پذیرش پناهندگان شاغل بخش مراقبت‌های بهداشتی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

کانادا از تاریخ ۱۴ دسامبر، پذیرش درخواست‌های اقامت دائم از طرف داوطلبان پناهندگی را که مراقبت‌های بهداشتی مستقیم به کانادایی‌ها ارائه می‌دهند آغاز کرده است.

 
 
💢 کانادا یک برنامه مهاجرتی ویژه‌ای را برای پناهجویان شاغل در بخش مراقبت‌های بهداشتی راه‌اندازی می‌کند. این برنامه فقط برای پناهجویانی است که در زمان شیوع ویروس کرونا در مراقبت‌های بهداشتی کار کرده‌اند.
💢 وزیر مهاجرت کانادا، مارکو مندیچینو ، از دو برنامه موقت جدید در تابستان گذشته خبر داده است. یکی برای پناهندگان در کبک و دیگری پناهندگان در سایر استانهای کانادا. این برنامه در ابتدا برای نظم دهندگان، پرستاران و مددکاران خدماتی در نظر گرفته شده است.
💢 درخواست‌ها از ۱۴ دسامبر تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۱ پذیرفته می‌شود. متقاضیان باید شرایط پذیرش موجود مانند موارد مرتبط با جرم، امنیت و بهداشت را داشته باشند. آنها همچنین می‌توانند اعضای خانواده خود را که در کانادا هستند به عنوان بخشی از درخواست اقامت دائم در نظر بگیرند.
💢 تجربه کارآموزی متقاضی نیز بدون توجه به اینکه آیا بابت آن حقوق پرداخت شده است یا خیر، مورد توجه قرار خواهد گرفت. با این حال، باید بخشی اساسی از رشته تحصیلی آموزش متوسطه، حرفه ای و یا یکی از مشاغل تعیین شده باشد.

💢 متقاضیان می بایست درخواستهای خود را به وب سایت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC ارسال نمایند. IRCC بر اساس اینکه آیا متقاضیان دارای اقامت دائم هستند یا خیر، تصمیماتی را اتخاد می نماید که بر اساس آن، واجد شرایط بودن و برآوردن الزامات پذیرش بررسی خواهند شد.
 
 

🟦 متقاضیان در کبک :

🔹 متقاضیان کبک ابتدا باید درخواست های خود را به IRCC ارسال نمایند. هنگامی که شرایط پذیرش آنها توسط دولت کانادا مورد تأیید قرار گرفت، درخواست آنها به دولت کبک ارسال خواهد شد. در صورت موفقیت متقاضی، گواهی انتخاب کبک CSQ را دریافت می نماید.
🔹 پس از برآورده شدن کلیه شرایط وی به لحاظ واجد شرایط بودن، دولت فدرال اقامت دائم را به متقاضی اعطا می نماید.
🔹 کبک از قدرت بیشتری در مهاجرت نسبت به سایر استانهای کانادا برخوردار است و مجاز است معیارهای صلاحیت جداگانه ای برای پناهندگان در نظر و تعیین نماید.
 
 

🟩 برای پذیرفته شدن درخواست توسط کبک، متقاضیان می بایست:

🟢 قبل از 13 مارچ درخواست پناهندگی داده باشند و مجوز کار را دریافت کرده باشند.
🟢 حداقل 750 ساعت در یکی از مشاغل واجد شرایط پیش از سپتامبر 2021 کارکرده باشد.
🟢 حداقل 120 ساعت از این ساعات را در بین 13 مارچ و 14 اگوست 2021 کار کرده باشد.

✅ دوره های کارآموزی در بخش بهداشت به عنوان بخشی از یک برنامه مطالعاتی مربوط به مشاغل واجد شرایط ممکن است به عنوان ساعات کار این برنامه در نظر گرفته و محاسبه شود.
✅ علاوه بر این، برنامه کبک همچنین درخواست های همسران و شریکان پناهندگانی را که از 13 مارچ تا 14 آگوست سال 2020 در استخدام مشاغل واجد شرایط اشتغال داشته اند، یا بر اثر کووید-19 از بین رفته اند را می پذیرد.
✅ این برنامه جدید نتیجه مذاکرات چند ماه بین دولت کانادا و کبک است و هیچگونه محدودیتی برای برنامه های کبک وجود ندارد.
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا