داستان پنج روش مهاجرتی به کانادا در سال 2020

زمان مطالعه: 7 دقیقه
از آنجائیکه ویروس کرونا در سال 2020 به طور قابل ملاحظه ای بر مهاجرت به کانادا تأثیر گذار بوده، اما نور امیدی در راه است.

🔔 واکسن های زیادی برای مقابله با این ویروس ساخته شده و کمپین های واکسیناسیون در سراسر جهان از جمله کانادا در حال انجام فعالیت هستند. آغاز سال برای سیستم مهاجرتی کانادا دلپسند نبوده ولی کانادا همچنان از بالاترین سطح برای دعوت مهاجران، دانشجویان و نیروی کار خارجی برای حمایت از اقتصاد و جامعه قوی استقبال می کند.

 

 

5️⃣ کانادا، خانواده ها را از محدودیت های سفر معاف می کند.

🔵 در تاریخ 2 اکتبر، دولت کانادا معافیت های عمده جدیدی را برای محدودیت های سفر ویروس کرونا اعلام کرد. طبق سخنان وزیر مهاجرت کانادا، مبنی بر تحمل شرایط سخت و ایجاد آرامش برای اعضای خانواده شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم، دولت قوانینی را برای اعمال معافیت برای خانواده ها در نظر گرفت. این معافیت ها موقعیتی را فراهم آوردند که خانواده ها قادر به دیدن عزیزان خود بشوند.

 

 

 

4️⃣ دانشجویان بین المللی اسکان داده می شوند.

🟣 طبق اطلاعیه تاریخ 2 اکتبر دانشجویان بین المللی نیز از محدودیت های سفر نیز معاف شدند. با این وجود، کانادا در چنین شرایطی امکاناتی را برای دانشجویان بین المللی در دوره همه گیر فراهم کرده است تا پیش از این اعلامیه، فقط برخی از دانشجویان بین المللی واجد شرایط سفر به کانادا بودند. با ایجاد تغییراتی مربوط به قوانین PGWP دانشجویان بین المللی ترغیب شدند که در دوره شیوع کرونا تحصیلات خود را در کانادا ادامه دهند. پیش از این تغییرات، مطالعات آنلاین نمی توانستند واجد شرایط PGWP باشند.
🟣 بدون امکانات اقامتی IRCC، بسیاری از دانشجویان خارجی احتمالا تحصیل در کانادا را به تعویق می انداختند که این امر به اقتصاد کانادا آسیب بیشتری می رساند. با ایجاد چنین شرایطی برای تحصیل دانشجویان بین المللی علاوه بر تحصیل از مزایای PGWP نیز بهره مند می شوند.

 

 

 

 
 
 
 
 

3️⃣ تفکیک سوابق اکسپرس انتری

🟢 بیشتر مهاجران کانادایی به عنوان نیروی کار ماهر کلاس اقتصادی مورد استقبال قرار گرفته که می توانند از طریق Express Entry که اصلی ترین راه مدیریت برنامه های کارگران ماهر در کانادا است اقدام نمایند. پیش از شیوع بیماری، دراو اکسپرس انتری تقریباً هر دو هفته یکبار انجام می شد. معمولا در روز چهارشنبه در دراو بین 3 هزار تا 4 هزار نامزد موفق به دریافت دعوتنامه مهاجرت می شدند.
🟢 در تاریخ 8 ژوئیه نامزدهای FSWP بار دیگر در دراو Express Entry گنجانده شده و از تاریخ 2 سپتامبر اداره مهاجرت دراوهای تمام برنامه های مهاجرت را برگزار می کند.
🟢 برای جبران میزان مهاجرت به کانادا در سال جاری، IRCC بزرگترین دراو اکسپرس انتری را با صدور 100 هزار دعوتنامه برای اولین بار در یکسال عبور می کند. این خبر خوبی است برای نیروی کار ماهری که قصد دارند در سال2021 به بعد برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند.

 
 

2️⃣ برنامه سطوح مهاجرت 2021-2023

🟠 اعلامیه برنامه سطح مهاجرت مهمترین رویداد سال IRCC می باشد زیرا کانادا قرار است از تعداد زیادی تازه وارد استقبال نماید. با توجه به اهداف مربوطه طبقه اقتصادی، خانوادگی و یا کلاس پناهندگی مشخص می شود. از این جهت دولت فدرال برای استقبال بیش از 300 هزار مهاجر جدید در تلاش است. با توجه به اینکه اکسپرس انتری و سیستم کلی مهاجرت از زمان شروع شیوع ویروس کرونا به کار خود ادامه داده اند، انتظار کلی بر این بود که بر خلاف برنامه سطوح مهاجرت 2021-2023 باشد.
🟠 از ابتدای سال 2021، کانادا هدف خود را برای ورود بیش از 400 هزار اقامت دائم جدید قرار داده است که تنها در تاریخ کانادا یکبار در سال 1913 به این هدف رسیده است. این تعداد برای جبران مهاجرت در دوره شیوع ویروس در راستای حمایت از بهبود اوضاع اقتصادی دوره پسا کرونا در کانادا تعیین شده است. کانادا در حال حاضر 38 میلیون نفر جمعیت دارد که رتبه 39 در جهان را داراست. با تعداد 100 میلیون نفر در سال 2100 کانادا اثبات می کند که در رتبه 20 به لحاظ جمعیت در جهان را از آن خود نموده است.

 
 

1️⃣ بسته شدن مرزهای کانادا

🔴 طبق اعلام نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو در تاریخ 16 مارچ، به مخاطبین ملی خود اعلام کرد که کانادا از 18 مارچ مرزهای خود را بسته نگه می دارد.
🔴 پس از سخنرانی ترودو، مشخص شد که چقدر شیوع بیماری گسترده بوده و کارشناسان بهداشت عمومی بر اهمیت بسته بودن مرزها برای مهار گسترش کووید-19 تأکید داشته و برنامه سطوح 2021-2023 دچار آسیب خواهد بود.
🔴 ورود محدودیت های سفر برای سالهای آینده بر سیستم مهاجرت کانادا تأثیر می گذارد. زیرا IRCC برای پردازش برنامه هایی که در طی دوره شیوع متوقف شده اند برای از سر گیری و مدرن سازی سیستم های خود نیاز به زمان دارند تا بتوانند سریعتر برنامه ها را در طی دوره شیوع و پسا کرونا پردازش نمایند.
🔴 گرچه همه گیری تأثیر دائمی در سیستم مهاجرت خواهد داشت، اما منطق سیاست مهاجرت کانادا را تغییر نداده است. کانادا همچنین از استعدادهای جهانی برای حمایت از یک اقتصاد و جامعه قوی حمایت خواهد کرد.

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا