رشد ثبت نام دانشجویان بین المللی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

گزارش جدید آماری از رشد عملکرد دانشجویان بین المللی در موسسات کانادا خبر داد.

⭕قبل از اینکه ویروس کرونا موجب یادگیری آنلاین بشود، دانشجویان بین المللی در حدود سه برابر دانشجویان کانادایی در دانشگاههای کانادا ثبت نام کرده اند.
⭕ گزارش اخیر آماری کانادا شرایط دانشجویان را پیش از دوره شیوع بررسی و ارزیابی می کند. محققان از گزارشات و مدارک ارزیابی سالهای 2019 و 2018 به عنوان معیار سنجش تأثیر ثبت نام و فارغ التحصیلی به ویژه بر روی دانشجویان بین المللی استفاده کرده اند.
⭕ در این سالها بیش از 2.1 میلیون دانشجو در دانشگاه ها و کالج های کانادا ثبت نام کردند که 1.8 درصد بیشتر از سال 2017. این افزایش در حدود 16.2 درصد توسط دانشجویان بین المللی بوده است.
⭕ ثبت نام دانشجویان بین المللی در طی یک دهه اخیر بیش از سه برابر شده است.
 
🔴 بین سالهای تحصیلی 2008 و 2018، ثبت نام دانشجویان خارجی از 101 هزار به بیش از 318 هزار رسیده است و ثبت نام دانشجویان کانادایی در زمان مشابه در رشته های رسمی رشد 10.9 درصدی داشته است.
🔴 این امر منجر به افزایش نسبت دانشجویان بین المللی در مقاطع تحصیلی متوسطه کانادا از 6.4 به 16.2 درصد رسیده و در محدود رشد 57.2 درصد در کل رشته های ورودی را نشان می دهد.
🔴 دانشگاههای کانادا برای تأمین بودجه بیشتر به شهریه متکی هستند.
🔴 طبق گزارش آماری کانادا، با کاهش درآمد دولتهای استانی، دانشگاههای کانادا به طور فزاینده ای به شهریه دانشجویان به عنوان منبع درآمد متکی شده اند. سهم درآمد حاصل از هزینه های تحصیل در بین سالهای 2013 و 2018 رشد 4.7 درصدی داشته اند.
 
 
 
 
 
 
🟣 دانشجویان بین المللی شهریه بالاتری نسبت به دانشجویان داخلی می پردازند. در نتیجه با وجود هزینه های بالاتر، با رشد ثبت نام در بین دانشجویان بین المللی مواجه هستیم. دانشجویان بین المللی حدود 40 درصد از کل شهریه های در سال 2018 به دانشگاههای کانادا کمک شایانی داشته اند.
🟣 دانشجویان بین المللی موجب رشد ثبت نام بین سالهای 2008 و 2018 در رشته های بازرگانی، مدیریت شده اند. این رشد 200 درصدی بوده است درحالیکه ثبت نام توسط دانشجویان کانادایی در این رشته ها فقط 7.7 درصد افزایش داشته است.
🟣 دانشجویان کانادایی بیشتر تمایل دارند در رشته های بهداشت و مرتبط کار کنند و انتخاب این رشته توسط این دانشجویان حدود 2.15 درصد از کل دانشجویان کانادایی می باشد. در سال 2018 فقط 5.1 درصد از دانشجویان بین المللی این رشته ها را انتخاب کرده اند.
 
 

🟫 چشم انداز آینده :

🟤 تأثیر طولانی مدت کووید-19 بر دانشجویان بین المللی قابل ملاحظه است، اما آمار کانادا خاطر نشان می کند که مشارکت آنها به دلایل زیادی بسیار مهم است.
🟤 در این گزارش آمده است: ” نه تنها درآمد شهریه دانشجویان بین المللی به بقای موسسات آموزشی کمک قابل توجهی می کند، بلکه دانشجویان بین المللی تنوع اجتماعی و فرهنگی دانشگاهها را نیز افزایش می دهند. “
🟤 دانشجویان بین المللی نیز در هنگام تحصیل به اقتصاد داخلی کمک کرده و مجموعه بزرگی از افراد با تحصیلات عالی را ایجاد که می توانند اقامت دائم داشته و به نیروی کار کمک نمایند.
🟤 تقریبا یک سوم دانشجویان بین المللی که مدرک لیسانس خود را در کانادا دریافت کرده اند و تقریباً نیمی از دانشجویان بین المللی که با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند، در ده سال پس از اخذ استادی پرمیت خود، اقامت خود را دریافت کرده اند.
🟤 آمار کانادا در حال مشاهده و بررسی این داده هاست. اطلاعات و آمار بیشتر از تأثیر کووید-19 بر ثبت نام دانش آموزان و دانشجویان در رشته های مختلف تهیه و ارائه خواهد گردید.

 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا