نحوه مهاجرت از ایران به کانادا

زمان مطالعه: 9 دقیقه

در اینجا نحوه مهاجرت کارگران ماهر از ایران به کانادا معرفی خواهد شد.

ایران یکی از کشورهای اصلی مبدا مهاجران جدید کانادا است.
در سال 2019 ، قبل از همه گیری COVID-19 ، ایران با داشتن بیش از 6000 ایرانی اقامت دائم کانادا در بین کشورهای منبع مهاجرت کانادا در رتبه دهم قرار گرفت.
 
✅ ایرانیان به دلیل سطح بالای تحصیلات ، تجربه کاری حرفه ای و مهارت های زبان انگلیسی کاندیدای ایده آل برای مهاجرت کانادایی هستند.
علاوه بر این ، بیش از 200،000 نفر از ایرانیان تبار در کانادا زندگی می کنند ، که به روند ادغام ورودهای جدید ایرانی کمک می کند.
کانادا به دنبال افزایش سطح مهاجرت خود است که فرصتهای بیشتری را برای مهاجرت ایرانیان به اینجا ایجاد می کند. طبق برنامه سطح مهاجرت 2021-2023 ، کانادا قصد دارد سالانه بیش از 400،000 مهاجر جدید را پذیرش کند ، که بالاترین سطح در تاریخ این کشور است.
حدود 60 درصد از این مهاجران تحت طبقه اقتصادی قرار می گیرند. اکثریت قریب به اتفاق مهاجران طبقه اقتصادی کارگران ماهر هستند ، در حالی که بخش کوچکی از آنها مهاجران تجاری (کارآفرینان و سرمایه گذاران) هستند.
 
✅ در زیر مروری بر روش های برتر مهاجرت از کانادا از ایران به عنوان یک کارگر ماهر است.✅
اکسپرس انتری چیست

مهاجرت به کانادا از ایران از طریق اکسپرس انتری

اصلی ترین راه مهاجرت ایرانیان به کانادا به عنوان کارگران ماهر از طریق اکسپرس اینتری است.

هدف کانادا این است که سالانه از 110 هزار مهاجر جدید از طریق اکسپرس اینتری استقبال کند. در سال 2019 ، ایرانیان هشتمین ملیت اصلی نامزدهای موفق اکسپرس اینتری بودند.

اکسپرس اینتری یک فرایند دو مرحله ای است. در مرحله یک ، باید تأیید کنید که واجد شرایط یکی از سه برنامه مدیریت شده در Express Entry هستید:

برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)
کلاس تجربه کانادایی (CEC)
برنامه معاملات ماهر فدرال (FSTP)

✅ اگر قبلاً در کانادا زندگی نکرده اید ، FSWP به احتمال زیاد بهترین راه برای شما برای واجد شرایط شدن برای اکسپرس انتری خواهد بود. پس از تأیید صلاحیت Express Entry خود ، می توانید به مرحله دوم بروید.

در مرحله دوم پروفایل خود را در وب سایت مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) بارگذاری می کنید.

IRCC مشخصات شما را از جمله مواردی مانند سن ، تحصیلات ، مهارت های زبانی ، سابقه کار ، این که آیا قبلاً در کانادا کار کرده و یا تحصیل کرده اید ، اگر پیشنهاد کار کانادایی دارید و اگر استان یا منطقه ای از کانادا از شما دعوت کرده است ، ارزیابی می کند.

IRCC سپس بر اساس مشخصات شما از طریق آنچه که سیستم رتبه بندی جامع (CRS) نامیده می شود ، امتیازاتی را به شما اعطا می کند.

شما یک نمره CRS دریافت خواهید کرد و سپس وارد مجموعه اکسپرس اینتری کاندیداها می شوید.

تقریباً هر دو هفته ، IRCC قرعه کشی های اکسپرس اینتری را انجام می دهد که در آن از داوطلبان با بالاترین نمرات CRS دعوت می کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند. داوطلبانی که دعوتنامه (ITA) دریافت می کنند 60 روز فرصت دارند تا درخواست اقامت دائم خود را به IRCC ارسال کنند. هنگامی که IRCC درخواست شما را تأیید کرد ، می توانید به کانادا بروید.

ممکن است بخواهید پس از تأیید صلاحیت خود ، مزایای ورود به استخر اکسپرس اینتری را در نظر بگیرید.

✅ اولین مزیت حضور در استخر این است که به شما شانس دریافت ITA می دهد ، در حالی که اگر در استخر نیستید شانس دریافت ITA شما صفر است. دوم ، حضور در استخر به شما این فرصت را می دهد که نامزدی استانی را دریافت کنید. (برای آشنایی بیشتر با PNP به زیر مراجعه کنید).

شما 600 امتیاز CRS اضافی با نامزدی استانی دریافت می کنید که اساساً تضمین می کند که ITA دریافت خواهید کرد.  حضور در استخر به شما فرصتی برای دریافت پیشنهاد کار می دهد که می تواند 50 یا 200 امتیاز CRS اضافی را به همراه داشته باشد.

برنامه نامزدی استانی (PNP) برای ایرانیان

برنامه نامزدهای استانی (PNP) دومین راهی است که ایرانیان می توانند مهاجرت کارگران ماهر به کانادا را دنبال کنند.

کانادا دارای 10 استان و 3 منطقه است. نه استان و 2 منطقه از PNP استفاده می کنند.

PNP این استانها و مناطق را قادر می سازد تا معیارهای انتخاب طبقه مهاجرت اقتصادی خود را ایجاد کنند.

داوطلبانی که شرایط را رعایت کرده و درخواست آنها تأیید شده است ، گواهی نامزدی استانی دریافت می کنند. سپس آنها از گواهی نامه برای حمایت از درخواست اقامت دائم خود در IRCC استفاده می کنند.

برنامه نامزد استانی PNP

بزرگترین PNP ها توسط بزرگترین استانهای کانادا اداره می شوند (به جز کبک).

آنها انتاریو ، بریتیش کلمبیا و آلبرتا هستند. استانهای ساسکاچوان و مانیتوبا نیز دارای PNP های بزرگ هستند.

اگر می خواهید PNP را دنبال کنید ، می توانید در مورد استان مورد نظر خود تحقیق کنید و سپس مستقیماً برای PNP آنها درخواست دهید. همچنین ، همانطور که در بالا ذکر شد ، می توانید با ورود به مجموعه اکسپرس انتری ، PNP را دریافت کنید.

استانها اغلب از نامزدهای اکسپرس اینتری که معیارهای آنها را دارد دعوت می کنند تا برای PNP خود درخواست دهند.

✅ همانطور که اشاره شد، پذیرش این دعوتنامه برای داوطلبان اکسپرس اینتری بسیار ارزشمند است زیرا بلیطی برای اقامت دائم است.

سایر گزینه های مهاجرت کانادایی برای ایرانیان

به عنوان تنها استان فرانکفونی کانادا، کبک دارای اختیار اداره سیستم مهاجرت خود است.

کبک سومین مسیر پیشرو برای کارگران ماهری است که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند.

برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به استان به عنوان یک کارگر ماهر ، باید مهارت زبان فرانسه را نشان دهید.

✅ اگر قبلاً در کانادا زندگی نکرده اید ، اگر می خواهید به کبک نقل مکان کنید ، برنامه کارگران ماهر کبک (QSWP) بهترین گزینه شما است.

این برنامه مشابه برنامه کارگران ماهر فدرال اکسپرس اینتری (FSWP) عمل می کند. ابتدا باید واجد شرایط بودن خود را تأیید کرده و سپس بر اساس مشخصات خود امتیاز دریافت کنید.

کبک در ادامه از نامزدهای با نمره بالا برای ادامه روند مهاجرت دعوت می کند. پس از تأیید کبک ، شما درخواست اقامت دائم را به IRCC ارائه می دهید.

✅ کانادا همچنین برنامه های کارگران ماهر دیگری دارد که از نظر ماهیت کوچکتر هستند زیرا به منظور کمک به برآوردن نیازهای بازار کار مناطق و صنایع خاص هستند. شاید برجسته ترین آن پایلوت مهاجرت آتلانتیک (AIP) باشد.

کارگران ماهر علاقه مند به مهاجرت به نیوفاندلند و لابرادور ، جزیره پرنس ادوارد ، نوا اسکوشیا یا نیوبرانزویک می توانند به AIP مراجعه کنند.

مسیرهای مطالعاتی ایران برای اقامت دائم کانادا

کانادا به دنبال تشویق دانشجویان بین المللی خود به اقامت دائم در این کشور است.

در سال 2019 ، کانادا بیش از 640،000 دانشجوی بین المللی داشت.

✅ ایران با نزدیک به 15000 مجوز تحصیل کانادایی، هفتمین منبع اصلی دانشجویان خارجی کانادایی بود.

پس از اتمام تحصیلات ایرانیان در کانادا ، ممکن است واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) شوند.

PGWP فارغ التحصیلان بین المللی را قادر می سازد حداکثر تا سه سال تجربه کار حرفه ای کانادایی را کسب کنند.

این تجربه می تواند درخواست های اقامت دائم فارغ التحصیلان را تقویت کند. داشتن تحصیلات و تجربه کاری کانادایی منجر به کسب امتیاز CRS اکسپرس اینتری بیشتر می شود.

همچنین از طریق بسیاری از جریانها از جمله PNP ، آنهایی که توسط کبک ، AIP و دیگران اداره می شود پاداش می گیرد.

✅به عنوان مثال ، چنین تجربه ای توانایی فرد برای واجد شرایط بودن برای Express Entry از طریق برنامه کلاس تجربه کانادا (CEC) را افزایش می دهد.

شما می توانید یک تحصیلات کانادایی با کیفیت را که توسط کارفرمایان کانادایی شناخته شده است ، بدست آورید. همچنین می توانید مهارت های انگلیسی و/یا فرانسوی خود را ارتقا دهید.

✅علاوه بر این ، شما می توانید در طول و پس از تحصیل ، تجربه کار کانادایی را برای تکمیل درآمد خود و پیشرفت شغلی خود کسب کنید.

 

بیش از 100 گزینه مختلف برای انتخاب

 

ایران منبع مهمی برای استعداد برای کانادا است و هنگام ورود ، مهاجران جدید مورد استقبال جامعه پر جنب و جوش ایرانی کانادا قرار می گیرند.

 

با افزایش سطح مهاجرت کانادا به منظور حمایت از اقتصاد خود ، بسیاری از ایرانیان دیگر فرصت مهاجرت به کانادا را از طریق بیش از 100 جریان مختلف مهاجرت در اختیار خواهند داشت.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا