453 551  343 (+1) 

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا