نیاز کانادا به افراد با استعداد فنی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اکنون در زمینه فناوری، مشاغل بیشتری نسبت به پیش از شیوع ویروس کرونا در دسترس است.

💢 کانادا در حال از دست دادن استعداد در زمینه فناوری است و بر اساس گزارشی که در دسامبر 2020 توسط شورای نوآوری اقتصاد منتشر شده است:

” کانادا چگونه جایگاه خود را در رقابت جهانی برای استعداد نوآوری حفظ می کند؟ “
🖍️ در نتیجه، شرکت های کانادایی در صدد جذب استعداد خارجی به سمت این کشور هستند. بنابراین نیاز کانادا به افراد با استعداد در زمینه فناوری بیش از پیش محسوس است.
🖍️ از تأثیرات منفی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد کانادا، تحت تأثیر قراردادن سه میلیون شغل بوده است. مشاغل فناوری و اطلاعات نیز زمانی آسیب دیدند که کانادا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، قرنطینه شد.
🖍️ با اینحال برخلاف مشاغل دیگر، مشاغل رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات بطور چشمگیری بهبود یافتند. در حقیقت فراوانی این مشاغل نسبت به پیش از همه گیری ویروس کرونا بیشتر شده است.

 
 
🟢 در ماه اکتبر، نرخ استخدام مشاغل مرتبط با این دسته نیز ۸.۷ درصد نسبت به ماه فوریه بیشتر بود. برای مثال، این مشاغل شامل برنامه نویسی، مهندسی و دیگر مشاغل در زمینه فناوری میشوند.
🔴 یکی از علت های مقاومت مشاغل فناوری در زمان همه گیری میتواند آمادگی این صنعت برای تغییر به صورت آنلاین، و امکان دورکاری کارمندان باشد. کانادا همچنان به افزایش شهرت خود به عنوان یک قطب فناوری ادامه میدهد. به عنوان مثال شرکت نرم افزار Gatik اوایل سال گذشته به بازگشایی یک مرکز تحقیقات در تورنتو پرداخت تا افراد با استعداد محلی را از واترلو و دانشگاه تورنتو جذب کند. ریچارد اشتاینر، رئیس سیاست و ارتباطات این شرکت می گوید: “از تورنتو به عنوان یک سیلیکون ولی جدید نام برده می شود … از نظر ما هیچ جایی بهتر از تورنتو نیست.”
🟤 زیان کانادا سود آن نیز محسوب می شود.

🟠 با وجود مشاغل فراوان در بخش فناوری، افراد خوش فکر کانادایی به دنبال جا به جایی به سمت جنوب، ایالات متحده برای حقوق بالاتر هستند.
🔵مطالعات اخیر محققان دانشگاه تورنتو و دانشگاه براک نشان می دهد، یک چهارم فارغ التحصیلان رشته های STEM از دانشگاه های برتر کانادا اکنون در خارج از کشور مشغول به کار اند. از آنجا که بسیاری از فارغ التحصیلان رشته های فناوری تصمیم بر مهاجرت دارند، شرکت های کانادایی به دنبال مهاجران جدید برای پر کردن فرصت های شغلی می باشند.
🟣 کانادا تا حدودی به آهنربایی برای جذب نیروی کار و دانشجویان رشته های STEM تبدیل شده است و ده ها هزار نفر از آن ها را به آمدن به کشور جذب می کند. در این میان بسیاری از شرکت های کانادایی که در زمینه فناوری مشغول به فعالیت هستند، با استفاده از این موقعیت، در تلاش برای جذب نیروی کار در ایالات متحده هستند. همچنین قصد جذب افرادی را دارند که نگران وضعیت مهاجرت خود می باشند.
 
 
 

روش استعداد جهانی :

🔷 روش استعدادهای درخشان GTS برنامه ای سریع مهاجرت فدرال است که به کارفرمایان کمک می کند تا نیروی موقت خارجی بسیار ماهر را جذب و حفظ نماید. طبق این برنامه کارفرمایان باید ارزیابی تأثیر بازار کار LMIA را در طی دو هفته نیز کسب نمایند.
🔶 همچنین، پذیرش سالیانه بیش از 400 هزار اقامت دائم جدید در سال های 2021-2023 توسط این کشور اعلام شده و با فرض وابستگی کانادا به مهاجران جدید برای کمک به بهبود اقتصاد مطابقت دارد.

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا